|  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 26. 7. 2012 / 11:44 | |
|  | | |
|
 |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 26. 7. 2012 / 11:52 | |
|  | Jo jo, "Kalibra" od UCL, jak se přezdívá téhle Cessně, která teď již létá pod ANS. Článek je pěkně napsaný, aby byl pochopitelný pro širokou veřejnost a vesměs se v něm obhajuje co dělají poměrně nákladná letadla této speciální flotily. Kalibra zalétává většinu letišť v ČR a střídá se často s L-410. Do Citationu jsme dodávali něco vybavení, takže mohu potvrdit, že to co mají na palubě a v kokpitu, tak je opravdu špička ve světě, další podobné vybavení už by museli mít od NASA 
|
| |
|
 |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 26. 7. 2012 / 15:05 | |
|  | Jinak volacku "Kalibra" pouziva UCL pro litani se vsema svyma eroplanama, ne jenom pri mereni. (vzdycky kdyz je na frekvenci slysim, tak jeste v letadle kontroluju do kdy mi plati medical, radiofonak a vsechny kvalifikace)  |
| |
|
 |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 26. 7. 2012 / 12:56 | |
|  | Jo, Tereza Šírová dělá (nejen) na poměry českýho mainstreamu leteckou tematiku hodně dobře... Už jenom čekám, kdy se tam v diskusí objeví chudáčci, co začnou vykřikovat, že k čemu na to potřebujou bizjet, proč jim nestačí tralalajt  |
| |
|
 |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 26. 7. 2012 / 13:26 | |
|  | S prvni casti souhlasim. Tu druhou jsi sem ani nemel psat |
| |
|
 |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 26. 7. 2012 / 13:47 | |
|  | To je normalni. Odporniku ci odborniku na letectvi se pak najde vzdy dostatek, takze komentare podobneho typu jsou vcelku ocekavany a to nejen na Idnesu, jak hadam, ale brzo i jinde 
Letet kalibraci ILS s Ultrahnojem a nebo malou Pressnou Cessnou, to je blbost, letadlo musi mit urcitou hmotnost, bez toho bude jen merit jak foukaji vetrne poryvy. Ackoliv BBJ by taky nebyl spatny, ale to ansemu pidi-Uradu pro Potirani Civilniho Letectvi nehrozi. Boeing to leta jako kalibracni letadlo treba v USA pod FAA. Respektive nekolik Boeingu. |
| |
|
 |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 26. 7. 2012 / 14:51 | |
|  | ...to ne Tragéde, jen si myslím, že na to kolik máme přístrojově vybavených letišť by UCL úplně stačila jedna mašina, případně si myslím, že by to mohla dělat externí firma odjinud z ciziny kde mají větší cvrkot. Je třeba si ale uvědomit, že v tomto případě by si strejdové z UCL nemohli hezky zalítat a to je to, o co tady běží soudruzi především.... ) |
| |
|
 |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 26. 7. 2012 / 15:06 | |
|  | Pokud vim, tak jejich pusobeni neni omezeno pouze pro kalibraci zarizeni na pristrojovych (civilnich) letistich. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 26. 7. 2012 / 15:14 | |
|  | Navíc už to nejsou žádný strejdové z ÚCL, ale z ŘLP, pod které to přešlo, a ti nedostatkem peněz netrpí a z daní placení taky nejsou. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 26. 7. 2012 / 23:51 | |
|  | Jak si to s tím ŘLP myslel -že nejsou placení z našich daní??? ŘLP je státní podnik. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 26. 7. 2012 / 23:54 | |
|  | RLP si vydelava dost na to, aby uzivilo nejen sebe. Ne kazdy statni podnik je ztratovy... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 27. 7. 2012 / 00:24 | |
|  | ŘLP nevydělává, ale - vybírá poplatky a pak nabízí služby - které ovšem každá slušná normální země NABÍZET prostě musí! Velice slušnou část si ponechá na svoji režii (viz. palác v Jenči) a pak teprve pošle část státu.Howgh! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 27. 7. 2012 / 08:36 | |
|  | A já jim to ze srdce přeji, protože zrovna tohle odvětví prachy potřebuje, jinak bych jako pilot doplatil na kvalitu ŘLP.
Stejné, ne-li větší jsou úplně všude. I v nejzapadlejší Nigérii a já nevim kde, když tam bude ANS, tak tam budou poplatky. Za elektroměr platíš a pak za elektriku. To je nejmlich to samé. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 27. 7. 2012 / 08:44 | |
|  | Nesdílím agresi proti ausgerechnet ŘLP...
