FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 15. 5. 2024, svátek má Žofie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: limity pouzivania TCAS Jeden příspěvek | Celý strom
OT: limity pouzivania TCAS   20. 6. 2012 / 22:01
Priskac   
Cest priatelia,

dnes, pri pohlade z okna ma napadla jedna otazka, asi skor na Dusinoje alebo Radima. Chcel by som sa opytat, ze ake limity ma TCAS? Konkretne sa jedna o modelovu situaciu, leteli by dve lietadla relativne nizko nad zemou, pripadne nad clenitym terenom. Dajme tomu ze oproti sebe. Jednu masinu by TCAS poslal stupat, a druhu by poslal klesat. Lenze co v pripade ze nieje kam klesat, resp. berie TCAS do uvahy aj data napriklad z radiovyskomera (alebo este lepsie GPWS) a detekuje to ze ak da prikaz na klesanie ze tym v podstate posle masinu do terenu (alebo na istu smrt)? Su nejake limity (hlavne vyskove) pod aku vysku sa nesmie pouzivat TCAS?

Mozno to je blbost, ale ma to napadlo dnes, kedze vonku je teraz celkom nizka oblacnost a co by sa stalo ak by sa oproti pristavajucej masine dostala napriklad ina masina...

Dik za odpoved.

Peto
 

OT: limity pouzivania TCAS   20. 6. 2012 / 22:33
Rychlokvaška
Záleží na verzi TCASu a jeho implementaci pro konkrétní éro, ale ve většině případů existuje přímá vazba na GPWS (a u něj zase na radiovýškoměr) a TCAS systém pak používá podle výšky různé inhibits - omezení hlasových, zvukových a grafických varování.

Většinou je to tak, že pod určitou výšku intrudery vůbec neoznamuje ani jako TA (cca 400ft AGL), pokud vlastní éro letí pod např. 1700ft AGL.
Pod 1000ft AGL jsou většinou inhibited všechny RA, u Airbusu jsou např. převedeny pouze na TA (Boeing 757 např zase přímo sám vypíná RA režim TCASu)
Pod 500ft AGL jsou pak inhibited i TA.
Dál při vzletu pod nějakých 1200ft AGL jsou inhibited všechny "DESCEND" hlášení, a pod 1450ft "INCREASE DESCENT".
 

OT: limity pouzivania TCAS   20. 6. 2012 / 22:40
Priskac   
Jo, diky moc, takze v podstate TCAS je pouzitelny az od urcitej vysky To som chcel vediet. Diky moc.
 

OT: limity pouzivania TCAS   20. 6. 2012 / 22:54
Rychlokvaška
Jojo, vidíš to i na displeji...když máš na 757 zaplej odpovídač na TA/RA a čekáš na vzlet na vyčkávacím, tak ti na EHSI svítí "TA ONLY" a přistávající éra sice vidíš žlutě, ale je to zticha - tzn. RA je inhibited úplně, TA pak zvukově.

Těch 400-500ft je taková obecně uznávaná výška, pod kterou se nedělá skoro nic při vzletu ani přistání, ani třeba při požáru nebo destrukci motoru. Výjimkou je třeba umlčení warningu a zasunutí podvozku, případně zahájení goaroundu. Zbytek je prostě plná koncentrace na řízení letadla a u těch moderních je tomu přizpůsobený i Warning systém - zbytečně to na tebe nehuláká ani to nezobrazuje závady, apod.

Nakolik je těch 500ft svatých se na vlastní kůži mohla přesvědčit posádka Pákistánského Fokkeru F27 v roce 2006 u Multanu - místo řízení se věnovali hned po odlepení praporování motoru a po následném stallu zařvalo všech 45 lidí na palubě.
 

OT: limity pouzivania TCAS   21. 6. 2012 / 14:30
Lowmick   
Tak to docela zavidim. Nam pri cekani na vetsim letisti pri odletu Skywatch nezavre hubu. No... teda zavre, ale pak zas nic nevidime
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