FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 20. 5. 2024, svátek má Zbýšek Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak dotankovat letadlo ve fs2004? Jeden příspěvek | Celý strom
Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   22. 1. 2012 / 20:21
Jester
jak dotankovat letadlo ve fs2004 když letím na větší vzdálenosti tak tankuju tím způsobem že udělám mezipřistání vypnu let a znovu ho zapnu na letišti kde jsem přistál ale to je nerealistické
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   22. 1. 2012 / 20:25
Luděk Ch.
A proč let vypínáš? Stačí přistát, najet na stojánku a v menu si jen zvolit "Aircraft -> fuel & payload" a tam si palivo přidat dle potřeby. Po nastavení vyskočíš z menu a pokračuješ ve stejném stavu dál.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   22. 1. 2012 / 20:37
Algy   
A nebo na chvilku zastavíš u "pumpy," zatáhneš parkovací brzdu a chcípneš motor. Po chvilce ti to dotankuje na 100%. To je nejrealističtější, ale zase si nemůžeš vybrat, kolik natankovat paliva.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   22. 1. 2012 / 20:48
Jester
to jo jenomže když mám scenercu tak co pak ??
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   22. 1. 2012 / 20:51
FSPilot   
přes to menu (pokud jedeš na full screen mode, tak klikni na levý alt)
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   22. 1. 2012 / 21:47
kuma   
Každá solidní "scenerca" palivově doplňovací místo má, aspoň většinou. jen se musí vědět kde je a dorolovat tam
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   22. 1. 2012 / 23:17
Luděk Ch.
Scenerku neřeš, ta by ti narvala do všech nádrží 100%, což je blbost. Udělej to přes menu a vem paliva jen kolik potřebuješ a kolik se vzhledem k nákladu cesťáků a zavazadel vejde do maximální vzletové hmotnosti. Tak se to dělá v reálu. Ne sice přes menu, ale kapitán řekne kolik paliva se má natankovat.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 16:16
Fabo™   
No je rozdil male a velke letani, treba v malem udrzovat nadrz plnou neni zas az tak mimo misu
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 19:55
Luděk Ch.
Tak o tom nepochybuju
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 20:09
Tragédie v JRD
No, jak kde
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 20:20
FSPilot   
Copak, s plnýma jsi tak přes MTOW, že by ti to nevzlítlo?
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 20:57
kuma   
No, pokud skutečně lítáš cessny (jak rád připomínáš) něco ses o tom v POH mohl dočíst ne? Tys nikdy nselyšel, že i u "blbé cessny" využití plné nosnosti posádky a bagáže musí být kompenzováno nižším plněním? A naopak - pokud plníš po špunty, nemůžeš naložit vše tak, jak ti nabízí tabulka max. hmotnosti posádky, nákladu... Doporučuji přečíst - a nejen při vzletech z krátklých ploch. (a pokud bys lítal Z-43, tak bys to hlídal dvojnásob, to by ti v létě na vzlet nemuselo stačit ani obvyklých 700m trávy...)
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 21:15
Tragédie v JRD
Nooo .. až zas někdy budeš lítat, vem si Z-43 (nebo třeba P-28), nalož to zplna lidma a zplna palivem ... a pak tady něco mektej o MTOW
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 22:01
FSPilot   
Proč bych si měl brát zlína nebo pipera?
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 23:35
Pips   
Proč si je spíš nevzít? Je to přeci zkušenost, která tě obohatí
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 08:10
FSPilot   
PA28 někdy snad, to je pěkné éro, ale s pluhem na vzduch lítat mě fakt neláká Ani výkonově, ani vzhledově mě to éro nijak neoslovuje. To radši blaňase nebo nějaký kluzák.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 08:29
Pips   
Možná, jak tě tady na ty pluhy všichni přesvědčujou, tak ses proti tomu žvejknul. Na jednu stranu to chápu, na druhou si myslím, že je to zbytečný. I když je to vítězství síly nad aerodynamikou, lidi jsou povětšinou rádi, když si s tím mohli zalítat.

Mám podobný postoj třeba k polský PW-5 (A pak k většině ostatních polských leteckých vynálezů). Je to něco neskutečně ošklivýho, nechtěl bych to mít, ale kdyby to někdo jen tak pohodil na letišti a zeptal se, jestli na to chce někdo přeškolit, asi bych v tom seděl první
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 08:51
FSPilot   
Nene, já se nežvejknul. Mě se zlíny (teda konkrétně 42, 43, 142, 143) nikdy nelíbily. 242 nebo 243, to by se mi i líbilo Kdyby mě někdo nechal zakvedlat se 42 nebo 43, tak bych se nebránil - šáhnout si na cokoliv lítacího je super, ale že bych se na to musel přeškolovat - to mi při mých momentálních možnostech příjde jako vyhozené peníze.

Cessna se mi zrovna taky moc nelíbí, ale když už mám tu typovku, tak ji nezahodím, ne? Měl jsem možnost zalítat si se Senecou a to je už něco pro mě - dvoumotoráky, to je už panečku jiná a taková 410tka... to až nebudu mít někdy co s penězma, tak do toho bych šel.

Já nepotřebuju mít v zápisníku moc typů. Já bych chtěl lítat to, co mám co nejlépe.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 08:57
Pips   
Mě taky nejde o sběr položek v zápisníku. Ale spíš o ty zážitky. Beru to tak, že v příštím životě můžu bejt třeba křeček a svezu se leda v takovým tom umělohmotným kolotoči, nebo pod jestřábem, tak si to chci užít ještě s těma letadlama
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 09:02
kuma   
hezký...
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 09:01
kuma   
To jsou krásný barový piloťácký řečičky, realita je jinde.
Lítat cesny je pohodlný, příjemný, žádná extra výzva. A jak už tady přede mnou před dlouhou dobou psali zkušenější, teprve když řadu Z-142/43 lítáš, tak víš o čem je řeč. Protože ve skutečnosti to vůbec NEJSOU špatný éra, jenom jsou většinou obouchaný, zkroucený, uslintaný - ale to je problém údržby a motoru.

Pluh na vzduch" je jenom frajerská řečička - aerodynamika platí pro všechny. A on ten piper, kdyby mu to zdechlo, taky kdovíjak neplachtí, přestože má jinej profil, je to v podstatě úplně stajná bedna - pluch na vzduch - jen tam má víc pohodlnejch serepetiček.

Lítat víc typů je zajímavý a rozhodně to nikomu neublížilo, za sebe můžu říct, že pokud chci cestovat někam daleko s kamarádem a jeho malým klukem, aby si pohodleně za letu fotografoval, drobili jsme žemli do klína a kupovali letadýlka na letišti v Drážďanech, rozhodně si vezmu C-172. Pokud se ale těším do luftu, že s tím kamarádem uděláme pár osmiček na uchu tu či onde, podíváme se na pár hradů v okolí a při tom si trochu natáhneme huby, na to se toho zlina nemůžu dočkat, to mi tedy cessna fakt neposkytne.

Je to asi jako kdybys chodil v bačkorách a říkal "Jó do plesu, to já nechodím, to bych si musel vzít plesový boty!" - je to pohodlný, to jo, ale jít si občas zatancovat, to je teprve to pravý!
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 09:07
FSPilot   
S mým náletem bys tyhle věci moh chápat pomalu jako pokus o sebevraždu

Když bys chtěl jít na ten ples, ale mě by ses rozhodnout, jestli si vyrazit na ples, nebo si koupit jídlo na týden, co bys zvolil?
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 09:59
Tragédie v JRD
Fajn... tak si vem tu svoji kysnu, nalož ji třema cestujícíma a plnejma bandaskama... a pak tady něco pindej o MTOW.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 10:36
FSPilot   
Letěl jsem takhle už několikrát - např. ten výlet po Moravě - nevzpomínáš? Myslíš, že jsem vyrazil na 4 hodinový let s poloprázdnýma nádržema?
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 11:02
Tragédie v JRD
Děkuji, lépe sis naběhnout nemohl Ty tady něco vykřikuj o MTOW a o jejím překračovaní, experte
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 11:03
FSPilot   
Kdo řek, že jsem ji překročil? Já nemám MTOW 450kg
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 12:24
Štěpán Obrovský
Když máš před sebou 3km betonu, tak se s Cessnou dá vzlítnout i na MTOW, ale na obvyklých 800m občas hrbolaté travnaté dráhy, nedejbože do kopce to je už o koule.

Schválně jsem se podíval do příruček a pro starší C172, která má MTOW 1050kg mně vychází, že při naplněných standartních nádrží (40Gal.) připadne na jednu osobu 68kg (bez bagáže). U C150 to vychází na 82kg na jednoho. U longrange nádrží to je samozřejmě ještě míň.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 13:00
FSPilot   
Na 800m trávy bych do toho nešel, ale na mošnově je to pohodička
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 14:44
kuma   
No, myslím, že nejde o délku betonu, ale o přetížení proti POH. Pokud to navíc děláš vědomě, je to zbytečná frajeřina. Chudák kysna...
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 16:47
FSPilot   
To tvoje moralizování je fakt úsměvné. Když tragéd s tondem letěli spolu v Echu a zkoušeli skupinky a chlubili se s fotkama (mimoch. pěknýma), vážně si myslíš, že by nevěděli, že jsou přes MTOW?

To by mě zajímalo, co jsi jim na to řek, že překročili MTOW (a ne o málo!).
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 17:29
kuma   
Nemoralizuju, konstatuju.

