Ono možná v tom mém příspěvku mělo pro větší jasnost zaznít, že s rostoucí výškou př stejném Machově čísle do určité doby TAS roste, pak ale začne klesat. A do toho začne kvůli klesajícímu tahu klesat i číslo M
Moc si to teď z hlavy nepamatuju, ale na CE-680 jsme za standardních podminek byli schopni letět maximálním Machovým číslem, tedy 0,80, tak do FL 390/400. TAS byla tak 440-460kts a 800-900lbs
Ve FL430 jsme na cestovní režim letěli už jen .74-.76, a to při TAS 420-440kts při 660lbs/hod/motor
Ve FL450 to bylo tak .72 a 400-420kts při 600lbs
Ve FL470 0.69 a třeba jen 380kts TAS 570lbs
takže ano, hodinová spotřeba, jak jsem psal výše, klesala, ale s ní pak nejen tah, ale hlavně i TAS, takže spotřeba přepočtená na uletěnou vzdálenost mírně rostla
Na ta čísla si patent nedělám, v neděli uplyne od mého zatim posledního letu na CE-680 rok, tak to začíná mizet v propadlišti paměti
|
|