|  |  | Čo je to za éro? 28. 4. 2012 / 09:47 | |
|  | Na Avsime som našiel tento eroplán. Neviem či v skutočnosti niečo také existuje, má glass kokpit, peknú pajlotku (ako živá... ) Je to do FSX. Pozná to niekto alebo je to len vymyslené? |
| |
|
 |  |  | Čo je to za éro? 28. 4. 2012 / 10:44 | |
|  | Jožo nemám tušení, udělej ho do X-Planu a tam zjistíš, zda to opravdu může létat,.... |
| |
|
 |  |  |  | Čo je to za éro? 28. 4. 2012 / 12:45 | |
|  | +100 |
| |
|
 |  |  |  |  | Čo je to za éro? 28. 4. 2012 / 12:48 | |
|  | + 1000 x choďte už niekam.... |
| |
|
 |  |  | Čo je to za éro? 28. 4. 2012 / 11:36 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Čo je to za éro? 28. 4. 2012 / 12:47 | |
|  | Je vidieť, že to nerobil nejaký amatér ale antsairplanes (mimochodom urobili perfektnú Tecnam Sierru LSA a iné ale bohužiaľ PAY) pretože je to urobené na úrovni, aj keď je to ako som sa dočítal fantázia. |
| |
|
 |  |  |  | Čo je to za éro? 29. 4. 2012 / 11:23 | |
|  | No, ale má to od základu jednu velkou konstrukční vadu, na kterou by nejspíš byl i X-Plane krátký 
Veškerý bordel od příďového kolečka by šel rovnou do vstupního ústrojí motoru. Řešil jsem něco podobného, když jsem kdysi experimentoval s modýlkama  |
| |
|
 |  |  |  |  | Čo je to za éro? 29. 4. 2012 / 12:08 | |
|  | ty neznáš blatníčky, nedo "s" tvar vstupího ústrojí? |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Čo je to za éro? 30. 4. 2012 / 00:07 | |
|  | blatníčky nejsou tak účinné, jak bys potřeboval - zabrání sice odlétávání hmotnějšího bordelu od kola, ale nezabrání víření bordelu a jeho následné nasátí.
"S" tvar vstupního ústrojí neznám a podle strejdy gůgla by "s" tvar měl napomáhat spíš k snížení rychlosti na vstupu do motoru než na nějakém "odbordelaření" vzduchu, který tam teče, takže to ten problém zřejmě taky nevyřeší 
Ostatně za důkaz, že tohle řešení asi není zrovna nejlepší, bych považoval již existující mašiny (Typhoon, F-16, A-7, XB-70, X-31, X-32, J-10). Ona ta složitá konstrukce kolečka až za vstupem, kde toho místa zrovna dvakrát moc není, nebude náhodná. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Čo je to za éro? 30. 4. 2012 / 00:32 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Čo je to za éro? 30. 4. 2012 / 00:43 | |
|  | Jooo tohle! Podobně to mají i M601čky na 410tce. Nicméně pořád je lepší předejít vstupu jakéhokoliv bordelu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Čo je to za éro? 30. 4. 2012 / 00:48 | |
|  | Nebo na MiGy 29. Ty na vzletu radeji nasavaji seshora  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Čo je to za éro? 30. 4. 2012 / 01:57 | |
|  | Není to spíš tak, že jenom přisávají? A žábry používají jen na pojíždění? Nedovedu si předsavit, že by si motory jako má MiG-29 vystačily při vzletu jen se vzduchem z těch žáber... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Čo je to za éro? 30. 4. 2012 / 07:13 | |
|  | Je to tak, pri spustani motorov sa tie kliny zavru a otvaraju sa az pri urcitej rychlosti, kedy prechadza MiG do stupania. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Čo je to za éro? - ad vstupy miG-29 30. 4. 2012 / 07:27 | |
|  | Dolní vstupy fungovaly od nahození cca takto: spustil se turbostartér, který poháněl celou skříň náhonů KSA. Páka ovládání motoru se přesunula ze Stop na Start a tím došlo k mechanickému uvolnění zámku horního vstupu, který byl blokován v poloze Stop na zavřeno a vlastní vahou spadl dolů. Jak naběhl tlak ve spušteném motoru, zavřel se spodní vstup. Při otáčkách 20% se horní vstup otevřel úplně a od 35% pracoval jako plovoucí v závislosti na otáčkách. Stabilní chod motoru byl při 69% otáček. Druhý motor se začal nahazovat při 40% otáček prvního motoru a vstupy pracovaly stejně.
Pak to fungovalo podle dvou variant dle varianty, resp. výrobní série mašiny:
- spodní vstupy se otvíraly při dosažení rychlosti 200 kmh
- spodní vstupy se otvíraly při rozepntutí koncáku na příďáku, ale nevím, jestli jen při odlehčení, nebo při zavření
Která varianta je novější zatím nevím, kolega od MiG-29 asi ještě spí, neb na dotaz zatím neodpověděl. Pokud odpoví, můžu večer doplnit. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Čo je to za éro? 30. 4. 2012 / 08:46 | |
|  | Vystačily. Taky se mi to zdálo divný - ale MiG-29 starších verzí si se žábrama vystačily (novější verze to maj vymontovaný)

Jinak připomínka k uspořádání je dle mého soudu příhodná. Myslím, že u proudového motoru by, zejména v nadzvukových rychlostech, dělala slepá "kapsa" na sacím potrubí (odlučovač prachu...) dost bordel. I F-16 má kolečko až za sacákem... |
| |
|
|