A taky se podle toho snažím lítat - nejen proto, že kdyby ten kamarád, co si od něj půjčuju letadla, zjstil, že na tyhle věci prdím, tak by mi už cesínky nepůjčoval, ale protože si nechci někde nabít tlamu.

Nevím, co bych měl komu říkat, MTOW u typu A při letu B nehlídám a nesleduju, jestli ty jo, tak jsi dobrej, na takový kontroly nemám kapacitu. Ale spolehni se, že kdyby tady Tragéd tak naivně obhajoval, že překročení MTOW je vlastně prd a dělá to běžně, (jako tady öbhajuješ ty), navezu se do něj úplně stejně.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 17:51
FSPilot   
Já někde tvrdím, že překročení MTOW je prd? Já tvrdím, že když to překročíš o pár Kg (což je palivo) a těmi pár Kg myslím jednotky ne desítky nebo stovky, když plánuješ dlouhý let, kde vyčerpáš hodně paliva, tak to není taková katastrofa, jakou z toho děláš.

"Nevím, co bych měl komu říkat, MTOW u typu A při letu B nehlídám a nesleduju, jestli ty jo, tak jsi dobrej, na takový kontroly nemám kapacitu."

Tohle, se přiznám, jsem vůbec nepochopil... Mi jde o to, že mě tu ryješ za údajné (nijak nedoložené) obvinění, které se tu zrodilo u tragéda a přitom jednoduše prokazatelné provinění úplně stejného charakteru (s možná i větší hodnotou) tragéda ti nijak žíly netrhá. To je poněkud podivný přístup.

Pokud se teda k němu nijak vyjadřovat nechceš, nedělej to ani v mém případě. Děkuji mnohokrát.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 18:01
kuma   
"u typu A při letu B" znamená, že z fotek neodhaduju MTOW letadla, kterym nelítám, natož její překročení. Myslím, že to zas tak k nepochopení nebylo, nevadí.

Pokud jsi v předchozích příspěvcích neobhajoval lítání bez ohledu na MTOW (s ostravským betonem před sebou), pak se omlouvám, mýlil jsem se. Z tvých příspěvků jsem nabyl dojmu, že tato část "příručky" ti neutkvěla příliš v paměti, nebo se jí prostě neřídiš. Omlouvám se. Něco sis asi zapamatoval, když víš, že u cesny nemůžeš plněním paliva překročit MTOW o "několik set kg". Omlouvám se.

Tacet.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 18:13
FSPilot   
Skutečně jsem lítání bez ohledu na MTOW neobhajoval a ani to dělat nebudu. Obhajoval jsem jen to (opakuju naposledy), že překročení MTOW o pár jednotek Kg není až tak drastický prohřešek, za jaký ho považuješ (pokud máš pochopitelně zázemí - dostatečně dlouhá dráha, trať nebude strmě stoupat, apod.) - světě div se, letadlo vzlétne, letadlo letí, letadlo dovede i přistát, pokud se MTOW neliší od MLW.
V opačném případě tě i hmotnost výrazně menší než MTOW může dostat do srabu. Snad nejsi tak naivní, aby sis myslel, že "jsem pod MTOW=vzlétnu vždy"... Z tvých příspěvků jsem nabyl dojmu, že to tak asi bereš.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 07:41
Tragédie v JRD
Ono "překročení mtow o pár kilo" pak ale vysvětluj pojištovně ) Pak se budeš divit, až ti pojištovna kvůli překročení MTOW o "pár kilo" zkrátí, nebo rovnou odmítne, plnění ...
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 12:10
SONP   
Pánové, je zapotřebí tyto věci, jako např. překračování MTOW (která má být ze zásady nepřekročitelná) řešit ve veřejném fóru?
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 12:13
pawlick
Správně, muší to být veřejně propíráno, aby to všichni věděli Já osobně bych to také tak veřejně nikde nepsal, chodí sem kdejaké individuum a kdyby se něco stalo, tak se toho může chytnout....
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 15:29
Kendy   
velice rozumná připomínka.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 07:43
Tragédie v JRD
Víš, pilotku, my s Tondem jsme tu ale do nikoho kvůli MTOW neryli Jen ty jsi ale schopen v jednom příspěvku do někoho rýpati, a o příspěvěk později se pochlubit, že nemáš problém lítat nad MTOW .)
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 08:10
FSPilot   
to bylo jen přátelské pošťouchnutí a nevím, proč se do toho kuma plete (já už to mám za zdejší folklór, že když je příležitost, tak si rýpneš ty do mě a nebo naopak) nad MTOW lítají snad všichni tralalajtisti, kteří nemají jednomístné éro (a možná aj ti) a ruku na srdce, kdo se při braní nějakých lidí do luftu před letem ptá každého kolik váží, zváží si bagáž, vezme grafy z příručky a počítá.
Neznám takového nikoho - teda už jo, Kumu, uctivá poklona

to je zas akademická debata tohleto
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 08:21
Tragédie v JRD
Čeče, on to do toho Kuma zapletl docela dobře. Protože jsi se nádherně vybravil, jak jsi zvyklý lítat z toho všeho 3km asfaltu a vůbec si neuvědomuješ důsledky (sic) malýho éra na MTOW někde jinde....
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 08:32
FSPilot   
To je zvláštní...
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=434199&lan=0

Já si myslím, že se jedná jen o prachsprostou akademickou diskuzi (založenou na čemsi), kde se z jisté problematiky opět tahá to, co se komu zrovna kdy hodí do krámu, aby moh toho druhého osočit, jak je nezodpovědný a neschopný. Ty v tom vidíš snad něco jiného?
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 09:02
kuma   
O "prachsprostou akademickou diskuzi (založenou na čemsi)" se jedná vždy, když si naběhneš nějakými třesky plesky - a když už v nich nejde pokračovat, tak pak akademicky rozvádíš, co kdo vlastně myslel o tom, co jsi vlastně napsal nebo nenapsal. Proto jsem se ti za své názory omluvil a k danému tématu MTOW už nenapíšu ani slovo. jak je vidět, pořád to nestačí, asi si budu muset zaplatit celostránkový inzerát v Ostarvském deníku a tam napsat omluvu tzřípalcovými tiskacími písmeny...
Chjo, má tak někdo ego...
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 16:21
kuma   
Pro FSPilota:
už jsem ti posílal odpověď, když jsi to mazal.

POH - Pilot Operational handbook.
http://www.highinthesky.cz/obchod/sortiment/cessna-172-poh-cessna-original-p1040/
tys to v rámci výcviku nečetl ??
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 16:40
Vita Zenisek
Kdo by se s tim četl. Nakonec - jak vidno - neznalost materiální části skutečně přináší pohodu na palubu
Někdy až do poslední chvíle...
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 17:33
kuma   
to jo
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 16:45
FSPilot   
Za odpověď uctivě děkuji.

Chvíli to trvalo než mi to došlo. Zkratku POH nepoužívám moc často. Dokonce mám tušení, že ta příručka, kterou mám je nazvaná Pilot operating manual.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   22. 1. 2012 / 23:13
Luděk Ch.
To teda moc realistické není. Ještě jsem neviděl, že by třeba 737 s lidma na palubě bral 100% paliva do všech nádrží. To by asi byl hodně přes MTOW
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 00:04
Mike2811
Tos zřejmě neviděl proto, že 737 tak daleko většinou nelítají, ale schválně jsem hodil oko na loadovací programy u NGčka a -600 s plnými nádržemi pobere cca 7 tun nákladu do MTOW a osmikilo dokonce 17 tun, takže pokud zrovna nepoletí tým bojovníků sumo nebo něco podobného, tak by se tam mohli vejít i v plném počtu...

Ovšem pro takové lety už 737 nebude ta správná volba, jiné modely by byly určitě lepší...
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 08:31
Luděk Ch.
Zapomněls na bagáž Na dovolenou většina cestujících má kufr skoro na limitu + příručák.

Radime, až nahodíš motory přes CTRL+E (dobrá hláška ), přidej prosímtě zkušenost, kolik maximálně berou 737-800 když letí s cesťákama třeba přískokama do Thajska, karibiku nebo jižní ameriky. Dík.p
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 15:30
Mike2811
Nezapomněl Když si vezmeš dvoutřídní konfiguraci, kde je 160 sedaček, tak to máš na člověka s bagáží 106 kilo. Při rozumném rozdělení muži, ženy, děti by to mělo stačit i na bohatou bagáž. Pro celkem napresované travelácké 800 se 189 sedačkami už to vychází na cca 90 kg, tam už to tak slavné samozřejmě není...
 1x  

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 05:13
AJS
No poměrně dost. Osmistovka je v tomhle ohledu opravdu povedená mašina. Schválně dáme výpočet:

OEW je kolem 43 000kg
Payload bývá v rozmezí 14-17 000kg při plné mašině, za předpokladu typického charteru, kde je 20 dětí, a o 20% víc ženskejch než chlapů, z toho jsou tak 2-3 tuny bagáže. Vše za předpokladu konfigurace 186/189PAX

To udělá ZFW 57-60t.

MTOW je 79 015kg. Takže vyjde, podle aktuální situace, něco mezi 19 a 21 tun paliva. Maximálně se tam dá narvat 20 800kg.

To znamená, že při "lehkém letním charteru" můžeš vzít plný bandasky, při "těžším zimním" dejme tomu 19 tun. To se ale pořád bavíme o verzi 186/189 PAX. Dálkovky se lítají na 160. Takže vlastně můžeš naložit plnou mašinu, vzít paliva kolik chceš, a stále nejsi na structural limitu.

