FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 23. 5. 2024, svátek má Vladimír Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Zostava posadky modernych lietadiel... Jeden příspěvek | Celý strom
Zostava posadky modernych lietadiel...   21. 2. 2012 / 18:59
sander
Z kolko ludi sa sklada posadka moderneho lietadla??? Je mi jasne ze typom sa to bude lisit ale napriklad u b737, a320 su asi dvaja, ze? A ako je to pri takej 747 alebo pri a340-tke??? Je to kapitan, prvy dostojnik a letovy inzinier alebo aj tam toho tretieho nahradza pocitac???
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   21. 2. 2012 / 19:03
Lejzy
Ve starších typech 747 je i palubní inženýr, v A340 už ne. Na dlouhých letech se posádka může střídat, takže jich celkem může být víc.
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   21. 2. 2012 / 19:20
Luděk Ch.
U moderních letadel není v podstatě žádný rozdíl v náročnosti obsluhy mezi malým (B737, A320) a velkým (B747, A380) letadlem. Kokpity mají skoro stejnou výbavu a standardně jsou pouze dvoupilotní, žádný inženýr nebo navigátor už není potřeba a nemá v kokpitu pracoviště. Samozřejmě nepočítám různě posílené posádky z důvodu délky letu, výcviku a podobně. V jeden okamžik ale letadlo řídí už jen dva piloti, protože jsou vyvinuty a certifikovány pro "dvouchlapové" ovládání. To sis ale mohl snad najít sám, není to žádná nová věc, ani nic tajného
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   21. 2. 2012 / 19:51
sander
Ja si rad nieco precitam aj od skusenejsich informovanejsich.... Diki...
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   21. 2. 2012 / 20:56
AJS
737 malý letadlo?!? No počkej, jááááá ti dáááám!
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 10:21
Luděk Ch.
Malý ale hezký To víš, já jsem z Brna zvyklý na IL-76, C-17, An-124. No ale to neznamená, že 737 nemá rád, právě naopak. Kdybych mohl lítat v reálu a ještě si vybrat letadlo, tak 737NG bude jasnou volbou
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   21. 2. 2012 / 21:04
com304
I "dvouženské" se vyskytuje, ale jestli je na to speciální certifikace, to netuším
18926 B / 600 x 208 / lh-women-10years.jpg
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 07:28
Gunterr   
Když už je tu hovořeno o ženách v pilotní kabině, tak bych se rád zeptal lidí reálně létajících, jaké to je mít třeba Cpt. nebo F/O ženu - nemusí to být ani ve velkém éru, klidně v Cessně, ale sedět vedle ženy, která má taky PPL, ATPL apod.? Chápu, že je to asi kus od kusu stejně jako u chlapů, ale přeci jen je to stále žena a k té přistupuje muž trochu jinak

Krásně to bylo vidět zde: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=436471&lan=0&style=2 , kde by se našlo mnoho zájemců na doučování, ale být na fotce chlap, stromeček by měl tak cca 2 příspěvky.
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 09:17
Tragédie v JRD
Ty jako k babam pristupujes jinak? A to jako jak? Takovyhle zvasty bych cekal u 16ti letyho pubertaka, ne u dospelyho cloveka
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 09:54
SONP   
Minimálně slušněji, galatněji? Nebo jsi radikální feminista, zastávající teorii, že ženské a chlapi jsou to samé, a tudíž se ženské ani nemají přidržovat dveře atd?
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 10:38
Tragédie v JRD
Povolání se v tobě nezapře Tohle považuju za samozřejmé ... měl jsem na myslí spíš takový ten macho- názor, že baby jsou automaticky hloupější, pitomější, a bez nás by se neobešly .)
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 11:10
Premek
Krásně to bylo vidět zde: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=436471&lan=0&style=2 , kde by se našlo mnoho zájemců na doučování, ale být na fotce chlap, stromeček by měl tak cca 2 příspěvky.

Mám pocit, že tento dovětek to dostal do správného světla
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 11:26
Gunterr   
Budeš se Tome možná divit, ale opravdu k ženám přistupuju jinak, jelikož poměr počtu mužů a žen v letectví (obecně v pozicích "řidiče" dopravního prostředku) je dle mého názoru silně převažující k mužské straně. Je mnoho studií, jak ženy reagují na stresové situace a jak na stejné podněty reagují muži. Ve svém dotazu jsem nechtěl poukazovat na to, že by měly být ženy lepší či horší

Jak říkal Luděk - se ženami v letecké dopravě (myšleno pilotkami) se např. cítí lépe. Nevím, jaké má zkušenosti např. při odbavování letadla, zda jsou "lepší", "horší" nebo ukázněnější apod.

Jak jsem již psal v původním příspěvku, věřím, že je to "kus od kusu". Instruktor píše o tom, že zpravidla přistupují k řešení výcviku a plnění úkolu zodpovědně. U mužů (asi z důvodů jejich vrozeném "předvádění se chtíčem" - nevím, nejsem psycholog) je asi větší procentuální sklon k nekázni.