Jsem přesvědčen, že pokud je požadována určitá kvalita služeb, je nezbytné, aby dotyční pracovníci (zaměstnanci) meli také patřičné zázemí (a samozřejmě adekvátní pracovně právní vztahy a podmínky). ŘLP se stěhovalo do nového po 50 letech (!!) - půl století byli "ve skleněném paláci na Ruzyni" - ale bylo to skutečně půl století. Divil by se někdo, kdyby se nějaký provoz v roce 1968 přestěhoval do nového, když doteď byli v baráku z roku 1908 ? To by asi nikomu divné nepřišlo, proč je to divné teď?
A mohlo by se zdát divném, proč se zastávám ˇ%RLP - ale je to proto, že mají stejný problém, jako má zdravotnictví (jen mají o trochu víc právního prostoru, jak se se skutečností vyrovnat - což jim závidím, ale přeju)
- obě komodity jsou "zaručeny" - zdravotnictví i ŘLP - protože je obecný zájem, aby to fungovalo a lidi nepadali z luftu a neváleli se nemocní a mrtví na ulici.
- obě komodity jsou garantovány (nikoliv placeny !!!) státem (zdravotnictví ústavou)
- část občanů dokonce trvá na tom, že "zdravotnictví je z ústavy zadarmo a ty kurvy doktoři za tio ještě chtěj platit!" - populističí politici (bez ohledu na barvu šály kolem krku) na této vlně rádi jezdí, i když každý alespoň trochu myslící delfín domyslí, že zadarmo takovou věc jde jen těžko provozovat. Méně vyšponovaná ale v zásadě stejná věc platí pro ŘLP.
- podmínky pro zaměstnance musejí být na patřičné úrovni. V sále dispečerů ŘLP musí být tma a klid, doktor musí mít čas se najíst, doučit novinky a odpočinout si (velmi zjednodušeně řečeno). Podmínky jsou každému jasné, ale jejich zajištění je často zhola nemožné - a to přijde kritikům správné (!!) Není horší vrah, než nevyspalý, vyhořelý a hladový doktor.
- "stát" (tedy daňový rozpočet pro ŘLP a "solidární zdravotní pojištění" - tedy zdravotní daň pro doktory) ani v jednom případě neplatí celý provoz tak, jak jej garantuje, slibuje a deklaruje (!!!) ŘLP má možnost svůj rozpočet zachránit poplatky (a není to výmysl nás nebo evropských byrokratů, tak to funguje v mnoha zemích už dlouho, dlouho) - zdravotnictví "za naší hranicí" si tak pomáhá taky už dlouho. Akorát u nás to populističní pravoleví politici nejsou ochotni uznat.
Takže - že se ŘLP přestěhovalo do svého nového "paláce v Jenči" je jen dobře. Protože takové kroky pomáhají formovat nepřekroucený pohled společnostui na svět - a možná jednou i na ty špitály dojde... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 27. 7. 2012 / 08:52 | |
|  | Ono by bylo lepší prostě ŘLP zrušit a jednou týdně v pondělí ve špicce jsem poslat řídít pár řídících ze zahraničí , že jo ... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 27. 7. 2012 / 09:25 | |
|  | Ostatni dny muzou klidne vzit kuci z IVAO  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 27. 7. 2012 / 09:35 | |
|  | Tvl ... Jsem = sem ) |
| |
|
 |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 26. 7. 2012 / 15:14 | |
|  | Ach jo ... Vlastne nejlepší by bylo, kdyby si letadlo pronajímali od Vás, že jo .) |
| |
|
 |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 26. 7. 2012 / 19:34 | |
|  | neni to pravda, obe letadla jsou praktickz denne ve vzduchu, takze prace je v CR porad dost. Ono nejde jen o kontrolu letist, kalibruji se a kontroluji take vsechny VORy, NDB, primarni radar a mnoho dalsiho, to co je popsano v clanku je jen jeden z ukolu... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 26. 7. 2012 / 23:47 | |
|  | ...tak jestli 2 letadla jsou v ČR denně ve vzduchu, tak v Německu jejich UCL musí provozovat vlastní ajrolinky a denně mají ve vzduchu tak nejmíň 30 mašin, pokud "by voko" porovnám počty letišt, RNV zařízení a podobně.Nebo se pletu???? )))
Jo a ještě by mě zajímalo, co se na NDB kalibruje????Snad jen jestli je zapnutý a v noci ho někdo neukradl, ale to může udělat strejda na fichtlu, kterej tam dojede ))))
Sorry že tak hryžu, ale zkušenost mi říká že skoro nic v ČR nefunguje efektivně a normálně a české letecké úřady jsou na pomyslné špici ledovce byrokracie a neefektivity - osobní zkušenost! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 27. 7. 2012 / 09:40 | |
|  | Teda, odborník na radionavigační prostředky nejsem, ale dovedu si predstavit na NDB kalibraci v docela širokém slova smyslu - krom toho tvého zapnutí X vypnutí tak jestli jeho směrová charakteristika je taková, jaká má být (čili ho v letadle vidíš ze všech stran, jestli v nějakém směru není nějaký útlum apod... ), jestli je jeho dosah takový, jaký má být, jestli není něčím rušen.... stačí? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 27. 7. 2012 / 09:58 | |
|  | Ahodou okolností našel kalibra létá měřit Polsko, někdy Německo, takže není to jen naše malá hrouda, na které se potloukají - v rámcí EU llétají poměrně často jinam. Jak, kdy a proč, co se nedozvíš, to je jen co vím od ŘLP občas, něco z toho, co jim na letadlech děláme atd.
