mozno trepem , ale: vetrone v dnesnej dobe maju 2 typy motorov - motory s oznacenim M - cize plnohodnotne motory (podliehajuce vyssej udrzbe , je treba tusim na ne mat TMG) , ktore maju v kabine normalne plynovu paku a motor je plne ovladatelny- da sa s nim aj startovat do zeme (zpravidla ma vacsi vykon) - to je ten co je tu na obrazku.
A potom su motory s oznacenim T - (tzv. turbo) ktore su rovnako spalovacie motory , avsak nemaju ziadne zapalovanie ani starter, a nieje mozne ovladat pripust-teda v kabine nieje plynova paka. Start je mozne vykonat len vo vzduchu pri specifickej rychlosti a to tak ze sa otvori dekompresna klapka vo valci a vrtula sa naporom vzduchu roztoci - nasledne sa klapka zavrie a zaroven pripnu magneta a chyti to. - motor ma stale otacky . stupavost v zavislosti od vetrona (duo discus - 0,25 az 0,5 m/s , ventus a pod. viac)