FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 6. 5. 2024, svátek má Radoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
A zase JAK-42 a Jaroslavl Jeden příspěvek | Celý strom
A zase JAK-42 a Jaroslavl   20. 9. 2011 / 14:42
SONP   
http://zpravy.idnes.cz/andrjucha-zakricel-pilot-u-jaroslavle-a-stroj-se-zritil-do-volhy-px4-/zahranicni.aspx?c=A110920_132033_zahranicni_stf

Taky už by mohla naše media přestat papouškovat ruský bulvár a počkat na oficiální vyšetřovací verze. Takhle to bude co týden to spekulace - teď už prý zase zapomněli odstranit blokaci řízení (jestli vůbec na JAKu-42 nějaká je)...
 

A zase JAK-42 a Jaroslavl   20. 9. 2011 / 15:06
Kachna   
no, to taková klasická vlastnost české novinářské hyeny, jak ze smrti pár slavných lidí vytřískat co nejvíc. Měli by je spíš nechat odpočívat v pokoji.
 

A zase JAK-42 a Jaroslavl   20. 9. 2011 / 15:14
tonde   
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/245151-vysetrovatelum-unikla-cast-rozhovoru-z-kabiny-jaku-42.html
tady to píšou jinak
...bych to sem teda nedal, ale když se to už začalo....
 

A zase JAK-42 a Jaroslavl   20. 9. 2011 / 15:16
Kachna   
Podle pilota, kterého Novinky oslovily, se kapitán v konverzaci rozhodne, že vzlétnou ("Vzlétáme"), protože letadlo dosáhlo potřebné rychlosti. Pak se ale rozhodne jinak a vrátí letadlo zpět do vzletového režimu, což znamená, že se letadlo vyrovná do horizontální polohy, aby mohlo nabrat vyšší rychlost.

Současně kapitán vyzve k uvolnění stabilizátoru, který se u starších strojů uvolňuje ručně. Bez přístroje není možné stroj vyrovnat.


s tím pilotem, kterého oslovili bych si nesed ani na tříkolku,...
 

A zase JAK-42 a Jaroslavl   20. 9. 2011 / 15:20
Fabo™   
tak to at se uz rovnou ptaj tady, stejne to ctou...
 

A zase JAK-42 a Jaroslavl   20. 9. 2011 / 15:22
Kachna   
člověk by jim pomalu chtěl tady nechat nějakou zprávu o jejich profesionalitě,... Kdyby sena to vykašlali, udělali by líp, než psát takový bláboly. Když nevím, tak mlčím a jdu od válu. Sice věřím, že budoou placený podle napsaných článků, ale toho editora bych za takovej blábol vyrazil.
 

A zase JAK-42 a Jaroslavl   20. 9. 2011 / 15:24
Tragédie v JRD
Ale prd. Zas tomu pilotovi nekřivdi. V reálu to funguje cca takto:

Oslovený odborník řekne, že 1+1=2
novinář si to zapíše, že 1+1=22
když to pak přepisuje do článku v redakčním systému, tak to ještě jednou přeformuluje, a vyjde mu, že 1 = 122

Takže já bych se klidně vsadil, že to co řekl oslovený pilot bylo v souladu s tím, jak se to skutečně děje, a to žvanění v článku je jenom diletantismus novináře.
 

A zase JAK-42 a Jaroslavl   20. 9. 2011 / 16:07
SONP   
A do toho ještě diletantský překlad z ruštiny

Originál: Vtoroj pilot: Naverno stabilizator! (Asi stabilizátor)
Překlad Idnes.cz: Druhý pilot: Jistě, stabilizátor.

To v celým tom baráku nemáte někoho, kdo umí normálně rusky?
 

A zase JAK-42 a Jaroslavl   20. 9. 2011 / 16:16
Fabo™   
наверно, конечно, какая разница...

este ze som ten idnes necital.
 

A zase JAK-42 a Jaroslavl   20. 9. 2011 / 17:14
Balooo   
No jasně že mají, jmenuje se Mr. translate.google.com!
 

A zase JAK-42 a Jaroslavl   20. 9. 2011 / 17:27
Tragédie v JRD
My tu nemáme ani někoho, kdo by to dal z angličtiny. Viz článek z pátku předminulý týden a uplně zcestný článek, tvrdící, že černá skrínka zaznamenala problémy (a ačkoli anglicky original tvrdil opatk, diletant na idnesu to z agenturní zprávy přeložil .. blbě).
 

A zase JAK-42 a Jaroslavl   20. 9. 2011 / 15:19
Tragédie v JRD
Tož, to je ale pěkně zmatlanej článek.
 

A zase JAK-42 a Jaroslavl   20. 9. 2011 / 17:22
maverick60   
Tak pozerám kolegovia , že aj u Vás sú články plné "odborných a skoro podložených správ".
Keby sa novinári radšej pýtali povolanejších ľudí , alebo resp. keby sa radšej nehrali na hrdinov a nepísali nič. U nás novinári v deň havárie volali z Markízi jednému kapitánovi B737 NG a chceli po ňom vyjadrenie čo si o tom myslí.
Inak: v deň rozlúčky s Paľom Demitrom v Trenčíne som počul pred štadiónom toľko vysvetlení na túto nešťastnú udalosť až som ostal prekvapený , že Slovensko má toľko leteckých odborníkov.
Tý ľudia majú asi doma krištáľovú guľu , pošúchajú ju a hneď im je všetko jasné. Aj ja si musím takú zabezpečiť

 

A zase JAK-42 a Jaroslavl   21. 9. 2011 / 21:03
tonde   
jestli se ten kapitán jmenoval Švec tak potěš prso....
 

