FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 20. 5. 2024, svátek má Zbýšek Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
iFly - autoland Jeden příspěvek | Celý strom
iFly - autoland   10. 1. 2012 / 11:14
Rychman
Ahoj přátelé a kamarádi,

rád bych se dozvěděl od zkušenějších jaké musím udělat operace abych mohl u tohoto letounu aktivovat před přistáním funkci autoland. Když v ILS přepnu na funkci autoland CMD B tak se deaktuvuje i CMD A a letadlo přestává držet i G/S. Funkce autoland mi nejde tedy aktivovat.

Děkuji Vám za radu k tomuto problému.
R.
30979 B / 600 x 313 / ifly vnav descent 2.jpg
 

iFly - autoland   10. 1. 2012 / 11:35
FSPilot   
A kde to zapínáš? Na Wilcu to šlo zapnout až, když bylo éro usazené jak v LLZ, tak v GS. Taky tam je třeba mít nastavených pár věcí navíc. Mrkni na youtube, tam je několik videotutoriálů, kde ti to pěkně vysvětlí
 

iFly - autoland   10. 1. 2012 / 11:40
Cesmina
Počkat až se rosvítí Single Channel po usazení v loc i gs , pak teprve přickvaknout druhý AP
 

iFly - autoland   10. 1. 2012 / 12:41
Mike2811
A máš nastavenou frekvenci ILS i na NAV2 ? Course 2 by se nastavovat myslím nemusel, ale taky ho tam můžeš hodit. APP hádám zapnutý máš, zkus kdyžtak rozepsat postup, jakým to děláš...

Teď jsem si cvičně ILS s Ifly zkusil a druhý CMD jde připnout už po aktivaci APP, mimo LLZ i G/P, tipl bych si to na tu špatnou frekvenci...
 

iFly - autoland   10. 1. 2012 / 13:06
Fabo™   
Melo by to fungovat stejne, par detailu jsem zapomel, ale nejak se mi nechce natacet to znova a finalne zatim
 

iFly - autoland   10. 1. 2012 / 13:20
Fabo™   
http://www.youtube.com/watch?v=spnMkEKrzAU
 

iFly - autoland   10. 1. 2012 / 16:33
Matt
Ahoj, no zas tak zkušený, abych tu mohl rozdávat rady nejsem, ale já to dělám takhle:

1) Nalaď si na NAV1 i NAV2 frekvenci ILS
Až budeš usazený na finále tak...
2) Zapni APP
3) Zapni CMD B

Já to tak dělám a bez problémů.
 1x  

iFly - autoland   13. 1. 2012 / 13:32
Rychman
Super díky funguje to....


Ještě jednou prosím o radu. Když vzlétnu bez nastaveného FMC po vzduchu mi nelze aktivovat CMD A tak, že letadlo nemohu přepnout na autopilota (VS, HDG a ALT) Tlačítko CMD A jen cvaká, ale neaktivuje se....

Všem díky
 

iFly - autoland   13. 1. 2012 / 15:01
Teflon_490   
No to by kazdopadne jit melo, na FMC jsou zavisle jen VNAV a LNAV, pokud vim, ale zakladni mody autopilota by mely fungovat. Kazdopadne ale s timhle letadlem se bez FMC stejne nelita, takze nevim, proc to vubec resis.
 

iFly - autoland   13. 1. 2012 / 15:40
Rychman
rád bych to věděl a v manuálu se o tom nic nepíše ...

Taky mi je záhadou jak se jinak aktivují tyto dva displeye jinak než přes FMC a zda s tím nějak nesouvisí předcházející dotaz...?