Můžeš být ale na performance limitu, to se nám stává na tom přiblblym Sint Maartenu, a tak musíme dělat třeba cestou do YUL mezipřistání v Nassau pro benzín, ačkoliv jinak bychom to dali v kuse. Ale to je dost výjimečná situace, ve většině případů na většině letišť osmistovka odletí i na MTOW.

Na chartery je 738 prostě velice povedený eroplán, a ačkoliv se můžeme bavit o tom, jestli je na pravidelky lepší Airbus nebo Boeing, tak na chartery to je bez diskuze. To i 900ER už má lecjaká omezení, co se maximálních vah týče

(pro ty, kteří těmto zkratkám nehoví, tak OEW je váha prázdného, ale plně vybaveného letadla bez paliva, payload je platící zatížení, tedy cesťáci a bagáž, ZFW je váha letadla bez paliva, tedy OEW+payload, a MTOW je maximální váha pro vzlet)
 1x  

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 05:41
Rychlokvaška
Skoro...no řekl bych vždycky a většina

My používáme charter hmotnosti, což je pro dospělého 76kg (včetně příručního zavazadla) a pro dítě 35kg. Checkin zavazadlo je pro každého 13kg. Soudě podle spektra našich zákazníků se do toho nevejde ani jeden, ostatně já se taky se svým flightbagem nevlezu do posádkových 85kg (ostatně ani bez flightbagu, že ), takže mám co vykládat. Ale nejsem tam 187x krát (211x, 235x nebo 280x), takže se to ztratí.
Díky tomu je na každým letu o 2-4 tuny víc payloadu, než kolik přinese handling agent na loadsheetu Ono je to v pořádku díky rezervám ve výkonu a v performance výpočtech, ale není to úplně košer. Jsou letiště, kde si do výpočtu nějakou tu tunu raději uměle přidám, i kdybychom pak museli nechat pár báglů na jinej let.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 16:46
Medcin
A když aerolinky přišli s požadavkem převážit každého cestujícího před nástupem, tak se to bralo jako diskriminace
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 20:42
Rychlokvaška
No, nejsem si zase tak úplně jistej, že by s tím přišly aerolinky Ony ty nominální hmotnosti mají zase jisté drobné výhody, že....pokud se pochopitelně bezpečnostně počítá s příslušnou rezervou, což se počítá.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 15:47
Aldaran
Taková trochu OT - při současném stavu techniky přeci nemůže být tak drahé a neřešitelné:

a) měřit tenzometry MTOW přímo v eroplánu (součet zatížení všech podvozků)
b) na stojánkách váhy v asfaltu (jako se měří hmotnost kamionů)

a byla by zřejmá přesná hmotnost, FMC by si to vzalo přímo a přesně.... Tím by se zmenšila chybovost výpočtů, v kritických případech př opravdu velkém overloadu (hromadný výlet amíků do ozdravovny) by bylo možné lopatou vyházet část bagáže.

Kde je zakopaný pes?
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 18:28
AJS
Pes je zakopany zde http://www.neztratimse.cz/pejskoblog/15/psi-hrbitov.aspx

A ke tve otazce - uz leta si kladu tu samou, a odpovedi jsem se nedockal. Pokud ale vim, nektere bizjety uz tenhle system pouzivaji
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 18:40
Rychlokvaška
Spousta moderních letadel se umí vážit sama (pokud se nepletu, např. B777 a A380), přesto jejich operátoři používají normované hmotnosti. Proč? Kladu si stejnou otázku. A poněkud spekulativní odpověd bych dal asi následující - protože to umožňuje předpis a je to levnější

Jak už by bylo zmíněno, skutečná hmotnost dost často bude vyšší než normovaná - a tím pádem má dalekosáhlé operační důsledky, speciálně pro kolegy co lítají malé Airbusy

Just my 2c
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 17:18
AJS
Kanaďani používají 91kg na chlapa a 75 na ženskou, jestli se nepletu, a hle, skutečně nám ty váhy vychází tak o tunu - dvě jinak, než u nás doma. Ale přesně jak říkáš, rezervy ty letadla mají obrovské, prostě se s kalkuluje s tím, že Weigh and Balance je přesné počítání s nepřesnými hodnotami
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 00:36
Algy   
Já jsem zase ještě neviděl, aby pilot v cockpitu reálnýho éra klikal na alt>Aircraft>Fuel&payload a vybíral si, kolik si natankuje. .)
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 00:48
kuma   
Bodejť. To přece dělá FO, kapitán za to jen zodpovídá, ne?
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 05:16
AJS
Tos toho teda hodně neviděl. Já, když jsem v sezóně utahanej, zásadně spouštím motory přes CTRL+E
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 06:41
happypetr   
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 07:45
FSPilot   
Tak to nejsi moc AIRBAG... kdybys lítal na lepších modelech, tak by ti to nefungovalo
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 11:34
Medcin
Slovo do pranice - proč vlastně nějaké CTRL+E ještě v reálu neexistuje? Celý postup je algoritmizován takže není jediný důvod proč by se na jedno tlačítko neměla provést automaticky předstartovní příprava a spustit motory?
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 12:04
kuma   
No, u některých strojů funguje....
Pokud si dobře pamatuju dobu, kdy na záchrance končily Mi-2 a objevily se první Ecureillky, tak piloti brblali, že při startu musej hlídat teploty vepředu, teploty vzadu, otáčky tuhle, otáčky tamhle - a když něco překročej, tak všechno dolů - a začít znova, což když se stane při oostrém primárním zásahu je docela otrava (startovací sekvence - cca 3 minutgy na 1 turbínu). Divil jsem se tomu - a tak mi ukázali v Mi-2 přepínač "Zapusk - 1" a "Zapusk - 2" - s tím, že tento předpotopní vrtulník má startovací automatiku, takže se jen po dosažení patřičných teplot a otáček přepne druhý spínač - a jen se kontroluje, zda automat funguje, nebo se na to vyprdnul (což se prý nestávalo často) - a při primárním vzletu to prostě bylo vždycky stejně a rychle.
Je ale fakt, že po krátké době si na Eurocopteří sekvence zvykli - a é-céčka měla tolik jiných výhod, že na Mi-2 vzpomínali nostalgicky, ale zpátky by neměnili...
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 12:12
com304
protože proto...
18711 B / 449 x 292 / CompareBoeingBus.jpg
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 14:09
Lowmick   
Tak trochu v tom smyslu funguje FADEC a IELU
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 03:44
Rychlokvaška
Motory u Airbusu, to je dneska vpodstatě CTRL+E
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 04:50
AJS
Ono i u osmistovky, sice je to nakašírovaný tak, aby to vypadalo jako když se spouštěly JT-8D na 737-200, ale ve skutečnosti si to EEC alias FADEC sám pohlídá. Ovšem Classicy to neměly (už o nich musím mluvit v minulém čísle, svůj poslední let v životě na CL už mám asi za sebou, ani jsem to nevěděl, fňuk fňuk brek brek, až se vrátím z Kanady tak už asi i SWVéčko bude sedět chcíplý někde v poušti), a muselo se to hlídat. Mimochodem 757 ještě FADECy ještě nemá, nebo už jo?
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 05:28
Rychlokvaška
Jojo, 757 má EEC/ELC který následně používá klasické hydro-mechanické ovládání na motoru. Když má EEC problém (mimo elektriku, má svůj generátor), tak se automaticky ovládá thrust pákama přímo ta hydro mechanická část, jen nefungují všechny ty ochrany a dolaďování...Pokud se nepletu, většina RB211 vybavených letadel je v tomhle víceméně totožných.

U toho Airbusu je to spouštění víceméně fakt jen jeden přepínač, řídí to samo startér, palivo, "bohatost" směsi v závislosti na teplotě, auto shutdown, apod.

Buď rád, že to je pořád Bulík Mně teď v druhém kole chystaných změn hrozí Autobus už někdy v květnu, bráním se zuby nehty, ale asi s tím nic nenadělám...
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 17:33
AJS
Hele, lepší přijít o 757, než o práci... Ale na tvym místě by mě to dost štvalo. Ono by mě to teda dost štvalo i na mém místě, ale to naštěstí zatím ani výhledově nehrozí. Spíš než Airbus hrozí 787


No nic, vlezu si zpátky na strom
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 20:46
Rychlokvaška
Štve, ale zase na druhou stranu pokud to tak dopadne...dostat zadarmo typovku na Airbuse, to není zase tak úplně k zahození. S takovým ratingem se pak dá jít témeř kamkoliv a za normálních okolností by to bylo 25.000 euráčů z vlastní kapsy. Takže když se na to tak dívám, vlastně ani nemám právo být nasranej.

Ale když my strojníci jsme od přírody příšerně rozežraní

No nic, taky zpátky na strom.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 21:08
Mike2811
A co by to bylo (bude?) - A321 nebo rovnou A330 ?
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 01:28
Rychlokvaška
U nás 320, 321 a 330. Ale ono je to vpodstatě jedno, od 318 po 340 je to defacto to samý.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 10:08
Rychlokvaška
Jinak jenom taková drobnost k FADECu...

