|  |  | 100 kts 25. 1. 2005 / 18:33 | |
|  | Stahl jsem si návod na start s PMDG. Všechno je OK, až do vzletu. Rozjíždím se, zahálsí "80 KTS". Ale jakmile překročí cca 100, začne automaticky brzdit. Zapomněl jsem na něco ? Podle mého je vše správně, dle navódu od HITS. Nic tam o tom nepíší ( |
| |
|
 |  |  | Re: 100 kts 25. 1. 2005 / 19:18 | |
|  | někde musíš mít chybu, já to taky dělám podle jejich návodu a jedo to všechno v poho |
| |
|
 |  |  | Re: 100 kts 25. 1. 2005 / 19:19 | |
|  | Jak máš nastavené autobreaky? Měly by být na RTO. Jinak mě nic nenapadá. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: 100 kts 25. 1. 2005 / 20:14 | |
|  | možný to je ale mě se to nezdá, když mu to začne brzdit až po 100 kts. kdyby měl zaplé autobreaky tak by mu to brzdilo od začítku, ne? |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: 100 kts 25. 1. 2005 / 20:22 | |
|  | Mluvím jen z vlastní zkušenosti, protože mi to kdysi dělalo to samé u 737-400 GA. Tak nevím. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: 100 kts 25. 1. 2005 / 20:33 | |
|  | Autobraky se aktivujou kdyz kdyz se kola dotykaji zeme (coz v jeho pripade je) a stazeni throttle na IDLE (coz v jeho pripade asi nebude)
Ale co by to mohlo zpusobovat tak opravdu netusim - me se to nestalo nikdy a ani me zadny vysvetleni nenapada. Mozna nejaka chybicka - kdyby to delalo porad a porad a nechtelo prestat....tak uz snad jenom reinstall :-/
Ale treba se najde nekdo s podobnou zkusenosti a poradi co to muze bejt. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: 100 kts 25. 1. 2005 / 20:44 | |
|  | Zatím jsem to nevyřešil. A ještě mě trápí jedna věc. jak nahodit elektriku v kokpitu, aby šel AP bez startu motorů ? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: 100 kts 25. 1. 2005 / 20:51 | |
|  | No, nebude to asi tvůj případ, ale mě to dělalo na jednom komerčním éru proto, že si počítač usmyslel, že dráha je moc krátká a já ani po Vr nic neřeším....tak mě zabrzdil (možná že simuloval funkci Co-pi, kdo ví). |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: 100 kts 25. 1. 2005 / 21:40 | |
|  | Nerozumim tomu, proc chces zapinat autopilota na zemi, bez nastartovanych motoru ? Nechapu, k cemu ti to muze byt dobry
Co se tyce prvniho tveho bodu, prijde mi to, ze se ti buhvi proc aktivuji autobrake RTO.Nemas treba nejaky rozhaseny joy? nezkalibrovany ovladac plynu ? na jednom starsim joyi mi to desne kolisalo, tak me napada, jestli to pak treba pri startu nestahne takhle blbe plyny a neaktivuje ti to tim RTO. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: 100 kts 25. 1. 2005 / 21:41 | |
|  | Autopilot bez nahozenych motoru nejde zapnout - a k cemu by ti to vubec bylo dobry?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts 25. 1. 2005 / 21:55 | |
|  | Samozrejme, nemyslel jsem AP jako takovy. Myslel jsem panel AP a i FMC. V navodu je : ted naprogramuj FMC, nastav HDG, ALT atd. Ale v mem eru je to mrtvy...cerny...na ty brzdx jsem neprisel. Ale autobrake je porad v poloze RTO. Nechapu to. Stahnou se i motory, neni to jen o brzdach. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts 25. 1. 2005 / 21:59 | |
|  | Pokud máš dark & cold kokpit, tak první věc je, nahodit baterii. Potom ground power nebo APU a už by ti všechny přístroje měli normálně svítit. Doporučuji tutorial od T. Metingera, je fakt super.
