FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 6. 5. 2024, svátek má Radoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vírník? Jeden příspěvek | Celý strom
Vírník?   20. 3. 2012 / 17:18
fred
Čau, nějakou náhodou jsem se trochu zahleděl na vírníky a chtěl bych se vás tu zeptat, jestli s nima máte třeba nějaké zkušenosti? Myslím tedy hlavně real, ale pokud by znal někdo dobrý model do fsx, rád bych si ho taky vyzkoušel

Zajímala by mě třeba i hodinová sazba na vírníku, neví někdo? Nějak jsem se nedopátral nějaké takové možnosti - vírníky nejsou moc rozšířené, žádný jsem ještě ani neviděl. Ale co jsem si četl, tak to vypadá na zajímavý stroj (rychlosti od 30 do 180kmh, spotřeba kolem 15l naturalu...).
Co si o nich myslíte?
Jedno videjko, jaké že stroje mám na mysli : http://www.youtube.com/watch?v=AptB9l-ajSA&feature=related
 

Vírník?   21. 3. 2012 / 09:07
tonde   
má u nás jeden človíček jednomístný vírník, tak se můžeš přijít podívat, můžu se ho i zeptat, zda má někde k dispozici dvoumístný a kolik za to chtějí
 

Vírník?   21. 3. 2012 / 16:23
fred
Ku Praze daleko, ale díky. Kdybys ho náhodou potkal tak +- cena za hodinu by mě určitě zajímala. Jen tak ze zajímavosti. Dík
 

Vírník?   21. 3. 2012 / 09:43
JM   
Sice se na to neptáš, ale...

Pěkně vírníky fungujou v X-Plane... Nedávno jsem třeba zkoušel tohle:

http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showfile=15964

...a fungovalo to pěkně, chovalo se to přesně tak, jak znám z mýho RC modelu vírníku, takže snad i celkem reálně.
 

Vírník?   21. 3. 2012 / 10:06
Tragédie v JRD
Doufám, že nehodláš z peráku udělat FlightPlane.periskop.cz Když tak vidím i jinde tvé nadšení xplejnem .)
 

Vírník?   21. 3. 2012 / 10:15
JM   
Tak ono mi snad ani nic jinýho do budoucna nezbývá, ne? A radši sem budu tlačit XPL jak MS Flight
 

Vírník?   21. 3. 2012 / 13:09
Willhelm   
Pěkná stránka o historii vírníků v Československu je tady: http://www.vrtulnik.cz/gyro/gyro.htm
My kdysi s kolegou chtěli stavět Bensona - s motorem ze subaru.
Osobně jsem měl největší strach ze záporných G a následné ztráty vztlaku - což moderní vírníky částečně řeší pomocným roztáčením rotoru pomocí flexibilního hřídele a třecí spojky. Což mi příjde spíše jako "morální podpora" než extra účinné řešení.
Tady je Bensen s 90k motorem: http://www.youtube.com/watch?v=FI89Nt5W8bw a je tam hezky vidět, že moderní kapotáže mají svou daň v podobě snížené mrštnosti stroje.
Já poprvé viděl vírník v 10 dílu seriálu BBC Reaching for the Skies - to nemůžu najít, ale Ken Wallis a jeho vírníky jsou i tady: http://www.youtube.com/watch?v=O55VBmBM35I
U nás spadá vírník pod ULL - takže "komerční" hodinovou sazbu asi nenajdeš. Náklady na hodinu - odpis pořizovací (stavební) ceny + spotřeba 75-90k motoru + výměna oleje, bude to lehce pod hodinovkou ULL nebo cca na ceně hadráků jako je legendární Sluka.
 

Vírník?   21. 3. 2012 / 16:26
fred
Díky za pěkné info. Právě to jsem si četl, že ty starší typy byly celkem i nebezpečné, ale ty novější s pomocným roztáčením vypadají už hodně solidně.
Kdyby někdo věděl o možnosti si to vyzkoušet v okolí Brna, byl bych rád za kontakt. Osobní zkušenost dá asi nejvíc.
 

Vírník?   21. 3. 2012 / 18:49
Willhelm   
Loni na dnech NATO tam Polská firma Celier Aviation prezentovala dva Xenony, které jsou velmi podobné Orionům M24 od Magni gyro. Ceny začínaly někde na 1,1 mega. Než Poláky to bych raději Italy, kteří mají třeba tady i nějaké obrázky z výroby: http://www.youtube.com/watch?v=8yjVEK-eGfM a přece jen nějaké ty roky zkušeností navíc. S Poláky jsem dlouhé roky obchodoval a z jejich výrobních hal a "pečlivosti" mám dodnes tiky, když si na to i po třech letech vzpomenu.

Mě osobně se hodně zamlouvá polokapotovaná M-16: http://www.youtube.com/watch?v=qKUTpCTWDvs&feature=related

Jak jsem koukal na její parametry - cestovka 145km/h max. dolet 480 km (nebo taky uvádějí 3,4h), to už by se dalo i doletět z Ostravy na Kladno. (Mimochodem M-16 i M-24 mají stejné výkonostní parametry, což mě lehce zarazilo).

