FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 3. 6. 2024, svátek má Tamara Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového Jeden příspěvek | Celý strom
Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   18. 4. 2012 / 15:36
Tragédie v JRD
Teď už jen .... http://www.kamseleti.cz/
aspon občas se na nejmenovaném webu objeví odkaz na něco aspoň trošku užitečného ..
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 09:47
adagio   
užitečné v čem? Teda pokud na to nenahlížíš z pohledu zdokonalujícího se začátečníka, co potřebuje přispět na svůj koníček a nevidí si na špičku nosu. Není tenhle způsob přepravy / obohacování dokonce za hranicí zákona a porušením pilotní licence?
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 10:12
Tragédie v JRD
Proč by to mělo být porušením licence? Za čistou spoluúhradu nákladů při přiležitostném opoužití je to OK.

A proč by si neměl někdo vidět na špičku nosu? Prostě někdo (třeba já) lítá nerad sám, a tak si může zajistit společnost .... A pokud má koule na to vzít si do éra někoho cizího (já třeba ne, ale jiní jo), tak má fajn příležitost tady... A proč zrovna "začátečník"?
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 10:33
kuma   
Byls rychlejší, mně to dýl trvalo, opravoval jsem překlepy
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 10:41
FSPilot   
Kdybys nesepisoval zas takový elaborát, který většina asi stejně číst nebude, protože "... moc dlouhý", tak bys byl rychlejší

PS: automatická opozice bezvýhradně souhlasí jak s Tragédem, tak s kumou. To je důvod se ožrat, ne?

PS2: neznám pilota, který by při držení PPL nenabízel sedadlo za podíl na nákladech na let (a je jedno jestli kamarádům nebo cizím)
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 10:48
tonde   
...moc dlouhý...
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 10:49
pawlick
Máš pravdu předsedo. Kdo to má číst??
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 11:16
FSPilot   
slibuju, že příště se budu snažit to zkrátit
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 16:33
AJS
mc krtky
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 19:54
Kendy   
mc krtky ???
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   20. 4. 2012 / 00:58
AJS
Ty nemravo, měl sis tam dostdit samohlásky a ne hledat sprosťárny...!
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 11:40
adagio   
V čem je pro tebe rozdíl v koulích při vzetí známýho a cizího?
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 11:42
pawlick
třeba v tom, že u cizího nevíš, jak bude ve vzduchu reagovat. Může se třeba zbláznit strhne ti řízení a jste na zemi natotata.
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 12:21
Tragédie v JRD
Třeba v tom, že u cízího nevím, co bude dělat. Jak zareaguje na výšku, a nebo jestli tam vůbec nejde s nějakým nehezkým záměrem - případů, kdy zdánlivý cestující na vyhlídce byl sebevrah nebo vrah, už bylo víc než dost.
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 12:30
adagio   
Oba máte trošku sebestředný uvažování. Pravděpodobnost sebevraha je jaká? Pravděpodobnost Vašeho selhání? Zvláštní, že kuma užívá koule v opačným pohledu na věc:

toto je zcela běžná praxe, pokud pilot sežene někoho, kdo má dost koule si sednout k někomu jinému do letadla.
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 12:36
Tragédie v JRD
Hmm.. psal jsem snad jen o sebevrazích a vrazích? Zkus ten text přečíst celý, než něco vyplodíš...
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 12:37
SONP   
Nemusí jít o sebevrahy... Může to být prostě zkrat z neočekávané situace - vím z doslechu o případu, kdy se ženská na vyhlídkáči na Z-43 křečovitě chytla kniplu, začala tahat a odmítala se pustit... Podle letecké latiny dostala od velitele pár facek a přešlo jí to..
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 22:03
Štěpán Obrovský
Tak už jsem slyšel i o pilotech, kteří takto ve výcviku vytuhli přitáhnutí při vývrtkách a pustili se až když dostali přes ruce nebo přes nos.
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   20. 4. 2012 / 18:48
Kachna   
já slyšel, že začala tlačit,.....
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   20. 4. 2012 / 22:46
FSPilot   
to až potom
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 14:39
Lowmick   
Ono toho v GA sektoru sem tam neco je. Z takovych tech opravdu hnusnych si ted vybavuju treba unos PAC750 pri "vyhlidce" ve Spanelsku, nebo v Cechach na finale pred pristanim cestujicimu vpravo vepredu poodjela sedacka dozadu a instinktivne se chtil za knipl a pritah. Myslim ze nejake odjistene dvere u Cessny kdyz se cestujici drzel operatka (kliky) v turbulenci apod.

