|  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 6. 4. 2012 / 12:08 | |
|  | Zdar kolegovia.
Dá sa niekde nastaviť ovládanie prednej podvoz. nohy?
Zatáčanie u iFly 737NG je o strašne velkom polomere.
Mám Saitek X52 Pro. |
| |
|
 |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 6. 4. 2012 / 12:29 | |
|  | Zkontroluj si kalibraci joysticku, jestli ti příslušná osa funguje opravdu v celém rozsahu. Nevím jak u iFly, ale pokud chci u ostatních modelů dosáhnout maximálního poloměru zatáčení, tak musím naplno vytočit osu kormidla a současně na tu stranu i plnou výchylku křidélek. Potom je přední noha zatočená téměř na 90° jako v reálu. |
| |
|
 |  |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 6. 4. 2012 / 13:03 | |
|  | Kalibrácia je OK na 100%.
Točím joy všetkými osami a výsledok rovnaký.. |
| |
|
 |  |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 6. 4. 2012 / 14:14 | |
|  | V realu se pri zataceni pridakem davaj i plny kridylka? Pochopil bych u multi-engine letadel nastaveni asymetrie tahu/otacek motoru, ale kridylka?
Tak pravda... Skoly nemam a pilot ani strojnik nejsem... Jen mi to prijde jako kastanovi takove divoke 
Z. |
| |
|
 |  |  |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 6. 4. 2012 / 14:19 | |
|  | Tak kdyz to ma nejak divoce nastavene v FSce a nejak se mu ty kanaly michaj...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 6. 4. 2012 / 14:27 | |
|  | Jako ze by tam byl nejakej divnej V-Mix na Bonanzu? 
Z. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 6. 4. 2012 / 17:26 | |
|  | Možná jsi to nechtěně trefil, ale skutečná Bonanza, i ta s klasickým ocasem, má přes systém pružin propojenou směrovku s křidélky, takže když pojíždíš o zemi a řídíš to pedály od směrovky, tak se ti u toho natáčí i berany.
Má to být pokus o koordinaci za letu, nikdy jsem nic podobného na žádném jiném letadle neviděl a nemůžu teda říct, že by mi to přišlo nějak úžasné...
Jinak se samozřejmě křidélka do zatáčky na zemi nedávají, to bude nějakej simulátorovej "bug" neboli brouk 
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 6. 4. 2012 / 18:16 | |
|  | No tu Bonanzu jsem zminil naprosto zamerne prave kvuli tomu, ze nektere varianty maj V-tail a ne jen klasicky invertovany T 
Z. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 6. 4. 2012 / 19:12 | |
|  | To jo, ale propojení křidélek se směrovkou, ať už normální nebo dále mixované kvůli ocasu do V, nemá nic společného s V-tailem, ale s Bonanzou jako typem. Spousta jinejch letadel má V tail, který mixér vyžaduje, ale křidélka s tím nemají co do činění.
To je svým způsobem unikát Bonanzy a Debonairu.
Mimochodem další unikát bylo Aircoupe, které pro změnu nemělo původně samostatně řízenou směrovku (či směrovky, mělo to dvě jako L-200), ale byla propojená s křidélky, jen na pevno, ne přes pružiny jako u Bonanzy/Debonairu. Jak mi přímo majitel jednoho Aircoupe potvrdil, sedalo se s tím v traverzu. A tam myslím, teď nechci kecat, se příďák pro ježdění po zemi natáčel volantem, tedy s křidélky, některé Aircoué jej však měly úplně vlečený. Pedály to éro nemělo vůbec.
Pek se ale některé zpětně přestavovaly, že měly samostatně řízené směrovky pomocí pedálů
A ještě unikátnější, bavíme-li se o systému řízení, mělo britské poválečné letadlo Chrislea Ace. Tam opět vůbec nebyly pedály, a směrovka, byť samostatně řiditelná, se ovládala nikoliv natáčením beranů, tak se řídily křidélka, ale jejich vybočováním. Výškovka se řídila vychylováním beranů nahoru a dolů. Moc se to ale nechytilo.
Co však považuju za naprostou rodinnou raritu je, že jsem tenhle typ objevil v zápisníku letů mého pradědy z doby, když po válce dělal v UK leteckého attaché. Našel jsem to tam spolu s dalšími raritami, jako je Aero A-42 a Praga XE-112. Jo, zkušební piloti, ti se vždycky měli nejlíp |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 6. 4. 2012 / 19:39 | |
|  | Meridous a Pilatus 12ka maji tenhle veleuzasny vynalez dopomahajici ke koordinovanym zatackam taky... moc vyhod jsem v tom nenasel. Spis to akorat stoucha do noh pri pojizdeni a shazuje to papiry... |
| |
|
 |  |  |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 6. 4. 2012 / 14:27 | |
|  | Ten reál se vztahoval na zatočení předního podvozku o téměř 90°, na křidélka samozřejmě ne. Na to má reálné letadlo volant. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 6. 4. 2012 / 14:29 | |
|  | No, ne kazde... ale tak nejak jsem pochopil... taky jsem tam dal smajlika 
Z. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 6. 4. 2012 / 15:29 | |
|  | No měl jsi ho dát k těm křidélkům, ne až nakonec  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 6. 4. 2012 / 16:27 | |
|  | Kdyz on to byl globalni celoprispevkovy smajlik 
Z. |
| |
|
 |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 6. 4. 2012 / 15:52 | |
|  | Uz to tu raz bolo tusim.U nejakej 737 ked vytocis kolecko na max,tak vobec nezatocis.Musis ho pomaly vytacat a uvidis,kde zacne lietadlo zatacat a kedy prestane,a to je ta spravna poloha na min.polomer. Chapes? Neviem,ci to bude u tvojej 737 ale vyskusaj to. |
| |
|
 |  |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 6. 4. 2012 / 17:05 | |
|  | No pri pomalom otáčaný joystickom to akoby trhalo, výškovka kmitá nepravidelne, ale iba chabé pohyby. |
| |
|
 |  |  |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 6. 4. 2012 / 21:25 | |
|  | asi blbost, zkusím střelbu od pasu, ale nezapoměl sis třeba vypnout "Yaw Damper" nebo podobnou ptákovinu? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 7. 4. 2012 / 11:29 | |
|  | Yaw dumper s výškovkou určitě ne e Já bych to viděl na vychozené poťáky a popř. zatáčí dvěma osama s tím, že má zaškrtnuté autorudder a tím pádem se mu to pere. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 7. 4. 2012 / 12:27 | |
|  | No nemám zaškrtnutý ani Yaw Dumper, ani Autorudder.
Saitek X52 Pro má nalietaných cca 50hod. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 7. 4. 2012 / 16:37 | |
|  | Yaw dumper je zařízení v letadle. To nikde v nabídce realističnosti nenajdeš 
Když koukáš na nastavení joye v kalibraci a hýbeš s tím, chodí ti to plynule nebo to skáče? To, že to má 50h ještě neznamená, že musí být poťáky v pohodě. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Ovládanie prednej podvozkovej nohy 8. 4. 2012 / 13:35 | |
|  | V kalibrácii to ide plynule, rovnomerne, na 100%.
No, neviem či nepoužijem KONTOX.  |
| |
|
|