32292 B / 600 x 403 / Bez názvu.JPG
 

iFly - autoland   13. 1. 2012 / 15:56
Matt
Tuším, že se zapnou až poté, co přepneš na overheadu dva přepínače IRS do pozice NAV.
 

iFly - autoland   13. 1. 2012 / 16:19
garfild
...a v závislosti od prednadstavenia to môže trvať aj 8min. Proste až ked plne nabehne IRS.
 

iFly - autoland   13. 1. 2012 / 16:25
garfild
je to vcelku dobre prepracovaný model a treba sa stým pohrať. O to viac sa ti to zapáči. A ked si chceš len tak polietať tak si tam daj default a netráp sa s i FLY. Mam ho asi dva mesiace ,bol som z toho paf ...a teraz -nedam dopustiť. Len trpezlivost a trening .....
 

iFly - autoland   13. 1. 2012 / 17:15
Matt
V nastavení je možnost si vybrat jestli si chceš nechat naběhnout IRS v reálném čase, nebo za krátkou dobu (aby se nemuselo čekat)
 

iFly - autoland   13. 1. 2012 / 16:24
Kachna   
tohle ti naběhne, až se ti vystvaví ADIRU (Air Data Inertial a Reference Unit)
 

iFly - autoland   13. 1. 2012 / 16:25
Teflon_490   
Jak uz se tu pise, musis zincializovat IRS, bez toho to samozrejme nepujde, a s tim samozrejme musis zadat aktualni pozici do FMS. Tim "nepouzitim FMC" sem myslel zadani letiste odletu/priletu, trate, ..., tohle zadat nemusis a melo by to normalne letet i na autopilota, i kdyz sem rikal ze se tak nelita.
 

iFly - autoland   14. 1. 2012 / 01:24
Mike2811
Jen dodám, že i to zadání pozice se dá udělat bez FMC, stačí ho naťukat nahoru do jednotky na zadním overhead panelu...
 

iFly - autoland   14. 1. 2012 / 09:26
Teflon_490   
Ja sem si to myslel, ze na neco ta klavesnice nahore bude, ale nebyl sem si jistej jestli to tim jde be FMC
 

iFly - autoland   13. 1. 2012 / 16:25
Luděk Ch.
Bez FMC nefunguje nic z jednoduchého důvodu. Nemáš vystavenou inerci, takže letadlo nemá přehled o své poloze v prostoru a nemůže fungovat ani autopilot. Bez FMC se s moderními letadly prostě nelítá.
 

iFly - autoland   13. 1. 2012 / 16:41
Rychman
I přesto že se mi podařilo aktivovat ty dva displaye ten autopilot nejde
 

iFly - autoland   13. 1. 2012 / 17:00
Luděk Ch.
Musí
 

iFly - autoland   14. 1. 2012 / 01:30
Mike2811
Něco jsi nezapnul tak, jaks měl. Tentokrát bych to tipnul na Yaw dumper, ale tam je možností spousta. Stáhni si někde check listy od Michaela Swannicka nebo si vem ten velký návod k Ifly a postupuj podle Normal Procedures. Bez toho to prostě nepůjde...

P.S: Ten autoland, byl to ten NAV2 ?
 

iFly - autoland   14. 1. 2012 / 09:39
Rychman
NAV2 přesně to bylo ono...


díky moc
 

iFly - autoland   14. 1. 2012 / 12:27
Pražák
Nevedel by nekdo u tohodle letadla Sp2 proc kyz zavru let skoci fs do windows a hlasi problem se souborem gdiplus.dll ?

dik Vam za radu...
 

iFly - autoland   14. 1. 2012 / 20:10
AJS
Ale zase tak dramatický to není. Inerce není FMC. Bez FMC letadlo může normálně fungovat, samozřejmě "jako za krále Klacka", nefunguje prostorová navigace a musíš manuálně nastavovat limity motorových režimů, stejně tak rychlosti na speed tape, na NG tam na to jsou voliče. Dá se to vymelovat, položka MEL 34-36-2(b) . Numbers required for dispatch = 0

