FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 3. 5. 2024, svátek má Alexej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
systém Comafra Jeden příspěvek | Celý strom
systém Comafra   8. 3. 2012 / 13:18
LubosN
Hezký den vážení polétavci,
může mi někdo prosím podrobněji popsat systém Comafra ? Jak funguje, k čemu je atd....
Věrný přítel, strýček Google dnes moc sdílný nebyl...

dík
 

systém Comafra   8. 3. 2012 / 17:46
Kachna   
k čemu pak to potřebuješ,...
 

systém Comafra   8. 3. 2012 / 22:32
LubosN
Onehdy jsem to zaslechl při jednom rozhovoru, že se jedná o systém sledující letová data a kontrolující piloty během letu. Snad by to mohl být systém jako je černá skřínka, otázkou pak ale zůstává proč jsou tyto systémy dva, když se stejné.
Na internetu sice pár zmínek je, ale podrobnosti se nedají moc dohledat.
 

systém Comafra   8. 3. 2012 / 23:22
Fabo™   
http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_operations_quality_assurance zacni tady
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 09:05
Kachna   
To, že sleduje piloty je spíš mezi veřejností rozšířený mýtus. Samozřejmě jsou na ní data, která jdou do zapisovače, ale ten se nedá snadno demontovat a vyčíst. V letadle je blok, který zapisuje data, která jdou do zapisovače + ještě další navolená operátorem a ty se pak na takový speciální "kazetě" odnesou z letadla, nahrají do PC a po letu se vyhodnocují mezní limity, které jsou navolené a případně, je-li nějaký problém, můžeš si nechat vytáhnout daný let a sledovat spoustu parametrů. Sledují se tímto například parametry motorů, kritický zatížení draku, atd. Dnes třeba Airbusy umí posílat mraky dat online za letu a provozovatel může vyhodnocovat průběh tratě, stav komponentů, atd
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 18:36
AJS
Ono to ale na kontrolování pilotů skutečně je, tedy nikoliv konkrétních jedinců, ale na vyhodnocování a odvrácení nebzpečných trendů, jako jsou nestabilizovaná přiblížení, dlouhá přistání apod. Dalším účelem jsou zmiňovaná překročení limitů, to zajímá hlavně techniky, a ve finále incidenty a nehody, to zase zajímá vyšetřovatele.

Co se týče toho sledování techniky pilotáže, tak to funguje, v Evropě je to povinné a skutečně se člověk s nestabilizovaným přiblížením u nás setká výjimečně a to pak již jde o selhání jednotlivců. V některých zemích to ještě povinné není, třeba v Kanadě to společnost, u které momentálně jako gastarbeiter létám, nepoužívá, a na technice pilotáže místních je to vidět, zjeména sink rate pod 1000ft a dlouhá přistání jsou celkem běžný jev. Tohle monitorování a vyhodnocování pomocí QAR skutečně dokáže odstranit. Do detailu a přesně to tu v minulosti myslím popisoval jeden z nás vietnamců v multikáře, pro ty co nečtou hnůj je to Míra Dušínůj
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 19:25
mirda   
Hoj chlape.A to se točíš mezi rodnou hroudou a Kanadou nebo jsi spíš v tý části zeměkoule?
Že se tak drze ptám)
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 19:29
AJS
Jen tam a pendluju zhora dolů a zase zpět a zjišťuju, že ta tráva není u sousedů zelenější
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 19:43
mirda   
Měl jsem a zažil jsem to ne tak daleko a vůbec ne v oboru letectví a taky tam byl chleba o dvou kůrkách.Akorát ten náš tam neznali.Ale lováky byli 2x-3x tolik.Nu a úspěšně jsem se rozvedl))Velký plus) byla zlá)
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 20:17
AJS
No tolikrát víc mi to nehodí a navíc ta moje je hodná
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 20:47
mirda   
Důležitější je hodná paní.Ostatní už dycinky nějak půjde.Myslim,že to není Tvůj konečný cíl zůstat v Kanadě,ale má to prostě teď svý opodstatnění k cestě dál.A s hodnou paní to jde líp))
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 20:59
AJS
Naopak, má to opodstatnění k cestě zpátky. Taková smutná historie. Alespoň jsem si vyzkoušel život bez točené Plzně a JE TO STRAŠNÝ

