|  |  | | FMC: fly-by vs. fly-over points 7. 3. 2012 / 18:21 | |
|  | Zdravím ve spolek,
zajímalo by mě, zdali boeingovské FMCčko dovede nějak přijmout rozdíl při letu kolem a nad bodem. V návodu (konkrétně IFly FSX) není nic, na webu a i tady jsem našel staré diskuze v tom smyslu, že CDU je sice chápe, ale já je nezadám - jsou jen součástí předdefinovaných SID/STARs. Takže se spíše ptám, jestli se neobjevila nějaká změna v tom smyslu, že už to zadat jde, případně to nějak obejít.
Díky, Mike  |
| |
|
 |  |  | | FMC: fly-by vs. fly-over points 7. 3. 2012 / 18:37 | |
|  | | 757/767kové FMC ani legacy ani Pegasus to neumí zadat ani v reálném éru, funguje to pouze jako součást SID/STARu přímo dodané jako součást aktuální databáze. Druhá věc je, že ty flyover waypointy to stejně řeší dost divně a mám aspoň takový dojem, že se od nich postupně ustupuje a nahrazují se buď DME, nebo plovoucími jako např. výškovými constrainty. Resp. tam kde ještě jsou mi nedávají moc smysl... |
| |
|
 |  |  |  | | FMC: fly-by vs. fly-over points 7. 3. 2012 / 18:47 | |
|  | | Horší je to u Boeingu se zjištěním, zdali je bod v FMSce fly-by nebo fly-over. To se dá jenom projetím tratě v PLAN módu a vizuální kontrolou. To byla jedna z mála výhod Honeywell Primus Epic na Citationu, kde Fly-over pointy měly u sebe malé písmenko F a člověk to zjistil hned |
| |
|
|