A k tomu dovětku. Ano, jsem normální kluk, kterému se prostě líbí ženy, krásné ženy, navíc mě u nich fascinuje zájem o něco, co mám rád já - létání. Nevidím na tom nic špatného
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 09:35
Instructor
... spravidla pristupujú k plneniu pilotných úloh veľmi zodpovedne, napr.: od prvého vstupu do kabíny vetroňa, pri pilotnom výcviku, pri IFR-výcviku, pri vedení akrobatickej skupiny alebo pri vedení posádky a pilotáži dopravného lietadla.
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 09:52
SONP   
Měl jsem tu čest létat s instruktorkou přezkoušení v USA, naprostá profesionálka ve všem. CFI skoro na všechno (SEP, MEP, IR...), ve volném čase létá Piper Cub na leteckých dnech, kromě toho lítá se Senecou pro nějakého místního podnikatele. Přitom na druhou stranu žádný babochlap, upravená dlouhovlasá nadšenkyně pro letectví

V eroplánu si ani neuvědomuješ, že je vedle tebe dáma a že na tebe ze sluchátek mluví ženský hlas letecké věci, snad jen na zemi je ten small-talk trochu jiný, prostě jako se ženskou
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 10:27
Luděk Ch.
Nevím jak to bere druhý pilot, ale jakožto cesťákovi mi vůbec nevadilo, že mě na Ibizu v A320 z Berlína vezla dáma. Cítil jsem se bezpečně a možná i víc, než s pilotem, protože ženské nemají sklony k machrování a pečlivě dodržují postupy. Navíc myslím, že aby se ženská dostala na pilotku, musí snad být ještě o kousel lepší, než chlap, protože chlapi iinstruktoři určitě budou mít trochu vrozené nedůvěřivosti a důkladněji budou hodnotit její výkony.

To ovšem není v rozporu s tím, že s většinou ženských bych si nesedl jako spolujezdec do auta, dámy snad prominou
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   23. 2. 2012 / 01:11
Fabo™   
No, kdyz uz rikas, machrovani, jestli tam zas nebude problem jestli bude chtit zamachrovat ten druhy clen posadky...

neboli, Promin Baro
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   23. 2. 2012 / 08:50
kuma   
Máloco je tak zavádějící paradigma, že ženské jeou všeobecně špatné řidičky. Blbost. Znám celou řadu ženských, které řídí bezchybně až nadstandardně dobře - a spoustu chlapů, které by od volantu měli vyhnat baseballovou pálkou - a včera bylo pozdě.

Pokud za "ženskou za volantem" počítáš někoho, kdo nemá velkou praxi, v neděli sedne za volant a veze rodinu tu či onde (na hřbitov na dušičky, na nákup ke kaufáči a zpátky) - tak roli spíše hraje, že ženské v takové situaci dostávají od svých machos kartáč už proto, že to jsou ženské. Tak si žádné užitečné řidičské návyky nevybudují - a řídí (pochopitelně) strašně.

Pokud jako "ženskou za volantem" počítáš profi řidičku autobusu, taxíku, kamiónu, nebo obchodní zástupkyni, která najezdí běžně 5000 km za měsíc, tak bys vysloveně mizernou řidičku hledal těžko. Naopak - profi personalisté v zemích západních (a zejména severních) tvrdí, že ženy - řidičky mají víc dobrých vlastností, než jejich mužskoé protějšky - proto jsou třeba ty řidičky v autobusech v některých zemích mnohem častější, než muži.

Podle mého z toho plyne, že pokud se žena dá na kariéru ATPL, má odpovídající praxi a kvalifikaci, není absolutně, ale absolutně žádný argument, proč by měla být horší, než pilot - muž (a je tomu spíše naopak).

   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   23. 2. 2012 / 16:09
AJS
Není pravda, že by ženský, jako celek, byly nějak horší v letadle, než muži, není ale ani pravda, že by byly lepší, jak politicky a genderově "korektní" společnost velí říkat.

Určité dílčí rozdíly samozřejmě jsou. Jsou svědomitější. Mají větší problémy s fyzickou sílou a dá jim větší potíž ty "silové" okamžiky v životě letadla, jako třeba vysazení motoru na dvoumotoráku, dostat pod kontrolu. To není jen o tělesné konstituci, ale s obecně s přístupem k působící síle, chlap se zabejčí až mu naběhnou žíly, ženská se v prvopočátku podvolí a až pak hledá cestu, jak vyzrát. Naučit se "zabejčit" některým holkám dělalo potíže. To jsou rozdíly pilotážní a technické. Větší rozdíly jsou v tom, jakou volí strategii v řízení letu jako celku, ale opět, nelze říci, že by to dělaly hůř, nebo líp, dělají to trochu jinak, většina situací, které leží mimo SOP, má totiž více než jedno správné řešení a pokud si každý vybere jiné a přitom správné, who cares...