Jiná věc je, že to pak nesplňuje požadavky pro prostorovou navigaci, některé druhy jako RNP-10 a RNP APP vyžadují FMC dvě, všechny však alespoň jednu, tzn. nesplníš pak ani B-RNAV a tudíž třeba v Evropě bez funkčního FMC nesmíš lítat. Ale technicky to zas takový problém není a autopilot ti v základních módech bude fungovat normálně, samozřejmě ne v LNAV a VNAV

Kdysi se nám to stalo, ještě u ČSA na pětistovce, po vzletu z EBBR nám FMC odešel, byla to zrovna mašina jen s jedním, a letadlo naprosto normálně letělo dál, jen jsme letěli od VORu k VORu ve VOR/LOC a HDG SEL.
 

iFly - autoland   14. 1. 2012 / 23:40
xWing   
A v akej vyske ste to leteli ? V naplanovanej hladine ?

 

iFly - autoland   16. 1. 2012 / 00:43
AJS
Bylo to v roce 2003 nebo 4, takže si to už moc nepamatuju, ale myslím, že to bylo normálně v naplánované hladině. Schopnost letu v RVSM se tím neomezila, jen B-RNAV, a s tím řídící, jak se zdálo, moc problém neměli
 

iFly - autoland   15. 1. 2012 / 17:52
AJS
Že jsem radši nedržel hubu. Poté, co jsem výče uvedený příspěvek napsal, jsem si šel zdřímnout, za dvě hoďky probudil a šel letět s C-FRZJ noční linku Montreal - Puerto Valarta, která leží v Mexiku na pobřeží Pacifiku.

Při vzletu z MMPR, v 1000ft, kdy se podle zdejších postupů redukuje režim motorů ze vzletového na stoupací, došlo místo očekáváného snížení k razantnímu přidání plynů. Okamžitě jsem vypnul automat tahu a plyny stáhl zpátky. A pohledem na motorové přístroje jsem zjistil, že limitní hodnoty N1 jsou fuč, místo nich čárky a nápis A/T LIM. Kuk do MCDU a najednou vidíme, že jsme přišli o podstatnou část FMS, tedy výkony, vertikální profil, rychlosti, výpočty paliva, vlastně kromě samotné tratě úplně o všechno.

Takže jsem si mohl, tentokráte i na NG-čku naostro vyzkoušet, že opravdu ztráta FMC na funkci nemá žádný vliv, autopilot šel normálně dál, ovšem jen v základních podélných módech, a letadlo se tvářilo, jako že mu to je vlastně úplně jedno. Ostatně, proč taky ne, že. FMC skutečně zase tak nutná ani na moderních letadlech není. Jen jsme nastavovali limity a rychlosti manuálně


A jako bonus jsem na tom letu měl dvakrát medical emergency, Když už se to sere...
 1x  

iFly - autoland   15. 1. 2012 / 18:02
leonell
Tak Ti, Radime, děkujeme, že jsi to pro nás vyzkoušel
Ale o těch Medical Emergency by jsi pár obecných slov ještě napsat mohl.
Doufám že i ty dopadly dobře.
L.
 

iFly - autoland   15. 1. 2012 / 18:23
Mike2811
To byli kapitán a kopilot poté, co zjistili, co všechno musí počítat...
// joke only //

Doufám, že to dopadlo dobře...
 

iFly - autoland   17. 1. 2012 / 21:02
Cirrus/Pindra
 

iFly - autoland   16. 1. 2012 / 00:48
AJS
No k těm zdravotním trablům - už ve výcviku mi tu říkal kanadský intruktor, že hlavní rozdíl mezi lítáním v Evropě a v Severní Americe je, že u nás lidi radši umřou, než by přiznali, že jim je zle. A to teď nemluvím o ČR, ale i o západní Evropě. Zároveň ale, když se něco stane, je na to posádka sama, maximálně v případě štěstí je na palubě nějaký doktor či sestra.

