FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Nástup do letadla za letu Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Nástup do letadla za letu   14. 4. 2012 / 22:25
Daniel Peukert
O.o
http://www.loupak.cz/video/umeni-a-respekt/7439-nastup-do-letadla-za-letu
 

OT: Nástup do letadla za letu   14. 4. 2012 / 23:32
milo   
...pekne videjko, ale pochybujem realnost.....
 

OT: Nástup do letadla za letu   15. 4. 2012 / 00:56
FSPilot   
Je to reálné Viděl jsem už něco podobného s Pilatusem, který (pokud se nepletu) ani nepotřebuje brzdící padáček a pomůže si sám.
 

OT: Nástup do letadla za letu   15. 4. 2012 / 08:54
Lowmick   
I ten Pilatus se rozjizdi a potrebuje brzdit padackem...
 

OT: Nástup do letadla za letu   15. 4. 2012 / 09:00
kuma   
S Blaníkem by to šlo líp, tomu na brždění střemhlavého letu stačí vlastní brzdy!!
 

OT: Nástup do letadla za letu   15. 4. 2012 / 12:08
Lowmick   
No, ale Blanik uz by na ne byl moc rychlej, si myslim
 

OT: Nástup do letadla za letu   15. 4. 2012 / 15:04
kuma   
Možná jo.
Blaňas by měl cca 220-230 km, paragán v plandavým overalu tak 180-200 - nebo se mejlím?
 

OT: Nástup do letadla za letu   16. 4. 2012 / 00:16
FSPilot   
Když jsem byl na tandemu, tak mi tvrdili, že ve dvojím s brzdícím padáčkem cca 260km/h. Ale samozřejmě záleží, v jaké poloze ten pinčlík huláká k zemi. Když to vezme hlavou k zemi připažen, tak jsem tuším viděl video, kde to dávali ve spešl kombinézách kolem 400-500 km/h. Při takovém sešupu ale moc času na nástup do éra nejspíš nebude
 

OT: Nástup do letadla za letu   15. 4. 2012 / 07:53
kuma   
Je to jen novinářsky zdramatizované "..za 6 sekund by letoun musel havarovat...." - a jak píše FSpilot, jiní dělají přesedání z letadla do letadla už dávno - a poklidnějc.
 

OT: Nástup do letadla za letu   15. 4. 2012 / 08:29
Daniel Peukert
A třeba James Bond už v tom má mnohaletou praxi
 

OT: Nástup do letadla za letu   15. 4. 2012 / 08:59
kuma   
Jistě - i pro Jamese Bonda to dělali kaskadéři - víceméně stejného kalibru, jako jsou zachyceni na tom videu tady. Akorát si myslím, že to měli líp připravené, že tohle jsou víc amatéři....
"Barnstormers forever!"
 

OT: Nástup do letadla za letu   15. 4. 2012 / 09:19
Gripen
Myslíš ten přesed mezi Blaníkama jak prováděli Rakušáci?
 

OT: otevírání kabiny Z-142 za letu    16. 4. 2012 / 09:34
kuma   
Když už je tu OT strom, přidám jedno kontroverzní téma - s otázkou spíš pro skutečné létavce (v simu to problémy nedělá )

Takže - dá se za letu (+- 180 km/h) pootevřít kabina u Z-142 - anebo jí proud vzduchu od čumáku podebere - a urve - jako při nouzovém odhozu?

Nějak jsme se s kamarádem nemohli dobrat rezultátu, jen jsme se shodli na:

- dělat se to nemá, v příručce to není. To je grunt.

