|   |   |  | Plánovač letu   15. 9. 2011 / 11:01 |  |  
  |    |  Zdravím všechny.  
Protože už dlouho se tady do nikoho nestrefovalo, že neumí hledat a že je určitě převlečený někdo, kdo tady chodí pouze nasírat nejapným dotazováním, zeptám se na toto. 
Hledám program, který by dokázal naplánovat fáze letu. Podle vstupních hodnot (délka trati, letadlo, váha, výkony motorů atd) by rozepsal a označil jednotlivé fáze letu. T/C, T/D, LVLCH atd. 
Nejsem sice reálný pilot, ale věřím, že nějak se to plánovat musí, a nevěřím, že se všechno vypočítává jen s pomocí FMC. 
Očekávaný výsledek: 
1. informace o době letu 
2. rozdělení letu na fáze 
3. efektivní nastavení letových hladin 
4. Celkově větší přehled 
 
Zajímají mne placené i neplacené addony. 
 
Závěrem bych chtěl dostat nějaký tip na univerzální load manager, abych nemusel používat FS Passengers, ani defaultní ve FS. 
 
Prosím jen seriózní reakce. 
Děkuji. 
 |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Plánovač letu   15. 9. 2011 / 11:03 |  |  
  |    |  jeppesen flitestar    |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Plánovač letu   15. 9. 2011 / 11:08 |  |  
  |    |  Jó, to jsem přesně myslel 678 dolarů za sw má smysl investovat na lítání uPC. 
Jsem si říkal, že jsi reagoval hodně rychle, asi jse nedočetl ani můj první post do konce.   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |  | Plánovač letu   15. 9. 2011 / 11:13 |  |  
  |    |  V podstatě jsem skončil u Zajímají mne placené i neplacené addony.  ) 
 
Nicméně, zas mi pro účely simu řešit i takový advanced věci přijde trošku hard-core   (ale proti gustu...) |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Plánovač letu   15. 9. 2011 / 11:28 |  |  
  |    |   |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Plánovač letu   15. 9. 2011 / 12:00 |  |  
  |    |  To je přesně ono.  
Máš s tím nějaké zkušenosti, konkrétně mě zajímá, jak se dají využít výstupy z toho programu. Předpokládám, že se vše dá vytisknout do jednoho pre-flight reportu? 
 |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |  | Plánovač letu   15. 9. 2011 / 14:54 |  |  
  |    |  Zkušenosti s tím mám poměrně malé, přiznávám bez mučení že jsem na tom hlavně dělal reverzní engineering formátu flight performance dat   Ale umí to vyjet klasický Operation Flight Plan do texťáku, jinak z toho tisknout nic nejde, jen exportovat plánky do všech možnejch i nemožnejch addonu.. 
 
                      FSBUILD FLIGHT PLAN 
FLT REL IFR    EGPD-34/LFPG-26R  MACH 72  A/C  B737-400 W/ CFM56-3B2 
           FUEL  TIME    CORR   TOGWT    LDGWT   AVG W/C 
TAXI      000000 0000  . . . .  055412   051110  P000 
DEST LFPG 004302 0127  . . . .  ELEV. 387 FT 
RESV      0001000 0022  . . . . 
ALTN      000999 0022  . . . .  ALTN LFPO   DIST  18 
HOLD      001500 0034  . . . . 
EXTRA     0001000 0022  . . . .  ZFW 046610      PAYLOAD 013240 
TTL AT TO 008802 0307  . . . .                  DIST  0581 
REQD      008802 0307  . . . .                  ETD 
 
CLB BIAS 0.0%  CRZ BIAS 0.0%   DSC BIAS 0.0% 
DEP BIAS 0 MIN 0 DIST 0 FUEL, ARR BIAS 0 MIN 100 FUEL 
 
EGPD..PTH..P600..GRICE.B4.TLA..UA25..DCS..UA1..WOD.A47.SFD..M605..DPE..LFPG/0127 
 
                        M/H FL                   WIND   ATC 
TO          NM  AWY     M/C TAS G/S   ZT  ACTME ETA ATA  ACBO ABO REM AREM 
 
 N5626.5/W0322.1        225 CLB                 000000  LON 
PTH 110.40  060 DCT     225 343 343 00/11 00/11 .../... 0010/... 0077/... 
 