Tady si lidi stěžují na kde co, mám zaražený prdy a tak mě zachraňte. Na druhou stranu tu funguje tzv. Medlink, což je služba, kdy je na drátě ve Standby doktor či sestra, a v případě potíží se s nimi posádka spojí a přpad konzultuje. Většinou se dostane odpovědi typu "položit, dát napít, nohy nahoru, Aspirin 25mg a pokračovat do cíle". Má to však výhodu, že přebírají část zodpovědnosti za to, co s pasažérem udělat. Mě absolutně nedělá problém brát na sebe zodpovědnost za mašinu a lidi, ale těžko se bere na triko rozhodnutí co dál s člověkem, kterému je blbě, když jediné, co vím je, že tlak nad 140/90 a teplota nad 37°C jsou už vyšší. Zajímavá je technická stránka spojení. "Kmenové" mašiny Sunwingu jsou vybaveny SATCOMem, satelitním telefonem, a to je geniální věc. Ostatní éra, tedy naše, TUI-ky a Thomsona ho nemají, a tak se po VHF či nad oceánem HF zavolá na New York/San Francisco ARINC, což je služba, provozovaná třetí stranou, firmou ARINC, která se zabývá komunikací v dopravě. Přes New York ARINC třeba probíhá komunikace s ATC, když létáme přes západní Atlantik (WATRS). Tahle služba je schopná po zavolání provést tzv. "Phone Patch", tj. že operátor propojí posádku přes telefon s operačním dispečinkem (OCC). Pak vlastně volám po VHF či HF operátorovi, tam to vleze do drátů, utíká to do Toronta na OCC, vleze to jiných drátů, a těmi to běží za sestrou či doktorem. Pokud je spojení přes VHF a letadlo se nachází nad územím USA/Kanady, funguje to neuvěřitelně čistě. Nad Mexikem to na VHF bylo trochu horší, a na HF je to - no prostě krátký vlny, co si namlouvat.

V našem případě nejdříve "skapala" stevardka. Koza je to, člověk by řekl, že ve čtyřiadvaceti by už mohla mít rozum a nechodit do práce, když jí není dobře, protože pak jsem zjistil, že jí bylo zle už doma, než vyrazila na letiště, a pak se to jen horšilo, až to s ní málem šlehlo. Zjevně to bylo od jídla. Bylo to na cestě tam, takže jí po přistání prohlídli doktoři, a uznali jí schopnou transportu domů, ovšem ne ve službě. Tak jsem jí musel nechat vyMELovat Samozřejmě v MELu položka "LETUŠKA" není, to si dělám síš srandu, ale podle předpisů se v případě nepředpokládaných událostí dá snížit počet palubních průvodčí o jednoho.

Na zpátečce to bylo horší, to nám někde za Pittsburgem začal kolabovat chlap, silné bolesti v břiše a na hrudníku, a když jsem dostal od vedoucí na papíře jeho anamnézu, tak jsem taky málem dostal infarkt, protože bylo jasné, že na něj něco takového asi jde - vysoký tlak, cholesterol, v minulosti kardiovaskulární potíže. Na stupnici 1-10 uvedl, že bolest je 8. Naštěstí tam cestoval nějakej kanadskej Kuma, tak se o něj začal starat, dostal kyslík, a stabilizovalo se to. Medlink doporučil okračovat do cíle a OCC zavolala na letiště záchranku.

To pro mě byla zkušenost, kdy jsem šel málem do kolen. Ona totiž tady tady funguje záchranka tak, že přijede jakýsi Paramedic (to je asi student medicíny, který se zabývá parašutismem), a ten teprve posoudí, jestli zavolají skutečnou záchranku. Takže super, i po přistání trvalo snad půl hodiny, než si chlapa odvezli. Ono asi bude něco na tom, že to zdravotnictví a systém záchranné služby máme nikoliv na, ale nad světovou úrovní, ať si říká kdo chce co chce. Ale přežil to, což jsem rád.