Zbytek už není pravda:

- holky nejsou horší piloti než muži
- holky nejsou lepší piloti než muži
- nemusí být x-krát lepší než muž, aby dosáhly stejné pozice, ta doba už je dávo pryč, zůstaly jen tyto předsudky
- nejsou menší egoisti než muži
- nejsou odolnější proti leteckým nekázním než muži

Osobně s holkama lítám docela rád, a na poměry jsem jich v kokpitu zažil hodně. Procento slabých a dobrých je u nich zhruba stejné jako u kluků, jen je trochu větší rozptyl od průměru, ty dobré jsou opravdu dobré a ty horší jsou opravdu horší, což je ten problém, který jim v očích mnoha lidí, nejen mužů, jako celku ubližuje. Může to být ale statistická chyba daná velikostí souboru, kdyby žen létalo tolik, co můžů, byly by ty výsledky možná blízké. Jinak si nejsem vědom nějakých podstatných rozdílů, které by měly zavdávat názorům, že:

a) s ženskou posádkou se cítím lépe než s mužskou
b) s mužskou se cítím lépe než s ženskou

Mě osobně, když letím jako cesťák, je to úplně fuk
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 20:38
MDesenský
u city airline na ER4 litaji kazdou chvili do prg dve pilotky.u lufthansi na airbusech litaji obcas taky dve,nebo i jen jedna bud jako cpt nebo f/o pokazdy to jsou mlady a krasny.spis me udivuje ze nejmladsimu f/o u lufthansi je 19 a nejmladsi zensky 20.
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   21. 2. 2012 / 21:10
Ciki   
Což mě přivádí k otázce, kolik pilotů je podle vás třeba na lince Singapore - Newark (nejdelší komerční linka), kde let trvá 18,5 hodiny? 4?
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   21. 2. 2012 / 22:32
Cirrus/Pindra
18,5 hodiny i s pojížděním apod.? Jestli jo, tak 4 stačí, jinak si myslim, že jich na palubě pro případy (ne)předpokládaného zpoždění letu bude minimálně 5.
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 10:48
Medcin
jaké jsou vlastně ICAO normy? Jaká je denní , týdení, měsíční max. kvóta a min. pausy?
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 11:25
MiG-21MFN
mno třeba u nás je denní maximálně 13 hodin, mužeš mít plánovaný prodloužení na 14, neplánovaně až na 15. ale záleží taky na tom, v kterou hodinu LOC se startuje nebo přistává, popřípadě kolik legů se letí. za 28 dní mužeš nalítat 100 hodin, za 90 dní 280 a ročně maximálně 900. odpočinek po letu je minimálně 12 hodin na domácí bázi nebo stejná doba jako byla flight duty period, záleží na tom, co je větší. například když letíš CDG, tak máš 12 hodin, ale když letíš DXB, tak je tam FDP nějakých 15 hodin a tak máš odpočinek 15 hodin. mno a pak ještě po 5, respektive 6 dnech lítání (záleží na výkladu, normy jsou tak kokotsky napsaný, že se to dá vykládat třema způsobama) máš nárok na 36 hodin odpočinku obsahující dvě místní noci. popřípadě mužeš po cyklu 7, respektive 8 dní mít 60 hodin se třema místníma nocimama. a tak dále a tak dále.. například v kanadě je to ale jinak, o tom by mohl vyprávět radim. každý dopravce si stanoví svoje normy, které musí schválit úřad.
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 11:26
MiG-21MFN
jo a pak samozřejmě jsou zesílené posádky a zdvojené... je toho strašně moc a na dlouho
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 13:24
Ciki   
Tak se rozepiš, nejen mě to určitě zajímá.
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 14:25
Balooo   
Říká se tomu Ménage à trois, Threesome, česky Švédská trojka. Redukuje to napětí při dlouhých nudných letech.
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 15:08
Kachna   
A proto frantíci udělali Airbuse tak, jak jej udělali
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 13:17
Kachna   
v moderních letadlech je operátor a pes. Pes je tam proto, aby operátor na nic nesahal. Když na něco sáhne, pes ho kousne
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 13:58
Premek
a zapomel si ze operator krmi psa
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 14:00
Kachna   
to už je ale long haulech
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 14:21
Instructor
... ako si spomínam v rádiotechnke sa tomu hovorí: Negatívna spätná väzba.
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 20:30
MDesenský
v MD-11 jsou tri v kancliku
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   22. 2. 2012 / 21:49
AJS
Dva
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   23. 2. 2012 / 01:12
Fabo™   
Tri, ale jen pokud se leti dost dlohy let. Jestli leti treba Lufthansa Cargo z FRA do DXB, staci dva.
   Seznam příspěvků  

Zostava posadky modernych lietadiel...   23. 2. 2012 / 09:11
Medcin
jo, každej na jeden motor…
   Seznam příspěvků  

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