FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 8. 8. 2025, svátek má Soběslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Ovládanie prednej podvozkovej nohy Jeden příspěvek | Celý strom
Ovládanie prednej podvozkovej nohy   6. 4. 2012 / 12:08
yvan2000
Zdar kolegovia.

Dá sa niekde nastaviť ovládanie prednej podvoz. nohy?
Zatáčanie u iFly 737NG je o strašne velkom polomere.
Mám Saitek X52 Pro.
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   6. 4. 2012 / 12:29
Luděk Ch.
Zkontroluj si kalibraci joysticku, jestli ti příslušná osa funguje opravdu v celém rozsahu. Nevím jak u iFly, ale pokud chci u ostatních modelů dosáhnout maximálního poloměru zatáčení, tak musím naplno vytočit osu kormidla a současně na tu stranu i plnou výchylku křidélek. Potom je přední noha zatočená téměř na 90° jako v reálu.
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   6. 4. 2012 / 13:03
yvan2000
Kalibrácia je OK na 100%.
Točím joy všetkými osami a výsledok rovnaký..
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   6. 4. 2012 / 14:14
MadBird
V realu se pri zataceni pridakem davaj i plny kridylka? Pochopil bych u multi-engine letadel nastaveni asymetrie tahu/otacek motoru, ale kridylka?

Tak pravda... Skoly nemam a pilot ani strojnik nejsem... Jen mi to prijde jako kastanovi takove divoke

Z.
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   6. 4. 2012 / 14:19
Fabo™   
Tak kdyz to ma nejak divoce nastavene v FSce a nejak se mu ty kanaly michaj...
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   6. 4. 2012 / 14:27
MadBird
Jako ze by tam byl nejakej divnej V-Mix na Bonanzu?

Z.
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   6. 4. 2012 / 17:26
AJS
Možná jsi to nechtěně trefil, ale skutečná Bonanza, i ta s klasickým ocasem, má přes systém pružin propojenou směrovku s křidélky, takže když pojíždíš o zemi a řídíš to pedály od směrovky, tak se ti u toho natáčí i berany.

Má to být pokus o koordinaci za letu, nikdy jsem nic podobného na žádném jiném letadle neviděl a nemůžu teda říct, že by mi to přišlo nějak úžasné...

Jinak se samozřejmě křidélka do zatáčky na zemi nedávají, to bude nějakej simulátorovej "bug" neboli brouk
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   6. 4. 2012 / 18:16
MadBird
No tu Bonanzu jsem zminil naprosto zamerne prave kvuli tomu, ze nektere varianty maj V-tail a ne jen klasicky invertovany T

Z.
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   6. 4. 2012 / 19:12
AJS
To jo, ale propojení křidélek se směrovkou, ať už normální nebo dále mixované kvůli ocasu do V, nemá nic společného s V-tailem, ale s Bonanzou jako typem. Spousta jinejch letadel má V tail, který mixér vyžaduje, ale křidélka s tím nemají co do činění.

To je svým způsobem unikát Bonanzy a Debonairu.

Mimochodem další unikát bylo Aircoupe, které pro změnu nemělo původně samostatně řízenou směrovku (či směrovky, mělo to dvě jako L-200), ale byla propojená s křidélky, jen na pevno, ne přes pružiny jako u Bonanzy/Debonairu. Jak mi přímo majitel jednoho Aircoupe potvrdil, sedalo se s tím v traverzu. A tam myslím, teď nechci kecat, se příďák pro ježdění po zemi natáčel volantem, tedy s křidélky, některé Aircoué jej však měly úplně vlečený. Pedály to éro nemělo vůbec.

Pek se ale některé zpětně přestavovaly, že měly samostatně řízené směrovky pomocí pedálů

A ještě unikátnější, bavíme-li se o systému řízení, mělo britské poválečné letadlo Chrislea Ace. Tam opět vůbec nebyly pedály, a směrovka, byť samostatně řiditelná, se ovládala nikoliv natáčením beranů, tak se řídily křidélka, ale jejich vybočováním. Výškovka se řídila vychylováním beranů nahoru a dolů. Moc se to ale nechytilo.

Co však považuju za naprostou rodinnou raritu je, že jsem tenhle typ objevil v zápisníku letů mého pradědy z doby, když po válce dělal v UK leteckého attaché. Našel jsem to tam spolu s dalšími raritami, jako je Aero A-42 a Praga XE-112. Jo, zkušební piloti, ti se vždycky měli nejlíp
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   6. 4. 2012 / 19:39
Lowmick   
Meridous a Pilatus 12ka maji tenhle veleuzasny vynalez dopomahajici ke koordinovanym zatackam taky... moc vyhod jsem v tom nenasel. Spis to akorat stoucha do noh pri pojizdeni a shazuje to papiry...
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   6. 4. 2012 / 14:27
Luděk Ch.
Ten reál se vztahoval na zatočení předního podvozku o téměř 90°, na křidélka samozřejmě ne. Na to má reálné letadlo volant.
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   6. 4. 2012 / 14:29
MadBird
No, ne kazde... ale tak nejak jsem pochopil... taky jsem tam dal smajlika

Z.
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   6. 4. 2012 / 15:29
Luděk Ch.
No měl jsi ho dát k těm křidélkům, ne až nakonec
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   6. 4. 2012 / 16:27
MadBird
Kdyz on to byl globalni celoprispevkovy smajlik

Z.
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   6. 4. 2012 / 15:52
dandee
Uz to tu raz bolo tusim.U nejakej 737 ked vytocis kolecko na max,tak vobec nezatocis.Musis ho pomaly vytacat a uvidis,kde zacne lietadlo zatacat a kedy prestane,a to je ta spravna poloha na min.polomer. Chapes? Neviem,ci to bude u tvojej 737 ale vyskusaj to.
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   6. 4. 2012 / 17:05
yvan2000
No pri pomalom otáčaný joystickom to akoby trhalo, výškovka kmitá nepravidelne, ale iba chabé pohyby.
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   6. 4. 2012 / 21:25
Kendy   
asi blbost, zkusím střelbu od pasu, ale nezapoměl sis třeba vypnout "Yaw Damper" nebo podobnou ptákovinu?
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   7. 4. 2012 / 11:29
FSPilot   
Yaw dumper s výškovkou určitě ne e Já bych to viděl na vychozené poťáky a popř. zatáčí dvěma osama s tím, že má zaškrtnuté autorudder a tím pádem se mu to pere.
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   7. 4. 2012 / 12:27
yvan2000
No nemám zaškrtnutý ani Yaw Dumper, ani Autorudder.
Saitek X52 Pro má nalietaných cca 50hod.
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   7. 4. 2012 / 16:37
FSPilot   
Yaw dumper je zařízení v letadle. To nikde v nabídce realističnosti nenajdeš

Když koukáš na nastavení joye v kalibraci a hýbeš s tím, chodí ti to plynule nebo to skáče? To, že to má 50h ještě neznamená, že musí být poťáky v pohodě.
 

Ovládanie prednej podvozkovej nohy   8. 4. 2012 / 13:35
yvan2000
V kalibrácii to ide plynule, rovnomerne, na 100%.
No, neviem či nepoužijem KONTOX.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