V případě té polochcíplé FMC to zas takové dráma nebylo, limitní hodnoty N1 jsme brali z QRH , spotřebu paliva z navigační přípravy a rychlosti, rozpočty na klesání jednoduše přes palec, přeci jenom je to pořád úplně obyčejné letadlo se kterým se dá úplně normálně létat i bez počítačů


Jo a na závěr douška - v pátek jsem byl poprvé na Sint Maartenu (SXM/TNCM). Bylo to pro mě jedno z největších zklamání v mém leteckém životě. Takový rozdíl mezi očekáváním a realitou jsem dlouho nezažil. Přiblížení úplně normální VOR nebo vizuál, človek přeletí kus písku a sedne na dráhu, to není na ostrovech nic neobvyklého. Letiště jako takové taky nic moc, apron nuda... Zajímavý je snad jenom vzlet, ne kvůli délce dráhy, ale kvůli těm kopcům za dráhou se musí letět na plnej knedlík, Sunwing si tu sám sobě zakázal redukovat tah, navíc jsem tam byl s Thomsoňáckou mašinou a ti mají silnější motory, 27K, takže to na plnej kotel točilo na zemi 102,1%, to jsem ještě nikdy nezažil. Řev i odpich dobrej, hlavne v kombinaci klapky 25 (to je taky SWG procedure na kratších drahách - trochu overkill, ale to je jejich věc) a váha 66tun. Točit se musí ve výšce 60ft náklonem 20°, což pro mě jako starýho akrobata zas tak nic úžasného není, navíc jsem to letěl s (pro změnu) mladým akrobatem z aeroklubu Hosín, ale chápu, že pro leckoho je to úúúúúžo.

Když jsem pojížděl na práh dráhy 10, a viděl jsem plot, za ním desítky polonahejch turistů s foťákama, silnici, kus hnusnýho písku a moře, bylo mi fakt smutno, že nikde nevidím ani kousek té romantiky, které jsou plné ty umně vytvořené fotky. Snad jen pro piloty Jumb a MD-11 to může být trochu víc zajímavé...

No to už je všechno, vykecal jsem se dost
 3x  

iFly - autoland   16. 1. 2012 / 00:51
Tragédie v JRD

To pro mě byla zkušenost, kdy jsem šel málem do kolen. Ona totiž tady tady funguje záchranka tak, že přijede jakýsi Paramedic (to je asi student medicíny, který se zabývá parašutismem), a ten teprve posoudí, jestli zavolají skutečnou záchranku. Takže super, i po přistání trvalo snad půl hodiny, než si chlapa odvezli. Ono asi bude něco na tom, že to zdravotnictví a systém záchranné služby máme nikoliv na, ale nad světovou úrovní, ať si říká kdo chce co chce.


Do kamene tesati, tučným písmem na billboardy vepsati, každý den před a po "ulici" na Tv N@va vysílati a do mozků vrýti...

(.. a naše české prodloužení dojezdu záchranky z 15ti na 20minut, které je naprostou malicherností, loni vydalo na dva týdny jako hlavní mediální téma)...
 

iFly - autoland   16. 1. 2012 / 09:32
kuma   
Mediální témata jsou blbost, nicméně "prodloužení dojezdu" zas taková sranda není - je to skutečně odpovědné rozhodnutí, které se dá vyvážit (vyčíslit) jak penězi, které budou v určitém čase ušetřeny za chybějící venkovské stanice RLP, tak kokrétním počtem životů, které se tímto rozhodnutím hodily přes palubu (zjednodušeně řečeno, nicméně vycházejíc z reality).
 

iFly - autoland   16. 1. 2012 / 06:54
leonell
Myslím že nejen za sebe:
DÍKY !!
 

iFly - autoland   16. 1. 2012 / 08:05
Medcin
„…v pátek jsem byl poprvé na Sint Maartenu (SXM/TNCM). Bylo to pro mě jedno z největších zklamání v mém leteckém životě…takže to na plnej kotel točilo na zemi 102,1%, to jsem ještě nikdy nezažil“
Vidíš, a to sedíš PŘED motorama. Většina zážitků z SXM je z toho, že si ZA motorama
 

iFly - autoland   16. 1. 2012 / 10:28
Tragédie v JRD
Spíš pod motorama, ne?
 

