Ahoj, sice ti neodpovím, jak je to opravdu přesně v reálu, ale aspoň napíšu, jak jsem to odkoukal z Fischer DVD s jejich B733.
SID:
Přijde mi, že je to odvislé hodně od počasí. Když je "klidné léto" (a to je na Fischer DVD všude) a SID je hned po startu (jak píšeš třeba v 500ft. AGL) nějak prudčeji na strany, že cca. v 300ft. AGL zapínají autopilota a hned přepínají z HDG (což je standardně po zapnutí) na LNAV. VNAV podle mne dávají až docela pozdě - když zapnou autopilota, je v módu LVL CHANGE, v cca. 1000ft. AGL se k tomu zapne N1. Co jsem viděl, tak nejprve zrychlují na cca. 210kt. v módu LVL CHANGE a odebírají klapky. Až jsou klapky pryč, je už na nich, zda nejprve zrychlí na stoupací rychlost ručně (pořád v LVL CHANGE - samozřejmě nutno plnit rychlost dle omezení - do 10.000ft. max. 240kt.) a teprve potom dají VNAV, nebo zda to udělají hned. Jak psal AJS (někdy dříve), upřednostňuje (doufám, že netvrdím velké bludy) první možnost a dávají VNAV až když vědí, že to nebude s letadlem "moc házet". Jak létají takovéhle SIDy když jsou horší povětrnostní podmínky nevím. Ale tipl bych si, že možná plně ručně. Ale to hádám.
STAR: Tam jsem zase na Fischer DVD viděl, že letí (když přistávají na dráze s ILS) na A/P až cca. do 500ft. AGL a teprve pak to přebírají ručně. Taky jsem si všiml, že (podle mne) po IAFu přepínají z LNAV na HDG (možná kvůli tomu, že ve většině případů je vektorovali, nevím, to nebylo slyšet) a poté dávají VORLOC. Po nalétnutí do lokalizéru a ustabilizování přepínají na APP. VNAV jsem si nikdy nevšiml, protože ho nikdy už neměli nastavený (nevím, kdy ho vypínají) a letěli nejprve LVL change a pak standardně SPD.
A ještě jak to lítám v FS-ce s PMDG (mám rád 736):
SID s brzkým točením - zapnu A/P v cca. 300ft. AGL, ale točím přes HDG. Na LNAV dávám až v klidnější fázi letu. VNAV zapínám až téměř před T/C, do té doby přes LVL Change a zrychluju až na stoupací rychlost, kterou jsem si sám nastavil na 280kt. (točením knoflíku tj. ručně)
STAR: Letím na LNAV až k IAFu, před ním přepínám na HDG (většinou mě stejně na IVAO ATC vektoruje). Pak VORLOC, když mám nalétnout lokalizér a nakonec APP (samozřejmě jen u ILS přiblížení). AP a A/T (myslím, že je tak ta zkratka) vypínám v cca. 300ft. - 400ft. AGL. Pak ručně podrovnám, zpětný tah a nakonec v cca. 70kt brzdy na kolech (nevím, zda se vůbec brzdama na kolech v reálu nějak moc brzdí, já to tak ale dělám).
Uffff. Toť vše. Jak píšu, není to tak, že bych to věděl, ale jak jsem to různě odkoukal Proto mne prosím nekamenujte, když je to úplně špatně.
Ahoj.
MT. |
|