K tomu nečekanému brždění, nejdříve bych zkontroloval, jestli máš všechy updaty PMDG, pokud máš jen 737-600/700, měla by verze být 1.3. A potom bych se opravdu podíval na joystick, jestli vlivem rušení nebo opotřebení, negeneruje nějaké zákmity. Podívej se v ovládacích panelech do vlastností herních zařízení, jestli se při pohybu ovladače plynu, pohybuje indikátor opravdu plynule a nějak neposkakuje.
editováno: zkus v okamžiku, kdy ti to začne brzdit, udělat screenshoty hlavního panelu a overhead panelu a dát je sem. Třeba tam uvidíme problém v nastavení některého ze systémů. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 25. 1. 2005 / 23:56 | |
|  | Tak jse mpodrobně prošel několik návodů a zjistil jsem, že jedinou věcí, která se mi nikdy nepovede, je pozhasínat všechny modrý kontrolky GEN BUS OFF. Může to způsobovat to brždění ? protože když jsem spustil let s nastartovanými motory, tak to bylo OK.
Ještě bych se chtěl zeptat, zda je možný někde stáhnout Load Manager. bohužel, způsoboval mi bůhví proč padání Windows i po několikeré reinstalaci, tak jsem ho musel vyhodit. Chtěl bych zkusit jiný, ale logicky, kupovat další, ani náhodou. A pokud by to nešlo nikde stáhnout, nenašla by se dobrá duše, která by mi ho třeba poslala, neb ohodila někam na web? ( nechci, abyste to brali jako šíření warezu, snad se to v mé situaci dá pochopit)
Díky... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 00:21 | |
|  | Tak jsem o další krok dál .už mi to nebrzdí Nevím proč, ale ne. Ale narazil jsem na další problém. Jakmile překročím určitou rychlost (110-120), letadlo stáhne motory prakticky na minimum. Já tím samozřejmě padám na hubu... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 01:20 | |
|  | Zase mas neco spatne nastavenyho - PMDG holt neni default, koukni do manualu, popremyslej, studuj a uvidis. Nebude to zadna hrozna zahada, chces profi addon, tak se uc - myslim ze materialu je k tomu dost
P.S:nechci tu nikoho "odpalkovavat" jak se tu o tom ted tolik mluvi, ale je to zase jako s tim predchozim dotazem. Na tohle ti tezko najde nekdo odpoved, zase si nekde neco zapomnel a navic materialu k PMDG je opravdu hafo a kdyz chces litat s profi addonem tak se holt aspon trosku neco musis naucit a ne se na kazdou druhou vec tady ptat ..... tak zkousej a uvidis ze to pude - zase nejaka modra kontrolka  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 01:14 | |
|  | Jak "pozhasinat modry kontrolky GEN BUS OFF"? - Jestli je to to co si myslim, tak to neni zadny "zhasinani kontrolek" ale zapinani generatoru coz je sakra dulezita vec Po tom co nahodis motory, tak zapnes generatory motoru a vypnes generator APU, ktery pak vypnes. Jestli si startoval jenom s generatorem APU tak neni divu ze te to nemelo rado. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 01:28 | |
|  | Jeste jedna rada:
Nesmis na ty veci koukat jako na "nejaky kontrolky a nejaky tlacitka". Zkus podle manualu (u toho PMDG toho az tolik neni, ale na internetu je jich spousta a kdyz uz nic jinyho, tak minimalne u trageda na www) se nejak naucit a pochopit co je k cemu a co proc sviti. Kdyz se budes ucit nazpamet postup: zmacknout tohle a tamhleto tak budes mit podobny problemy porad..... pak by te jeste pred tim startem bouchlo do oci ze nemas zapnuty generatory  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 09:25 | |
|  | nevim...snad to k tomu stazeni motoru patri.Jednou jsem pozapomel na AP panelu nastavit IAS , standartne je tam tusim 100kts.Jen me napadlo jestli to neni tim.Dej si tam 175 nebo tak a zkus to. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 10:03 | |
|  | Tam by neměl dávat nějakou vymyšlenou hodnotu, ale V2, kterou si spočítá nebo ji spočítá FMC podle aktuálních podmínek. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 10:14 | |
|  | Přesně tak, dává se tam V2+15. To je právě nejhorší, rady typu uč se uč se, mi nepomůžou. mám před sebou tři manuály (i ten od T.Metzingera, je super, opravdu). Ale o tom stažení síly tam nic není. J pravda, že jsem zjistil, že to dělá autopilot, protože když je vyplý, všechno běží, jak má. Ale jakmile ho (třeba i v letu) zapnu, tak rychlost jde okamžitě dolů... Jinak, přikládám screen ze vzletu těsně po tom, co to začne brzdit... |