Technicky vzato EEC nerovná se FADEC. EEC může komponentem FADEC, ale čistě FADEC ovládání motoru nemá žádné mechanické zálohování. Tzn. Pokud je motor čistě řízen FADEC, tak při jeho selhání selže celej motor (proto bývají vesměs zdvojené). Pokud je motor řízen EEC (nebo pokud má jeho FADEC EEC modul), pak je možné i při selhání elektronické části motor dál ovládat - jako např. u RB211 hydro-mechanicky. Ve výsledku pak zjednodušeně EEC není nic jiného, než něco jako moderátor mezi pákama v kokpitu a dávkovačem paliva na trysce, pozicí bleed valve(s) a stator vanes. Plus nějaký ten elektronický bazmek na in/out s počítačem a displejem v kokpitu. Tzn. že když mi zdechne EEC, můžu dál motor ovládat, jen si musím dávat pozor na overboosty, protože nefungují ochrany. A narvat tam plnej kotel pak jde jen s největší opatrností v nouzi.

Ono je to vesměs jedno, je mi jasný o čem mluvíme. Jen jsem chtěl vypíchnout ten drobný rozdíl.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 17:12
AJS
To je jen o názvosloví. 737CL to měla tak, že měla PMC, s určitou autoritou na "doladění", a při jeho selhání jsi dále ovládal plynovou pákou mechanicky. PMC tedy mělo význam jako EEC na 757.

737NG tomu sice říká EEC, ale funkcí je to FADEC, žádné mechanické spojení tam není.

Takže to, co je pro 757 EEC, je pro 737CL PMC, a to, čemu 737NG říká EEC, je pro jiné stroje FADEC

 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 20:52
Rychlokvaška
Hehe...a to jsem si myslel, že Boeing je ještě pokud jde o názvosloví a zkratky relativně sjednocující firma

Já to doteď bral tak, že:
FADEC = páky, elektrika, chytrej bazmek, udělátka v motoru a
EEC = páky, lanka a táhla, udělátka v motoru u kterých je míň chytřejší bazmek, kterej je občas trochu přibrzdí, nebo popožene

Ale jak je vidět, život je mnohem barvitější.

No dělají nám v tom guláš...a co teprve chudák Kachnoj, kterej tomu musí i rozumět!
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 00:34
AJS
A to je pořád ještě prd proti názvoslovnímu bordelu, kterej panuje v RNAV a RNP
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 01:27
Rychlokvaška
Nojo, tak to vypadá, když do to každej potřebuje kecat. Občas si říkám, jak by to lítání mohlo vypadat, kdyby se všechno hodilo do koše a začlo na čisté louce...
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 02:48
AJS
Tak bacha, to by bylo hrozný. Ono stačí pozorovat ty jednotlivý národnosti co lítaj pro SWG, a to tu nejsou ani Rusové nebo Číňani. A ani Francouzi



Nejdřív by přišli Angláni, že už lítání přeci jednou vynalezli, tak by to udělali i podruhý

Pak by kontrovali Němci, že ostatní ví prd a tak to musí všechny naučit oni.

Další by byli Kanaďani s tím, že ti arogantní kovbojové jim nebudou nic říkat.

Pak by do toho vlítli Američani a silou by prosadili svůj názor

No a my bychom počkali, kdo vyhraje, udělali to oficiálně po jeho ale ve finále bychom si to dělali po svém

Celé by se to pak dalo do pravidel, které by byly složitější a méně čitelné, než EU-OPS přeložený do čínštiny



Ne, to by nebylo dobré, začínat zase od nuly
 1x  

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 05:10
Rychlokvaška
Já si naopak myslím, že letectví je obecně tak 50 let pozadu, jenom proto, že se pořád musíme držet naprosto archaických záležitostí, přestože technologicky jsme už dávno někde jinde. Kdyby to takhle fungovalo ve všech odvětvích, tak ještě žijeme v jeskyních.

Můj telefon toho umí víc než celej Boeing, spolehlivěji a rychleji O každým obyčejným GA letadle s moderní avionikou ani nemluvě.

Je fakt zvláštní, že pořád používáme transpondéry, HF rádia, ILS nebo nedej bože NDBčka, barovýškoměry, megarozestupy, ATC abychom si mohli něco vzájemně pořešit s jiným letadlem...Pořád máme runway incursions, sblížení, ...

Chápu, musíme nějak koexistovat s těmi staršími "modely"....
Taky pravda, baví mě to, že je to trochu challenge...

Ale je to ostuda...civilní letectví je pořád víc kamarád s námořnictvem, než s IT. A nějaká žába na prameni někde pořád brzdí pokrok

Tak jsem si zase vylil svoje srdíčko a zpátky na stromy )
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 08:25
FSPilot   
do érbasu s tebou! Tam už té elektriky budeš mít snad dost
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 09:19
Létající myš   
Jak patrno zimní králoství má na vás lumpové špatný vliv.
Tak já kašlu na pokrok a nechci mít před sebou jednu obrazovku s ksichtem ředitele a vedle jediné tlačítko - turn on turn off
Ja chci zpět na strom, kde bude letadlo s čudlíky přístroje s ručičkama a né vítězství vědeckotechnické kontrarevoluce s okřídleným playstation 3000:c
Jsem zpátečník nostalgik a nevrlá fosilie letectví
slovy Kumy
Béke beranům
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 10:39
Tragédie v JRD
Náhodou, mít tam obrazovku s ksichtem ředitele a vedle tlačítko "turn it off" .. to je ještě docela dobrý
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 10:42
kuma   
Absolut voodoo!
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 11:39
Létající myš   
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 15:30
AJS
No já sice jsem staromilec, mám rád písty, vrtule a kulatý budíky, ale přiznám se, že už začínám parchantět a zejména ve vrcholech sezóny, kdy je člověk unavenej, kdy se lítá z blbýho počasí a někdy i do blbejch, kopcovitejch míst, tak jsem rád, že v tom Boeingu máme všechny ty displaye, růžové alias fuchsiové alias magenta čáry, že to má teplem odmrazované křídlo, výkonné APU, radar, EGPWS/TAWS a TCAS. Co je krásné na 737 je to, že je to pořád ještě obyčejné letadlo s obyčejnýma, normálníma reakcema, a že pokud je člověk v náladě a situace tomu odpovídá, je možné s tím létat jako se starou 707mou. Začínám rozlišovat letadlo na práci a letadlo pro zábavu (u těch u mě platí, že čím starší, tím lepší)

Jsou ale dny, kdy jdu ráno na letiště a jsem strašně rád, že nelítám Dakotu...
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 16:13
kuma   
Hezký!

takže slogan z 2. světové války: "Místo dakoty člověk může chtít zase jen dakotu! Neslyšíš v ní vlastního slova, táhne ti v ní na nohy, olej teče z obou motorů - ale doveze tě, kam potřebuješ !"
...asi teda už neplatí bez výjimky...
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 19:50
AJS
Jenže taky se jich v Dakotách dost pozabíjelo.

Problém je, že dnes to "musíš letět" v civilu a míru neexistuje. Nemusíš. Jenže známe to. Tlaky jsou, a technika je na takové úrovni, že skutečně lze letět za většiny podmínek. Snad jen silný mrznoucí déšť, bouřka přímo nad letištěm, sněhová kalamita nebo výbuch Ejakulákulu tě podrží na zemi.

Dříve to "musíš letět" mělo ještě jinej rozměr, byla v tom určitá hrdost. Když čtu starý rozbory nehod, tak mě fascinuje, v jakých podmínkách tenkrát lítali. Máloco je tehdy zastavilo. Taky to tak ale dopadalo.

To je to, proč říkám - když veterána, tak hobbysticky, protože jako hobbysta a amatér "nemusíš" letět, prostě to necháš na jindy. A kdo přesto jako amatér podlehne nemoci get-there-itis, je vůl, protože tam žádné tlaky nemá a jestli je má a připustí, je to vůl tuplovanej. On je to tedy vůl i jako profesionál

Proto jsem si už před lety stanovil, že letadlo, abych na něm lítal profesionální leteckou dopravu, musí mít:

- dva lopatkové motory, pokud možno proudové
- plně funkční odmrazování, pokud možno tepelné
- APU nebo alespoň Hotel mód
- zdvojená kola na všech podvozkových nohách
- plnohodnotný záchod - možná to přijde komické, ale je to hodně důležitá věc
- radar
- a vybavení kokpitu na úrovni doby, což ovšem nemusí za každou cenu znamenat glass cockpit, ale určitě prostorovou navigaci, EGPWS, TCAS. Ono už je to teď naštěstí povinné

Citation Sovereign tohle splňoval, tak jsem na něj šel. Přiznám se, že na nabídku jít na bizjet o třídu níž, jako jsou menší jety bez APU, s "belted toilet", nezdvojenýma kolama etc., bych nereflektoval. A klidně ať mě někdo považuje za přizdisráče. Do toho bych šel na začátku kariéry, ale okamžiků, kdy jsem si řekl "zaplaťpámbu za to, že lítám to, co lítám" bylo už víc než dost. Veterány chodím lítat ve volném čase (a zdá se, že by mohl být další, ale pssst)
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 23:25
Létající myš   
- dva lopatkové motory, pokud možno proudové
- plně funkční odmrazování, pokud možno tepelné
- APU nebo alespoň Hotel mód
- plnohodnotný záchod
- radar
Tak tohle všechno nemá, ale zato dobře straší
17838 B / 544 x 291 / africa.jpg
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 23:53
Fabo™   
- dva lopatkové motory, pokud možno proudové
tak ty vnejsi prodame do zberu

- plně funkční odmrazování, pokud možno tepelné
V Africe je teplo, to neni treba

- APU nebo alespoň Hotel mód
Hotel se ti vejde v klidu do bagaze, postavime...