Zas na druhou stranu, nenabriefovanej znamej taky muze nadelat paseku. Nicmene nuz na krk nebo pistoli k hlave ti neda.
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 19:56
Kendy   
mně by si ale vzal, to nemůůůžeš popřít.
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 23:10
FSPilot   
Ani u známých si nemůžeš být jistý... já vezl ve 152ce svého známého, kterého dobře znám a když jsme byli v 6000ft a směřovali k Mošnovu, ukázal jsem mu, že "tam dole je letiště" a on tam pořádně neviděl, tak ho nenapadlo nic lepšího, než zatáhnout za berany, aby se přitáh a podíval se líp... Naštěstí z toho bylo nakonec jen pár stop stoupání, ale poučení jako blázen, takže nevěř tomu, že když vezmeš známého, kterého znáš, že ti nemůže nachystat (byť nechtěně) pěkný průser a z toho pohledu je vození cizích v podstatě stejný risk...
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   20. 4. 2012 / 08:25
kuma   
Pokud to není absolutní ignorant (kterého by si člověk jen těžko vzal na palubu, pokud ho zná), tak bývá většinou zvykem cestujícího dostatečně poučit před vzletem (na tohle nešlapat, tohohle se nechytat, takhle se otvíraj dveře, ntakhle rozepínaj pasy..)
Většinou to aspoň průměrnému tvorovi stačí, ne?
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   20. 4. 2012 / 09:42
Fabo™   
Obecne jo, ale tohle bude spis o mimovolnych reakcich, ja se treba v aute taky pritahuju za volant... v letadle by me to nejspis nenapadlo, ale nemit zkusenost alespon z toho simu, kdovi...
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   20. 4. 2012 / 10:33
FSPilot   
Někdy nestačí, protože ten člověk ti to odkýve, že to "přijal", ale pocity za letu, na které není zvyklý a které nečeká je může donutit dělat věci, které by nenapadly ani je samotné. A to platí i o pilotech.
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   20. 4. 2012 / 19:32
kuma   
To je ten důvod, proč bych si na palubu nevzal "kohokoliv" , jak jsem psal někde výše...
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   20. 4. 2012 / 22:44
FSPilot   
To je zas druhý extrém... to máš tak, jako by ses tak bál, že ti může vysadit motor, že radši nebudeš lítat (nebo jen kluzáky)... Prostě je jistá pravděpodobnost, že se to může stát, tak je třeba na to myslet a dávat si majzla, ale hrotit to tak, že odmítneš "kohokoliv" na palubě je nesmysl. Ve více lidech je to lítání vždycky mnohem příjemnější. Samotného to člověka brzo omrzí...
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   21. 4. 2012 / 00:53
kuma   
Už mne zase tlačíš do nějakého extrému, aniž bys četl, co vlastně píšu.
Nepíšu, že si k sobě do éra neberu "nikdy nikoho", ale že si nevezmu "kohokoliv".
To je dost rozdíl a význam je zcela jasný.
Nebo že by se se na Třinecku mluvilo jinou češtinou?
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   21. 4. 2012 / 01:31
FSPilot   
I po třetím přečtení mi to vyznívá úplně stejně, takže se to dá (podle mně) vyložit tak i tak. Nicméně se omlouvám, že jsem si to vyložil jinak, než byl záměr.

Na třinecku se skutečně mluví jinou češtinou, na ostravsku, olomoucku, brněnsku zase jinak a tak je to ve všech koutech naší malé zemičky. Některá slovní spojení pak pro každého člověka z jiné oblasti může vyznít jinak (někdy je to poznat i mezi městy, které jsou od sebe jen pár km).

