FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 26. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Směr otáčení vrtulky Jeden příspěvek | Celý strom
Směr otáčení vrtulky   17. 4. 2012 / 16:03
MzM   
Zdar, kam se otáčí vrtulka vrtulníku a proč?

Co jsem viděl na fotkách tak nižší konec běží ke stroji. Proč?

Zarazilo mě to u mého RC vrtulníku, když mi to při ne úplně suprovém přistání naházelo trávu do vrtulníku.

Je pádný důvod to nenechat točit obráceně?
 

Směr otáčení vrtulky   17. 4. 2012 / 18:37
kuma   
Je nějaký důvod, proč by se to mělo točit obráceně?
Nikdy jsem nad smyslem otáčení vyrovnávacího rotoru nepřemýšlel... ani teď mne nenapadá důvod proč ani proti - spíš (možná?) jak to prostě vyjde při otáčení transmise a převodu na vyr. rotor...
 

Směr otáčení vrtulky   17. 4. 2012 / 18:39
Stew
Že by proto, aby vnitřní list běžel "proti" proudu vzduchu z hlavního rotoru a vrtulka tak měla větší účinnost?
 

Směr otáčení vrtulky   18. 4. 2012 / 08:32
MzM   
To by mohlo být ono.
 

Směr otáčení vrtulky   17. 4. 2012 / 22:29
Peter HK
Záleží na tom jestli je tažná nebo tlačná a kam se otáčí nosný rotor vrtulníku podle toho má smysl otáčení.
 

Směr otáčení vrtulky   18. 4. 2012 / 08:34
MzM   
To se mi nezdá. Ona může tlačit i táhnout nezávisle na smyslu otáčení. Záleži jak jsou natočené lopatky. To s tou účinností mi přijde jako rozumný důvod...
 

Směr otáčení vrtulky   18. 4. 2012 / 08:47
kuma   
Tohle není pravda.
Vypadá to, že "tažné" uspořádání je považováno za lepší (tažné uspořádání má větší rozsah tahu - je asi také menší možnost, že by si list drbl do konstrukce, než při uspořádání tlačném). Uspořádání vyrovnávacího rotoru se vždy odvíjí od uspořádání hlavního rotoru, proto taky první série Mi-8 měly vyrovnávací rotor vpravo (z pohledu směru letu), ale pak se otočil a byl vlevo, stejně jako u Mi-17 a Mi-24 (které měly silnější motory a jiný rotor).
Bohužel si nepamatuju (neuvědomuju) smysl otáčení.... ale třeba to někdo dohledá.
 

Směr otáčení vrtulky   18. 4. 2012 / 10:58
MzM   
Teď jsem nemyslel, že je jedno jestli táhne nebo tlačí. Ale že se může navrhnout tak, že se může točit prakticky libovolně a může být na libovolné straně a plní (lépe či hůře) funkci.

Tažná vrtulka je lepší? I když třeba fouká na jakousi ocasní plochu? To mě zajímá.
 

Směr otáčení vrtulky   18. 4. 2012 / 12:47
kuma   
Proč by foukala na nějakou plochu? Myslím, že konstruktér to navrhuje jako komplex...
 

Směr otáčení vrtulky   20. 4. 2012 / 16:17
Tom Meinlschmidt
z pohledu primo na ocasni vrtulku se vzdycky otaci proti hlavnimu rotoru. Je to proto, aby netocila proti 'proudu vetru' z hlavniho rotoru. Timto zpusobem ji hlavni rotor dokaze jeste pridat na ucinnosti. Tzn. ze treba u Robinsonu se toci proti smeru hodinovych rucicek.
 

Směr otáčení vrtulky   20. 4. 2012 / 16:52
MzM   
Zrovna u R22 se točí vrtulka tak, že bližší list se pohybuje směrem dolů... viz např. http://www.flickr.com/photos/geoffsphotos/4457496873/
 

Směr otáčení vrtulky   20. 4. 2012 / 17:23
Stew
R22 odflákli. R44 už udělali pořádně.
http://www.flickr.com/photos/euroastar350/5027885550/
 

Směr otáčení vrtulky   20. 4. 2012 / 19:31
kuma   
Nějak si nedovedu představit, co znamená "otáčí se proi hlavnímu rotoru - jaký je smysl otáčení "proti soě" u dvou rotujících objektů, jejichž osy rotace jsou na sebe kolmé....
 

Směr otáčení vrtulky   21. 4. 2012 / 14:34
Buffus
Podle mě měl Tom na mysli, že oba rotory vytváří vrtulové proudy šroubovité, které by měly být víceméně sousměrné. To má logiku. Ale asi tady budou hrát role i polohy a směry proudění rotorových vírů a vůbec vzhledem k helikopotvoře jako létajícímu celku to bude hodně rozsáhlá problematika.
 

Směr otáčení vrtulky   24. 4. 2012 / 16:47
MzM   
No, vrtule jsou na sebe kolmé. V jednu chvíli je list vrtulky blíže k hlavnímu rotoru. A pak má dvě možnosti, buď list letí nahoru nebo dolů. Když je vrtulka ve vhodné poloze (dost blízko hlavnímu rotoru a jakoby pod ním), tak letí proti proudu vzduchu, který vytváří hlavní rotor. To je jako proti proudu z hlavního rotoru. Prý se tak zvyšuje její účinnost (té vrtulky).
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