- když se dá plný knedlík na zemi - a není zamčená kabina (při motorovce...), nafouknutý (podfouknutý) vzduch vytáhne kabinu dopředu (pootevřenou otevře naplno). Čím větší je škvíra mezi kabinou a překrytem motoru, tím víc luftu pod ní jde - a tím větší efekt to vyvolává. Protože ale vzduch fučí tou pootevřenou kabinou taky pryč, uvniktř kabiny nevzniká přetlak a tendence vyklopit překryt nahoru, jako když se kabina odhazuje nouzově (vepředu nadzvedne, vzadu je nadoraz, podfouknutý vzduch ji vyklopí nahoru a urve)

- kdyby se kabina za letu udržela jen na malou škvíru (pootevřít na pár cm - a zavřít) - jaký by byl efekt pak - jen tendence k vytažení kabiny dopředu (úměrná velikosti štěrbiny a tím proudu vzduchu pod kabinou) - anebo klopivý moment nahoru a ztráta překrytu?

- znovu připomínáím (abych taky odfiltroval káravé odpovědi), že jde jen o TEORETICKOU diskusi - nikoho z nás ani nenapadlo to za letu vyzkoušet (a riskovat kromě kabiny i kus kormidel...)

Tak - co si o tom myslíte?
 

OT: otevírání kabiny Z-142 za letu    16. 4. 2012 / 09:50
wilco
čo sa stane na Z142 netuším, ale napríklad na Z43 otvorené dvere počas letu nezatvoríš, jednoducho to nejde.
 

OT: otevírání kabiny Z-142 za letu    16. 4. 2012 / 11:26
Hoplite
Da sa otvorit. Na 5cm staci. V lete to prijemne vetra, ale je tam trosicku vyssia spotreba.
 

OT: otevírání kabiny Z-142 za letu    16. 4. 2012 / 11:28
kuma   
Zajímavé!
My jsme se oba shodli, že bychom se to báli zkusit... Hmmm
 

OT: otevírání kabiny Z-142 za letu    16. 4. 2012 / 11:28
tonde   
Tak náš soudruh šéfpilot zastává teoretický názor, že by otevřít nešla, jelikož se otvírá dopředu a proud vzduchu při této rychlosti by byl tak silný, že bys to nepřetlačil a neotevřel. A pokud přetlačil, tak jen jednou Kabina by odlítla a bylo by riziko, že by poškodila směrovku.
Jiná situace je třeba u Tecnam Golf a Sierra, kde se kabina otvírá dozadu a je povolený let s otevřenou kabinou (mimochodem je to velmi příjemné a zajímavé, lítat v kabriu). Doporučuje se ale na vzlet a přistání kabinu zavřít, neb při určitém úhlu náběhu se změní obtékání, kabina je "vcucnutá" dopředu a praští pilota do hlavy.
Peace, brothers!
 

OT: otevírání kabiny Z-142 za letu    16. 4. 2012 / 11:29
tonde   
...hm a než to napíšu, tak se Hoplite přizná k nekázni DDD
 

OT: otevírání kabiny Z-142 za letu    16. 4. 2012 / 11:31
kuma   
Se ho musím zastat, on nikde nepíše, že to byl von!
 

OT: otevírání kabiny Z-142 za letu    16. 4. 2012 / 16:54
AJS
No kdysi, ještě v dobách ušatejch čepic, jsem letěl nějaký navigační let ve dvojím na Z-142, a instruktor k mému zděšení odemkl kabinu, poodsunul jí tak 5-10cm dopředu a vyhodil ohryzek a zase jí zavřel. Udělal to s takovou samozřejmostí a bez námahy, že jsem zíral. K žádnému průvanu, vibracím či snaze kabiny odlétnout nedošlo, jen se zvýšil hluk.
 

OT: otevírání kabiny Z-142 za letu    16. 4. 2012 / 20:20
FSPilot   
To nám na cessně stačí otevřít okýnko a můžem seition: form-data; name="userfile"; filename=""
Content-Type: application/octet-stream

 

OT: otevírání kabiny Z-142 za letu    16. 4. 2012 / 22:03
kuma   
Jo to je hezký, ta představa, že po otevření okýnka v cesně "seition: form-data; name="userfile"; filename=""Content-Type: application/octet-stream" - to přesně odpovídá.

