|  |  | IVAO a terorismus. 2. 2. 2005 / 07:54 | |
|  | Předesílám že online nelítám, ale zajímalo by mě jak se na IVAO nebo jiném online létání, řeší když letadlo neodpovídá na ATC. Jestli se dá nějak vyřadit, případně jestli není někde v záloze kamikatze stíhačka, která dotyčného narušitele dostihne a eliminuje. Myslím to vážně, jakým způsobem by se dal simulovat tento případ? |
| |
|
 |  |  | Re: IVAO a terorismus. 2. 2. 2005 / 09:07 | |
|  | Pokud neodpovídá na výzvy nějakou delší dobu (mám dojem že 15 - 20 min.) tak může být odpojen od serveru IVAO. |
| |
|
 |  |  | Re: IVAO a terorismus. 2. 2. 2005 / 11:34 | |
|  | Jde ti o "rizenou" akci nebo o to, kdyz se nekdo zamerne snazi poskozovat plynulost provozu? |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: IVAO a terorismus. 2. 2. 2005 / 11:44 | |
|  | To by mě vcelku zajímalo, co se dělá při "řízené akci" |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: IVAO a terorismus. 2. 2. 2005 / 11:49 | |
|  | No tak zkouseli jsme kdysi davno treba eskort letadla od hranic na LKPR, ovsem to bylo v dobe Squawk Boxu a tam se o nejakym letu ve formace moc mluvit nedalo. A taky to chce dobre se dohodnout, zejmena s lidma odpovednyma za IVAO za prislusne akce. |
| |
|
 |  |  | Re: IVAO a terorismus. 2. 2. 2005 / 12:20 | |
|  | Takže popořadě:
* Terorismus a IVAO - zakázáno. Jakákoliv simulace těchto aktivit je v rozporu s pravidly sítě a znamená automaticky odpojení, případně suspend.
* Neodpovídání na ATC - pokud neodpovídá na voice, posléze ani na textu, chatu ani GUARDu a nesquawkuje radio failure, tak ho většinou na žádost ATC velmi záhy kontaktuje nějaký SUP, který ho po určité době nereakce odstřihne.
* Simulace reality - zásah proti narušiteli, nebo escort letadla (díky závadě, ztrátě spojení, ztrátě orientace, ...). To je asi nejzajímavější část a možnost realizace, která spadá pod divizi Special Operations a o kterou se průběžně aktivně snažíme. V praxi to vypadá asi tak, že na různé úrovni hotovosti se v rámci prostoru pohybují vojenská letadla, která reagují na podobné mimořádné události - mají svoje vlastní řídící, v případě narušení i speciálního naváděcího kontroléra. Používá se specifická frazeologie pro daný účel a také vizuální komunikace. V tomto ohledu v současné chvíli dolaďujeme poslední drobnosti oficiálních pravidel a zejména průběžně školíme vojenské piloty pro tyto situace, které svou povahou vyžadují příslušnou kvalifikaci a výcvik (změny v separacích, rychlostech, používání palubní výbavy, apod.).
Dá se to někde vidět ? Ano, v nejbližší době při příležitosti chystaného flyinu LKPR-EHAM chystáme jednu z dalších cvičných operací na toto téma, pamětníci možná ještě vzpomenou na podobně laděný NATO Summit před pár lety. Pokud by se dokonce našel někdo kdo by chtěl na vlastní kůži zkusit roli "narušitele" (ne jak se mu zachce, ale podle předepsaných postupů a po dohodě), budeme jen rádi.
Krom těchto akcí divize Special operations také koordinuje online činnosti CVARS, tzn. že v případě jakékoliv havárie nebo jiné nehody či mimořádné události jsou připraveny záchranné vrtulníky a další letouny k okamžitému zásahu na místě události.
Ještě je třeba podotknout, že podobné akce není možné praktikovat v žádném případě na vlastní pěst, ale pouze po koordinaci s příslušnými zástupci SO divize a CVARS (výjimečně se souhlasem právě aktivního říícího), jinak se jedná o narušení vzdušného prostoru neschálenou aktivitou s příslušnými důsledky. Stejně tak záměrné "hraní si na nekomunikující letadlo" mimo trénink, dohodu, různé zkoušky a výcvik není možné, pokud to není dáno skutečným problémem.
Podrobnější informace se dozvíte brzy. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: IVAO a terorismus. 2. 2. 2005 / 12:32 | |
|  | Díky za vyčerpávající odpověď. V podstatě tohle mě zajímalo. |
| |
|
|