FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 27. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi... Jeden příspěvek | Celý strom
když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 00:23
kutak
jestli to tu už bylo, tak sorry vyhledávání nejde

http://www.youtube.com/watch?v=lICb8p9SvvM
 1x  

když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 00:37
kuma   
Myslím že nebylo. Fakt hustý.... to je dobrej odkaz.

Myslím že chápu, proč mi jeden kamarád, kterej jednu dobu lítal do Ruska pro různý reaptriace nemocnejch a takový nepravidelný lety na pokaždý jiný letiště - a pak se nechal najmout v rovníkový Africe - a já mu říkal, že to tam je asi v luftě džungle - a on říkal - naopak, polepšil jsem si. Teď tomu rozumím
 

když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 08:20
Létající myš   
Ne ne, tady to je docela v pohodě. jde si na to zvyknout.
Jinak to co předvedl řídící , je fakt masakr. Obdivuju piloty, že udrželi nervy na uzdě.
Asi jsou fakt Švajcíci pohodáři.

béke balekok menedzsment
 

když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 10:54
tonde   
nagyon vicces
 

když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 00:43
Lejzy
Ty vole, já se snad dám taky na ATC.
 

když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 00:54
Swordfish   
Tak to mě složilo pod stůl Fakt dobrý))
 

když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 00:59
Teflon_490   
Mne to tak vtipny neprislo. Po tom co ten ridici predvedl by se mel zamyslet, jestli by radsi nemel delat turistickyho pruvodce, a i to by jeste mel zvazit.
 

když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 01:28
Buffus
Mě pobavila pasáž v čase 4:20:

  • LX1311: "We have two engines problems."[/li]
  • Controller: "28 problems?"[/li]

    Jinak jsem to poslouchal spíš se zděšením, co je možný na mezinárodním letišti Pulkovo . Napadlo mi, když existuje airliners blacklist, jestli nejsou také nějaké "airports blacklisty" , třeba v rámci aerolinek?
  •  

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 01:30
    Buffus
    jéé, koukám [ li] tu není párový tag
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 01:14
    polda66cz   
    Mám nějakou nespavou ale po tom co jsem slyšel se divím
    čím dál tím méně tomu, jak a proč to dopadlo tak jak to dopadlo
    s panem bývalým polským presidentem.
    Jazyková vybavenost řídícího je prostě otřesná.
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 02:17
    Mike2811
    Že se tak ptám, co má Smolensk společného s jazykovou výbavou řídících ?

    I kdyby tam narazili na sebevětšího vola za mikrofonem (jakože nenarazili), tak to neopravňuje pilota hrát s letadlem ruskou ruletu a nebo, což je pravděpodobnější, nechat se někým ovlivňovat....
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 08:13
    Hermann   
    Jakoze ten ridici ve Smolensku neumel dost rusky?
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 09:39
    kuma   
    Myslím si, žew z nahrávky vyplývají dvě věci:

    1)
    někteří na tom letišti jsou s angličtinou absolutně mimo, mají nacvičených jen pár leteckých frází a víc ami cmrk. Před nějakoudnobou tady o tom byla krásná diskuse, co všechno je potřeba na "english skill" a proč vlastně zkouška z letecké angličtiny je do určité úrovně hlavně o počasí, Charlesi Dickensovi a předpřítomném čase.

    Mně osobně přišlo "nejlepší", že nejlíp anglicky tam uměl ten hasič.

    2)
    úroveň řízení letového provozu jako celku je v tom regionu prachbídná, protože jedním z hlavních úkolů licencování personálu jsou spolehlivé filtry, jak takového (jazykového) ignoranta k obrazovce radaru a mikrofonu na mezinárodním letišti prostě nepustit.

    V tom vidím i souvislost se Smolenskem - protože pokud nefungují "filtry" na jedince, co neumějí anglicky, lze předpokládat, že nefungují ani filtry na jiné (nezbytné) dovednosti - nejen na Pulkovu, ale kdekoliv jinde v ranku onoho dohlédacího leteckého úřadu. Znamená to, že dispečer může být kvalitní, ale taky vůbec nemusí - nelze to zaručit.

    Absence dovedností se často odhalí právě v krizové situaci - stejně jako na tom záznamu tady nahoře - pokud by Swiss jenom přiletěl, zařadil se a přistál, komunikace s dispečerem by byla "normální" - anglická pro obě strany. Dispečer, který neví co to je "bird strike" a ješitnost a absence obecné angličtiny mu nedovolí se kloudně zeptat, co se to, verfluchteschweinkerl, tomu letadlu vlastně stalo - je pak obyčejný průser.
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 10:45
    SONP   
    Kumo, souvislost se Smolenskem tady není absolutně žádná - jednak tamní řídící byl vojenský, komunikace šla v ruštině, a nikoliv civil v angličtině jako na ULLI a jednak vina ruské strany spočívala maximálně v tom, že nenašla odvahu polské jedničce let na toto letiště (z politických důvodů) nepovolit. Trochu mi připadáš jako poláci, kteřá neustále surfují na protiruské vlně a urputně hledají vinu na ruské straně. Ostatně protiruská vlna je velmi populární i u nás, a mrzí mě, že zrovna ty jí takto podléháš.

