|  |  | b737 A/P 24. 4. 2012 / 13:40 | |
|  | Ahoj vsem,
jeste mam dva dotazy k A/P.
Nekdy se mi u wilca stava toto: A/P mi udrzuje vysku napr. 5000ft., nastavim 3000ft, zmacknu vertical speed, na MCD zablika zluty napis CH+ a nic se nestane. V/S se nesepne. Samozrejme ani nejde nastavit hodnota V/S a pak zmacknout ono tlacitko.
Co to CH+ (nebo +CH...ted nevim) znamena?
A druha vec - jde nastavit maximalni pitch pro LVL CHANGE? Obcas se mi stava, ze letadlo "klesa" i vic nez 7000ft/min.
diky predem za rady
dan |
| |
|
 |  |  | b737 A/P 24. 4. 2012 / 14:04 | |
|  | a) Jak CH+? Kde CH+? na MCP?
b) To je normalni. AP pouzije jakoukoliv vertikalni rychlost potrebnou k dosazeni a udrzeni nastavene rychlosti. |
| |
|
 |  |  |  | b737 A/P 24. 4. 2012 / 14:36 | |
|  | nene, objevi se to na PFD...
a nikde na webu jsem o tom nenasel zminku. Kazdpodane proste nejde sepnout V/S. Jedine kdyz vypnu a zapnu A/P.
za LVL CHG diky  |
| |
|
 |  |  |  |  | b737 A/P 24. 4. 2012 / 15:00 | |
|  | Jediný, co se na FMA na PFD objevuje a obsahuje CH je 1CH v oranžové barvě a je to připomínka toho, že přiblížení ILS probíhá s jen jedním autopilotem. Tehdy skutečně V/S nepřipneš neboť při aktivním APP módu (tedy v podélném kanále G/S) V/S nelze použít. Dále třeba vpřípadě, že došlo k zachycení výšky (ALT ACQ). Důležité není to, která tlačítka svítí či nesvítí na MCP, tedy ovládání autopilota, to má až druhotný význam, ale to, co je zobrazené právě na FMA
Takže nevzniká tvůj problém tehdy, jsi-li usazen v ILS? Pak je nemožnost použití V/S naprosto normální |
| |
|
 |  |  |  |  |  | b737 A/P 24. 4. 2012 / 15:08 | |
|  | a pardon, tak je to 1CH 
nevybavuju si ted vsechny pripady, kdy se mi to stalo, ale nekolikrat to bylo pro VOR/DME a NDB/DME na rwy10 v LKTB. A tam se to snad nemohlo ani zachytit na G/S... Ale delo si mi to, ikdyz jsem se motal nekdo okolo 5000ft cca 15nm od letiste... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | b737 A/P 24. 4. 2012 / 16:28 | |
|  | Na VOR nebo NDB approach by melo jit V/S normalne pouzit. Takze pokud si skutecne neletel v APP modu, tak to bude mozna nejaka chybka wilca, treba pokud je v dosahu ILS signalu tak se to chova jako by si byl rovnou na APP? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | b737 A/P 24. 4. 2012 / 16:32 | |
|  | U VOR DME nebo NDB DME to ani G/S zachytit nemuze 
Strelba naslepo - jakym zpusobem jsi to VOR DME priblizeni letel? Pres APP nebo NAV? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | b737 A/P 24. 4. 2012 / 16:42 | |
|  | to je mi jasny, ze zadny G/S zachytit nemuzu )))
proste bud klasicky jen VOR/LOC nebo jen HDG. APP samozrejme zapnuty nebylo...
A myslim, ze se mi to stalo i nekde okolo VOZ ve FL140 nebo tak nejak.
Cili z toho plyne, ze chyba je v softu a ne na zidli  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | b737 A/P 24. 4. 2012 / 22:09 | |
|  | Leda by to bylo NGcko v modu IAN.... |
| |
|
 |  |  | b737 A/P 24. 4. 2012 / 16:30 | |
|  | Na klesani radsi pouzivame V/S (kdyz uz teda ne VNAV). Je jednodussi udrzovat plynem rychlost letadla vzhledem k nastavene vertikalni rychlosti. |
| |
|
|