FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 11. 10. 2025, svátek má Andrej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Anti-Ice Jeden příspěvek | Celý strom
Anti-Ice   14. 2. 2005 / 22:29
Totti10
Nejak mi nejde do hlavy jedna veta z manualu k 737 ohledne Anti-Ice. Je tam tato veta:

"Icing conditions exist when OAT - TAT is 10°C/50°F or below and....."

Nejak mi ta veta nejde do hlavy - jak je to mysleno? OAT minus TAT mi prijde blbost, protoze to by pod 10°C bylo naprosto vzdycky pokud by nebylo zrovna megatropicky vedro a pak by tahle veta byla naprosto zbytecna. Poradi nekdo?
   Seznam příspěvků  

Re: Anti-Ice   14. 2. 2005 / 22:35
Švící
No že námraza se tvoří, když je OAT nebo TAT pod 10°C.. To je známá věc, že námraza se nejvíc tvoří okolo 0°C a TAT je vždy vyšší než OAT, takže při TAT 10°C už bych se námrazy pomalu bál...
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Anti-Ice   14. 2. 2005 / 22:37
Totti10
Takze ta pomlcka ma funkci "NEBO"? to jsem potreboval slyset

Jo a jeste sem zapomnel stoji tam: OAT (ground) - TAT (airborne)
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Anti-Ice   14. 2. 2005 / 22:51
Rambo
OAT - outside air temperature (venkovni teplota)
TAT - total air temperature(teplota tesne v okoli letadla)

Pokud jsi na zemi, tak se zobrazuje OAT, kdyz vzlitnes, tak se zobrazuje TAT. Doufam ze sem se nekde nesek )
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Anti-Ice   15. 2. 2005 / 00:08
Totti10
Ale jo - diky za odpoved, ale tohle vsechno vim .... jen z ty vety nejsem moudrej, CO teda kdyz je pod 10°C.

"Icing conditions exist when OAT (ground) - TAT (airborne) is 10°C/50°F or below and....."
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Anti-Ice   15. 2. 2005 / 15:06
Ekim
Ber to tak, že stanovenie tejto teploty vychádza jednak z výpočtov kdejakých gradientov a aj z reálu ako prevencia, na základe reálnych skúseností a nehôd, ktoré sa v praxi kôli podceneniu námrazy stali. Už dávno mi jeden bývalý kolega spomínal, že bol kdesi na letisku svedkom, ako z mašiny odpadávali 10 cm hrubé pláty ľadu z krídel. Prepočítaj to na plochu krídla, vynásob hustotou a budeš prekvapený...Nedumaj, na toto Ti nikto presne neodpovie. Ber to ako nutnosť danú manuálom. Mike
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Anti-Ice   15. 2. 2005 / 08:01
forex
pokud nemas pristroj ktery zobrazuje obe tak vetsina panelu zobrazuje TAT a ta se pri pohybu po zemi vetsinou rovna te OAT.
Ja pouzivam Dawtron, ten ukazuje stale OAT a to pak napr v 30 000 ft je tat - 20 a OAT - 52.
(Jen muj soukromy postreh)
Osobne jsme jeste nezaznamenal problemaÿ at mam zaply Anti ice,De ice, ci pitot heat, prijdou mi tyxhle funkce jen na ozdobu FS, podobne jako seatbealt ci no smoking)))
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Anti-Ice   15. 2. 2005 / 08:35
Luděk Ch.
De-ice, Anti-ice, jsou opravdu jen na ozdobu, ale Pitot Heat rozhodně ne. Zkus proletět námrazovou oblastí - vrstva mraků, u které máš v nastavení weather zapnutý icing. V tom případě ti bez zapnutého Pitot Heat spolehlivě zamrzne pitota a rychloměry padnou na nulu. To se to pak krásně letí
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anti-Ice   15. 2. 2005 / 08:45
forex
tak na ten icing s ekouknu) Diky za radu
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Anti-Ice   15. 2. 2005 / 10:03
Totti10
Opet diky za radu, opet nic novyho pod sluncem, ale na tohle jsem se taky vubec neptal. Ptam se na vyznam ty vety, popripade od nekoho vysvetleni presne kdy pri jakych teplotach se wing anti-ice a engine anti-ice zapinaji.

