FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 24. 9. 2025, svátek má Jaromír Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
To co se stalo ... Jeden příspěvek | Celý strom
To co se stalo ...   2. 7. 2002 / 20:10Aleš Jungmann
To co se stalo teď u Bodamského jezera je hrozně smutné. Jak k tomu mohlo dojít ? To nepochopím. Snad se to nebude už nikdy opakovat.
Tímto bych chtěl vyjádřit pozůstalým upřímnou soustrast.
Děkuji.
 

Re: To co se stalo ...   2. 7. 2002 / 22:02
Je to bezpochyby tragédie. O to hroznější, že hlavními obětmi jsou děti... Bylo by záhodno zjistit, kde se stala chyba. Možná se to dovíme... Také já si dovoluji vyjádřit tímto upřímnou soustrast.

Pilatus
 

Re: Re: To co se stalo ...   2. 7. 2002 / 22:06
Tom Meinlschmidt
podle flashnews reagoval Rus na prikaz zmenit FL pozde, pricemz po varovani TCASem zacal klesat i Boeing (
 

Re: Re: Re: To co se stalo ...   2. 7. 2002 / 22:22nasranej santa
CO se kde stalo?????
 

Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   2. 7. 2002 / 22:26nasranej santa
Teď sem to viděl
dost drsný...
 

Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 01:41standa
A co čekáte od rusáku, kteří hlasí, že sedaj na 04 a ono je to přitom TWY F, nebo Evropská, protože je tak krásně osvětlená. To tady na LKPR vážně bylo.
Při přeletech zásadně hlásí jinou vejšku než jakou opravdu maj.
O znalosti AJ raději vůbec nemluvím.
Ještě se ptáte, jak je možné, že se něco takového stalo?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 09:38Svatopluk Tomšů
Jo, ještě se ptáme. Nerozumím sice moc práci řídících, a rozhodně je nehodlám z ničeho obviňovat, ale na radaru snad viděj kde a jak vysoko který letadlo je, ne? A když nereaguje tak bych čekal že u okolních letadel zvětšej odstupy. Víte o tom někdo zasvěcenej, jak to funguje?
Mimochodem, co je strašnýho na tom že tam zařvaly děti? teda chci říct když by tam byli samí dospělí tak by to bylo míň hrozný nebo co? (To je na Pilatuse...druhá reakce)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 10:02Honza
hmm je to divny, kdyz ridici vedel, ze
rusove nereaguji na pokyn zmenit FL, mel
vydat pokyn tomu Boeingu aby zacal stoupat
on a ne cekat az rusove odpovedi.
Pravdepodobne tak neucinil z neznamych
duvodu, ale jinak musi letadlu kteremu
hrozi srazka poskytnout pomoc tak, ze
ostatni letadla "da" do bezpeci. Piloti
pak reagovali az na vyzvu TCAS, ktery jim
pravdepodobne poradil blbe aby oba stoupali.. nebo buh vi co to poradilo
rusum, ze?? jejich TCAS vyrobeny na koleni..

