|  |  | | TO/GA + pitch při startu B737 9. 2. 2005 / 18:31 | |
|  | Nemám komerční éro, ale orig FS2002 nebo B737 FFX.
Je mi jasné, k čemu je TO/GA, ale stále mi není jasné, jak se nastavuje výškovka (pitch) při startu. Na různých stranách jsem našel konfugurace na 7-10 % stoupání k udržení rychlosti a pak přepnutí na AP. U defaultních mašin není vidět stupnice u pitch trim (je tam jen kolečko), nastavení TO/GA si pitch nastaví samo podle nastavení v aircraft.cfg ? Po dosažení Vr začne čumák zvedat samo a pak se zvedne? Nebo růčo? Budu vděčný na odkaz o použití TO/GA při staru hlavně s ohledem na stoupání, rychlost stoupání (i s TOGA tu brzo uženu na 260 kts ještě před hladinou přepnutí na AP).
DÍKY!!
Na TO/GA tento odkaz (i na jiné věci):
http://www.tooby.demon.co.uk/FS2002/FS2002_Assistant.html#SmoothAPEngage |
| |
|
 |  |  | | Re: TO/GA + pitch při startu B737 9. 2. 2005 / 19:16 | |
|  | To nastavení výškovky pro start myslíš asi trim. Ten se spočítá a nastaví před startem podle rozložení nákladu a aktuální hmotnosti letadla. Vzlet se provádí pouze ručně, po dosažení Vr přitáhneš tak, aby se nos zvedl cca 15-20° a aby se rychlost držela cca V2 + 15kt. Tvůj problém je, že máš moc málo přitaženo (popř. trim moc dolů), že zrychlíš hrozně rychle na 260kt. To ani nemůžeš stihnout zasunou klapky a utrhl bys je Potom můžeš lehce povolit a pomalu akcelerovat na 210kt a při tom zasouvat klapky, stále v režimu TO/GA A po dosažení 210kt a zasunutí klapek, si zapni autopilota s nastavenou rychlostí 250kt (TO/GA se deaktivuje) a touto rychlostí stoupej až do FL100, potom opět akceleruješ už na cestovní rychlost (okolo 315kt), nad FL260 M0.75. S tím trimem pro vzlet v defaultu je to těžké, protože tam nejsou žádné hodnoty. To si prostě musíš vyzkoušet, aby jsi po vzletu stoupal tou rychlostí V2+15kt a nemusel při tom moc tahat k sobě nebo ještě hůř - tlačit od sebe. |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: TO/GA + pitch při startu B737 9. 2. 2005 / 19:39 | |
|  | | Díky, pořád jsem si říkal, že někde něco špatně nastavuji a ono to je v pazourech. Ještě k TOGA. Tah by měl být 88% N1 ? Mně to táhne až na 95, dá se tah někde defaultně nastavit? |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: TO/GA + pitch při startu B737 9. 2. 2005 / 20:46 | |
|  | | Kde jsi zjistil 88%? to je hodně málo, možná nějaký redukovaný výkon s lehkým letadlem a dlouhou dráhou. Ale jinak 95% je v pohodě. U defaultu se to nastavit nedá. Jinak se to nastavuje podle aktuálních podmínek, nejdůležitější je myslím teplota vzduchu a nadmořská výška letiště, odkud startuješ. |
| |
|
|