Pěkné video má udělané i Magni gyro retailer v UK: http://www.youtube.com/watch?v=p8IB-5PbL9U

Rakouského prodejce Magni gyro máš z Brna za humny - ve Vídni. Možná by ses s ním na předváděčce mohl domluvit. Má tam i ceníky: http://www.en.princeair.com/

Pokud bys přece jen preferoval Poláky, glass kokpit a nižší ceny, tak prodejce máš taky za humny - v Trnavě, jednosedadlový Kiss-582 začíná na 625t. CZK: http://www.virnik.sk/ponuka-virnikov/kiss-582/
 

Vírník?   26. 3. 2012 / 09:54
tonde   
Shodou okolností jsem měl v pátek možnost svézt se tímto krasavcem, domovské letiště je Zlín, majitel je velmi příjemný a ochotný pán. Motor Rotax 912, tzn. spotřeba skutečně okolo 15ti litrů, rychlost 30 kmh v luftu mi názorně ukázal, maximálně jsme letěli 150 neb to nechtěl honit Ukazoval mi i "nouzové přistání" - stáhl na volnoběh, vyvážil mašinku a dopřednou rychlostí 30 kmh klesal relativně velkým úhlem dolů, řízení se dalo pustit a letělo to samo, i v tomto režimu plně řiditelné. V 5ti metrech že podrovnáš a sedíš na pár metrech Nouzák mi připadal maximálně bezpečný, dokonce bych řekl, že ze všech aparátů co jsem měl čest letět jsem si při nouzáku připadal nejbezpečněji, páč to posadíš třeba na hřiště do malýho vápna, za letu to bylo trošku jiné, neb ten list komíhající se nad hlavou a nepřítomnost křídla zanechává ve mně jako ortodoxním rouraři zvláštní pocit Ale lítá to moc hezky
Pořizovací cena okolo 1,3 mega, svezení v tom stojí 2.800 českokreditů na hodinu. Pokud máš zájem, určitě si dokážeš majitele vygůglit a domluvit se na svezení, nebo ti dá kontakt na vírníka blízko tvého bydliště, oni se ti rotující blázni všichni znají
Stojí to za svezení
Peace, brothers!
25629 B / 600 x 400 / IMG_3007.JPG
24366 B / 600 x 401 / IMG_3025.JPG
 

Vírník?   26. 3. 2012 / 10:06
kuma   
Když sis připadaal při tom nouzáku bezpečně - ba nejbezpečněji - upřesněte někdo neznalci: jakýže je rozdíl mezi nouzákem vírníku a nouzákem vrtulníku? (předpkládám samozřejmě, že ten větrák vzádu na autogyru je zdechlej, proč taky jinak nouzák že...)
Dle mého pevnoplošného přesvědčení - autorotace jako autorotace. Akorát místo ocasního rotoru je jakási SOP.
Nebo s mýlím?

Dík!
 

Vírník?   26. 3. 2012 / 10:15
tonde   
asi je to spíše psychického rázu, při autorotaci s vrtulníkem jsem se bál Možná kvůli tomu, že vírník je primárně stavět na autorotaci, neb jak známo celý let vírníku je v režimu autorotace, ale vrtulník tak nějak v mojí hlavě primárně na autorotaci stavěn není, tam je to "nouzový" režim A hlavně vírník je lehčí, jak jsem psal, asi je to problém v mojí hlavě, zkrátka s vírníkem bych se nouzáku nebál, s vrtulníkem jsem se bál i když jsem si ukázku autorotace vyloženě objednal a to mi ten strejda pilot v autorotaci i couval a ukazoval, že furt je to plně řiditelné On se vyloženě bavil a já štípal prdelí 16tku drát...
 

Vírník?   26. 3. 2012 / 12:10
Balooo   
Nechce se mi o tom přemýšlet jsa čerstvě po obědě, ale jak to při nouzáku eliminuje moment vrtule, když to nemá spřažený ocasní větrák a ten tlačnej nefuní na směrovku?
 

Vírník?   26. 3. 2012 / 12:12
Balooo   
Hele, von už se na to ptá kuma, tak nic, asi jsem přežrán víc, než obvykle.
 

Vírník?   26. 3. 2012 / 12:13
Vita Zenisek
Nijak. On ten moment, vzhledme k tomu, ze je to furt v autorotaci neni nijak velkej a patrne mu na to staci ty placacky vzadu.
 

Vírník?   26. 3. 2012 / 12:16
Vita Zenisek
Co jsem tim chtel rict je, ze ten moment je porad stejnej, at uz motor bezi, nebo ne.
 

Vírník?   26. 3. 2012 / 12:10
Vita Zenisek
Já myslím, že nemýlíš. Autorotace jsou u obou úplně stejné. Jen to opadání a rychlost při jaké jsem schopen ten pád vrtulníku zmírnit se od vírníku liší. Patrně proto, že vrtulník není schopen letět 30 km/h v horizontu při autorotačním nastavení listů rotoru.
 

Vírník?   26. 3. 2012 / 12:24
Vita Zenisek
Takže jak píše tonde, asi je jedinej rozdíl v hmotnosti a vztlaku jaký je schopen ten rotor při autorotačním nastavení vyvinout a tedy o potřebných energiích v té závěrečné fázi.

Třeba by mě zajímalo, jaké měli při tom nouzáku s vírníkem opadání.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