| | | Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody 2. 1. 2012 / 12:52 | |
| | | |
|
| | | Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody 2. 1. 2012 / 16:30 | |
| | ČSA mělo od té doby ještě jednu katastrofu, 11.2.1977, tedy asi měsíc a týden poté, se při přiblížení v Bratislavě zřítil Il-14 OK-OCA. Naštěstí to byl poštovní let a tak to odnesla "jen" posádka, dva mrtví |
| |
|
| | | Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody 2. 1. 2012 / 21:34 | |
| | Mimochodem slečna Šírová je moje dobrá známá |
| |
|
| | | | Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody 2. 1. 2012 / 21:36 | |
| | To zní jako vychloubání |
| |
|
| | | | | Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody 2. 1. 2012 / 21:37 | |
| | trochu mi to pripomina epizodu s Jirinou, tam se taky myslim lidi chlubili ze ji znaj |
| |
|
| | | | | Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody 3. 1. 2012 / 17:22 | |
| | Ne, informace o známosti |
| |
|
| | | Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody 3. 1. 2012 / 09:00 | |
| | Tomu nerozumím - znamená to, že TU-134 z výšky 100m už nebyla schopna zabránit přistání?
Jak jsou na tom současná letadla? Tj. v jaké minimální výšce se dá dát ještě GA, aniž by došlo ke kontaktu se zemí? |
| |
|
| | | | Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody 3. 1. 2012 / 09:41 | |
| | No já nevím, ale řekl bych, že se právě o GA pokusili - "Řídící druhý pilot okamžitě přitáhl řízení a kapitán přidal výkon motorů..." - a kdyby o ten Iljušin neštrejchli, byl by se jim možná i podařil. |
| |
|
| | | | Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody 3. 1. 2012 / 09:43 | |
| | 100m (to je 300 ft...) nepadlo to rozhodnutí o GA, při dohlednostech, které tenkrát byly, ve slutečnosti trochu později (níž)? Nevím...
Jde také o to, jakou rychlostáí to éro klesá a jak rychle reagují motory, což může být docela rozdíl, mohli by to tom povídat zdejší náčelníci. Zatímco MiG-29 šla údajně "za plynem" prakticky hned, MiG-21 čekasl po doražení POM dopředu údajně až 4 sec., než se vůbec začalo něco dít. A 4 sec. klesání mohou být při strmějším sestupu dalších 20-40 m ztráty výšky. Navíc Il-18 je vysoký přes 10 metrů. Možná, že kdyby tam nestál, tak by i tak kontaktu se zemí zabránili, někdy je to fakt jen o pár metrů.. (myslím ) |
| |
|
| | | | | Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody 5. 1. 2012 / 22:08 | |
| | Akceleracia motora:to je to , co lietadlo motrebuje.U Tucka z rezimu klesania,kde ma tak 70% otacok je akceleracia tipujem 4-6 s na maximal. Vyrobca motorov "Solovjev", su to motory podobne,alebo ekvivalent s MiG-21/Tumanskij/ , ktore su skoro rovnake vykonovo , okolo 64-66 kN .Tucku 134 sa dodnes hovori , ako dopravna 21-nicka. Takze ak da pilot v 100m plny plyn,trvalo to tak 3-5 s nez to zabralo,a pri klesani v rezime 3-5 m/s to mohlo sklesat do akej vysky?Odhadujem tak 75 m,kedy pilot mohol ocakavat,ze lietadlo zacne naberat rychlost a moze prejst pozvolna z klesania do horizontu.Tento obluk mohol zabrat dalsich par metrov do minusu,pretoze v pristavacej konfiguracii nie je tahu nazvys a pri pretiahnuti lietadla hrozi pad po kridle.Takze lietadlo pokracuje v klesani a je skoro iste,ze nemohli zabranit zrazke s Iljusinom. To sme rozoberali reakciu pilotov v 100m vyske.Ale teraz uz nemam pred sebou ten pripad,kedy vlastne zahliadli piloti prekazku na drahe, a bolo to urcite v mensej vyske ako 100 m,po vypadnuti z mrakov,takze inac to dopadnut ani nemohlo,ako koliziou s prekazkou.
Nemozem nepridat svoj postreh z pristavanií s MiG-21,kde v 80-100m sa prelietavala BPRS/NDB/,vzdialene okolo 1 km od prahu drahy, a z kabiny uz v podstate draha nebola vidiet,lebo masina bola natiahnuta a pilot uz prenasal uhol pohladu do lava a odhadoval vysku podrovnania,rychlost bola okolo 340-330 km/h , podla verzie lietadla.U Tucka to bolo zhruba to iste,rychlosti sedeli ako u 21, naozaj po preleteni BPRS uz nebolo co riesit a pilot uz bol pripraveny na pristatie. Tot vse. K tejto teme. Zatial.... |
| |
|
| | | | | | Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody 5. 1. 2012 / 22:19 | |
| | To že z 21-ky nebyl poslední kilometr viět a přistávalo se de-facto na slepo mi svýho času vyprávěl kamarád ze Sliače, Koloman "Eči" Bornemisza Ten si taky moc a moc pochvaloval Albíka, jako hodnou mašinku |
| |
|
| | | | | | Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody 5. 1. 2012 / 22:59 | |
| | Dík, to jsem měl na mysli.. |
| |
|
| | | | Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody 3. 1. 2012 / 09:49 | |
| | Doporučuji zakoupit knížku Nehody ČS letadel, díl poslední - vše se dozvíš |
| |
|
| | | | | Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody 3. 1. 2012 / 14:05 | |
| | Nesouhlasím, tyto čtyři knihy jsou pro opravdové srdcaře, protože jejich kvalita mi dost připomíná Učebnici pilota 2007 (cca), kterou jsem zakoupil a potom nevěřícně zíral na to neskutečný množství překlepů, chyb faktických i typografických, sazbě v MS Word, nemluvě o dle mého názoru strašlivé struktuře obsahu. Se vším respektem k autorovi a autorům a jejich odborným znalostem, tohle si zaslouží opravdu hodně dopracovat.
Já osobně vydaných peněz lituju. |
| |
|
| | | | | Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody 3. 1. 2012 / 15:13 | |
| | | |
|
| | | | | | Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody 3. 1. 2012 / 15:25 | |
| | | |
|
| | | | Rok 1977 začal „šťastnou“ leteckou srážkou. Od té doby létají ČSA bez nehody 3. 1. 2012 / 14:13 | |
| | Ve sto metrech vypnuli autopilota, pak vypadli z mraku a pak teprv uvideli iljusina a zahajili manevr.
Jinak obecne soucasna letadla sklesaji jeste tak 10-15 metru v prechodovem oblouku. Jak to je u Tu-134 nevim. |
| |
|
|