iFly - autoland   16. 1. 2012 / 10:56
FSPilot   
No, já bych řek, že za taky http://www.youtube.com/watch?v=X9fZ3FG1pB8&feature=related
 

iFly - autoland   16. 1. 2012 / 09:14
MiG-21MFN
pěkný pěkný... no mě tady nejvíc zaujalo to, že podle předpisů se v případě nepředpokládaných událostí dá snížit počet palubních průvodčí o jednoho to je třeba celkem užitečná informace
 

iFly - autoland   16. 1. 2012 / 15:54
AJS
Chudinky ty holky byly, na zpátečku musely těch 165 lidí v osmistovce obsloužit pouze ve čtyřech, místo standardních pěti
 

iFly - autoland   16. 1. 2012 / 17:11
MiG-21MFN
no doufám, že to čtou holky od nás 4 na 165 lidí... a to přežily?
 

iFly - autoland   16. 1. 2012 / 17:26
AJS
No měly co dělat, let byl jen 5 hodin

Ale měly to opepřené tím náběhem na infarkt, takže je musím pochválit, mákly si.

Jinak je zajímavý výcvik stevardů. Mají teorii, pak jeden let, kdy se naloží plný éro letušek a letouchů a udělá se hodinový let, na kterém se cvičí nouzové klesání, go-aroundy a na závěr snad i evakuace, aby si to očmuchaly(i) nanečisto. Ale pozor, pak rovnou letí na ostro s lidmi v základní posádce, žádné vývozy! Takže se mi tu na začátku sezóny párkrát stalo, že jsem měl v posádce pět holek, z toho tři měly první let s cestujícími v životě! To byla sranda je poslouchat po interkomu, když se ptaly vedoucí "a až pojedeme s kafem, máme vzít i čaj, nebo ho máme vzít separátně?"

Možná by se ti líbilo, že letušky tu nemají žádné normy, pokud to neurčí kolektivní smlouva, a odbory tu stevardi nemají, a piloti mají normy takové, že základní FDP je 14h a basta fidli, žádný cirkadiální útlum.

Třeba ta blbá noční Puerto Valarta by u nás nešla zaletět snad ani v zesílené posádce
 

iFly - autoland   16. 1. 2012 / 18:05
MiG-21MFN
to je pěkný povídání a u nás si stěžujou...
 

iFly - autoland   16. 1. 2012 / 18:07
AJS
Neboj, tady taky, a říkaj, že se díky tomu z Kanady stává země třetího světa (špatný normy plus berou piloty ze zahraničí)
 

iFly - autoland   17. 1. 2012 / 10:05
MiG-21MFN
a jak to vyhovuje víc tobě? kanadský způsob nebo ten náš?
 

iFly - autoland   17. 1. 2012 / 15:22
AJS
Náš. Jediný, co se mi tu výrazně víc líbí, je jak funguje plánování. A když už ti zavolaj, jestli něco vezmeš mimo plán, a ty řekneš, že se ti nechce nebo nemůžeš, tak řeknou "OK, díky, mějte se". Místňáci mají za let z volna 100% příplatky, tak se někteří úplně tetelej, až jim někdo zavolá, a žádají nás, gastarbeitery, abychom létání navíc nebrali (protože my žádné příplatky nemáme). Ale je fakt, že se sedmi posádkama na éro se to jinak vaří
 

iFly - autoland   17. 1. 2012 / 15:47
MiG-21MFN
to je právě to... se 7 posádkama na letadlo to naplánuje každej blbec. jenže když máš 7 pobytů, kde potřebuješ ETOPS/NAT a na to 7 kapitánů a 8 FOček, tak je celkem těžký říct OK nemužeš, tak nic

navíc když je dost lidí, tak si tam nasekáš SBY a neřešíš, jestli se prodá novej let nebo se něco vyjebe. ale máme slíbeno na léto lepší podmínky, tak jsem zvědavej
 

iFly - autoland   17. 1. 2012 / 15:51
AJS
Aly ty to přeci zvládneš... dělaš už tedy piloty, ne stevardky?
 

