|   |   |  | Zemědělská letadla   23. 6. 2012 / 22:09 |  |  
  |    |  Dnes jsem na Dnu otevřených dveří na LKCS pozoroval letovou ukázku Čmeláka a napadlo mne, že už tyhle stroje pomalu dožívají a nástupce v českých zemích zřejmě nějak chybí. 
Víte někdo, jestli se v zahraničí používaly taky letadla této kategorie? V bývalých zemích komunistického bloku to byly Dromadery, Čmeláky a Anduly, v CCCP zemědělské verze vrtulníků Kamov. Ale jak to bylo a je na západ od našich hranic? O použití vrtulníků vím, ale existovaly tam (a hlavně existují) nějaké speciální zemědělská letadla? 
A když už FS - existují i jejich modely fo FS2k4? |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Zemědělská letadla   23. 6. 2012 / 22:42 |  |  
  |    |   |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Zemědělská letadla   23. 6. 2012 / 23:00 |  |  
  |    |  ze studijních let si pamatuju, že A310tkáři říkali 737mě zemědělskél létadlo,.....   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Zemědělská letadla   23. 6. 2012 / 23:28 |  |  
  |    |  | Tak oni i 310tkáři práškovali a napráškovali víc chemtrails, tak to chtěli hodit na sedumtřisedmičkáře, aby odlákali pozornost! |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Zemědělská letadla   23. 6. 2012 / 23:48 |  |  
  |    |  A my jim zase řikali "velkorypadlo"   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Zemědělská letadla   23. 6. 2012 / 23:20 |  |  
  |    |  | Nástupce není potřeba. V ostatních, řekněme 20 letech tohle odvětví prakticky umřelo. Zůstavá pořád něco čmeláků a turbočmeldů, a něco snad taky udělají Anduly jako bokovku vedle házení paradoxů a pod. |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Zemědělská letadla   24. 6. 2012 / 14:04 |  |  
  |    |  Přesně tak. Jednak nejsou již širé lány našich kolchozů a druhak si zemědělec sakra rozmyslí nasadit drahé letecké práškování. Používá se to prakticky pouze v případě, kdy nic jiného nezbývá - třeba když je terén tak rozbahněný, že do něj nejde vjet s traktory a zároveň hrozí riziko z prodlení. 
A druhá věc je, že u postřiku z traktorů se dá přesně dávkovat množství, což šetří ne úplně levné postřikové látky a umožní jejich aplikaci různou měrou na různé části pole, podle potřeby. To u letadla taky neuděláš, nebo alespoň ne s takovou přesností. 
Třetí věc je, že lidi (místní jsou výjimka potvrzující pravidlo   ) nevidí moc rádi, když jim nad hlavou v nízké výšce létá letadlo. Ať už kvůli hluku nebo kvůli tomu, že se občas podaří popráškovat i to co nemá. 
 
Dneska to zachraňuje vápnění přehrad, letecká hasičská služba či ošetření lesů. 
 
Aspoň tohle jsem dohledal, když jsem se o to asi před rokem zajímal. Možná někde existují nějaké statistiky. |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |  | Zemědělská letadla   24. 6. 2012 / 15:23 |  |  
  |    |  Tak tak, deska uz traktory leckde strikaj podle GPS, nebo alespon podle slovnich pokynu sefa s docela velkou presnosti davkovani. A i ten provoz bude lacinejsi. 
 
Navic jsou i pokuty za postrikani mezi herbicidy, musi se nechavat okraj nepostrikany (i kdyz nevim, jestli se tohle taky delavalo letadly). |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |  | Zemědělská letadla   24. 6. 2012 / 23:02 |  |  
  |    |  Já jsem zase slyšel, ale nemám to potvrzeno, že se zase naopak poptávka mírně zvedla. Nebo alespoň přetala klesat. Zkrátka, že se začalo opět s leteckými postřiky. 
A děkuji všem v této diskusi za odpovědi! |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |  | Zemědělská letadla   24. 6. 2012 / 23:42 |  |  
  |    |  Jestli tě to nějak víc zajímá, zkus tady vyhledat příspěvky Antona, bylo tampěkné povídání i fotek, jak se to dělalo v dobách minulých. 
 
Jinak pokud ti jde obecně o takové to "dobrodružné" létání větrem ošlehaných pilotů, bez betonových runwaí a efemsíček, tak koukni na Bush Flying.  SuperCub, Beaver, Otter, případně TwinOtter jsou mimo jiné ta správná letadla pro tento účel. 
 
 |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |   |  | Zemědělská letadla   25. 6. 2012 / 00:18 |  |  
  |    |   |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Zemědělská letadla   23. 6. 2012 / 23:32 |  |  
  |    |   |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Zemědělská letadla   23. 6. 2012 / 23:44 |  |  
  |    |   |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Zemědělská letadla   24. 6. 2012 / 09:54 |  |  
  |    |  Soudruzi v Polské lidové republice - socialistickém Polsku - vyvíjejí nový typ zemědělského letounu. Jedná se o proudové dvouplošné kladivo na dokování a překování plánu pětiletky, PZL Mielec M-15 Belfegor (Belfegor je démon, který svádí líné lidi navrhováním chytrých nápadů. Zde svedl polské inženýry). 
 