Mě už na téhle cestě toho moc dál neláká, protože Tristary, DC-10 a 727 témeř dolítaly, a zbytek až na Jumbo mi žíly netrhá. Můj sen měl odjakživa 12 válců, tož uvidíme. Snad jich prozatím vyjde alespoň devět...
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 21:17
Hermann   
to mi nerikej, snad vsude kde jsem byl se ta tocena Plzen dala nekde najit .. i v takovejch perdelich jako je Mechelen, Oberhausen apod .. i tady v Barcelone mam nekolikero baru s tocenou plzinkou ..
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 21:31
AJS
To je pořád Evropa. V Kanadě vím zatím jen o jedné hospodě s točenou Plzní, ta je v Torontu a tam se podívám vždycky jen na krátký pobyt přes noc. V Montrealu jsem našel jen Tchequebec, to je docela dobrej ležák vařenej českým sládkem v Québecu, a pak Steam Whistle, to taky vaří českej sládek, docela to jde, jen to zanechává takovou pachuť, jako by se v tom koupaly myši. Ale už jen dva měsíce a jsem doma, to snad vydržím.

Jojo, ve světě mají snažší život vinaři než pivaři... Nebo ti, co jedou na destilce, tu maj u každý pumpy
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 22:21
FSPilot   
s tou vodou si dovolím nesouhlasit (stačilo se v rámci ČR posunout o pár km vedle a už je to hnus)! cola a podobné sra*ky jsou všude stejné, tož ať žije globalizace...
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 22:24
AJS
Ty piješ destilku? Ivo....!
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 22:28
Fabo™   
ja myslim, ze jen pro zmenu opet nechape o cem je rec...
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 22:13
mirda   
Como dice Radimmm.En Europeo no hay problema con cerveza de Republica Checa)
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 22:10
mirda   
Inu český srdíčko holt táhne domů.To se stalo i mě.
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 23:06
Hermann   
ceska jatra, kdyz uz
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 23:24
mirda   
)
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 10:05
LadaS
Jen na okraj, dneska pravděpodobně již nikdo neví, jak toto pojmenování Comafra vlastně vzniklo....
Jak napsal Kachna, letová data (a je jich několik stovek) se zapisují paralelně jak do "černé skříňky", tak do druhého zapisovače na spešl kazetu. Ta se po přistání obratem přehraje a vyhodnotí ještě než se letadlo znovu vydá na cestu. Sleduje se několik úrovní, jak po stránce letového režimu, tak se také hlídají parametry z hlediska údržby. V praxi to znamená, že když třeba s mašinou sedneš trochu tvrdě, obratem se při vyhodnocení objeví hláška, že je nutné zkontrolovat ty a ty části. Vyhneš se pak ryziku, že ti odletí mašina s nějakým poškozením a potenciálními problémy někde na cestě.
Pokud byla zmínka o hlídání pilotů, tak to skutečně není až tak úplně pravda. Celý let je možno prohlídnout zpětně v časové ose, vidíš tam všechny potřebné parametry, zda byly dodrženy spočítané rychlosti, také například zda jsi klapky použil v předepsaných rychlostech a podobně.
Pokud si pamatuji, tak CSA má tímto způsobem kontrolované všechny mašiny.
Jinak ve světě je těmito systémy od různých výrobců monitorována jen část letadel, ale to je už problém aerolinek, jak se k tomu postaví...
Dalo by se povídat dlouho, ale myslím že pro základní seznámení to stačí.
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 20:17
tonde   
...ve mně to evokuje Komafriš. Což byla výchovná metoda, kterou na mně uplatňouval táta. KOmenský, MAkarenko, FRIŠtenský. První mi to vysvětlil, pak mně seřezal a nakonec dobil jak hada
Peace, brothers!
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 20:48
mirda   
)) kurňa mazec)
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 20:50
Viper
No moment, ten druhý tě neměl seřezat, ale dát ti peníze a poslat tě někam.
 

systém Comafra   9. 3. 2012 / 22:23
FSPilot   
Je to poznat, Debile!
 

systém Comafra   10. 3. 2012 / 06:54
Premek
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