 N5617.5/W0333.6        218 CLB                 000000  LON 
PTH11       011 P600    218 411 411 00/01 00/12 .../... 0011/... 0076/... 
 
 N5613.9/W0338.3        218 290                 000000  EGPX 
PTH15       005 P600    218 426 426 00/00 00/13 .../... 0011/... 0076/... 
 
 N5611.7/W0341.5        223 290                 000000  EGPX 
GRICE       003 P600    223 426 426 00/00 00/13 .../... 0012/... 0075/... 
 
 N5529.9/W0321.1        168 CLB                 000000  LON 
TLA 113.80  043 B4      168 423 423 00/06 00/19 .../... 0015/... 0072/... 
 
 N5443.3/W0320.4        182 330                 000000  LON 
DCS 115.20  046 UA25    182 419 419 00/06 00/26 .../... 0018/... 0069/... 
 
 N5414.3/W0258.8        159 330                 000000  LON 
LAKEY       032 UA1     159 419 419 00/04 00/31 .../... 0020/... 0067/... 
 
 N5346.4/W0238.6        160 330                 000000  LON 
CALDA       030 UA1     160 419 419 00/04 00/35 .../... 0022/... 0065/... 
 
 N5337.6/W0232.3        161 330                 000000  LON 
CROFT      0010 UA1     161 419 419 00/01 00/36 .../... 0022/... 0065/... 
 
 N5328.2/W0225.6        158 330                 000000  LON 
BARTN      0010 UA1     158 419 419 00/01 00/38 .../... 0023/... 0064/... 
 
 N5315.1/W0216.4        160 330                 000000  LON 
LOVEL       014 UA1     160 419 419 00/02 00/40 .../... 0024/... 0063/... 
 
 N5221.4/W0139.8        160 330                 000000  LON 
HON 113.65  058 UA1     160 419 419 00/08 00/48 .../... 0027/... 0060/... 
 
 N5136.9/W0103.8        155 330                 000000  LON 
COWLY       050 UA1     155 419 419 00/07 00/55 .../... 0031/... 0056/... 
 
 N5127.1/W0052.7        144 330                 000000  LON 
WOD 0352.0  011 UA1     144 419 419 00/01 00/57 .../... 0031/... 0056/... 
 
 N5045.6/E0007.3        140 330                 000000  LON 
SFD 117.00  056 A47     140 419 419 00/08 01/05 .../... 0035/... 0052/... 
 
 N5040.1/E0014.1        140 330                 000000  LON 
SFD07       007 M605    140 419 419 00/00 01/06 .../... 0035/... 0052/... 
 
 N5028.2/E0029.4        143 330                 000000  LON 
HARDY       015 M605    143 419 419 00/02 01/08 .../... 0036/... 0051/... 
 
 N5000.0/E0104.7        143 330                 000000  LFRR 
DPE06       036 M605    143 419 419 00/05 01/13 .../... 0038/... 0049/... 
 
 N4955.5/E0110.2        143 330                 000000  LFRR 
DPE 115.80  006 M605    143 419 419 00/00 01/14 .../... 0039/... 0048/... 
 
 N4900.7/E0233.0        136 DSC                 000000  LFRR 
LFPG        077 DCT     136 365 365 00/13 01/27 .../... 0043/... 0044/... 
 
