| | | Pracovník na ploše LKPR - info 14. 8. 2011 / 19:36 | |
| | Pánové, jak se oficiálně nazývá pracovník, který má na LKPR letadlo na sluchátkách a např. při vytláčení od nástupního mostu letadlo doprovází, logicky s posádkou komunikuje a při odjezdu letounu k RWY je poslední, co se s posádkou loučí a signalizuje jí, že je vše ok a samozřej.. mě asi přeje i pěkný let..? Asi víte, co myslím..
Zajímalo by mě, co vše má tahle osoba na starost, a kdy od kdy do kdy ( ve fázi pobytu letounu na letišti ) je letadlo v jeho kompetenci.. Nebo kolik letounů stihne ten člověk za den odbavit.. Zajímá mě veškeré info..
Díky.. |
| |
|
| | | Pracovník na ploše LKPR - info 14. 8. 2011 / 19:55 | |
| | u kazdy spolecnosti se tato funkce nazyva trochu jinak (vim to, protoze jsem na teto pozici nedavno pracoval)
u CSA to je - Rampak
u Letiste Praha to je - Handlingář (rampak se nazyva ten, co haze kuframa)
u vetsiny ostatnich spolecnosti to je - Agent (jako hendlingovy agent), nebo Dispatcher
Nejvetsi odpovednost teto osoby je spravne nalozeni letadla.
Tato osoba musi letadlo na priletu tzv. Chytnout, to ze dojede na stojanku cca 5 minut pred prijezdem samotneho letadla, projde apron, zda zde nejsou nejake objekty ktere by letadlo mohlo nasat do motoru a tim ho poskodit. Po prijete letadla na stojanku, da kapitanovi signal ze ma zaspalkovano a take da signal mostari, ze muze pristavit most. Pote obejde letadlo aby zjistil, zda neni nejak poskozene. Potom uz klepe na dvere letadla, jako znameni ze se muzou otevrit dvere. No a k tomu jeste spoustu dalsich veci ... ale uz se mi nechce psat.
Proste jsi takova holka pro vsechno, ze kdyz posadka neco chce, tak ty vsude telefonujes a zarizujes (spatny uklid, nedosel catering, kde je to palivo ... ). Takova prodlouzena ruka kapitana |
| |
|
| | | | Pracovník na ploše LKPR - info 14. 8. 2011 / 19:59 | |
| | Jo a nejhezci na te praci je, kdyz vytlacujes letadlo na sluchatkach a po vytlaceni vyjmes "spendlik" (anglicky bypass pin, ktery vypina hydrauliku v pridaku) a potom s timto spendlikem mavas naposadku, ze je vse ok a muzou letet |
| |
|
| | | | | Pracovník na ploše LKPR - info 15. 8. 2011 / 13:52 | |
| | Tak to písni Lotyšům do Travelu, ty to neznají a pak se diví, že jim podvozek nejde zatáhnout. |
| |
|
| | | | | | Pracovník na ploše LKPR - info 15. 8. 2011 / 18:27 | |
| | | |
|
| | | | Pracovník na ploše LKPR - info 14. 8. 2011 / 20:00 | |
| | Pěkná práce.. |
| |
|
| | | | | Pracovník na ploše LKPR - info 14. 8. 2011 / 20:46 | |
| | Jo. Tak maximálně na jaře V zimě, v létě a na pozdim to musí být opravdová "lahůdka" .) |
| |
|
| | | | Pracovník na ploše LKPR - info 15. 8. 2011 / 17:59 | |
| | Zaujimalo by ma ake vzdelanie je potrebne mat ake jazykove znalosti akolko to mesacne tak hodi??? Dik... |
| |
|
| | | Pracovník na ploše LKPR - info 14. 8. 2011 / 19:57 | |
| | | |
|
| | | | Pracovník na ploše LKPR - info 15. 8. 2011 / 14:20 | |
| | | |
|
| | | | | Pracovník na ploše LKPR - info 15. 8. 2011 / 15:00 | |
| | ahoj, zajimalo by me jestli je k tomu treba nejaka kvalifikace nebo staci maturita? |
| |
|
| | | | | | Pracovník na ploše LKPR - info 15. 8. 2011 / 18:40 | |
| | Podle mě stačí maturita, oni už si tě vymejou po svym. |
| |
|
| | | | | | Pracovník na ploše LKPR - info 15. 8. 2011 / 19:35 | |
| | Maturita a nejlépe tech.směru.Např.na LKPD to je spojené i s Follow me service
|
| |
|
| | | | | | | Pracovník na ploše LKPR - info 15. 8. 2011 / 19:47 | |
| | Gympl |
| |
|
|