iFly - autoland   17. 1. 2012 / 15:54
MiG-21MFN
jojo, polepšl jsem si ikdyž stevardky občas dělám taky...
 

iFly - autoland   17. 1. 2012 / 15:54
Fabo™   
Není delat jako delat... ale delat si ze stevardek sestrenice..
 

iFly - autoland   17. 1. 2012 / 15:57
MiG-21MFN
ne to ne, sestřenice z nich nedělám to by nebylo dobře...
 

iFly - autoland   17. 1. 2012 / 16:02
Tragédie v JRD
výmluvy, výmluvy
 

iFly - autoland   17. 1. 2012 / 05:11
Koprik
Já zase pamatuju opačný extrém, AIRZENA vždy vozila B735 na asi 108 lidí (měly i C class) 4 poletuchy a ještě chlap, který jim radil.No a mašina nebyla nikdy plná....Nestěžovali si
 

iFly - autoland   17. 1. 2012 / 15:24
AJS
Tohle pamatuju i u ČSA, 5 letušek na 108 lidí na 735
 

iFly - autoland   16. 1. 2012 / 09:29
kuma   
Hezké..

Paramedikové takhle fungují v USA už víc jak 20, možná 30 let - a u nás už nejmíň 10 (bože, to to letí!).

V USA fungují často v rámci "hasičského záchranného sboru" - ale našinec může být v klídku - z našeho pohledu i ti "studenti mediciny, věnující se parašutismu" dobře vědí co dělají - a řek bych, že i u nás je pro pacienta bezpečnější, pokud k němu přijede profík paramedik, než doktor, který celý měsíc sedí v ordinaci, řeší chřipky a průjmy a jednu za měsíc si v červené kamizole přivydělává na rychlovce (což byl ještě před několika lety docela běžný jev - pro pacienty smrtelně nebezpečná nouze....). Zrovna v tomhle se to u nás obrací k lepšímu - tedy dosud obracelo. Co bude dál v "ve světě podle Šťastného a Hegera", to zatím nikdo předpovědět nedokáže.

Zajímalo by mne, kolik stran pak musel vyplňovat tenhle chudák kanadský kolega, když jej okolnosti donutily vystoupit z anonymity... Kolegové, kteří takhle "zasahovali" shodně říkají, že podruhé, pokud taková situace nastane, strčí hlavu do blitlíku a zapřou svou profesi, rasu i pohlaví - a ne protože by se báli klečet u nešťastníka v uličce a z pohotovostního kufru vymejšlet, jestli je tam něco k užitlu, ale protože než pak na zemi vyplnili ty nutné papíry, uletělo jim další letadlo, měli prolbémy s transportem do hotelu, kongres pomalu skončil.. - ty dotazníky jsou prý fakt běs - a nikdo si je nedovolí nevyplňovat, protože by se jinak jednalo o "potulnou praxi" a za to jsou pokuty jak prase...
 

iFly - autoland   16. 1. 2012 / 15:48
AJS
Díky za pohled zase z druhé strany. Je fakt, že co mě dostalo nebyla samotná skutečnost, že přijel paramedik (mě spíš pobavilo samotné to slovo), ale to, že jsme už někde hodinu před přistáním volali kvůli podezření na srdeční příhodu, a místo záchranky tam v chobotu čekal jeden člověk s kufříkem, a teprve ten pak volal záchranku. Ta půlhodina navíc mě zarazila. Ale třeba je to proto, že mají zkušenost s těmi "zaraženými prdíkáři"

