| | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 19:25 | |
| | Už dlouho mi to vrtá hlavou. Šlo by třeba ve 30000m při nějakej tej cestovní rychlosti 850km/h dát spětný chod motorů,nebo to má něco jako pojisku. A kdy by to šlo,co by se stalo?
A ještě prosim o virtuální neumlácení. Děkuju |
| |
|
| | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 19:29 | |
| | Mě vrtá hlavou které letadlo umí letět v 30 kilometrech a má reverz |
| |
|
| | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 19:29 | |
| | Dobrá otázka |
| |
|
| | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 19:29 | |
| | Oprava: to mělo bej 30000FT |
| |
|
| | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 19:30 | |
| | Zkus vzít auto a za jizdy směrem dopředu v něm zařadit zpátečku a pustit spojku .... |
| |
|
| | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 19:31 | |
| | Nedělej si z toho psinu, IL-62 na reverzu dvou motorů běžně klesala... |
| |
|
| | | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 19:37 | |
| | A to i při mírným nebo jen při rychlím klesání? |
| |
|
| | | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 19:39 | |
| | Inu, IL 62 |
| |
|
| | | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 20:00 | |
| | A nepouzivali to za letu spis jen jako takovou "betu". Cili pouze sebrat motorum dopredny tah pri volnobehu?
Jinak u Finista se reverz pred pristanim projevuje otisknutim kolecek zespodu do kridel... otestovano v Polsku... |
| |
|
| | | | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 20:01 | |
| | Zase na druhou stranu ten Finist v Italii ma tak strasne slabou betu, ze jsem reverz taky trochu pouzival uz ve vydrzi pred dosednutim. Ale prijemnej pocit to neni... |
| |
|
| | | | | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 21:41 | |
| | Pokud vím, ve vzduchu je u IL-62 a TU-154 povolený tzv. malý reverz, což je vysunutí těch "kyblíků" na volnoběhu. Ale na JAK-40 tam na prostředním motoru v podrovnání dají reverz na nějakém režimu - mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Nejlépe a nejfundovaněji by nám to asi osvětlil Hary |
| |
|
| | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 19:31 | |
| | Ja myslím, že by si ani tú spiatočku nezaradil. Ani na manuáli a ani v automate. )) |
| |
|
| | | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 19:40 | |
| | Ale zařadil.... |
| |
|
| | | | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 19:48 | |
| | Ale rozhodně by to mělo horší následky, než reverz ve vzduchu Teda pokud beru v potaz samotné reverzování/přeřazení z krátkodobého ohledu... |
| |
|
| | | | | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 19:50 | |
| | viz lauda 767 nehoda ze |
| |
|
| | | | | | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 19:59 | |
| | Já se bavím při symetrickém tahu... když zabrzdíš všechna kola na autě, tak ti pojede za ideálních podmínek pořád dál rovně, ale když blokneš jedno kolo a druhé bude v záběru, tak je situace jiná (viz ta 767dma ) a o tom řeč není |
| |
|
| | | | | | | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 20:16 | |
| | Jako myslíš, že kdyby se jim spustili oba reverzy, dopadlo by to líp? |
| |
|
| | | | | | | | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 20:23 | |
| | achjo... no pokud se bavíme o krátkodobém účinku, tak ano, dopadlo by to zcela určitě líp. Já neřeším poruchu, kdy se to blokne v poloze reverzu, kde to i zůstane, ale o tom, že pokud se vytáhne, tak to neroztrhá letadlo ani motory na cucky (narozdíl od Tragédovy zpátečky při jízdě dopředu). |
| |
|
| | | | | | | | | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 21:04 | |
| | Vyzkoušeno kdysi v praxi na Škodě 120, moje kamarádka zařadila na D1 při vytočené čtyřce natvrdo zpátečku (byla přesvědčená, že to je pětikvalt). Následkem byly utržené obě poloosy a vymlácená převodovka.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 21:07 | |