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 10:42 | |
|  | A co mas zapnuty na autopilotovi? N1, SPD, nebo VNAV? Jestli N1 nebo VNAV, tak hledej chybu logicky v FMC, jestli SPD tak by melo byt vsechno v poradku (pokud tam mas nastaveno V2 + 15). |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 12:33 | |
|  | Doufám, že jsem to na mém rozlišení dobře přečetl, na Annunciator displaji svítí N1. Nastav si rychlost na V2 (viz FMC). Podotýkám, že máš všechny nádrže plný až po špunty. Pak bude V2 samozřejmě o hodně větší než 101kts nastavených na MCP )
Karel |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 12:55 | |
|  | Ten screen je spatnej. na autopilotovi mam vzdy nastaveno V2+15, ale dela to porad to samy. Rychlost V2 mi vychazi vzdy tak kolem 140 KTS. Brzdi to porad. Jakoby to cekalo na nejake potvrzeni, ze skutecne chci vzlitnout a kdyz nic neudelam, tak me to zabrzdi. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 13:13 | |
|  | Esli mas nadrze az po spunty, tak navic budes pretizenej .. nesviti ti na zalozce "aircraft/fuel" ze ses pres MTOW? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 12:59 | |
|  | Na auopilotovi nezapinam nic, ne ? (¨Samozřejmě kromě těch dvou přepínačů, jeden z nic je A/T, na druhý si teď nevzpomenu) Nakonfiguruju si FMC a potom zmacknu TO/GA. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 14:22 | |
|  | To mas pravdu, ale jakmile zapnes autopilota, tak se ti automaticky zapne N1, takze budto (jak psal traged) mas to letadlo pretizeny (jestli mas vsechny nadrze 100% plny) nebo to bude neco v FMC. Nic jinyho uz me nenapada. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 13:02 | |
|  | To je chyba, nedáváš tam V2 + 15, ale jen V2!!! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 14:19 | |
|  | Zvlášní...HITS píšou V2+15. TvJZD: Nesvítí. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 16:17 | |
|  | ale v tom chyba setjně není, já zadávám taky V2+15 a problémy s tím nemám |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 16:20 | |
|  | v to mchyba urcite neni )) kdyz jsem onehda s PMDG zacinal tak jsem tam nechaval tu 100kts a fungovalo to uplne bez problemu  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 15:10 | |
|  | Mám špatný rozlišení na to co jsi stahnul, ale podle toho co popisuješ a vyloučíme li softwer chybu tak máš s velkou pravděpodobností špatně data v FMC Toho paliva je tam sice hodně ale to by se chovalo jinak. Zkus znova nakrmit počítač a dát minimum paliva třeba jen na okruh. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager (EDITED) 26. 1. 2005 / 15:22 | |
|  | Uf - tenhle screenshot jsem uplne prehlidnul. Podle nej je to na 99% chyba v FMC, nehlasi ti nahodou nejakou zpravu? A proc mas vsechny nadrze 100% plny ?!?! - jestli sis tam dal i nejakej payload, tak to letadlo pomalu ani nemuze vzlitnout. Od toho jsou primo v manualu k PMDG planovaci tabulky na palivo i s celkem jednoduchym postupem jak ho spocitat - kdyz spravne zapocitas i vitr, tak fungujou 100%.
Nebo je tu ta moznost, ze ses kvuli tem zbytecne plnejm nadrzim zatizenej presne mezi Maximum Taxi Weight a Maximum Takeoff Weight, takze muzes pojizdet, ale jakmile se chces odlepit od zeme (blizis se k Vr), tak te FMC nenecha - nevim jestli to tak chodi, nikdy jsem pres Maximum Takeoff Wieght nestartoval
Zkontroluj to v FMC kolik vazis - ten limit pro start je u -700 154,500 lbs. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 16:44 | |
|  | Na screenu jsou vidět hned dvě podstatné chyby:
1) ti FMC hlásí nějaou error (žlutá kontrolka na panelu), když si ho otevřeš, na spodním řádku uvidíš, co se FMC nelíbí.
2) Máš hrozně moc paliva a pokud ještě máš nějaklý náklad, jsi hrubě za maximální vzletovou hmotností. Je vidět, že jsi tutorial nestudoval pozorně. Paliva ber vždy jen tolik, kolik potřebuješ podle délky letu.