K tvy poznamce ohledne zbytecnosti. To k pitot heatu ti vysvetlil Ludek. K tomu zbytku. NEKDO lita aby mel tisice scenerii, hlavne se mu to letadlo vzneslo a po 8x urychlenym case hned nejak pristal na letiste se svoji krasnou scenerii. Pak treba absolutne netusi k cemu tam ty tlacitka ma, k cemu je pitot heat a podobne.
Nekdo si ovsem simulator porizuje proto, aby si doma moh "realne" zalitat a opravdh se neco naucit s B737. Takze studuje hromadu realnejch manualu, vali se v mapach a podobne.
Jinak kdyby ses ptal - Seat Belt znameni v PMDG samozrejme taky ovladam.... je to v IN-RANGE checklistu, takze nemam na vybranou
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anti-Ice   15. 2. 2005 / 10:11
forex
jak jsem psal,jen muj postreh, ja osobne to vzdy zapnu vsechno najednou.) akorat si hlidam tu teplotu,aby nesla pod 0 ( OAT)
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Anti-Ice   15. 2. 2005 / 10:08
Totti10
...jinak jeste ve FSce jako takove mas taky u nejakejch panelu ovladani treba APU a podobne - ale je to akorat na ozdobu. V profi add-onech bez toho ani nenastartujes
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anti-Ice   15. 2. 2005 / 10:13
forex
aha,tak to ani nevim co je)))
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Anti-Ice   15. 2. 2005 / 09:58
Švící
Jasně, jestli je to tam tak, tak to má stoprocentně význam "nebo". V letadle ti většinou teploměr ukazuje TAT, tedy OAT plus teplota, o kterou se čidlo ohřeje díky aerodynamickému ohřevu, který vzrůstá s rychlostí. Na zemi je tedy TAT rovna OAT.. No a při OAT menší než cca 5°C vzniká námraza, proto tam asi zahrnuli 10°C, aby to "platilo" i pro TAT, která je za letu vyšší...
   Seznam příspěvků  

Re: Anti-Ice   15. 2. 2005 / 14:38
Štefan
Engine ANTI ICE = vyhřívání vstupního ústrojí motoru, používá se hlavně preventivně ještě před vznikem námrazy. Pokud již námraza vznikne, hrozí poškození lopatek kusy odlamujícího se ledu.
Wings ANTI ICE = opět se vyhřívají (např. Boeing) náběžné hrany křídel, ale použití je vázáno až PO vzniku námrazy. Druhý způsob odstaňování námrazy z křídel je pomocí pružných (gumových) nafukovacích vaků - po vzniku námrazy se cyklicky po určitou dobu nafukují a vyfukují - tím se zmazky uvolní a "odpadnou" (L410, a všeobecně spíše turbovrtulová letadla).

ENGINE ANTI ICE - používá se, pokud je venkovní teplota pod "plus" 10C a existuje viditelná vlhkost (= mraky). Pokud je teplota třeba jen 3 stupně, ale letoun neletí v mraku, vyhřívání se používat nemusí. Zároveň ale pokud je 15 stupňů a očekává se delší pobyt v mraku, je vhodné tyto prostředky zapnout - teplotní poměry se mohou velmi rychle změnit.

WING ANTI ICE - To samé platí při klesání z nějaké vyšší hladiny, kde letadlo strávilo delší dobu (cca více než 2 hod) - palivo v křídlových nádržích může mít teplotu hodně pod nulou, a i při sklesání do nižší teplejší hladiny může ochlazovat povrch tak, že se na něm v oblačnosti začne tvořit námraza, i když je okolní teplota nad 10C.

Nutno podotknout, že při používání ANTI ICE prostředků (opět hlavně motorů) je nutno zapínat i zapalování na motorech (CONT) - prevence proti nenadálému zhasnutí při nasátí možného odlomeného zmrazku...
 1x    Seznam příspěvků  

Re: Re: Anti-Ice   15. 2. 2005 / 15:15
Totti10
DIIIKY!!! - presne takhle nejak je to v tom manualu popsany, jenom to neni takovymhle az "pro debilky" stylem, takze sem to z toho tak nepobral. Ted uz jo, diky moc
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Re: Anti-Ice   15. 2. 2005 / 15:30
Ekim
A na záver ešte jedna nám starším známa perlička - spomienka. Pár rokov dozadu sa na odmrazovanie používal lieh vo vysokej koncentrácii, a nakoľko ho používali v ruských mašinách, tak technici od mašin boli večne v "lihu" ) Tak z tých čias je toto pomenovanie "byť v lihu...a odvtedy sa používajú rôzne glykoly a podobne. Mike
   Seznam příspěvků  

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