| | Fakt myslíš, že kdyby se za letu v cestovní hladině rychlostí M 0.8 otevřely oba reverzy, byť třeba jen na 5 sekund, nic by se nestalo? Já tomu sice nerozumím, ale asi bych se vsadil, že to letadlo by neletělo už ani sekundu a rozpadlo by se. O zpomalení a ztrátě vztlaku (jako o minimálním výsledku této poruchy) ani nemluvím. Pokud vím, tak účinnost reverzu výrazně roste s rychlostí podle mě by to byl takový náraz do konstrukce, že by to nemohla vydržet. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 21:18 | |
| | jako scénář do kreslené pohádky o Pepkovi námořníkovi je to fajn |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Reverz za letu 9. 8. 2011 / 08:15 | |
| | Jako zkoušet bych to nechtěl, ale reverz se obvykle zapíná cestou přes IDLE, takže:
rychlost o něco klesne, ještě před samotným reverzem
ta změna bude o něco pozvolnější, prostě nebude to, jako potkat virtuální zeď
Tak by to ta konstrukce mohla vydržet, ale fakticky je to jedno, protože v řádu sekund by byli všichni kaštani pozvracení a hned na to by letadlo nekontrolovatelně začalo padat.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Reverz za letu 9. 8. 2011 / 12:31 | |
| | S ohledem na to, že u DC-8 se reverzování za letu na vnitřních motorech používalo relativně běžně (byť si to někteří provozovatelé sami zakázali), tak to zas takový dráma nebude
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Reverz za letu 9. 8. 2011 / 14:39 | |
| | No jo, ale bylo to za letu v hladině cestovní rychlostí? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Reverz za letu 9. 8. 2011 / 16:25 | |
| | Pokud je mi známo, tak jo. DC-8 neměla flight spoilers, jen ground spoilers, a reverzy za letu se používaly místo toho. Tedy už od začátku sestupu při vysokých rychlostech a ve velkých výškách. Ale samozřejmě to vyvolávalo silné třepání letadla, příjemné to asi nebylo |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Reverz za letu 9. 8. 2011 / 19:03 | |
| | Ok, tak díky za osvětu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Reverz za letu 9. 8. 2011 / 19:17 | |
| | A je mezi těma spojlerama velkej rozdíl? Jediný co mi napadá je,že ty ground mají menší pevnost,tak že by se utrhly při vyšší rychlosti,ale jinak mi to příde setejný. |
| |
|
| | | | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 19:50 | |
| | No u manuálu by si podľa mňa vylámal najskôr všetky zuby. U automatu síce zaradíš no bez nejakého valného efektu. Presne toto skúmali maníci z mythbusters v nejakom tom ich dieli. |
| |
|
| | | | Reverz za letu 9. 8. 2011 / 09:02 | |
| | Toto není argument. Vezmi si parní lokomotivu - tam se zpětný chod dal zařadit při jízdě. Tedy samozřejmě přes nulové otáčky kol bez ohledu na dopřednou rychlost.
A notabene to můžeš udělat i v autě (bez ABS) a na dostatečně kluzkém povrchu, abys to stihnul. |
| |
|
| | | | | Reverz za letu 9. 8. 2011 / 21:29 | |
| | Parní lokomotivy nemají převodovku. Takže se ořazení nedá mluvit. Tam se nastavují šoupátka a je celkem jedno, jestli jede nebo ne. Teda pokud nepočítám to, že to bude s lokomotivou škubat... |
| |
|
| | | | | | Reverz za letu 10. 8. 2011 / 12:25 | |
| | A JETy převodovku mají? Takže de facto další důkaz, že argument automobilem je chybný. Děkuji. |
| |
|
| | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 19:39 | |
| | Tak většina letadel to má blokované a nejde to provést, pokud není vysunutý podvozek a nedotýká se země. Nicméně jsou letadla, kde to jde, co si pamatuju tak třeba Jak-40.
A co by se stalo? Tak u těch letadel, kde se vysouvají ty odrážecí kryty (či jak se to jmenuje) do stran, by tyto kryty odkráčely do nenávratna a možná vzaly ještě něco s sebou.
Jinak by zřejmě záleželo na okolnostech - nechám úsudek povolanějším.
Každopádně ono to udělat "nechtíc" narozdíl od FS moc nejde, takže to by musel pilot udělat úmyslně.