PMDG fakt není default a takové základní chyby neodpouští, nemůžeš tam nalít 100% paliva do všech nádrží, jako u Cessny Jinak taky nemáš aktivní autobrakes na RTO, což by při vzletu mělo být. Pokud nevyřeší tvůj problém natankování správného množství paliva (doporučuji tento fuel planner): http://www.metacraft.com/737NGFP/#download
zkus ještě přihodit screenshot overhead panelu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 17:13 | |
|  | Kliiid... paliva asi nema pres limit.. uz jsem se ho na to ptal a pretizeny neni (viz predchozi diskuse) ... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 17:28 | |
|  | No, ja bych rek ze to bude tim pretizenim a ta hlaska co mu blika na panelu od FMC bude neco o pretizeni.... vsad boty  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 17:37 | |
|  | Pri pretizeni zadna hlaska na FMSce neblika ))) a to letadlo pretizene nema, uz jsem se ho na to ptal.. klidne se vsadim o boty .... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 17:46 | |
|  | No, ja to nikdy pretizeny nemel, takze z vlastni zkusenosti nevim
Ale nerikej mi ze kdyz to naperes az po strechu, ze ti FMSka ani nepipne
No a ze ses na to ptal - taky rikal ze jede presne podle tutorialu a tam URCITE je i neco o palivu - a stejne ho ma 100%  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts + Load manager 26. 1. 2005 / 17:51 | |
|  | pokud je 737NG uplne prazdna (bez carga a lidi, a defaultni PMDG tak jsou tusim udelany), tak po spunty dat muzes... sice je to kravina, ale teoreticky to jde (ale nasledne pristani s tim bych moc nevidel)...
pokud to narves az po strechu, tak nepipne |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts 26. 1. 2005 / 15:06 | |
|  | A gdepak jste na tom "tutorialu od T. Metingera, co je fakt super", byli ?????? já jsem jich viděl už spoustu, ale tento ?? Ni google, ni tato diskuze mě to nenapověděla !! Pohoďte sem někdo link !! To víte, zvědavost. Děkuji. ))
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts 26. 1. 2005 / 15:56 | |
|  | pan se jmenuje Timothy Metzinger. Zkus se podivat na AVSIM po 737ngadvtutorialv2.zip, myslim, ze tak nejak se to jmenovalo
EDIT: Ted mi to nedalo a zkusil jsem se na to podivat na AVSIM a fakt nevim, jestli jsem uplne blbej nebo tutorial zmizel z AVSIMU... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts 26. 1. 2005 / 16:36 | |
|  | Zmiuzel a nikdo neví kam. Poslat nemůžu, mailem neprojde (30MB) a žádné FTP nemám. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts 26. 1. 2005 / 16:38 | |
|  | OK, pokud nezapomenu, hodim ho vecer na WEB, doufam, ze me TM neutluce ...
... kdybych zapomnel, tak me tlucte... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts 26. 1. 2005 / 20:19 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100 kts 26. 1. 2005 / 20:23 | |
|  | Toto je myslím první verze, druhá má myslím 30MB Ale tato určitě stačí, podle ní jsem se to naučil. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | tutorial 26. 1. 2005 / 22:45 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | T. Metzinger's PDMG tutorial V2 na webu 26. 1. 2005 / 23:38 | |
|  | Tak jsem konecne presvedcil FTP a je to tu http://www.adamec.net/fs/
Doufam, ze to bude varit - pokud ne, zkusim to uploadnout jeste jednou
Jdu se poohlednout po nejakem zubacku, kdyby mi nahodu zazvonila u dveri BSA  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: T. Metzinger's PDMG tutorial V2 na webu 27. 1. 2005 / 01:21 | |
|  | Díky moc moc za tento manuál. konečně vím, proč mi to brzdilo. Ale stejně jsem se posunul jenom o malý kousek dál. Z návodu jsem vyčetl, že pokud ve FMC automaticky kliknu na tu položku, kde se zadává váha letounu i s palivem, vyplní ji automaticky. OK, jenže potom mi vychází (při cca čtvrtinových nádržích V2 tak 120 KTS. Odstartuju, při V2 pomalu začínám stoupat. Rychlost se dostane až někam k 150, ale pak začne klesat a snaží se dosáhnout těch 120 (asi se snaží, nevím, jestli tam má vliv ještě něco). Při cca 15st. stoupání brzy padnu na hubu ztrátou vztlaku. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: T. Metzinger's PDMG tutorial V2 na webu 27. 1. 2005 / 11:03 | |
|  | no, na MCP bys mel mit nastaveno V2+15, ale to jsi myslim psal, ze delas. Pise Ti FMC po proklikani se vsemi moznymi predstartovnimi zalezitostmi (POS INIT, PERF LIMIT, N1 LIMIT - TO, klapky a Vspd), neco v tom smyslu "PRE-FLT complete"?