H.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 12:29
Tom Meinlschmidt
oba zacali klesat, ne stoupat - porad je klesani rychlejsi, nez stoupani.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 10:09Martin
Já dělám jako letecký dispečer přes 10 let na LKPR a mohu říci,že vyhnout letadla na vstřícných tratích na poslední chvíli není tak jednoduché,jenom když sečteš rychlosti,tak je to nadzvuk.A věř,že srazit úmyslně dvě letadla na simulátoru je hrozně těžký.Je to jako vždy souhra náhod a okolností i když podle mého názoru to byla jednoznačně chyba řídícího.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 12:04Rudy
Mas pravdu, posledni zpravy jsou sokujici. Apropo, jeste dlouho nam bude asi trvat, nez se zbavime podradneho pohledu na byvale tavarisce z balsovo sojuza, ze?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 12:28
Tom Meinlschmidt
blbost - leteli na stejne FL, tzn. ze nemohli letet proti sobe, spis se nekde meli krizit...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 13:48Pavel 2
DHL letěl po trati UN851 a TU-154 po UL856/UZ613 a na wpt AKABI se tyto tratě křižují,bohužel tam byli oba stejně a ve stejné výšce....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 14:11martin
To je jedno jestli letěli proti sobě nebo se měli křižovat.Smutný je to,že jeden z nich nereagoval na TCAS,respektive ho nebral na zřetel i když jim asi dával resolusion na stoupání a oni poslechli řídícího a klesali oba,protože jinak normálně se dva TCASi dohodnou mezi sebou.Tznm.jeden stoupat a druhý klesat.Ale je to jen názor.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 14:30Pavel 2
Otázkou zůstává jestli Tu-154 skutečně TCAS mělo a hlavně jestli byl funkční.I když potom nechápu jak mohl letět RVSM.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 14:41martin
TCAS museli mít oba,protože od roku 2001,je TCAS pro lety nad Evropou nařízen.Bohužel si nejsem jist zda je požadován pro RVSM.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 15:29Pavel 2
Mám pocit že je to jedna z mnoha podmínek,ale 100% jistotu teď nemám.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 17:52nasranej santa
Co to bylo za letadla???
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 17:54Pavel 2
TU-154M a B 757-23APF
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 22:20Aleš Jungmann
Ty ruský piloti byli špičkoví piloti, dohromady 25 000 hodin a perfektní AJ.
To alespoň říkají.
PS : co je to RVSM ? (asi něco na způsob RVHP....))))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 22:25Pavel 2
RVSM: Reduced separation vertical minima...česky a jednoduše řečeno,lítá se na menších vertikálních rozestupech
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 22:41Aleš Jungmann
Takže vertikální minima jsou teď dvě míle?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 23:13Pavel Svoboda
Nikoliv, vertikální rozestup je svislá vzdálenost dvou povolených letových hladin. Svislá vzdálenost při RVSM je 1000ft ( ~300 m ).
Čili - jsou povoleny lety v hladině např. 35.000ft ( FL350 ) a nejblíže výše 36.000ft ( FL360 ). Ten rozdíl je ten takzvaný "separation minima".
Dříve ( do letoška, tuším do dubna ) to bylo více, ale pokrok nezastavíš...= vejde se teď více hladin a tudíž i více letadel.
Samozřejmě stále platí, že při letech na východ se použijí jen liché hladiny ( FL350 ) a na západ sudé ( FL360 - to bylo právě to, že oba stroje letěly na západ, tedy správně v sudé, ale shodou okolností stejné letové hladině ). To samozřejmě není špatně , ale někdo je musí včas vyhnout.
PavelS
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   4. 7. 2002 / 20:01Aleš Jungmann
Mě šlo o ten horizontální rozestup...jestli jsem se překlep, tak sorry. Prostě na kolik mílí se můžou přiblížit stejné FL.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To co se stalo ...   4. 7. 2002 / 20:50Pavel Svoboda
To zůstává stejné i při RVSM : 5 nautical miles.

PavelS
 

Re: To co se stalo ...   3. 7. 2002 / 23:11Radoslav
Ja tomu porad nerozumim. Vzdyt nebe je jedna obravska plocha, a to, ze se potkaji dve letadla v jednu chvili v jednom miste a v jedne vysce prece je zhruba stejna pravdepodobnost, jako kdyz dneska vsadim sportku, a zitra vyhraju prvni poradi. ( Ale s tim rozdilem, ze to potkani letadel je sledovano ze zeme a z kazdeho letadla zvlast.
PROC SE TO MUSELO STAT ? MUSELO ?!?
 

Re: Re: To co se stalo ...   4. 7. 2002 / 20:04Aleš Jungmann
Asi jo. Chybami se člověk učí, snad se teda aspoň předejde srážkám dalším, možná horším... (ale snad už prosím ne)
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