|
| |
|
| | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 19:46 | |
| | | |
|
| | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 19:48 | |
| | C17 to umí. Concord taky. |
| |
|
| | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 19:53 | |
| | Tak že by to šlo použít místo brzdných štítů pro fofr klesání? Já sem původně myslel,že by to třeba urvalo motory |
| |
|
| | | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 21:07 | |
| | C17 to vysloveně má na bojové klesání aby prostě líp brzdila. Na youtube je video z cocptitu a je vidět že to není nic co by dělalo letadlo zrovna dvakrát dobře. Concorde měl povoleno používat reverzy na vnitřních motorech na brždení. |
| |
|
| | | | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 21:12 | |
| | Ještě k té c17 umí to na včech motorech najednou a tím dokáže klesat až 15000f/min prři dopředné rychlosti jen asi 150kt |
| |
|
| | | | | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 21:16 | |
| | Vrtulník |
| |
|
| | | | | | | Reverz za letu 9. 8. 2011 / 23:44 | |
| | ...hmm 15000ft/min = 76 m/s , tomu uz niekto hovori aj volny pad... |
| |
|
| | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 20:02 | |
| | Reverz , nereverz , já mám příhodu , jak pilot na MIG 23 zjistil , ža za ním něco plápolá. Šel ještě jednou na okruh a zjistilo se , že se mu vyhodil za letu brzdící padák, Asi se nafouknul a urval. Zůstal tam ještě kousek asi 5m lana . Pilot si jenom vzpoměl , že to s ním trochu škublo , ale nevěnoval tomu pozornost . Stalo se to ovšem ještě párkrát . Nakonec to bylo nějaký " ruský relátko " co se nějak časem opotřebovalo a spínalo nepravidelně . Tak jsem si vzpoměl , že MIG 23 používal na zemi misto reverzu brzdící padák. Ale asi jsem se dostal mimo ten problém reverzu . Tak promiňte , že jsem zdržoval . |
| |
|
| | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 20:09 | |
| | tohle může napadnout fakt jen tebe... |
| |
|
| | | | Reverz za letu 9. 8. 2011 / 07:52 | |
| | | |
|
| | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 20:33 | |
| | ...jestli se dobře pamatuju, tak přistávací systém pro ruský raketoplán Buran se snad testoval a simuloval tak, že Tu-154 to hulilo na plný kule v klesání s reverzama, čímž se měla simulovat rychlost a úhel klesání rachejtloplánu.
Ovšem co by to udělalo v luftu netuším, předpokládal bych, že by to byla fest pecka, ono při tý rychlosti stačilo vysunout na migu brzdící štíty a byla to šlupka, ovšem porovnat to s reverzem si netroufám...
Počkal bych až soudruh Dušín sedne ze svého výletu do tenerife a určitě to vysvětlí |
| |
|
| | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 21:22 | |
| | Jen tak pro zajímavost. Mému dědovi se na L-410, když byl se žákem na okruzích, samovolně "zareverzoval" levý motor při přistání. Éro se začalo řítit doleva v dost zajímavé poloze. Děda to popisoval tak, že bylo fakt nezapomenutelný vidět, jak se koukají přímo do země. Pral se s tim až na zem, a když hodně tvrdě práskli do terénu, zůstali stát na železničních kolejích Piešťany - Trenčín. Okamžitě vyběhli z mašiny každej na jednu stranu, aby se pokusili zastavit případný vlak, který by narazil do letadla. Dál to nevim, možná táta by věděl. Děda zemřel v roce 2004.
http://www.pilotialetadla.cz/fotogalerie-piloti-a-letadla/o-simek/
Tady jsou dvě fotky, ale skoro až na konci galerie. |
| |
|
| | | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 21:38 | |
| | Ty brďo, to měli teda kliku. |
| |
|
| | | Reverz za letu 8. 8. 2011 / 21:56 | |
| | No, myslim si ze Tryskace to nemaji zrovna caste, IL62, Yak 40 TU154 a ostatni co tu byli zmineni, ale u Turbovrtulaku je to relativne normlani, nemyslim jejich pouzivani ale jejich odjisteni Snad to tu nekdo objasni kdo leta s TruboVrtulakama |
| |
|
| | | | Reverz za letu 9. 8. 2011 / 13:07 | |
| | Slyšel jsem, že u L-410 někdo používal těsně před dosednutím, na takové porsednutí .) Ale jestli to používaly jen bojoví piloti, nebo nějdo z hecu, to nevím |
| |
|
| | | | | Reverz za letu 9. 8. 2011 / 15:18 | |
| | Tomu se mi moc nechce věřit, vždyť 410ka má na řídící páce takový tlačítko (páčku?), která slouží přesně k tomuhle. Bylo to ovládání nějakých rušičů vztlaku, nebo co. |
| |
|
| | | | | | Reverz za letu 9. 8. 2011 / 16:26 | |
| | Jenže ty se taky používaly až po dosednutí (a to jen někdy). Při klesání z výsadku někteří letci revers skutečně používali, já to osobně ale nikdy nezažil |
| |
|
|