Jeste me napadla jedna vec - mas rozumne nastaveny trim? Nemyslim, ze by to tim bylo, ale jeden nikdy nevi. Pred startem bys mel mit nastaveny FMC, autobrake na RTO, klapky, trim, zapnuty flight director a auto throttle, MCP Heading podle RWY, ALT podle toho, co dostanes pri clearance.
Pak das cca 40% "plynu" a TO/GA a po rotate to pomalu zvedas a pak se drzis PD, zatahnes podvozek, zapnes AP (vetsinou davam LNAV a LVL CHG), zatahujes klapky..
Nenapada me ted nic jineho (krome spousty dalsich veci, ktere nejsou klicove, alespon myslim) a vari to |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: T. Metzinger's PDMG tutorial V2 na webu 27. 1. 2005 / 11:49 | |
|  | Tak presne to delam. Letadlo vystoupa, ale jak aktivuju A/P, tak balancuju mezi cca 150KTS a Stallem. Vzdycky ta rychlost vystoupa, vlivem stoupani letounu doklesa az na Stall. Pak to autopilot ohne dolu, aby se vyovnal se stallem, rychlost vzroste, tak to zase zvedne a tak pořád dokola, až to někde spadne  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: T. Metzinger's PDMG tutorial V2 na webu 27. 1. 2005 / 12:18 | |
|  | Jediny co me napada: Zkus po startu kdyz zapnes autopilota omezit rychlost stoupani na nejakych 1800-2500ft. pak by mel stoupat konstantne. Zkus se taky podivat jestli si opravdu zapnul A/T, protoze me skoro plny PMDG stoupa po startu bez problemu nejakych 3000ft bez ztraty rychlosti. Tady opravdu musi byt chyba nekde v nastaveni.
Kdyz po startu nezapnes autopilota, klesa ti taky rychlost? Na jaky startujes klapky? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: T. Metzinger's PDMG tutorial V2 na webu 27. 1. 2005 / 12:55 | |
|  | Na MCP by měl mít nastaveno V2. Ne V2+15. Protože po aktivaci autopilota se tam automaticky přičte 20kt. A to už je bezpečná stoupací rychlost. A taky se automaticky aktivuje LVL CHG, takže není možné, aby letadlo ztratilo rychlost pod těch V2+20. Problém prudkého zvednutí letadla a poklesu rychlosti je v tom, že nemáš dostatečně přitažený řízení, letadlo moc zrychlí a po aktivaci autopilota se sanží zpomalit na tu V2+20, proto prudce zvedne nos. Po vzletu by jsi nos měl mít skoro 20st. nad horizont. Přesně řečeno, musíš sledovat indikátory Flight Directoru, které tě k tomu samy povedou. Potom stále v režimu LVL CHG přidáš na MCP rychlost na 250kt a jak zrychluješ, zasouváš klapky a potom můžeš aktivovat LNAV. A jak jsi na tom s palivem? Nemáš doufám už 3 krát 100%?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: T. Metzinger's PDMG tutorial V2 na webu 27. 1. 2005 / 17:52 | |
|  | Palivo už 3x 100 nemám. i když v manuálu T.M. je cca100-20-100, beru tak 50-30-50. Ale dělá mi to furt. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: T. Metzinger's PDMG tutorial V2 na webu 27. 1. 2005 / 18:00 | |
|  | Ještě kdyžtak zkus přihodit screen overheadu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: T. Metzinger's PDMG tutorial V2 na webu 27. 1. 2005 / 18:31 | |
|  | lidi, já jsem už zoufalý...Nevím, co s tím .Buď mi to zabrzdí při pojezdu a nebo spadne kvůli A/P. Vím, je to velký přání, ale nenašel by se tu nějaký dobrovolník ,který by se se mnou připojil na IVAO a prošel se mnou postup, abych věděl co kdyžtak dělám špatně ? (A aby taky viděl, jak hezky padám)...Přikládám screen overheadu |
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: T. Metzinger's PDMG tutorial V2 na webu 27. 1. 2005 / 18:38 | |
