| | | Pohled do vnitřností dopravního letadla 28. 2. 2012 / 18:57 | |
| | Dnes na Nově v pořadu Víkend, údajně rozebrání dopravního letadla do posledního šroubečku |
| |
|
| | | Pohled do vnitřností dopravního letadla 28. 2. 2012 / 20:02 | |
| | | |
|
| | | Pohled do vnitřností dopravního letadla 28. 2. 2012 / 20:13 | |
| | Za těch 5 minut reportáže s trapným komentářem se toho člověk moc nedozví |
| |
|
| | | Pohled do vnitřností dopravního letadla 28. 2. 2012 / 22:27 | |
| | Ale jo, dobrý |
| |
|
| | | | Pohled do vnitřností dopravního letadla 29. 2. 2012 / 11:14 | |
| | Každopádně bylo vidět, jak jim utíká čas na reportáž. Z počátku celkem detailně, postupně čím dál povrchněji, až nakonec jen pohled z rychlíku. Taková reportáž by byla zajímavá, kdyby se z toho udělal dokument tak na hodinu. Ale myslím, že něco takového jsem viděl na nějakém zahraničním kanále. |
| |
|
| | | Pohled do vnitřností dopravního letadla - uchycení letadlového motoru 29. 2. 2012 / 05:47 | |
| | Jestli jsem to dobře pochopil, to fakt visí motor Boeingu na třech titanových čepech o průměru 10mm? Snažil jsem se někde najít info v češtině, ale jenom jsem našel, že je to dimenzovaný tak, aby se motor v případě přistávání na vodu utrhnul. Je to opravdu tak? Pamatuji si ještě ze střední školy, že nám tenkrát profesor na mechniku říkal, že výpočet čepu pro zavěšení motoru musí být hóódně velká věda. |
| |
|
| | | | Pohled do vnitřností dopravního letadla - uchycení letadlového motoru 29. 2. 2012 / 07:13 | |
| | Konštruktér sa musí rozhodnúť, že čo je dôležité a čo menej dôležité. Rôznymi koeficiantami, ktoré dosadíš do výpočtov - docieliš taký stav, že v prípade havarijného stavu - najprv "odídu" menej dôležité konštrukcie a hlavný konštrukčný prvok zostane v celku.
Je to síce kruté, ale napríklad v prípade "pristátia na vodu" už motor nebudeš potrebovať. Radšej nech čo najrýchlejšie klesne ke dnu mora a nech nespôsobí požiar. |
| |
|
| | | | | Pohled do vnitřností dopravního letadla - uchycení letadlového motoru 29. 2. 2012 / 07:31 | |
| | Tomuhle rozumím, ale fakt jsou tam jen tři desítky čepy? |
| |
|
| | | | | | Pohled do vnitřností dopravního letadla - uchycení letadlového motoru 29. 2. 2012 / 08:48 | |
| | No, pokud jsem za tech dvacetpet let, co jsem to nepocital, neco nezapomel, pro nejpevnejsi ocel (mez kluzu 1080MPa) mi vychazi, ze tri cepy o prumeru 10 se strihnou nekde nad 240 kN... (pro staticky zatizeni)
Mez kluzu pro titan neznam, povahu zatizeni taky neznam (sice dynamicky, ale myslim, ze to az takova krizovka neni)
CFM56-3serie, ktery jsou na 500-ce maji uvadeny tah 100kN
http://en.wikipedia.org/wiki/CFM-56 |
| |
|
| | | | | | | Pohled do vnitřností dopravního letadla - uchycení letadlového motoru 29. 2. 2012 / 09:17 | |
| | No jo, to je zajímavý příklad, to by vycházelo. Já se tím zabýval naposled ve škole a to už si tedy doopravdy nic nepamatuji. O tom výpočtu to bylo myšleno asi hlavně s ohledem na únavu materiálu. |
| |
|
| | | | | Pohled do vnitřností dopravního letadla - uchycení letadlového motoru 29. 2. 2012 / 08:25 | |
| | motory ať jdou do háje co nejdřív ani ne tak kvůli požáru (ten spíš vzniká z nádrží a smíchání paliva z nádrží se vzduchem, ne? .) ), ale když už (třeba v případě té vody) spíš proto, aby nekazily "aerodymanický" tvar letadla - bo při přistání do vody ty motory doslova překáží |
| |
|
| | | | | | Pohled do vnitřností dopravního letadla - uchycení letadlového motoru 29. 2. 2012 / 09:22 | |
| | Nechci moc polemizovat, ale od čeho by zase chytly nádrže? U motorů, do kterých je přiváděno palivo to chápu. |
| |
|
| | | | | | Pohled do vnitřností dopravního letadla - uchycení letadlového motoru 29. 2. 2012 / 10:44 | |
| | No, když už hooříme o takové trivialitě - při přistání na vodu by motory měly jít ke dnu aby netáhly zbytek draku pod hladinu a aby se tak zídkal čas pro evakuaci přeživších, myslím...
Na druhou stranu - pokud si dobře pamatujz, Sully ty motory neurval, ne? |
| |
|
| | | | | | | Pohled do vnitřností dopravního letadla - uchycení letadlového motoru 29. 2. 2012 / 11:12 | |
| | Přistál moc jemně, měl s tím víc třísknout I když nevím, motory byly celé pod hladinou, tak těžko říct, jestli visely na svém místě. A když se to tak vezme, nejsou zase nějak extra těžké (jestli jsem dobře na Nově zaznamenal dva a půl tuny jeden), to vzhledem k celkové hmotnosti letadla není už tak velká zátěž. |
| |
|
| | | | | | | Pohled do vnitřností dopravního letadla - uchycení letadlového motoru 29. 2. 2012 / 11:27 | |
| | Mno, Sully je sice neurval, ale taky sedal s Autobusem, ne? |
| |
|
| | | | Pohled do vnitřností dopravního letadla - uchycení letadlového motoru 29. 2. 2012 / 10:46 | |
| | Byl jsem rovněž šokován, když jsem zjistil, že plovoucí výškovka MiGu-29 je celá jen na titanové "tyčce" o průměru asi 27 mm (jestli si to dobře pamatuju). Čuměl jsem na tu tyčku jak vrána, když si ředstavím ty síly při manévrovém boji, géčkách a nosnosti (hmotnosti, momentech) plně ověšeného éra... Asi to fakt stačí...
|
| |
|
| | | | | Pohled do vnitřností dopravního letadla - uchycení letadlového motoru 29. 2. 2012 / 11:16 | |
| | No trochu jinak,když už je řeč o super materiálech,tak zůstanu na zemi a stačí se podívat na zadní osy čtyřkolek.....Dodneška nechápu,jak může ta trubička při těch skocích a přetíženích ve dvou lidech s nákladem,atd,vůbec vydržet.....To mi prostě hlava nebere.... |
| |
|
| | | | | | Pohled do vnitřností dopravního letadla - uchycení letadlového motoru 29. 2. 2012 / 11:35 | |
| | Kam se poděla stará poctivá kovářská práce, že, Samá náhražka |
| |
|
|