FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 2. 11. 2025, Památka zesnulých Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
TO/GA + pitch při startu B737 Jeden příspěvek | Celý strom
TO/GA + pitch při startu B737   9. 2. 2005 / 18:31
merapi
Nemám komerční éro, ale orig FS2002 nebo B737 FFX.
Je mi jasné, k čemu je TO/GA, ale stále mi není jasné, jak se nastavuje výškovka (pitch) při startu. Na různých stranách jsem našel konfugurace na 7-10 % stoupání k udržení rychlosti a pak přepnutí na AP. U defaultních mašin není vidět stupnice u pitch trim (je tam jen kolečko), nastavení TO/GA si pitch nastaví samo podle nastavení v aircraft.cfg ? Po dosažení Vr začne čumák zvedat samo a pak se zvedne? Nebo růčo? Budu vděčný na odkaz o použití TO/GA při staru hlavně s ohledem na stoupání, rychlost stoupání (i s TOGA tu brzo uženu na 260 kts ještě před hladinou přepnutí na AP).

DÍKY!!

Na TO/GA tento odkaz (i na jiné věci):

http://www.tooby.demon.co.uk/FS2002/FS2002_Assistant.html#SmoothAPEngage
   Seznam příspěvků  

Re: TO/GA + pitch při startu B737   9. 2. 2005 / 19:16
Luděk Ch.
To nastavení výškovky pro start myslíš asi trim. Ten se spočítá a nastaví před startem podle rozložení nákladu a aktuální hmotnosti letadla. Vzlet se provádí pouze ručně, po dosažení Vr přitáhneš tak, aby se nos zvedl cca 15-20° a aby se rychlost držela cca V2 + 15kt. Tvůj problém je, že máš moc málo přitaženo (popř. trim moc dolů), že zrychlíš hrozně rychle na 260kt. To ani nemůžeš stihnout zasunou klapky a utrhl bys je Potom můžeš lehce povolit a pomalu akcelerovat na 210kt a při tom zasouvat klapky, stále v režimu TO/GA A po dosažení 210kt a zasunutí klapek, si zapni autopilota s nastavenou rychlostí 250kt (TO/GA se deaktivuje) a touto rychlostí stoupej až do FL100, potom opět akceleruješ už na cestovní rychlost (okolo 315kt), nad FL260 M0.75. S tím trimem pro vzlet v defaultu je to těžké, protože tam nejsou žádné hodnoty. To si prostě musíš vyzkoušet, aby jsi po vzletu stoupal tou rychlostí V2+15kt a nemusel při tom moc tahat k sobě nebo ještě hůř - tlačit od sebe.
   Seznam příspěvků  

Re: Re: TO/GA + pitch při startu B737   9. 2. 2005 / 19:39
merapi
Díky, pořád jsem si říkal, že někde něco špatně nastavuji a ono to je v pazourech. Ještě k TOGA. Tah by měl být 88% N1 ? Mně to táhne až na 95, dá se tah někde defaultně nastavit?
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: TO/GA + pitch při startu B737   9. 2. 2005 / 20:46
Luděk Ch.
Kde jsi zjistil 88%? to je hodně málo, možná nějaký redukovaný výkon s lehkým letadlem a dlouhou dráhou. Ale jinak 95% je v pohodě. U defaultu se to nastavit nedá. Jinak se to nastavuje podle aktuálních podmínek, nejdůležitější je myslím teplota vzduchu a nadmořská výška letiště, odkud startuješ.
   Seznam příspěvků  

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