FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 5. 2024, svátek má Květoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Létání v síti bez přítomnosti řídícího letového provozu Jeden příspěvek | Celý strom
Létání v síti bez přítomnosti řídícího letového provozu   18. 2. 2012 / 15:18
Tonduš
Dobrý den, občas si čtu diskuze o létání na síti a protože jsem to nikdy na IVAO nebo VATSIM nezkusil, napadá mi dost otázek pro případy, kdy letiště odletu, ani příletu není obsazeno řídícím letového provozu , jako např.
- používá se při létání na síti (IVAO, VATSIM) v takovém případě také ATC z počítače?
- jak se domlouvají např. dva, tři piloti, kteří chtějí na tomto letišti přistát téměř současně (pokud by se snad taková situace vyskytla)?
-navazuje pilot spojení s řídícím při případném přeletu řízené oblasti, např. při letu IFR a jak to pozná, že je oblast právě teď řízena?
- jak pilot ví, kdy může začít pojíždět a z jaké ranveje má, při nepřítomném řídícím a za nepoužití počítačového ATC, odletět a jak se dozví, že může vjet na ranvej a vzlétnout nebo jen pozoruje oblohu, jestli náhodou nepřistává nějaký kolega?
- jak ví, na jakou dráhu má přistát a na jakou stojánku zarolovat a nebo co v případě letu IFR, kdy příletové letiště bylo před jeho letem obsazeno, ale v průběhu letu se řídící odpojil, může pilot použít počítačového ATC?
Pro Vás, zkušené piloty létající v síti, to asi budou naivní otázky (možná pro některé přímo -slušně řečeno- hloupé otázky), ale pokud by se mezi Vámi našel některý, který by byl ochoten na ně odpovědět, byl bych mu vděčný, prosím také o použití co nejméně neoficiálních zkratek . Děkuji.
 

Létání v síti bez přítomnosti řídícího letového provozu   18. 2. 2012 / 15:35
Flora   
Na IVAO (a na Vatsimu myslím taky, ale kdyžtak mě opravte.. ) se používá tzv. UNICOM na freq 122,8 MHz, je to textový kanál kde si mezi sebou piloti píší své úmysly. Takže právě tady se například domlouvají že ten půjde na tu dráhu a ten na tu druhou.

FSkový ATC klient se neužívá.

Např. na IVAO může pilot v IvApu sledovat, které oblasti jsou okolo něho online a může danou oblast kontaktovat. Jinak je na daném řídícím, aby pilotovi poslal žádost o kontaktování patřičného stanoviště.

Kdy můžeš začít pojíždět atd., vše opět závisí na korespondenci přes UNICOM. Co se týče třeba vyčkávání na odlet, koukneš i na TCAS, zda ti tam nikdo nikde blízko nebliká a i podle toho usoudíš, zda to tam můžeš poslat.

Ohledně toho, na jakou dráhu sednout, o tom rozhoduje několik skutečností. Samozřejmě musíš brát v potaz meteo situaci, ale třeba i provozní postupy daného letiště, tzn. bavíme se například o preferenci nějaké konkrétní dráhy. Obdobně se stojánkou, vybíráš podle toho abys neporušil nějaké běžné postupy, tzn. například nepostavíš Cessnu C172 k chobotu na terminál, ale spíš třeba na Ruzyni na Jih, na GA apron. Znovu tu ještě jednou radši zopakuji, že FSkového ATC nebereš nikdy v potaz, ten s online lítáním nemá nic společného.

Klidně se ptej dál, kdyby něco..
 

Létání v síti bez přítomnosti řídícího letového provozu   18. 2. 2012 / 19:13
Tonduš
Velmi děkuji za odpověď, už se mi vyjasňuje , jestli jsem dobře porozuměl, na neobsazených odletových/příletových letištích si tedy pilot sám rozhoduje o stojánce, pojíždění, vzletové/přistávací dráze a ve vzduchu i o své předem naplánované trase, pokud ho nekontaktuje na trase některý řídící, nepřetržitě má od počatku do konce letu zapnuto na 122,8, pokud jej během letu nekontaktuje řídící na konkrétní frekvecni. Ještě bych se zeptal, kam resp. komu při neobsazeném letišti odesílá před letem svůj (třeba) IFR letový plán, ten je k dispozici na serveru každému případnému řídícímu, když letí let dlouhý třeba stovky mil? A ještě jeden dotaz - s nastavením frekvence se automaticky nastaví také odpovídač nebo se musí ručně a je k této frekvenci přiřazen nějaký konkrétní? Ještě jednou díky a pěkný večer, Tonduš.
 

Létání v síti bez přítomnosti řídícího letového provozu   18. 2. 2012 / 22:49
Teflon_490   
Prvni cast si napsal dobre, tak jak si to pochopil.
K tomu dalsimu - letovy plan se odesila pres klienta jmenem IVAP, ten se odesila predtim nez zacnes cokoliv delat a nezalezi na tom jestli je tam ridici nebo ne. Po celou dobu je pak tvuj plan kazdemu k dispozici, takze i ridici vzdaleny klidne nekolik tisic mil tvuj plan uvidi bez problemu.
Odpovidac neni vazany na frekvenci, odpovidac je v idealnim pripade nastaven v letisti odletu a zustava po celou dobu letu stejny. Jsou ale pripady, kdy priletis do nejakeho prostoru ridiciho a ten z nejakych svych duvodu ti prideli odpovidac novy, je to ale vazano na zadost toho ridiciho, ne na frekvenci nebo prostor kde jsi. Co se tyce kodu odpovidacu nerizeneho letu u nas (kdyz neletis pod ridicim), tak 2000 pro IFR, 7000 pro VFR.
 

Létání v síti bez přítomnosti řídícího letového provozu   19. 2. 2012 / 12:20
Tonduš
Děkuji za odpověď, přeji Ti úspěšné létání. T
 

Létání v síti bez přítomnosti řídícího letového provozu   19. 2. 2012 / 13:31
Petlok
Jen bych připomenul, že na frekvenci UNIKOM se vede komunikace jen písemně a v angličtině - a to i v prostoru Česka a Slovenska. Pokud přesto chceš během letu poslat nějakou právu kamarádovi v češtině, použij postup: "msg-mezera-volačka volaného-mezera-vlastní text. Zprávu pak vidí jen ten volaný. Ať se daří !
 

Létání v síti bez přítomnosti řídícího letového provozu   19. 2. 2012 / 14:14
Flora   
Zapomněl jsi před msg doplnit tečku, tzn. pokud chceš jednorázově privátně napsat volačce CSA123, tak napíšeš ".msg CSA123 zdar Pepo jak ti to leti?"

Mám ten dojem, že kompletní seznam těchhle IvApových zkratek (.msg, .chat, .x, ... ) se nachází na konci pdfkového manuálu k IvApu.
 

Létání v síti bez přítomnosti řídícího letového provozu   19. 2. 2012 / 19:58
Tonduš
Kluci šikovní, všem Vám moc děkuji. Tonduš.
 

Létání v síti bez přítomnosti řídícího letového provozu   19. 2. 2012 / 23:34
Petlok
No jo .... Omlouvám se.... To víš, my sklerotici ....
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