K radiomajáku - ono například stačí, že si jeden aktivní strejda u Neratovic postaví na zahradě amatérské rádia a máš problém. Například ve Kbelých znám osobně jednoho týpka, který se vyžíval v různých modifikacích klasických satelitů - dělal z nich něco úplně jiného, zůstávaly mu jen ty talíře. Nicméně jich měl na zahradě asi 15 a zřejmě věděl co dělá, protože signály co z nich a do nich šly, tak dělali problém letišti Kbely a to tak, že nastoupili na něj vojáci a nakázali mu to zlikvidovat. Zahrada je dodnes dlážděná satelitama a posedává tam taková nepříjemná babka, říkali jsme jí babka satelitka. Je to vedle restaurace Delta ve Kbelých, můžeš se přesvědčit sám.
Takže jde přesně o to, co říkal dochtor, zařízení mohou být rušena a nepříjdeš na to - krom výpadku, že ti to nefunguje v letadle - jinak, než právě kalibrou a nebo turbíkem. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 27. 7. 2012 / 10:38 | |
|  | Jednoho dne se Kopříku zbavíme desítky let staré a naprosto archaické technologie nadobro a nebudeme potřebovat ani NDBčka, ani VORy, ani DMEčka, ani ILS a tím pádem ani Kalibru (a tady mi kamarádi z ŘLP snad prominou, koneckonců ani ty řídící, aspoň ty oblastní). A taky nebudeme miset číst litánie Španělských NOTAMů, kde všude nefunguje správně tenhle a tamten VOR a GS 
"Nová" technologie, která toho dokáže nesrovnatelně víc a nesrovnatelně lépe (a tím efektivněji, levněji a bezpečněji) je tu už pěkně dlouho...chybí jen politická a komerční vůle a naopak přebývá taková ta tradiční IT zaostalost (přesněji řečeno zpátečnictví, byť občas opodstatněné důrazem na bezpečnost) letectví.
Co totiž Kalibra většinou dělá? Ví přesně kde je a porovnává to s tím, co naměří radio elektronika. Nebude asi překvapením, že velká většina letadel v běžném provozu ví stejně tak jako Kalibra velmi přesně kde je a nepotřebuje k tomu ani jeden radiomaják. A bez všech starostí spojených s chybami a omezeními radionavigačních zařízení.
Jenže pak tu máme tu menšinu letadel, které ty radionavigační zařízení potřebují a taky drtivou většinu letišť, kde jsou jejich pomocí publikovaná přiblížení a tak nám všem nezbývá než se s tím smířit a děkovat Kalibře, že se stará o to, abychom těm zařízením mohli věřit A najít v tom to pozitivní a to je možnost si občas trochu zalítat v ne tak úplně jednoduchých podmínkách a mít práci pro pár velmi šikovných lidí z ŘLP  |
| |
|
 |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 26. 7. 2012 / 23:33 | |
|  | Jeelo mě předběhl. Představuješ si to jak hurvajz válku. Ostatně, plán letů včetně jejich programu si můžeš najít na stránkách CAA. Každej měsíc jsou to 2 - 3 letový týdny. |
| |
|
 |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 26. 7. 2012 / 17:26 | |
|  | Na to je celkem jednoduchá odpověď.
kalibrační letadlo se musí umět chovat jako velké latadlo, které kontrolovaná (kalibrovaná) zařízení bude (má) používat. To je jeden z důvodů, proč na to nestačí jen ten turbík.
Před více lety jsem měl možnost kamarádit se s jedním z inženýrů tehdejších kaliber SLI, ze kterého se posléze stal piliot Il-62 a nakonec velmi úspěšný zástupce světové firmy, vyrábějící skutečně špičkovou zdravotní techniku. Vyprávěl tehdy velmi - velmi zajímavé příběhy... a ten článek na technetu je fakt dobrý. |
| |
|
 |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 26. 7. 2012 / 17:28 | |
|  | Mě to vysvětlovat nemusíš |
| |
|
 |  |  |  |  | Kalibrace pozemních navigačních zařízení. 26. 7. 2012 / 17:28 | |
|  | zapomněl jsem napsat, že když začínal, montovali to zařízení od Švédů (nikdo jiný to v Evropě tehdy vyrobit neuměl) do čtrndy, až pak do turbíků. Už je to hodně let... |
| |
|
|