|  |  | OT: Vírníky 17. 4. 2012 / 12:39 | |
|  | Zdravím.
Nedávno sem četl někde nějaký článek o tom, jak moc jsou vírníky nebezpečné a že se na nich zabilo víc lidí než na kterémkoli létajícím stroji.
Zajímalo by mě do jaké míry jsou vírníky bezpečné. Viděl jsem spoustu videí s podomácku sestavenými vírníky.
Sedl by do toho někdo s vás? 
http://www.youtube.com/watch?v=Iyx2Ykj6UV8 |
| |
|
 |  |  | OT: Vírníky 17. 4. 2012 / 12:43 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | OT: Vírníky 17. 4. 2012 / 13:01 | |
|  | Mě udivuje co si všechno lidi dovedou postavit doma smontujou pár trubek, hodí motor z traboše, ale kde seženou nosnou vrtuli, to fakt nevím 
Ten článek viz odkaz.
http://www.vrtulnik.cz/gyro/gyro3.htm |
| |
|
 |  |  |  |  | OT: Vírníky 17. 4. 2012 / 13:31 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | OT: Vírníky 17. 4. 2012 / 14:11 | |
|  | Ty jo, s takovym strojem by me do takoveho terenu nikdo nedostal.... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | OT: Vírníky 17. 4. 2012 / 15:34 | |
|  | Nic ve zlém, ale CH-7 je pořád jen ULL(H) - a i když dokáže v síťovce přenášet leccos (do MTOW...), na letecké práce bych přece jenvolil trochu robustnější stroj. Myslím, že vše mohlo být relizováno jen díky extrémně příznivému počasí (opakovaně bylo demonstrováno bezvětří). Vzdušné proudy za hřebeny hor by jinak byly smrtelným nebezpečím.
Co se týče videa a scenerie - Tatry jsou jedním nejkrásnějších míst, které jsem měl tu čest poznat - jak říkával můj učitel lyžování (bylo mu asi 80 let, ale byl to dědek jak hovězí řemen, celej rok se živil učením lyžování, v zimě v Tatrách, v létě v Alpách - jak psal Radimm - bylo to za časů ušatých čepic... - tak ten vždycky říkal - Alpy jsou jako krásný masivní prsten. A Tatry - to je ten briliant, který dělá klenot klenotem.
Béke, burárum!
 |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | OT: Vírníky 20. 4. 2012 / 16:32 | |
|  | No,
nechci nic rikat, ale CH-7 ma MTOW 450kg. Z toho hmotnost stroje je 275kg. Zbyva tedy 175kg. Z toho si odpocitame par kilo na 'hak a lano' (pocital bych dobrych 20kg), palivo je v pomeru 1:0.7 (tzn. ze 100l vazi 70kg) pri nejake teplote. Spotreba z manualu je 20l/h na 75% vykonu, tzn. ze vaha paliva bude minimalne 14kg na necelou hodinu letu (vzhledem k vaze a povaze letu bych pocital spis okolo 30l/h). Podle grafu ma max. hover na cca 2400m/10oC/450kg, bez vlivu zeme nejakych 2000m. Ze 175kg odectu vahu pilota - tenhle pan neni zadna susinka, tak budu brat 90kg, a zbylo nam 'neco' na cargo. 175-90-20-14... nejakych 51kg cista hmotnost cargo. Bohuzel - vzhledem k tomu, ze vrtulnik bude na MTOW (a mozna i pres), nevidim zadnou vykonovou rezervu, natoz v takovych vyskach.
Dle meho - je to akorat hazard. |
| |
|
|