 |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |  | Plánovač letu   15. 9. 2011 / 16:32 |  |  
  |    |  Wow, to jsem nečekal  . Díky za info, myslím, že to je to, co jsem hledal. |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Plánovač letu   15. 9. 2011 / 14:40 |  |  
  |    |  | Jestli beres simulaci vazne, tak bych doporucil pockat na vydani PFPX a pak ho kombinovat s TOPCATem (ktery umi i nakladat podporovana letadla) |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Plánovač letu   15. 9. 2011 / 16:31 |  |  
  |    |  | Souhlas, cena TOPCAT 18 EUR, PFPX vypadá zajímavě.  |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Plánovač letu   15. 9. 2011 / 16:06 |  |  
  |    |  T/C, T/D, LVL CHG určitě nejsou fáze letu a navíc pomíchals body vertikálního profilu trati s režimem autopilota. Tak nejdříve trošku nastuduj pojmy a potom sháněj vyspělejší plánovač    |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Plánovač letu   15. 9. 2011 / 16:27 |  |  
  |    |  Zkusím to tedy trochu vysvětlit. 
T/C - top of climb - bod, kdy přechází letadlo z fáze stoupání do fáze letu. Důležitý bod pro plánování. Na jeho umístění v trati závisí hned několik veličin. 
T/D - top of descent - bod, ve kterém přechází letadlo z přímého letu do sestupu. Rovněž se dá vypočítat, podle několika veličin. 
LVL CHNG - dobře, tady s tebou souhlasím, ale myslím, že kdybys chtěl, pochopíš, že myslím bod, ve kterém letadlo mění letovou hladinu. Většinou na vyšší z důvodu úspory paliva při delších letech (LKMT-HEGN), nebo z důvodu různých předpisů v různých zemích pro let v cestovní výšce. 
Prosím tě, co bych si měl ještě nastudovat, abych byl hoden lepšího plánovače?   
 |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |  | Plánovač letu   15. 9. 2011 / 17:45 |  |  
  |    |  T/C a T/D tedy jak sám píšeš, nejsou fáze, ale body   Fáze jsou stoupání, let v hladině a klesání. T/C a T/D ti ukáže FMC, to se neplánuje. Nezapomeň taky, že až do okamžiku zavření dveří letadla nemůžeš s jistotou vědět, kolik přijde (resp. nepřijde) cestujících. Proto loadsheet a z něho vyplývající hmotnosti a výkony letadla se počítají vždy až těsně před odletem. |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |  | Plánovač letu   15. 9. 2011 / 17:51 |  |  
  |    |  | Ještě k tomu T/D, ten si můžeš plánovat jak chceš, ale ATC ti ho klidně úplně zboří, protože při odletu nemusíš ještě vědět jistě, jakou dostaneš dráhu na přistání (nestálé počasí) a tedy trať přiblížení se může dost lišit. Taky ATC může mít víc dalších letadel a nepustí tě klesat zrovna kde ty sis naplánoval. |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |  | Plánovač letu   15. 9. 2011 / 18:23 |  |  
  |    |  treba to, co nazyvas LVL CHNG se bezne oznacuje jako Step Climb   
 
T/C a T/D zas az tak moc dulezite nejsou, a stejne jak rikal Ludek, zmeni se ti ani nevis jak. |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |  | Plánovač letu   15. 9. 2011 / 18:52 |  |  
  |    |  | Pri typickem IVAO long haulu po UNICOMU neni moc jak.  |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |  | Plánovač letu   15. 9. 2011 / 20:48 |  |  
  |    |  Kdyz rikas long haul, predpokladam, ze mas na mysli zejmena step-climb. Pak plati obzvlaste jestli uzivas IVAO pocasi, ze vitr na hladine je vsechno jen ne spolehlivy. Rozdil 40kts proti planu neni nic nezvykleho, a kdyz letis se stejnou spotrebou misto rekneme 440KT GS 400, tak se ti to projevi na poloze optimalniho step-climbu celkem hodne. I kdyz teda planovani step-climbu je prave jedna vec na kterou se u PFPX hodne tesim a rozhodne ji budu vyuzivat, presnost, nepresnost. 
 
Spis jsem mel na mysli ToC a ToD, a ty se skutecne muzou menit docela hodne. Pomineme-li odlet, zejmena na delsich letech je draha v uzivani na pristani docela loterie, jelikoz nejspis ne zrovna casto mas k dispozici spolehlivou predpoved na 12 hodin a vic, a takova zmena STARu a priletu udela klidne 30 i vic mil, navic s ruzne delanymi omezenimi. 
 
U rizenych letu te pak krom delsich/kratsich priletu a odletu cekaj treba zkratky, ktere taky par desitek mil udelaj, a tezsi letadlo klesa taky jinak nez lehci. |  
  |   |  
 
  |  
  |