A zase JAK-42 a Jaroslavl   22. 9. 2011 / 08:09
leonell
>zapomněli odstranit blokaci řízení (jestli vůbec na JAKu-42 nějaká je)

Dle mé poznámky k Jak-40 (XPL model Felis):
"Na pravém boku se zapne napájení fixátoru beranů POWER ON, vypne fixování dolů, ověří zelená kontrolka, vypne napájení fixátoru, zhasne červená kontrolka. Ověří se pohyb beranů."
...tam asi nějaký takový systém je.

Ale že by to zapomněli zapnout to pochybuji.
 

A zase JAK-42 a Jaroslavl   22. 9. 2011 / 09:35
Koprik
1) Jak 42 reál je něco jiného než Jak 40 pro Xplane...)))
2) I nejnemožnější věci můžou nastat!
3) Havárie je téměř VŽDY řetěz maličkostí, z nichž žádná sama o sobě není schopna způsobit katastrofu, pokud funuje systém kontroly a CREW managment!
 

A zase JAK-42 a Jaroslavl   22. 9. 2011 / 12:19
maverick60   
Tak tiež sa pripájam.
Letecké havárie sú skoro vždy spôsobené sledom ( na prvý pohľad ) náhodných , či možno neškodných situácií. Som veľmi zvedavý či sa národ letecký niekedy dozvie skutočnú príčinu tohoto nešťastia. Minimálne rodiny obetí si zaslúžia vedieť ako a prečo k tomu došlo.
 

A zase JAK-42 a Jaroslavl   8. 10. 2014 / 18:21
mirda   
Pánové a dámy. Omlouvám se, že to je stručně copy and paste z novinek. Ale tento závěr si snad nedovolili vycucali z prstu a čerpali z míst k tomu určených.....

V ruské Jaroslavli bylo uzavřeno vyšetřování okolností leteckého neštěstí tamějšího hokejového celku Lokomotivu, při kterém 7. září 2011 tragicky zahynulo 44 lidí včetně tří českých hráčů Jana Marka, Josefa Vašíčka a Karla Rachůnka. Po důkladném prozkoumávání došli ruští vyšetřovatelé k závěru, že viníkem je bývalý zástupce ředitele letecké společnosti Jak Servis Vadim Timofejev, jenž nezákonně připustil posádku k letu se strojem Jak-42. Stanovisko s návrhem na obvinění za porušení bezpečnostních pravidel o letovém provozu bude předloženo soudu, Timofejevovi podle serveru championat.com hrozí odnětí svobody v délce sedmi let.

Samotné letadlo prý bylo v dobrém technickém stavu, ani jeden ze dvou pilotů ale nebyl způsobilý k jeho řízení. „Podle názoru oprávněných osob měl Timofejev dodržet letovou bezpečnost a stejně tak měl právo odepřít posádce společný let vzhledem k nedostatečné kvalifikaci a zkušenostem. Dovolil jim však letět, navíc na základě falešných dokumentů zařídil kapitánovi platnou licenci, protože druhý pilot ještě kvůli nedokončeným školením nemohl sám létat s Jakem-42," uvedl mluvčí vyšetřovací komise Vladimir Markin.

Timofejev prý věděl, že posádka během výcviku nedosáhla všech dovedností, které byly nutné pro zaručení bezpečného letu. Kapitána letu naopak kryl. „Zdá se, že kapitán už v minulosti udělal několik chyb, přičemž některé z nich představovaly ohrožení bezpečného letu. Timofejev neudělal nic a vědomě pokračoval v zakrývání důležitých skutečností. Posádku letu s hokejovým týmem Lokomotivu Jaroslavl navíc tvořili dva piloti a palubní inženýr, přičemž společně vzlétli jen třikrát," řekl Markov.

Tragédii zapříčinily nejméně čtyři faktory
Vyšetřování zároveň odhalilo, že při odletu byla posádkou stanovená rychlost o 20 kilometrů za hodinu nižší, než bylo třeba při dané hmotnosti letadla a výkonu jeho motorů. Jeden z pilotů se navíc při tahu řadící páky k sobě zřejmě nechtěně opřel o brzdový pedál, čímž letadlo ještě víc zpomalil.

Ze závěrů vyšetřovatelů vyplývá, že tragédii zapříčinily nejméně čtyři faktory - nedostatečný výcvik pilotů, absence kontroly připravenosti posádky na let, selhání pilotů při vykonávání standardních postupů při startu a špatná koordinace mezi členy posádky.

Letadlo se zřítilo 7. září 2011 jen kilometr od letiště v Jaroslavli, odkud se hokejisté Lokomotivu vydali na utkání Kontinentální ligy do Minsku. Z pětačtyřiceti cestujících nehodu přežil jen palubní inženýr Alexandr Sizov
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