Jinak souhlas, o těch "kašlíkářích a rýmičkářích" mi už na ATRce vyprávělo pár kolegů, kteří dříve létali záchranku, a shodli se, že to bylo o ničem. Nejlepší systém, ale bezkonkurenčně asi i nejdražší, fungoval prý pár let po revoluci v Plzni-Líních, kde stála připravená Mi-2 s doktorem a Mi-17 s crash-týmem. K vážnějším nehodám vyráželi oba současně, a výhodou byl právě ten crash-tým v sedmnáctce, jednak byli vybavení, jednak zvyklí vídat hnus, a jednak to byli mladí kluci žhaví po akci a nehroutili se z ošklivých případů, takže přiletěli, rychle vystříhali raněné z auta, doktor je ošetřil a převezli je do špitálu v bezkonkurenčně nejkratší době.

S administrativou to ten kanadský kuma asi tak hrozné neměl, protože už po příchodu paramedika se dotyčný mohl sebrat, rozloučil se a odešel. Nebo třeba jen utekl v očekávání věcí příštích
 

iFly - autoland   16. 1. 2012 / 16:18
Balooo   
Bez FMS to jde, ale co kdybyste zapomněli logaritmické pravítko???
http://media.englishrussia.com/112012/theanflightnewyear/theanflightnewyear-35.jpg

Jinak doporučuju celý článek, AN-72 v roce 2012, logaritmické pravítko a approach podle iPhone
http://englishrussia.com/2012/01/01/on-board-an-72/
 

iFly - autoland   16. 1. 2012 / 17:01
AJS
Náhodou takovejhle Korablj bych si někdy docela rád zalítal. Jen by mě zajímalo, jestli to před vzletem odmrazili, nebo spoléhali na Coandův efekt

Je paráda, že létají s borťákem. U Sunwingu se delší lety létají ve třech, ale ne tím (pro mě) blbým způsobem instruktor+kapitán+copilot, ale kapitán+dva copiloti, protože tu mají výcvik i jako cruise piloti na levé sedadlo v cestovním letu (výcvik spočívá v jednom nouzovém klesání a jednom vysazení motoru v hladině na simulátoru). Většinou to ale proběhne tak, že si stejně kapitán všechno odsedí na té nejpohodlnější židli v letadle, což je ta pilotní, a F/O se střídají mezi svojí židlí a jumpseatem. A tak je v kokpitu jeden pár očí navíc, jeden člověk, co pomůže s administrativou, a že jí Kanaďani mají až až, komunikací s operačkou a handlingy, vypisuje navigační přípravu a tak. Odstranit borťáka z letadla byla chyba i přes to, že se všechno zautomatizovalo
 

iFly - autoland   17. 1. 2012 / 17:38
kuma   
Je vidět, že NL-10M žije !
Ajfoun a NL-10M, kouzelná kombinace!
 

iFly - autoland   17. 1. 2012 / 19:11
Stew
Na palubě dokonalá pohodička.
http://www.youtube.com/v/6c3YoDspTQs&hd=1

Přistávají v Мирный - není to ten sibiřský velekráter - lom na diamanty?
http://infinity.elfkam.net/index.php?dir=clanky&file=diamantovydul&cr=0
 

iFly - autoland   17. 1. 2012 / 20:36
kuma   
Jojo, Mirnyj - to je ono.
A to video je stejný, jako na těch stránkách v odkazu nahoře, bohužel bezprostřední záběry na výpočet s poocí NL-10M tam, bohužel, nejsou!
 

iFly - autoland   17. 1. 2012 / 20:36
Fabo™   
ano

http://www.airliners.net/photo/Alrosa/Tupolev-Tu-134B-3/1890776/L/
 

iFly - autoland   17. 1. 2012 / 22:54
kuma   
tenhle odkaz je lepší, tady jsou olbřímí rozměry té pekelné ďoury:
http://www.airliners.net/photo/Alrosa/Antonov-An-24B/1378731/L/
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