Pro mě je třeba naprosto nepochopitelné spojení "příjdu dýl" nebo "dobře ty". A přesto se to používá v některých částech republiky hojně a tamním to příjde naprosto normální a nijak zvláštní.
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   21. 4. 2012 / 02:59
AJS
V tom druhém případě, který ti vyvstal na mysli, by místo "kohokoliv" muselo být "nikoho". Ale chápu to, na Moravě a ve Slezsku jsou i mezi blízkými regiony dost odlišné nuance jazyka, narozdíl od poměrně homogenních Čech, viděl jsem to na vojně, kde si chvílemi špatně rozuměli i kluci žijící relativně blízko sebe, zejmena z toho severovýchodního koutu
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 10:31
kuma   
Není. Není to za hranicí zákona a není to porušení licence.

Velitelem letadla s další osobou na palubě může být klidně i pilot v pokračovacím výcviku (držitel PPL s patřičným náletem, počtem starů v sezóně, přestávkou vlétání - to všechno upravuje předpis), pokud mu to provozovatel letadla dovolí (nezakáže).

Nikde není napsané, že ten, co si veze prdel, nemůže zaplatit poměrnou část ceny letovén hodiny (zapůjčení letadla) odpovídající době letu a poměrného počtu obsazených sedadel. Naopak - toto je zcela běžná praxe, pokud pilot sežene někoho, kdo má dost koule si sednout k někomu jinému do letadla.

O žádnu komerci nejde. A cestující má báječný výlet za zlomek ceny proti tomu, kolik by zaplatil, kdyby si totéž objednal jako "vyhlídkový let" za komerci (a platil by navíc celé letadlo). Od pilotů je to fér - skoro bez výjimky si taky platí svůj podíl (např. 1/4 ceny u čtyřmístného letadla, pokud má 3 další cestující).

Je to přínosné úplně stejně, jako když se študáci domlouvají, že po víkendu pojedou do Prahy radši autem, než autobusem, a složí se "na benzín". Přiměřenost úhrady nákladům je dokonce zmíněna na těch stránkách.

Princip těch stránek je jako "seznamka" - zvětšit pravděpodobnost, že ten pilot nějakého letuchtivého zájemce najde - a rozdělí se tak o náklady na létání. Za totáče takovou kancelář mělo každé okresní ČSAD - říkalo se tomu "vytěžování vozidel". Já sám bych si asi na takový let vedle sebe "někoho z ulice" neposadil, i když to pro mne znamená finanční zátěž - ale pokud s tím nějaký pilot nemá problém, tak proč ne?

Tak v čem vidíš problém?
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 11:54
SONP   
O tom už bylo debat i tady hodně. Problém by mohl být, kdyby CELÝ let platili cestující a bylo by to nějak dlouhodobé do té míry, že by se vlastně jednalo o podnikání s nulovým ziskem a s níže licencovaným pilotem za kniplem, než by mohli "zákazníci" předpokládat.

Je to samozřejmě celé sporné, z mého pohledu to má lépe upraveno FAA, která stanoví, že veškeré náklady musí být děleny "pro rata", tj. že i pilot s PPL se musí na nákladech letu podílet.

Viz FAR 61.113(c) ”(c) A private pilot may not pay less than the pro rata share of the operating expenses of a flight with passengers, provided the expenses involve only fuel, oil, airport expenditures, or rental fees.”

 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   19. 4. 2012 / 15:52
Algy   
Co jsem tak slyšel, tak pro některé piloty není problém si do nákladů na let zahrnout cokoliv. Třeba cestu autem na letiště...
Je tedy pojem "náklady na let" někde přesně definovaný?
 

Stopujeme.cz, spolujizda.cz ...nic takového   20. 4. 2012 / 10:27
SONP   
Vždyť to tam máš "provided the expenses involve only fuel, oil, airport expenditures, or rental fees."
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