- plnohodnotný záchod
si sednes na kraj pootevreny rampy, vyjde to nastejno

- radar
tak to nevim
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   27. 1. 2012 / 10:15
Premek
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   28. 1. 2012 / 20:15
Rychlokvaška
Přesně tak. Jinak i s 777 a 787 se dá pořád lítat jako se starou 707, ono to záleží spíš na tom co ti dovolí provozovatel

Kdybych měl možnost si to éro provozovat sám a nemusel vozit 200-300 lidí za sebou, bylo hezky a mohl si vybrat letiště odkud kam, tak bych byl blahem celej bez sebe za cokoliv, od prvních písťáků po Concorda, nejlíp všechno

Ale pokud jde o práci - bezpečnost, efektivnost, snadnost použití a nestresující prostředí - tak tam pro mě čím modernější tím lepší. Mám moc rád 757/767 - kombinace klasiky a moderny, přebytek výkonu, univerzálnost, lítání jako se Senecou. Ale po 777,787 a možná i malinko 380 budu pořád šilhat (aspoň na čas), protože v oněch čtyřech parametrech jsou úplně někde jinde.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   28. 1. 2012 / 22:03
Létající myš   
No jo máš pravdu. Chtěl jsem se rozepsat o tom, jestli to ještě je létání, když ti svážou ruce předpisy společnosti, každý vybočení je pomalu na veřejnou popravu, ale jak říkáš pohodlí a bezpečnost to vyhrává. Jako stařec jsem chtěl vzpomínat na doby, kdy se točili tři posádky na trati, byl týden veget na pobytu, ale to nemá cenu, je to pryč. Věci se nevrací a ekonomika nutí točit lidi i era. Tuny, lidi, čas je zaklínadlo dneška. Měl jsem teď možnost lítat vrtulák a sakra divnej pocit z přechodu z létajícího PC. Ale konec roku je konec kariery a hurá do dob, kdy ti teče olej na hlavu, start je plný kouře a vidíš co se děje na zemi a né hodiny a hodiny jen to protivné modré kolem.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   28. 1. 2012 / 22:59
Rychlokvaška
Já mám člověče asi štěstí na aerolinku...teda ne asi, určitě, když pominu drobné finanční škobrtání díky světové ekonomice a neklidům mladé generace v MENA...
Tak nějak jsem si zvykl na volnost v lítání, osobní zodpovědnost s tím spojenou...a díky destinacím a externím kontraktům si ani moc nestěžuju na nezajímavé destinace, nebo nezajímavé pobyty (což bych asi psal jinak, nebýt teď 4 měsíce mezi lyžováním v Kanadě a koupáním na Havaji).

Vpodstatě když dobře spočítám vzletové výkony a odlepím to od země a na přiblížení budu v 1000ft stable IFR nebo 500ft VFR a posadím to na správný místo správnou rychlostí a zastavím před koncem dráhy, tak co dělám mezi tím je více méně tak nějak na mně osobně, mém uvážení, mojí zodpovědnosti, zkušenosti a (ne)dovednosti. A pokud v tom mezi čase nevyrobím nějakej průser, kterej bude vidět buď rovnou, nebo jako červená šipka na FDM, tak mi do toho nikdo nekecá, jen to případně moderuje kapča vlevo, pokud je to mimo jeho komfort zónu. Samozřejmě jinak lítám ve sračkách a jinak v CAVOK, jinak s lidma a jinak s prázdným érem, jinak nad Evropou a jinak nad Pacifikem, 2.5 hodiny od nejbližšího letiště, jinak čilej v poledne a jinak utahanej po 14 hodinovém dni ve 3 ráno.

A o tom to je - mám tu možnost volby, důvěru spojenou se zodpovědností, mám to zázemí které mi umožňuje si užít lítání když to jde, ale mi i všemožně pomůže (ne jen technologicky) když to nejde, nebo toho mám plný kecky.

Ale to je moje štěstí a jsem si vědom toho, že jen dočasné. Protože všude jinde kam se koukám to tak růžové není a už jsem bohužel moc starej a moc velkej přizdisráč na to, abych vyměnil jakkoliv lákavé dobrodružství za jistoty a zázemí. Maximálně tak někde sám za svoje, když je poledne, CAVOK a já sám (ne můj zaměstnavatel nebo moje bankovní konto) mám chuť
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   28. 1. 2012 / 23:05
Rychlokvaška
Si tak říkám, tady kafráme jak šedesátníci sakra )
Vy tam máte aspoň noc, ale mě je 34 a mám 3 odpoledne!
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   29. 1. 2012 / 00:35
AJS
No jestli chceš pobyty po trati, dej se k nám, buděš v zimě lítat na dálný východ nebo přes Atlantik ETOPSy metodou přískoků a budeš se "točit na trati"

Nebo půjdeš na zimu praktikovat francouzštinu do Québecu a lítat z mrazu do horka. Včera jsem byl v Hondurasu na La Ceiba, 30°C (nad nulou!), vlhko, letiště plné vraků L-410, 737-200 a Dassault Mystére, a v Montrálu pod nulou a mrznoucí déšť

A to myslím vážně, ještě se bere!

Znamená to tedy, že koncem letošního roku odcházíš od firmy a půjdeš zkusit něco "vrtulovýho na jih"? A co to bude?

Přestaň bejt taková tichá myš a řekni o sobě něco víc!

 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   29. 1. 2012 / 01:26
Létající myš   
No jo vono se tady lítá do té vaší vysněné Canady taky. Pěknej vopruz, už se nedivím, že někdo od Vás usnul, pokud to není pomluva. Jo chlapče mně je už 57 letos a to berou jen aerolinky co vozej mák v jiným stavu a životnost nic moc. No co o mně - dokud strojník tak pod MYŚI, pak to udělám jako ty. Francouština by šla to - o rezervoire -lavore už zvládám a zbytek ruční esperanto Provokuju, vy jste v žabožroutský části? Mám slíbeno, ale dokud to nebude na papíře, tak jen představa vozit turisty co chtěj vidět žirafy zezhora. Před pár lety tam odešel kamarád a láká. Byl jsem vyzkoušet na pár dní a málem se v tom vrtuláku po..... Závidím, že ve volném čase udržuješ kondici. Už tady jednou byla debata na tohle téma. Fakt to je uplně o něčem jiným. No a kdybych měl zlatou rybku, tak bych si přál 51 Mustanga. To je nadčasový a krásný, aspoň pro mne Viděl jsem ji zblízka na leteckým dnu i sednout mne dovnitř nechali, ale to bylo vše.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   29. 1. 2012 / 04:07
AJS
No jo, jak se říká, i mistr světa se někdy usne... Bylo to tenkrát velké haló, ale čert ví, jak to tehdy vlastně bylo.

A Kanada? Lepší než Asie to asi je, ale radši zůstanu doma, protože tu nemaj točenou Plzeň, jenom TchéQuebec, který vaří českej sládek v Québecu, ale točej to bez pěny, neznabozi
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   29. 1. 2012 / 04:55
Rychlokvaška
Jooo pane, tady je točená Plzeň na každým rohu
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   29. 1. 2012 / 11:27
Swordfish   
Tady máš instruktážní videa na téma "Odpočinek posádek během letu"

http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=3166&kategorie=30
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   28. 1. 2012 / 21:16
Lowmick   
Ja jakozto uzivatel v jednopilotnim provozu VFR/IFR/day/night/FIKI ocenuji jakoukoliv moderni serepeticku Displeje s sirokym umelym horizontem, autopilota (God bless yaw damper ), skywatch, radar/nexrad/stormscope, SVT, electronic charts/iPad, funkcni odmrazovani... chro chro blahem

Jinak kdysi jsem slysel takovou krasnou frazi: piloti se deli na dva druhy - ty, co chteji letat Gulfstreama a ty, co ho letaji
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   28. 1. 2012 / 23:49
AJS
To jsem slyšel taky, naposledy od jednoho vejtahy, co ho lítá. Má to však jeden háček. Mě Gulf opravdu žíly netrhá a zas tak moc lidí, co by se z něj mohli pos---t taky neznám. Kromě toho jednoho


Já bych chtěl lítat, kromě toho, co už lítám:

Spitfire
MiG-21
Phantom
B 727
Dakotu (jen privátně, viz výše)


Gulf tam není
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   29. 1. 2012 / 09:46
Lowmick   
Mno jooo... kdyz to je prave o te vete "krome toho, co uz litam" Proto je muj wishlist v nasobcich delsi, nez ten tvuj. Nicmene neni v nem nic vetsiho, nez bizjety
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   29. 1. 2012 / 17:19
AJS
Ale jo, bizjety jsou super, ale nesměli by se v tom vozit cesťáci. Třeba takovej Falcon 20 pro FedEx - mňam, to by byla lahůdka na začátku letcovy kariéry

Bizjety, to byla rozhodně nejzajímavější část mé letecké profesní dráhy, s tím se žádný Boeing či podobná potvora prostě nemůže vyrovnat, ať si říká kdo chce co chce. Jenže jsem rád, že to mám za sebou a znova už bych do toho nešel. Lítání je super, kontakt letce s letadlem je asi tak 10x silnější a bližší než u linek, měl jsem rád práci kolem toho, zakrytovat, odkrytovat, servis, handling, co si člověk mimo bázi neudělal či nezařídil, neměl. To bylo plus. Ale: získal jsem alergii na mobilní telefon, po nějakém čase se mi při zvonění telefonu kousala pumpa a nálada snižovala o 77,6%, začal jsem zjišťovat, že prostě nejsem slachovací a některé věci od klientů mi fakt začaly vadit... jó lítat takhle 200-300h v roce, to je jiná, ale idylka skončí přesně v momentě, když se to rozjede přes 400h ročně. A my lítali až 600...