Technická data: 
 
M-15 Belphegor 
PHỤC VỤ NÔNG NGHIỆP 
PZL-Mielec (Ba Lan) 
 
Phi hành đoàn : 01 + 02 HK và 2.900 lít hoặc 2.200 kg hóa chất. 
Dài : 12,72 m 
Sải cánh : 22,40 m 
Cao : 5,34 m 
Trọng lượng không tải : 3.090 kg 
Tối đa khi cất cánh : 5.570 kg 
Động cơ : 01 động cơ phản lực Ivchenko-Progress AI-25 có sức đẩy 1.485 kg. 
Tốc độ : 200 km/giờ 
Cao độ : 4.500 m 
Tầm hoạt động : 400 km 
Bay lần đầu : 30/5/1973 
Số lượng sản xuất : 175 chiếc. 
Quốc gia sử dụng : Ba Lan, Liên Xô. 
Phi cơ so sánh : Yakovlev Yak-40 (Liên Xô). 
 
Model do FS2k4 neexistuje, ale připravuje se do FS6k8 
 |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Zemědělská letadla   24. 6. 2012 / 10:02 |  |  
  |    |  Kooperace s vietnamskými soudruhy?   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Zemědělská letadla   24. 6. 2012 / 21:21 |  |  
  |    |  tohle muže vzniknout jen v Polsku   |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Zemědělská letadla   24. 6. 2012 / 23:18 |  |  
  |    |   |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Zemědělská letadla   24. 6. 2012 / 23:47 |  |  
  |    |  | No to je ale obluda!! Fakt to lítá?? Já ještě neviděl proudový dvouplošník.....to je fakt peklo... |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Zemědělská letadla   25. 6. 2012 / 10:26 |  |  
  |    |   Nádherná ukázka "modernizace" osvědčeného - evidentně krok za krokem zmodernizovaná An-2 !!! 
 
Horní plocha - osvědčená, jen zeštíhlená. 
Dolní plocha zmenšená (přece jen zrušit by byla moc velká modernizace) 
Motor - místo radiálu proudový 
Podvozek - místo ostruhy tříkolový 
Kabina - nízko s dobrým výhledem (jen bych nedoporučoval moc zdvihat hlavu, mohlo by to pilotovi vcucnout bekovku) 
Obávám se ale, že brzdy budu pořád pneumatické, jako u anduly a dromadera... Modernizovat všechno by bylo příliš náročné... 
 
Když zmodetnizujeme každý prvek, bude modernizované letadlo nejmodernější ! 
(pokud to ovšem nakonec nebude nějaký bastard... ) 
      
 |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Zemědělská letadla   25. 6. 2012 / 10:43 |  |  
  |    |  Jeden z dalších důvodů utlumování práškovacích letadel je i v EU: dotace na letadla nula, dotace na traktory obrovské. Dokonce se před pár lety, když to vypuklo (dělal jsem u práškařské firmy - modří vědí   ), mluvilo o obrovské lobby nejmenovaných výrobců traktorů a o ouředníkovi, který měl tyto dotace v EU na starosti a jelikož byl holanďan, tak měl lány s tulipánama, široké pár metrů a dlouhé hóóóódně metrů, každá odrůda se stříkala něčím jiným, tak holt byl výhodnější traktor než letadlo    
Protesty a výpočty práškařských letadlových firem, že letadlo neničí koly ošetřovaný porost (někdy traktor zničí až 10% úrody) nějak neuspěly. Pak další argumenty - nebezpečnost létání v malých výškach, v závislosti na větru nemožnost přesného zaměření, vzhledem k zastaralé technice ne moc přesné dávkování, realivně hodně podpůrného personálu atd. 
A Air tractor, zvlášť v turbo verzích a konkrétně AT-502 byl hodně dobrý éro, v Košicích se dokonce pracovalo na tom, že se dva koupí, až přišel definitivní škrt dotací z ministerstva a bylo vymalováno. 
Na druhou stranu pokrok, který udělaly traktory je na spadnutí brady, jel jsem pár metrů v jednom John Deere nebojaksetopíše a bylo to skoro lepší, než v osobáku. Naťukáš to do GPS, na pičítači dávkování a jen koukáš na obrazovku, až se rozsvítí červená, že máš hotovo, nebo máš dolít postřik, klimatizace udělá příjemné pracovní podmínky a sedíš tam jak v obýváku. A je to vícúčelový, odpřáhneš stříkacícho pavouka, zapřáhneš pluh s 20ti radlicema a jedeš - a to letadlo neumí. 
A staří práškaři sedí doma a brečí, lítat s ničím jiným už nechtějí, neboť ve výškách nad 20 metrů mají všichni závratě   
Peace, brothers! |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Zemědělská letadla (do FSX) C188B AGTRUCK   25. 6. 2012 / 18:29 |  |  
  |    |   |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |  | Zemědělská letadla (do FSX) C188B AGTRUCK - ešte video   25. 6. 2012 / 19:48 |  |  
  |    |   |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |  | Zemědělská letadla (do FSX) C188B AGTRUCK - ešte video   25. 6. 2012 / 20:56 |  |  
  |    |  | Tak tohle je tedy mazec, snad si ještě koupím FSX |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |  | Zemědělská letadla (do FSX) C188B AGTRUCK - ešte video   25. 6. 2012 / 21:20 |  |  
  |    |  | Pekne. Ta trava je sucast scenerie alebo je na to nejaky vylepsovak?  |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |   |   |  | Zemědělská letadla (do FSX) C188B AGTRUCK - ešte video   27. 6. 2012 / 21:32 |  |  
  |    |  | Součást scenérie, konkrétně je tam použitá WA56 od FTX (mimo jiné). |  
  |   |  
 
  |  
  |