|  |  | FPL LZIB-LKPR 24. 1. 2005 / 14:54 | |
|  | Zdravim,
mam na Vas jednu prosbu ohladom flight planu na trase LZIB-LKPR.
Za pomoci RouterFindera je plan nasledovny:
Cruise altitude between FL330 and FL330
LZIB (0.0nm) -SID-> TOVKA (12.9nm) -M141-> WGM (30.6nm) -L156->
LANUX (79.1nm) -L858-> OKF (84.7nm) -M725-> TABEM (105.6nm) -UL858-> VOZ (127.6nm) -STAR-> LKPR (169.2nm)
FSNavigator 4.6 navrhol:
http://www.sat-tv.wz.cz/flightplan.jpg
Pytam sa, ktory z flightplanov je realnejsi? Pravdupovediac, FIXy po takeoff vytvorene FSNavigatorom su dost absurdne, takto sa lieta snad iba v Kocurkove
Prosim, navrhnite flightplan, ktory sa najviac priblizuje realite, tiez, v akej cruise altitude odporucate letiet na tejto trase?
Vdaka, letu zdar. |
| |
|
 |  |  | Re: FPL LZIB-LKPR (edited) 24. 1. 2005 / 15:01 | |
|  | Ten sid je uplne v pohode, protoze je to proste prevedeni ABLOM 1A ta, aby ho FSNavigator zaletl tak jak ma .... jinak moc nechapu na co se ptas, oba dva ty flighplany (jak z routefinderu, tak z fsnavu) jsou
a) zcela identicke
b) zcela nesmyslne
pouzij letovy plan z flightsim.knaifl.cz |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: FPL LZIB-LKPR (edited) 24. 1. 2005 / 15:30 | |
|  | Taky se dá říct, že by mohl bejt následující.:
BERVA-ODNEM-BNO-BODAL |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: FPL LZIB-LKPR (edited) 24. 1. 2005 / 15:40 | |
|  | Presne to je na flightsim.knaifl.cz v sekci letove plany... |
| |
|
 |  |  | Re: FPL LZIB-LKPR 24. 1. 2005 / 16:21 | |
|  | Nevim jak je to u routefinderu, ja pouzivam FSNavigator a tam je to automaticky hledani trasy na prd - nachazi to kraviny (teda aspon me vetsinou jo). Takze budto nekde najdu nejakej realnej (nebo aspon "realnej") letovej plan, nebo proste sednu k tomu a hezky si najdu nejakou hezkou cesticku sam  |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: FPL LZIB-LKPR 24. 1. 2005 / 16:52 | |
|  | Routefinder nenachazi kraviny. Routefinder nachazi nejoptimalnejsi cestu vzhledem k zadanym parametrum - coz nutne nemusi byt ta v realu pouzivana uz treba proto ze je blbost aby ze Slovenska do Cech letaly era pres Rakusaky.
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: FPL LZIB-LKPR 24. 1. 2005 / 20:45 | |
|  | Jedna dolezita funkcia tymto programom chyba. A to je, ze nemozem si urcit, ktore krajiny preferujem, nad ktorymi chcem letiet.
Typicky priklad je, ked som letel na Maledivy, tak FSNAV mi nastavil trasu pekne nad Irakom...no kto by dnes ketek na d Irakom... ))
Takze toto mi chyba v tychto softoch...vyber krajiny ktoru chem, res, nechcem  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: FPL LZIB-LKPR 24. 1. 2005 / 21:04 | |
|  | routefinder ti umoznuje z planu automaticky vyradit libovolnou trat a doplanuje trat jinudy.... |
| |
|
 |  |  | Re: FPL LZIB-LKPR 24. 1. 2005 / 17:11 | |
|  | Já bych to letěl asi takhle
BERVA8B BERVA A4 ODNEM M748 BODAL BODAL1W
FL 260
|
| |
|
 |  |  | Re: FPL LZIB-LKPR 24. 1. 2005 / 18:04 | |
|  | Pardon,
prave mi prisli CHARTy LZIB, a spominane FIXy nie su vobec "Kocurkovo" )
Cize FSNavigator tym padom navrhol trasy logicke a takpovediac "realne". Ostavam pri FSNav.
Btw, prave som absolvoval let na uvedenej trase s ActiveSky2004.5 pocasim, ktore predpokladalo teplotu v cruise altitude -51stupnov C, avsak teplota bola len -30stupnov C. Uvidim pri dalsich letoch, ci tuto teplotnu odchylku povazovat za problem.
Majte sa |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: FPL LZIB-LKPR 24. 1. 2005 / 18:19 | |
|  | a nebyla ta teplota jednou SAT a jednou TAT? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: FPL LZIB-LKPR 24. 1. 2005 / 18:33 | |
|  | Sdílím tvůj názor. Je třeba si uvědomit, že teplota kterou vidíš na přístroji není aktuální teplota venku, když třeba letíš va FL 350 a TAS 420. |
| |
|
 |  |  | Re: FPL LZIB-LKPR 26. 1. 2005 / 14:11 | |
|  | Aku FL mam zvolit na trase LZIB-LKPR?