Je ale fakt, že první rok jsem měl růžové brýle a tohle jsem neviděl či nechtěl vidět, a chrochtal jsem si blahem. Připouštím také, že jsou firmy, kde tohle funguje na lepší bázi a moment "vyhoření" přijde později, nebo taky vůbec. A taky hodně záleží na tom, jak moc jsi splachovací a ohebnej. A to nemyslím ve špatném slova smyslu. Anebo jak moc jsi "customer oriented", někomu právě tohle patlání se se smetánkou vyhovuje

Vyzkoušel jsem si aerotaxi, cargo, "vlajkového" dopravce, regionálku, bizjet a charterovku, takže kromě čistokrevných dálkovek všechno, a naprosto nejlepší kombinace mezi pestrostí a stabilitou jsou fakt charterovky. U toho se budu snažit zůstat. Takže nezavírej dveře ani před "ničím větším, než bizjetama" a rozšiř si wishlist
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   29. 1. 2012 / 18:05
Lowmick   
Dvere rozhodne nicemu nezaviram, naopak, v soucasnosti bych sednul do cehokoliv a kdekoliv. Ale na "malym" litani se mi libi presne to, co popisujes. Zkratka jenom neprijdu do letadla s cernym kufrikem a neletim stejnou linku jako stokrat pred tim. A pokud letim pro soukromnika, nebo jako safety, tak si to taky pekne naplanuju (coz si u letadla ktere ma dolet nula nula nic a neni RVSM dost casto patricne "uzivam"). Nese to i ty negativa, H24 zapnuty zvoneni na mobilu, ikonka znacky "stop" u kontaktu na dispecera, modleni se, at to neni SP do Ruska, tahani kufru ktere vazi asi jako ja, vecne si za kazdou kravinu sypat popel na vlastni hlavu a k ruce privazane splachovadlo, mit nacvicene odkrytovani a zakrytovani letadla do 5ti minut, nebo uzivani si v letnich teplotach vysluneneho kokpitu v letadle bez APU apod.

Za 600h rocne bych ruce utrhal (kor na letadle, ktere mas namysli) Jooo az budu chtit nekdy neco do budoucna planovat, tak pak se pevny (ok, ne pevny ale pevnejsi) roster sluzeb a trochu mene dobrodruzstvi s pax hodi Do te doby, pokud prede mne na stul nekdo polozi klicky od Bojase a Citationa, tak sahnu po Cessne ...nicmene to ted stejne na nejakou dobu bohuzel nehrozi.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   29. 1. 2012 / 21:28
Rychlokvaška
Taky bych rád zůstal...jen to celosvětově začíná trochu vypadat na soumrak klasické charterové dopravy ;((
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 01:43
AJS
Nebud takovej pesimista, lidi si na dovoleny zvykli a jentak se jich nevzdaji, navic porad je spousta tech lidi, kteri si chteji koupit dovolenou jako paklik se vsim vsudy, prijit na letiste, odbavit mozek do zavazadla a za tyden si ho vyzvednout. Taci nikdy nebudou vymyslet svoje vlastni cestovani s low-costy na dovolenou.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 02:05
Rychlokvaška
O dovolený ani nejde, spíš o způsob jakým se na dovolený jezdí a jak se nakupují. V ČR to není tak markantní, lowcosty tam moc etablovaný nejsou a skoro nikam nelítají, navíc krize doma tak moc nedosedla...Jako TVS tam máte víceméně monopol, lidem zatím pořád nevadí, že dovolenou mají dražší než jejich sousedi (nejenom reálnou cenou, ale i prostým převodem ma koruny), navíc díky ceně jste schopni nabízet ACMI kapacitu i mezinárodně.

Ve světě to ale čím dál tím víc začíná fungovat tak, že cesťáci (pokud vůbec mají ještě na dovolenou) si dovolený balíčkujou sami, nebo to pro ně balíčkuje nezávislá cestovka co nakupuje lety u normálních scheduled dopravců. Lowcosty se rozrůstají hodně dramaticky a vpodstatě lítají do každé dovolenkové destinace, na delší lety na zajímavá místa lítají zase ti vlajkoví (a ti co si tam umí zaplatit dovolenou chtějí taky let jinak než economy). Výsledkem je, že si málokterá cestovka může dovolit vlastní aerolinku a postupem času přicházejí na to, že nakoupit kapacitu jinde je skoro bez starostí. A navíc neřeší z čeho zaplatit zimu. Krom toho se do toho zase plete stupidní EU se svýma nápadama, jak to aerolinkám zase trochu udělat těžší (nedávno kompenzace, teď emise, brzo omezení na nákupy slotů). Všechno to jsou opatření, které zasáhnou primárně chartery.

Rád bych věřil, že je to jenom dočasná záležitost a primárně daná externími problémy (MENA, Ejákul, palivo, ekonomická krize,... ), ale čím dál víc to vypadá, že tradiční charter je mrtev. Asi zbudou vždycky nějaký ty drobky támhle a tady, ale to se budou muset obchodníci sakra otáčet.

V UK byla vždycky dovolená dvakrát ročně naprostá jistota u téměř každé rodiny. Poslední dva roky už je luxus jedna, jestli vůbec. Je to celkem vidět na akciích, ať se podíváš na TUI, nebo Thomas Cook (tzn. UK, Francie, Německo, Benelux, Skandinávie,... ).

Rád bych se pletl, pochopitelně Ale přiznám se, že se koukám jinam.
 1x  

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 04:59
AJS
To je clovece videt, ze jsme jeste porad (zaplatpambu) rozvijejici se zeme, pocet lidi letajici na dovolene s cestovkami neklesa, spis mirne roste. To samy jsou k memu prekvapeni Kanadani, SWG ma ted company policy "odvezeme vas od vasich dveri", takze litame z dour jako je Londyn (ano, i reka se jmenuje Temze), Bagotville, kde krome nas litaji jen F/A-18 resp CF-118 ci jak tomu tady rikaj, Sept Illes, Thunder Bay a podobne, tudiz i jim pocet klientu roste, a to jsou cestovka prodavajici jen balicky dovolenych. A vetsina cestaku z tehle mist ani nema jinou moznost, low costy tam proste nepachnou

Je videt, ze UK je v tomhle uz asi za horizontem
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 06:16
Rychlokvaška
Jojo, bohužel za horizontem. SWG teď těží z krachu Skyservice...takovej Thomson z toho byl celej nesvůj a teď jsou taky rádi, že mají co dělat v zimě. Ale i v Kanadě to není napořád...tradiční dopravci rostou, WestJet jako lowcost jakbysmet, Jazz má taky zelenou...

Sunwings to dělají dobře, všechny letadla mají od jiných aerolinek, když je zrovna potřebují a cestovka tak nemá příliš starostí. Ostatně šéf má na čem stavět, na bývalé Skyservice a firmy s ním spojené (Air Transat, Thomas Cook) má pochopitelně pifku

Taková je asi "budoucnost" charterů - dělat holku pro vsšechno pro velké cestovky. Problém je jen v tom, že lowcosty jsou taky celkem hladové po tom tuhle kapacitu naplnit a díky růstu, nižším nákladům a způsobu jakým staví firmu už od základu nemají moc konkurenci...

No uvidíme....
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 17:03
AJS
Ze Skyservice uz SWG vytezil, co mohl, a ted jede dal, pred par tydny koupili nejakou cestovku v USA, takze se bude litat pres Atlantu, Nashville a Cincinatti. Protoze amici maji dovolenkovou sezonu v lete a Kanadani v zime, zajisti jim to celorocni rovnomerne vyuziti, tudiz uz nebudou tolik potrebovat gastarbeitry. Navic, jak rikaji mistni, kanadani na masovou turistiku na jih teprve prichazeji, takze tady to jeste potencial ma. A u nas taky, prumernej Homolka jeste neni pripravenej na to, aby si dovolenou zajistoval sam, nebo v zahranici. Je to krasne videt na ochote nasincu trmacet se v 737 na druhej konec sveta. Leti to totiz z Prahy a posadka mluvi cesky.

A tak co, v nejhorsim, kdyz skonci vsechny charterovky na svete, budem litat pro low-cost. Tuhle jsem lital s jednim starsim F/O, bylo mu 66let (!), v kanade totiz muzou litat i po petasedesatce, ale uz jen jako copiloti. Lital F-27, B 707, 727, 737, Tristar, A-310, MD-80, to vse asi pro pet firem. Na jeho priklade jsem si uvedomil, ze pro vetsinu pilotu je normalni, ze letaji nejakou dobu pro firmu, ta zkrachuje, tak jdou k dalsi, za pet let neni, tak jdou zase o dum dal, i za cenu, ze jsou treba pul roku, rok bez prace. Jen my, na zacatku sve drahy, mame tendenci prilis spojovat svuj zivot s jednou spolecnosti, a bojime se, ze kdyz klekne, je amen. Neni. Akorat se clovek bude muset sbalit a prestehovat se, coz pro vetsinu z nas, ze zeme, ktera nemela nikdy kolonie, je tezko predstavitelne
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 18:51
Rychlokvaška
Ale Jo Radime, to je mně osobně celkem jasný Taky proto lítám kde se dá a nezačínal jsem v rodné hroudě. Nějaký hodiny mám, s tím se dá relativně dobře pracovat. Ostatně i kdyby firma neměla problémy, dívám se dál do světa - kde žiju (žijeme) je mi celkem jedno, pokud je za co a pokud to jde celkem slušně. Zbytek se pak dá vybírat podle jiných kritérií, jako třeba toho jak je práce zajímavá, nebo kam se s ní člověk podívá. Držet se jedné země nebo aerolinky by byla pro mně osobně hrozná nuda....