    A pokud jde o antiruskou narážku na úroveň obecné angličtiny, poslechni si někdy frekvence LKPR a úroveň obecné angličtiny některých českýgch pilotů. Nejsou na tom o mnoho líp.
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 11:35
    kuma   
    Nic ve zlém, ale pro "podléhání protiruské vlně ve vztahu k událostem ve Smolensku" máš ze dvou (!!) příspěvků z mého víc než jedenapůltisícového skóre tady na péráku opravdu - ale opravdu po čertech málo argumentů. Bojím se, že tvá reakce je zbytečně alergická - a abych to nestupňoval, nebudu k tvému příspěvku už nic dalšího psát.
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 11:52
    SONP   
    Roger, case closed.
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 12:51
    Atarian   
    Ja treba nechapu, kde mam najit v uvedene ukazce dukaz, ze diky sve jesitnosti se ridici nechce zeptat na ten bird-strike. Naopak mi prijde ze se ridici pta jestli chytili nejaky ptacky porad dokola az je to trapne. To se mi moc s jesitnosti nekryje. To ze mu tunelar nerozumi... to uz je zase jina story... je to diky mizerne vyslovnosti. Ale uprimne. Nez tady hanet neci vyslovnost, nebylo by od veci poslechnout si obcas nektere ceske ATC.
    To ze my tomu rozumime docela dobre nas nesmi mast. Je to pouze proto, ze my sami touto zparchantelinou hovorime Pro amika bude nase ceskoglictina stejne nesrozumitelna jako ruskoglictina. Viz treba SONPem zmineny zaznam "folou signalmen signal".
    Lecjaka zverstva se deji na LKPR a je jenom stastna nahoda ze se dotycni jedinci nenachomitnou zrovna k nejake emergency. Pak by to vypadalo zhruba stejne
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 17:01
    SONP   
    Ta věta konkrétně (se strašlivým českým přízvukem) zněla "z doking systm is van minyt vorking and van minyt not vorking, sou folou signálmen signál." Tak nevím, jestli je to horší nebo lepší než opakované dotazy "You catch bird?".
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 17:09
    Gunterr   
    Dá se to někde slyšet?
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 18:01
    kuma   
    No, záleží na tom, jak tomu rozuměl protějšek. POkud hovoří dva Hotentoti - a rozumí si, je to akademická diskuse. Myslím, že se tu v éře "AC JFK AirChina" hovořilo právě o tom, že důležité je pochopit, že ptotějšek nerozumí - a neopakovat mu donekonečna tu formulaci, které nerozumí, ale včas to říct jinými slovym, aby se to tomu druhému spojilo. To byl, myslím, také případ "You catch bird?" (čeky: chytli jste vlka?)
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 11:51
    Létající myš   
    Chápu a rozumím tvé citové vazbě na Rusko. Přesto by to nemělo ovlivnit nestranné posuzování reality. S tím LKPR je to dost mimo. Občas poslouchám Live ATC, inu člověku se zasteskne a zas takový masakr, jako na nahrávcwe nepamatuju.
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 11:58
    SONP   
    Nahrávka je extrémní případ, stejně jako podobné nahrávky Air China na KJFK a další. Čemu se bráním, je nepřípustné zobecňování na základě jednoho extrémního případu, stejně jako když probíhala ohledně onoho JFK debata o tom, že američtí řídící jsou se svou "nerobotickou" frazeologií nebezpeční provotu.

    Ohledně LKPR, mám někde archivní nahrávku, kdy se český řídící a český pilot marně snažili domluvit o tom, že docking system někdy funguje a někdy ne. Angličtina to byla v obou případech příšerná a nechtěl jsem tím říct nic víc, než že jazykově netalentovaní lidé mohou být všude, nejen v RF, a takovýto případ, jako ten na ULLI, se mohl klidně stát v Itálii, Francii nebo Španělsku.
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 12:05
    Létající myš   
    Jo jo ....tady to je taky občas na budku, jako všude. jen jsem chtěl, aby z toho nevznikl strom na téma, kdo má lepší kyblíček na hraní. Měli udělat francoužštinu, místo angličtiny a byla by větší sranda. Mě by se to sice líbilo, asi jako tobě ruština, ale máme smůlu.
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 07:50
    dandee
    Fuuuj,to je hnus.......
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 08:21
    Zase v opozici a zase blbě   
    Tak to je síla. To už jsou možná lepší ruští IVAO řídící, než ti reální
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 10:41
    adagio   
    Mně to právě naopak jako IVAO připadalo... Tam je taky existence 90% uživatelů závislých na stadnardní komunikaci. Jak někdo uhne od šablony, začne se to komunikačně sypat.

    Tohle je ale i ukázka nedokonalosti radio přenosu hlasu, resp. huhlání pilotů/ATC obecně i v bezproblémové komunikaci kdekoli na světě. Už jsem na to tady narážel před lety. Nechápu, jak může na něčem tak nesrozumitelném záviset tolik lidských životů a že ještě nikdo nepřišel v 21. století s něčím jiným. Aspoň nějaký hlasový, artikulační školení by měli účastníci komunikace absolvovat. Nesrozumitelný mumlání, polykání koncovek, spěch a flákání artikulace důležitejch čísel a slov. Hrůza. I blbý příspěvkový redaktoři v internetových televizích choděj povinně na hlasový školení.

    Ten ATC se pochopitelně přeslech z důvodu blbé angličtiny. Ale je to i názorná ukázka, jak ze dvou motorů udělat 28. Reakce ATC nebyla trapná ve formě 28 problémů... On se lek, že problém je ta rwy 28, na kterou letadlo navádí.
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 11:10
    Jirca
    PEKLO !
     

    když řídící ještě trochu naloží na nervy pilotovi...    10. 8. 2011 / 17:27
    pseudoMates
    mno.. tak tihle řídící, nejsou zase tak špatní.. kromě pár drobností rozuměli celkem dost..
    k nám jezdí ale mnohem větší exoti.. např. z Kazachstánu apod.. a ti nerozumí ani ťuk..
     

    VWAC
    Czech Virtual Air Rescue Service
    FS Medlánky
    O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