FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 3. 5. 2024, svátek má Alexej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
reverz u RC modelů Jeden příspěvek | Celý strom
reverz u RC modelů   25. 1. 2012 / 18:01
LadaS
jde to celkem bez problémů, ale moc se to nepoužívá.
Jak zde byla zmínka o mechanickém nastavování vrtule, tak tohle řešení vyžaduje ještě další servo a pokud s tím trochu víc praštíš, tak si můžeš koupit mimo vrtule ještě další kousek tý jemný mechaniky... Tohle bych použil spíše do většího modelu, kde bych se snažil o věrnou kopii reálné mašiny.
Výrazně jednodušší řešení spočívá v použití obousměrného regulátoru. Běžně jej používají modeláři do aut nebo do lodí. Jejich jedinou nevýhodou je trochu vyšší cena a jsou i lehce větší než klasický régl do letadla. Pokud máš stejnosměrný motor, tak bych použil typy DSYS (www.modeland.cz). Má je skutečně vymakané. Pokud máš stříďák, tak je to asi jedno, ROBE nebo něco podobného. Dej si ovšem pozor na režim, ve kterém bys to provozoval. Tyhle obousměrné régly mají režim pro auta a pro lodě a každý z nich se chová jinak. Musíš použít lodní režim, ten druhý při zařazení zpátečky nejprve jen brzdí, takže se nedá použít. Plyn na rádiu ovládáš klasicky od kraje do kraje a když dáš plyn do nuly, na rádiu přepneš směr a opět ovláš plyn. Funguje to bez problémů jak na pevné tak na sklopné vrtule.
Osobně to používám ve dvou případech. Jednak když se mi éro dostane do termiky a matka příroda se ho nechce jen tak bez problémů vzdát. V normálním případě postavíš letadlo na čumák a čekáš... ulomí se křídla, neulomí, ulomí, neulomí...To protivné drnčení křídel je slyšet dost daleko a nepůsobí dobře. Takže ho postavíš na čumák a dáš reverz. A bez nárůstu rychlosti ho máš za chvilku dole.
V druhém případě když je málo místa na přistání a potřebuješ rychle vyklesat bez nárůstu rychlosti. Tady je to jasné.
A když už tady píšu romány, vylovil jsem z paměti trochu těch začátků, kdy se reverz v reálu začínal používat. Předesílám, jsou to je zlomky a kdo ví jak přesné...
Údajně to začalo zkoušet americké námořnictvo po druhé válce a cílem bylo snížit rychlost při přistání na letadlovkách. Snad na to vyčlenili 8-12 ks T51, ale neosvědčilo se to. Proč, to si už nepamatuji. Odhaduji, že mohla být dlouhá reakce než se to přestavělo nebo naopak při nepovedeném přistání neměl dost rychle plný výkon a zkončil ve vodě. Nevím. Pak to snad zkoušeli na čtyřmotorových bombardérech, ale také bez valného úspěchu. Co se v dějinách dělo pak, to už skutečně nevím. Určitě by se to dalo někde vyhrabat.
a dost...už to přeháním...

 
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