Na druhou stranu je tady ale obrovská nevýhoda a to jsou finance. Začínat neustále na spodku seniority listu prostě nejde. Proto je lepší občas (a hlavně nakonec) někde zakotvit...
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 19:04
AJS
Nejlepsi je prijit nekam, kde to zacina a kde to ma dobrou budoucnost, to mas dobrou senioritu i perspektivu. Jenze na ktereho kone si vsadit?

Ja si toho s tou senioritou jsem taky vedom, proto vim, ze bud budu tam, kde jsem, anebo budu hrat "kontraktorskou hru", jenze ta je zpravidla bez sance na upgrade (to mi nevadi) a zmenu typu (coz uz by me mrzet mohlo).

Ale tak naivni, abych si myslel, ze TVS tu bude vecne a ja tam dolitam do duchodu, taky nejsem, a variantu nuceneho hledani prace, i za cenu spodku senioritni litiny, beru ve svem zivote jeste alespon jednou jako nevyhnutelnou. Trapit se tim nema smysl
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 19:31
Rychlokvaška
Nojo, kontraktorskou hru...ta bývá zajímavá, když si člověk odmyslí všechno to zázemí, které mu přináší normální aerolinka na přímo. To si já osobně třeba zatím finančně nemůžu ještě pár let dovolit...

Mě osobně se to zatím netýká, ale spoustu lidí u nás ve firmě potkává teď ještě jeden fenomén moderní doby - demotion. Každý to řeší jinak - někdo raději zůstane na základně kde je a přijme pravou sedačku třeba z rodinných důvodů, někdo si zase říká, když už budu muset dělat FO, tak už raději někde u Emirates, Etihadu, Singapore...Je to tak padesát na padesát, ale když tě to potká po 15ti letech vlevo, není to nic příjemnýho. Ale zase lepší než vyhazov, že.

Jojo, jak říkáš, nevyhnutelný to je a nemám s tím problém, svým způsobem to možná i tak trochu vítám
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 07:39
Premek
Největší bžunda na tomhle Londýně je to, že do Paříže je to 90 km A tahle Paříž zase leží mezi Londýnem a Cambridge
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 11:01
com304
já vždy žil v přesvědčení, že člověk, který chce jít na bizjety už musí mít nalítáno ve velkých érech, že pokud nemáš tisíce hodin tak se s tebou ty společnosti nebaví protože m.j. na zíkazníky líp působí zkušenější piloti než mladý ucha... Jaká je tedy skutečnost? S bizjety se spíš začíná? Ptám se protože to je způsob lítání, který mě láká ze všeho nejvíc. Hned za ním jsou chartery a kdesi v dálce za tím pravidelná doprava. Ale myslím že to bude tím, že je mi teď 23 a jak půjde čas tak se budou priority co od profesního létáni chci postupně měnit
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 12:22
Lowmick   
Samozrejme, pri primem kontaktu se zakaznici celkem bezne ptaji, kolik mas naletano, na jakych typech (a v mem pripade uz se i zajimali, kolik mi vlastne vubec je let... i kdyz to se mi stavalo vlastne temer vzdycky a u kazdeho druhu litani).
Nicmene uz i z velmi kratke praxe vim, ze cisla v zapisniku take nemusi nic znamenat a vse je o pristupu k letani a o jednani s lidmi. Zaroven se do toho samozrejme i zapocitava pocet letu s danym klientem. S rostoucim naletem s danou osobou roste velmi rychle duvera a praxe. Cili na prvni pohled samozrejme zkusenost v letectvi, ale ve vysledku te stejne muzou preferovat vic, nez ostrileneho kapitana (ktery nedejboze presel z dopravy ).

U bizjetu se bere stejne jako u velkych dopravcu. Muzou nabrat kluka s 200hod, muzou nabrat ale i pilota s 4000 hod (viz. large bizjety ala Gulf, Global, Falcon 7x). V soucasnosti je must have typovka na danem jetu a nejlepe praxe v corporate aviation.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 17:28
AJS
Jako clovek, kterej na bizjetech neco odletal, a jako instruktor vyskolil pet novych pilotu pri base trainingu a asi osm pri tratovem vycviku k tomu muzi rict toto: preskolit cloveka se zkusenosti na B737 na bizjet je jak nic. Ti lide umi letat, vi, jak se chovat k tryskaci, jak ma vypadat ucinna spoluprace ve dvouclenne posadce, a obecne uroven jejich letani je z hlediska bezpecnsti daleko vyssi. Je mi naprosto jasne, ze za tenhle nazor me budou ti, kterych se to tyka, kamenovat (ted nemyslim lowmicku tebe, ale starsi paky), lec je to tak. Staci si precist rozbory nehod bizjetu, hlavne tech, ze kterych se jezi chlupy na tele (nestabilizovana priblizeni, vizualni lety v podminkach IMC nebo marginal VMC, akrobacie apod) a podivat se na predchozi zkusenosti posadky. Z devadesati procent "ciste GA". Tecka.

Na druhou stranu lide prisli od aerolinek mivaji jine nedostatky. Mensi orientace ve vztahu ke klientum a "nadstandardnimu servisu". Mensi ochota prizpusobit se pozadavkum klienta. Mensi ochota improvizace a hledani cest, jak vyhovet (to vse ovsem zpetne se promita na bezpecnosti). Vetsi tendence vratit se zpatky k linkam.

K tomu, jak pises, preferovani znamych tvari. Ano, to je jedna z "uchylek" tohohle stylu letani. Klienti si nekoho oblibi, ani nevi proc, ani nedokazou posoudit, jaky je pilot, ale vyzduji letat jen s nim, nebot "on je dobry". Znamost a duvernost u tohoto letani hraje velkou roli. To jsem mel problem zkousnout, byt spis jsem byl u klientu ten "oblibeny", ani nevim proc, protoze jsem premirou ochoty nosit tasky zrovna neoplyval. Nekdo mel pech, zablblo mu za letu pretlakovani, zatahalo to za usi, nemel na palube ceske jogurty nebo vlitl do turbulence, a byl "ten. spatny pilot". Druhy mel kliku, jogurt "Dobra mama", letel za krasneho pocasi a byl "ten dobry pilot". A pro jineho klienta to bylo naopak. Jako clovek, zvykly letce posuzovat podle objektivnich meritek, jsem s timhle mel obrovsky problem.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 17:49
Lowmick   
Souhlas. Ohledne prechodu z dopravy na male jety jsem to zminoval spis ve smyslu, ze piloti delaji "krok zpet". Jinymi slovy - nejdou do briefing room, kde na ne ceka slozka s dokumenty k letu, nedojdou do letadla, kde na ne v kokpitu ceka cerstve nalita kava a vzadu v kuchynce uz se loaduje obed, ale nekdy si sami planuji, behaji po handlingu, ometaji smetackem zasnezene letadlo, kupuji v hale catering, krytuji si letadlo, cekaji EOBT +x hod na odlet protoze si klient dal vic chodu na veceri a vychutnavaji si pesi prochazky s tezkymi kufry pres cele stojanky, protoze transport neni v cene handlingu a je moc drahy... apod.
Nebylo to mysleno tak, ze uroven jejich praxe je na nizsim levelu, to ani nahodou. Naopak, zavidim praxi a pohyb ve viceclenne posadce, protoze to ja az tak moc bohuzel neovladam a vubec nejlip se citim "vepredu" sam.

Co jsem se takhle setkal s cestujicimi, tak komfort (znacka jogurtu, teplota kafe v termosce) je samozrejme jedna vec, ale bezpecnost je druha vec, o nic mensi. Takze se nekdy prozenem v noci kolem bourky, pri priblizeni to pekne vomrzne a tak dale, ale dostanu je bezpecne z mista A do mista B, a cestujici si to celkem pamatuji a davaji mi mnohem vetsi duveru, pokud do toho podruhe musime znovu. Samozrejme, po tom jsou i extremy, kterym je to jedno a jejich hlavnim pozadavkem je, aby to nehoupalo, protoze se jim vyliva sampanske ze sklenicek.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 18:45
com304
"Naopak, zavidim praxi a pohyb ve viceclenne posadce, protoze to ja az tak moc bohuzel neovladam a vubec nejlip se citim "vepredu" sam"

Můžu se zeptat o jaký jde typ? Do jak velkého (malého) bizjetu je běžné aby byl single pilotní?
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 18:57
AJS
Treba Citation Mustang, CJ, SJ-30 apod. V USA se to takhle muze letat myslim i komercne, v Evrope jen v privatu, obchdne musi byt stejne piloti dva, akorat ten druhy nemusi mit typovku (je to tak lowmicku?). Osobne tenhle koncept povazuju za nestastny, kdyz dvouclennou posadku, tak plne vycvicenou, s typovkou, s jasnym SOP. Jinak se muze klidne stat, ze mas na pravem sedadle "skodice" misto pomocnika.