|  | minimalne vidim engine bleed v poloze OFF |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: T. Metzinger's PDMG tutorial V2 na webu 27. 1. 2005 / 18:43 | |
|  | Jestli budu mít dnes večer čas, klidně to s tebou můžu projít. Pošli mi prosím do mailu číslo tvého mobilu, pošlu ti SMS až budu připojen. Připrav si trasu LKTB - LKPR a zalítli bysme to spolu. Měl bych se připojit až malá usne, což bude tak v 20:30. Budu moct zase tak do 22:00, pak budu muset jet pro manželku do práce, půjde z odpolední a nechce chodit pěšky... Jo, jak jsme si to naučili... ))
MT. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: T. Metzinger's PDMG tutorial V2 na webu 27. 1. 2005 / 18:57 | |
|  | Hmm, žádný podstatný problém tam nevidím, snad jen, že nemáš zapnutý vzduch od motorů pro klimatizaci, ale to asi vliv na tvůj problém nemá Bude to asi nějaký problém mezi FMC, AP, A/T. Nejlépe asi ukecat nějakého dobrovolníka, aby se na to mrknul "live". Přes net už to asi moc nepůjde  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: T. Metzinger's PDMG tutorial V2 na webu 27. 1. 2005 / 21:32 | |
|  | Omlouvám se ,ale až teď jsem dorazil domů. Viděl bych to tedy na zítra. Nebo pokud ještě teď bude mít někdo čas...Kdyžtak pište na ICQ, kdo by měl náladu a chuť a byl by tak hodný. Kdykoli...
díky moc moc |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: T. Metzinger's PDMG tutorial V2 na webu (BORKUV PROBLEM) 28. 1. 2005 / 17:01 | |
|  | Engine Bleed 1,2 musi byt ON, vyhrivani oken taky a jestli chces realny postupy, tak nemas zapnuty Air Conditioning Packy - asi bys v tom letadle dlouho nevydrzel Jeste bys mel mit zapnuty Strobe....
...ale co se tyce problemu, tak jak uz jsem v jednom prispevku psal (a rika to tu hodne lidi) na 99% bude chyba nekde ve FMS, to bys nam sem musel hazet screeny vsech stranek ve FMSce  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: T. Metzinger's PDMG tutorial V2 na webu 28. 1. 2005 / 19:00 | |
|  | Asi je to hloupost a s problémem to vůbec nesouvisí, ale pokud dobře vidím tak YAW DAMPER svítí oranžově. To je divné, protože hydraulika je nehozená a přepínač YD vypadá, že je v poloze ON. ??? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: T. Metzinger's PDMG tutorial V2 na webu 28. 1. 2005 / 19:18 | |
|  | mam dojem ze je ti kvuli tomu, ze ma vyply bleedy .... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: T. Metzinger's PDMG tutorial V2 na webu 29. 1. 2005 / 19:44 | |
|  | Pokud se nepletu tak bleedy s YD příliš nesouvisí. |
| |
|
 |  |  | Re: 100 kts 27. 1. 2005 / 15:10 | |
|  | Ahojte,
pročetl jsem většinu příspěvků a rád bych zde uvedl svůj postřeh - byť je z provozování DF 734. Dělá (stále) mi to také, ale vysvětlil jsem si to takto:
Po odbrždění, nastavení 40 % N1 a stisku TO/GA zafunguje A/T. Plyny najíždí na vzletový režim vypočítaný FMS. Cca okolo 80 kts se blíží k dané hranici. Setrvačností přejedou (o 3-4 procenta) nastavenou hodnotu, v tu chvíli je na rychloměru již více než 90. A-T pak "správně" stahuje na limit vzletového režimu, jenže DF to nějak vyhodnotí jako Reject a brzdí co to jde.
Vyřešil jsem to (v rámci možností DF) tak, že nechám po stisku TO-GA plyny stabilizovat na vzletovém režimu a pak teprve odbrzdím. Je to malý ústupek realitě. Druhou možností je nezapínat brzdy na RTO.
Jestli se tu vyskytuje ještě někdo s FS2002 a DF, zajímalo by mě, jestli se s tím také setkal.
Díky |
| |
|
|