FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 15. 9. 2025, svátek má Jolana Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
b737 A/P Jeden příspěvek | Celý strom
b737 A/P    24. 4. 2012 / 13:40
dan21
Ahoj vsem,

jeste mam dva dotazy k A/P.

Nekdy se mi u wilca stava toto: A/P mi udrzuje vysku napr. 5000ft., nastavim 3000ft, zmacknu vertical speed, na MCD zablika zluty napis CH+ a nic se nestane. V/S se nesepne. Samozrejme ani nejde nastavit hodnota V/S a pak zmacknout ono tlacitko.

Co to CH+ (nebo +CH...ted nevim) znamena?

A druha vec - jde nastavit maximalni pitch pro LVL CHANGE? Obcas se mi stava, ze letadlo "klesa" i vic nez 7000ft/min.

diky predem za rady

dan
 

b737 A/P    24. 4. 2012 / 14:04
Fabo™   
a) Jak CH+? Kde CH+? na MCP?

b) To je normalni. AP pouzije jakoukoliv vertikalni rychlost potrebnou k dosazeni a udrzeni nastavene rychlosti.
 

b737 A/P    24. 4. 2012 / 14:36
dan21
nene, objevi se to na PFD...
a nikde na webu jsem o tom nenasel zminku. Kazdpodane proste nejde sepnout V/S. Jedine kdyz vypnu a zapnu A/P.


za LVL CHG diky
 

b737 A/P    24. 4. 2012 / 15:00
AJS
Jediný, co se na FMA na PFD objevuje a obsahuje CH je 1CH v oranžové barvě a je to připomínka toho, že přiblížení ILS probíhá s jen jedním autopilotem. Tehdy skutečně V/S nepřipneš neboť při aktivním APP módu (tedy v podélném kanále G/S) V/S nelze použít. Dále třeba vpřípadě, že došlo k zachycení výšky (ALT ACQ). Důležité není to, která tlačítka svítí či nesvítí na MCP, tedy ovládání autopilota, to má až druhotný význam, ale to, co je zobrazené právě na FMA

Takže nevzniká tvůj problém tehdy, jsi-li usazen v ILS? Pak je nemožnost použití V/S naprosto normální
 

b737 A/P    24. 4. 2012 / 15:08
dan21
a pardon, tak je to 1CH

nevybavuju si ted vsechny pripady, kdy se mi to stalo, ale nekolikrat to bylo pro VOR/DME a NDB/DME na rwy10 v LKTB. A tam se to snad nemohlo ani zachytit na G/S... Ale delo si mi to, ikdyz jsem se motal nekdo okolo 5000ft cca 15nm od letiste...
 

b737 A/P    24. 4. 2012 / 16:28
Teflon_490   
Na VOR nebo NDB approach by melo jit V/S normalne pouzit. Takze pokud si skutecne neletel v APP modu, tak to bude mozna nejaka chybka wilca, treba pokud je v dosahu ILS signalu tak se to chova jako by si byl rovnou na APP?
 

b737 A/P    24. 4. 2012 / 16:32
Lowmick   
U VOR DME nebo NDB DME to ani G/S zachytit nemuze

Strelba naslepo - jakym zpusobem jsi to VOR DME priblizeni letel? Pres APP nebo NAV?
 

b737 A/P    24. 4. 2012 / 16:42
dan21
to je mi jasny, ze zadny G/S zachytit nemuzu )))

proste bud klasicky jen VOR/LOC nebo jen HDG. APP samozrejme zapnuty nebylo...

A myslim, ze se mi to stalo i nekde okolo VOZ ve FL140 nebo tak nejak.

Cili z toho plyne, ze chyba je v softu a ne na zidli
 

b737 A/P    24. 4. 2012 / 22:09
Fabo™   
Leda by to bylo NGcko v modu IAN....
 

b737 A/P    24. 4. 2012 / 16:30
Lowmick   
Na klesani radsi pouzivame V/S (kdyz uz teda ne VNAV). Je jednodussi udrzovat plynem rychlost letadla vzhledem k nastavene vertikalni rychlosti.
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