Stejne tak jednopilotni IFR, byt radoby privatne, s takovymihle letadly, povazuju za velice narocny a s obrovskym prostorem pro chybu, zejmena pokud se neco zacne vyvijet nestandardne, nebo primo spatne. Ne kazdy na to ma a ja se priznam, ze bych se na to dvakrat necitil. Mozna proto, ze uz jsem parkrat zazil situace, kde i dva ucinne spolupracujici byli malo
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 20:23
Lowmick   
Jojo, treba Citationu je jednopilotnich spousta, od starych 501, 551 pres Mustose az po CJ1/2/3/4. A samozrejme dalsi Jety. Z tech vetsich je zajimavy treba Gulf IV.

No, mit napravo cloveka bez typovky, je na 90% vlastne takovy jednopilotni let. Vetsina se stejne rozkoukava a sotva stiha delat alespon speakra. Na avioniku to chce nekdy cas, a na systemy hown-known.
S timhle naprosto souhlasim, bud se to leti jednopilotne a muzes si napravo posadit klidne plysaka a povidat si s nim, nebo se to leti dvoupilotne a bude tam clovek, co ma patricne znalosti a kvalifikace pro danou pozici, jinak to je jenom tezitko.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   30. 1. 2012 / 18:14
Rychlokvaška
Nemám jako Lowmick a Radimmm zkušenosti s bizjety, nikdy jsem je nelítal a pokud nebudu muset ani nebudu. Ne, že by se mi to nelíbilo, jednu dobu jsem od tom docela vážně přemýšlel...ale životní styl není příliš kompatibilní s nějakou rodinou, pokud člověk nepracuje pro etablované velikány jako např. Netjets.

Doplním jenom můj osobní pohled "zvenku".

Potkával jsem se ale s lidmi, kteří měli bizjety jako první leteckou kariéru a ať to byli studenti na škole nebo teď staří kapitáni kolegové, všichni měli společné dva názory. Perfektní zkušenost z hlediska leteckého (různorodost, množství letišť, lepší kontakt se skutečným lítáním) a zkušenost ke které se už nechtějí vracet z důvodu lidského (nejistota kde budou za týden nebo za měsíc, stres s přípravou a provedením letu, finanční stránka věci).

Pak je tu ještě jedna věc - přechod z bizjetů na klasickou dopravu. Zatímco dřív to byla asi přirozená cesta, dnes je to trochu jinak. Pominu teď z kariérního hlediska trochu extrémní severní ameriku. Existují dokonce aerolinky, kde ti hodiny nalítané na bizjetech ani nebudou počítat - o čemž se přesvědčila dobrá desítka kolegů na jedné roadshow. Doslova jim bylo řečeno, ať jdou "nejprve létat do komerční dopravy na skutečných letadlech a až tam budou mít nějakých 2000 hodin, ať se přijdou ukázat znovu". Jedná se opravdu o citát. Je to extrém, ale obecně pokud chceš mít opravdu jistotu zaměstnáni v budoucnu, potřebuješ těch 1500h na větším multiengine multicrew jetu co vozí cestující, jinak jsou tvoje zkušenosti v zápisníku brány trochu s rezervou...Takže bizjety zařaď buď jako první s drobným rizikem, že budeš muset jednoho dne začínat téměř nanovo, nebo až později po nějakých 3-4 letech lítání dopravy. Seš na to ještě správně mlád, takže máš čas...

Neříkám že s tím souhlasím, jenom jaká je situace ve světě.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 17:58
Koprik
...Míro nezapomínej, že nejslabší článek v letectví je stějně pajlot... takže je to vlastně úplně jedno.A eště jsem se chtěl zeptat, jestli všechny ty zbytečný funkce co máš v mobilu používáš....já bych řekl, že je to všechno jen marketing,přesvědčit kunčofty, že bez toho Iphonu jsou out.Nemám milión funkcí v mobilu a spím dobře
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 19:29
AJS
Jak nejslabší? Já ti mám páru jak medvěd, jak by taky ne při mý velikosti
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 21:11
MiG-21MFN
kdybys tam ty funce měl, tak je používáš náhodou takovej ajfoun je super. už si nedokážu představit, že bych neměl smartphone. samozřejmě, jde to i bez něj, ale s ním je všechno tak nějak.. jednodušší a pohodovější
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 22:54
Tragédie v JRD
No, on ten iphone žádný "zbytečný funkce" neumí. On je to , v porovnání s konkurencí, dost osekaná hračka, a jedina featura, která stojí za řeš, je to, že si do něj můžeš stáhnout nějaký aplikace. V základu by ho překonal průměrný "hloupý" telefonek.

Takže - ono nakonec těch funkcí, který nevyužiješ, máš víc v tom "hloupým" telefonu, než v tom iphonu ...
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   28. 1. 2012 / 20:39
Rychlokvaška
No...já jsem z těch, co mají na ajfounu stovky aplikací, ve flightbagu iPad, doma AirPlay nesmysly, přítelkyni jsem "vnutil" předchozí ajfoun a všechno je to vzájemně propojené a pokud možno neustále online Jako přístroj na telefonování nebo SMSky to používám minimálně, proč taky když na volání i jakoukoliv formu textové komunikace existují způsoby a pro ně stvořené aplikace, které mi umožňují totéž a nejlépe zadarmo.

Já jsem hračička a všechno tohle používám pro usnadnění denního života, pro práci i pro zábavu. Někomu to může připadat legrační, někomu můžu připadat jako oběť PR a reklamy (haha), ale kdo zkusil, pochopí.

Je to pro mně taková druhá hlava, přenosná kancelář, nebo jak to nazvat...a život bez téhle technologie bych si teď dokázal představit hodně těžko. Rád a hodně cestuju pracovně i soukromě a rád objevuju a zkouším všechno nové. A s touhle technologií už hodně dlouho neřeším situace, že bych se ocitl poprvé v životě na nějakém novém místě a nevěděl okamžitě jak se kam a čím dostanu, kde si nejlíp, nejlevněji, nebo nejsnadněji nakoupím, kde se najím nebo co a jak uvařím, jak se spojím s lidmi a službami které potřebuju, jak mám po ruce všechno co mi jinak leží doma ve skříni na hromadách složek a knih a časopisů, jak si produktivně nebo zábavou ukrátím volný čas nebo třeba ztracený čas na cestách nebo někde ve frontě a jak si všechny tyhle zážitky zaznamenám tak, abych na ně nezapomněl, nebo si aspoň někdy v budoucnu udělal vzpomínkami radost Hodně lidí říká, že tyhle technologie ničí mezilidskou komunikaci a dělají z člověka zombíky, co pořád čumí se skloněnou hlavou do displeje...já mám přesně opačnou zkušenost - už dlouho jsem nezažil takovou svobodu, kdy nemusím nic řešit a plánovat a jenom vyrazíme na blind na nějakej road trip nebo výlet do daleka letadlem a řešíme všechno až na místě, podle toho co se nám zrovna líbí...

Já jsem prostě happy geek
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   29. 1. 2012 / 00:41
AJS
Happy Greek?
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   27. 1. 2012 / 10:15
Premek
Můj telefon toho umí víc než celej Boeing, spolehlivěji a rychleji

Taky by jsi mohl dopadnout takhle

(aby jsi mě správně pochopil - jsem zastánce všerůzných hračiček a widgetů, ale telefon holt nevozí lidí a když Tě naštve, můžeš na něj šlápnout )
27492 B / 472 x 500 / share.bmp
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   26. 1. 2012 / 02:18
Fabo™   
Jo, kdyz zavedli RNAV priblizeni v Brne, tak jsem se o tom neco pokousel nasprtat... no, bylo to zlozity a k nicemu jsem v zasade nedosel...
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 05:54
Rychlokvaška
V takové 757 bereme někdy paliva až po špunty, aneb nastaví se uměle o fous víc než to pobere a počká se až to vypne auto cutout při tankování. Záleží holt na aktuální teplotě a hustotě paliva, kolik se tam toho vejde doopravdy, panel na tankování je v tunách (librách), ne litrech (galonech). Týkalo se to hlavně letů z Londýna do Toronta, tam co let to jinej způsob jak se tam dostat (někdy přímo, někdy těch stop, někdy in-flight re-plan, někdy Decision Point procedure) a čím víc paliva, tím líp. Nedivil bych se, kdyby se pro nejaké lety 737 ládovala podobně.

Jinak není MTOW jako MTOW. Výrobce si nechá éro certifikovat na nějaké hmotnosti, ale provozovatelé pak dost často volí nižší, aby ušetřili na přistávacích poplatcích a dalších na MTOW závislých finančních nákladech. Třeba 757-200 je certifikovaná na 116 tun, ale naše éra ve flotile máme MTOW na 108, 113 a 115 tun. Přitom je to pořád ta samá 757ma.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   25. 1. 2012 / 08:24
Luděk Ch.
Díky tobě i Radimovi za příklady z praxe, ty jsou nejvíce vypovídající!
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   23. 1. 2012 / 21:06
MzM   
A co je na tom nerealistické? Prostě si pilot odskočí do kantýny.
 

Jak dotankovat letadlo ve fs2004?   24. 1. 2012 / 20:14
ulitej
zapít prášek takový červený-černý aby nemusel často......
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