Takovej bordel a fukéř je totiž vevnitř zejména na zadní sedačce, kde při otvírání okýnek není moc příjemný sedět.... Na jednu stranu je to dobrý - mít otvírací okýnko, na druhou je škoda, že se otevírá celý - a nejde jen "na kousek".
 

OT: otevírání kabiny Z-142 za letu    16. 4. 2012 / 11:30
kuma   
Otevřít (pootevřít...) by natuty šla, akorát je otázka, co se stane pak...

Kabina posouvatelná dozadu je samozřejmě jiná píseň (viz Luňák... Hmmmmmm... )
 

OT: otevírání kabiny Z-142 za letu    16. 4. 2012 / 12:48
Instructor
... netreba zabúdať, že všetky takéto "pokusy a výskumy" sa môžu prejaviť na účinnosti výškovky. Výškové kormidlo sa môže dostať do nehomogenného prúdenia a stratiť časť zo svojej účinnosti ...!...
 

OT: otevírání kabiny Z-142 za letu    16. 4. 2012 / 13:20
Karci
Nuž ak si dobre spomínam, ešte počas štúdia na VŠ som potreboval do seminárky nafotiť nejaké hrady v okolí Žiliny z výšky a mám taký dojem že to snímali zo 142-ky s mierne odsunutou kabínou, aspoň mi tak otec spomínal, že to bolo, overiť si to už žiaľ nemôžem...
 

OT: otevírání kabiny Z-142 za letu    16. 4. 2012 / 18:04
Kachna   
třeba na Eurostaru se asi o 15cm pootevře. Byl jsem na to upozorněn při přeškolení, abych se jí nesnažil uzavřít za letu, že se to občas stane, že tam buď střihne čep, nebo když je špatně zavřená. Prý se má vydržet do přistání a pak to zavřít. Jen tam prý víc fouká,....
 

OT: otevírání kabiny Z-142 za letu    16. 4. 2012 / 22:00
kuma   
No jo, ale Eurostar má úplně jinej princip otvírání... to se nedá srovnávat.
 

OT: otevírání kabiny Z-142 za letu    17. 4. 2012 / 17:43
dandee
Cau , doktore, vraciam sa k tomuto prispevku a odpoviem ti hned.Podarilo sa mi jedneho pekneho rana skocit do nahodenej 142 a odstartoval som z LZTN smerom na LZIB a pred Beckovom ked to zacalo hadzat som zistil , ze som sa neukurtoval vobec,a chvilu na to dalsia nenormalnost,ze akosi tu tiahne v kabine,a ono otvorena kabina. /Letel som sam/. Takze uplne pohodlne sa da letiet s tym,nic sa nestane. Ono nie,ze by som nerobil dolezite ukony,ale dobehnes autom do Trencina z Malaciek,ze zalietat si,a technik uz ti mava,ze mas masinu uz nahodenu,tak radostne preskocis z auta do masiny a jedes. Mrknes na palivo , das klapky, pozdravis tych spáčov na veži a letis....a bez planu.A 4 hodiny ta neni. Uplna sloboda.
 

OT: otevírání kabiny Z-142 za letu    17. 4. 2012 / 18:27
kuma   

já vím, - ostatně už je to promlčený, ne?

ale jinak dík za zkušenost!
 

OT: otevírání kabiny Z-142 za letu    17. 4. 2012 / 19:48
tonde   
..ještě že sis zavíral súčko, majore Jinak dík za zkušenost, zítra to omlátím našemu šéfpilotovi o hlavu I když tedy on jen teoretizoval a možná tak nějak v podtitulu nabádal, že ptákoviny se nedělaj....
 

OT: Nástup do letadla za letu   16. 4. 2012 / 19:27
jsabo
http://www.youtube.com/watch?v=ilOtD4j5-OI
ucte sa
 

OT: Nástup do letadla za letu   16. 4. 2012 / 20:57
Daniel Peukert
Přesně tuhle scénu jsem myslel tím Jamesem Bondem
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