FSNavigator urcil FL330 pricom samotny descent je o "drzku", neudrzi sa na vnav patch ani pri idealnych atmosferickych podmienkach.
Preto sa nazdavam, ze FL330 je dost pre let o dlzke 188nm.
Alebo mam pouzit tento v hladine FL240? http://www.pl-vacc.org/pol3/fp_main.php?site=cz&show=938
Vdaka
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: FPL LZIB-LKPR 26. 1. 2005 / 15:30 | |
|  | dyk uz ti to tu napsal angel .. Flight level vcetne trate.... i ja jsem ti tu uz psal, flpihgtpaln pro tuto trat najdes i na mym webu, je tam pro lower airspace, takze do FL245 |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: FPL LZIB-LKPR 26. 1. 2005 / 16:09 | |
|  | Pardon, prehliadol som prispevok od Angela.
Btw, existuje navod ako spravne citat charts (SID/STAR)?
Napr.:
"MAX IAS 205 KT until established on JAN R-281. On runway heading to OKR 3.7/OB 3.3 DME, turn LEFT, intercept 039° bearing to OB NDB, turn LEFT, 310° track, intercept JAN R-281 to Tovka Int. Takeoff z drahy 22."
Znamena, drzat rychlost na 205KT pokial sa lietadlo nedostane na track JAN R-281 ( oznaceny na http://www.flightsim.host.sk/lzibsid22.jpg )? Cize po dosiahnuti R-281 mozem nad 205KT?
"Climb to 5000' to be reached prior Tovka Int. Further climb instruction by
APP. "
Stupat a drzat vysku 5000ft az do bodu TOVKA N48 16.2 E016 55.6?
Po dosiahnuti bodu, stupat podla planu, spravne?
Diky mockrat |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: FPL LZIB-LKPR 26. 1. 2005 / 16:22 | |
|  | 1. varianta bych rekl ze jsi pochopil spravne
2. pripad: stoupat do 5000ft a tuto vysku dosanout pred TOVKA, po dosazeni 5000ft pokracovat podle povelu ridicicho" |
| |
|
 |  |  | Re: FPL LZIB-LKPR 26. 1. 2005 / 21:09 | |
|  | Bych se chtěl zeptat, jestli je nějakej free plánovač, protože v defaultu nějek nemůžu najít dva body průletu.
Díky moc. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: FPL LZIB-LKPR 26. 1. 2005 / 21:12 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: FPL LZIB-LKPR 26. 1. 2005 / 21:30 | |
|  | Dobrý - díky. Ještě jeden dotaz. Když se řídím podle FP odtud: www.flightsim.knaifl.cz , tak když v FS 9 plánuju let LKPR - LZIB, tak na mapě nejsou vyznačeny dva body průletu, takže ti to tam dráhu letu nenasměruje. Co s tím?
Díky. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: FPL LZIB-LKPR 26. 1. 2005 / 22:00 | |
|  | Který body myslíš? A to letíš s defaultem na GPS? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: FPL LZIB-LKPR 26. 1. 2005 / 22:13 | |
|  | Je to L984 a M748. A letím default - někde se tačít musí ;o) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: FPL LZIB-LKPR 26. 1. 2005 / 22:20 | |
|  | Já lítám taky na default - i když už nezačínám. Nevím jestli máš mapy, ale počítám že tyhle body jsou RNAV - což s defaultem nedáš. Takže si budeš muset stáhnout mapy Enroute chart pro ČR a SR a letový plán si upravit abys ho byl schopen zaletět s přístroji které máš v defaultu - tzn. VOR, NDB, DME. Musíš teké volit ¨SID a STAR určené pro NON RNAV (ty které jsou označeny RNAV s defaultem nejspíš nedokážeš zaletět) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FPL LZIB-LKPR 26. 1. 2005 / 22:24 | |
|  | Jojo - tak díky. : (
Ach jo - proč je to tak drahý a složitý. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FPL LZIB-LKPR 26. 1. 2005 / 22:30 | |
|  | Oprava Oprava Oprava
Teď jsem se díval na ty FP. M748 je číslo traě mezi těmi body - najdeš v mapě. L984 v to FP není ale je to taky číslo tratě. Takže FP se dá použít tak jak je. Ale bez mapy je to na prd. Jestli letíš na autopilota GPS tak je to o ničem. Doporučuji ti naučit se to podle výše jmenovaných navigačních přístrojů. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FPL LZIB-LKPR 26. 1. 2005 / 22:33 | |
|  | Ty trate jsou primarne urceny pro ruzne addony a FMSky .. proto ty trate mezi tim .. do FMSky to datlujes tak jak je to v tom planu .. cili bod, trat, bod...
je to proto, ze takto nemusis v letovem planu uvadet vsechny tratove body - protoze za tou trati se skryva blize neurcene mnozstvi bodu, ktere proletis a zdaleka nejsou v primce ale muzou se vselijak klikatit... |
| |
|
|