FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 10. 5. 2024, svátek má Blažena Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Real 737 FMC & flightplan (dotaz) Jeden příspěvek | Celý strom
Real 737 FMC & flightplan (dotaz)   15. 2. 2005 / 18:25
Stew
Jakým způsobem a podle čeho jsou waypointy letové trasy v reále zadávány do FMC? Pro každý let existuje předem daný plán? Piloti jej "fasují"? Kdo to plánuje? Nebo existuje nějaký datalink mezi dispečinkem a letouny? Piloti flightplan datlují do FMC ručně nebo jej nějak uploadnou (třeba s USB klíčenky )))))))))))? Jak tyhle věci vlastě fungují ?!? Díky za každou odpověď.
 

Re: Real 737 FMC & flightplan (dotaz)   15. 2. 2005 / 18:35
Totti10
Odpovim na cast dotazu. Waypointy jsou podle toho na jakych routes lezi, vyber jednotlivejch tras je podle spousty veci, co nejuspornejsi, nejrychlejsi, aby se treba na Slovensko zbytecne nelitalo pres cizi (rakouskej) vzdusnej prostor atd atd... presneji ti to povi nekdo povolanejsi. Co vim, tak piloti flightplan loadnou z FMC (uplne stejna moznost jako to mas v profi addonech k FSce) a pak ho zkontrolujou podle FP ktery pred letem dostanou, pripadne podle nej poupravi.

Zbytek odpovi nekdo povolanejsi.... sam budu zvedavej na odpoved
 

Re: Re: Real 737 FMC & flightplan (dotaz)   15. 2. 2005 / 20:15
Latom   
Jak to funguje v reálu? Jednoduše, každé navigační oddělení se snaží najít takovou trať, která je nejoptimálnější. Tratě jsou pro všechny společnosti stejné, každá si jen otimalizuje v závislosti na letadlový park své letové hladiny. Každá trať má i své jméno nebo označení. Pro jednotlivé destinace je vytvořeno několik tratí, ty se postupně ukládají, aby je nemuseli tvořit znovu. A pak se to zkouší pro aktuální povětrnostní podmínky. Tyto tratě jsou v FMC jako COMPANY ROUTE. to dají piloti na druhé stránce v FMC a pak ji jen zkontrolují podle příprav, které obdrželi na briefingu. Tyto přípravy z navigačního pošleš do Bruselu a ten ti pošle na to ACK neboli potvrzení o akceptaci, tzn. trať je odsouhlasena. Pak teprve můžeš podle ní letět. Pokud ne, tak ji musíš opravit. Dnes to dělá program, ale to samotné vytváření tratě se dělá nebo optimalizuje hezky ručně, to v případě, že ti to Brusel nepotvrdí. Jinak ten program to optimalizuje sám automaticky. Někdy to je docela makačka a ne jako ve FSNavigatoru a spol. )
Do té FMC se ale jednotlivé tratě musí nejdříve nahrát, jinak je hezky datluješ sám.
Stačí ti to takhle?
 

Re: Re: Re: Real 737 FMC & flightplan (dotaz)   15. 2. 2005 / 20:52
Stew
Moc děkuju za odpověď ! Ještě by mě zajímalo, v jakém předstihu před plánovaným odletem musí být piloti (nebo posádka) přítomni v reálné 737, aby včas stihli předletovou přípravu, jak dlouho to trvá a třeba teď v zimě, jesli si musíte přivstat kvůli vyhřátí letadla pro pasažéry (..nebo to provádí pozemní personál?), nebo si letadlo prakticky "nestihne" odpočinout a předává se z ruky do ruky? A ještě - používají se někdy na LKPR u 737 vestavěné stairs? Teda jestli to nejni tajný...teď když to po sobě čtu, vypadá to na první pohled kdovíjak..., ale jsem jen prostě zvědavej...!
 

Re: Re: Re: Re: Real 737 FMC & flightplan (dotaz)   15. 2. 2005 / 21:02
Latom   
Běžně má posádka být hodinu před odletem na briefingu. Pokud to je delší let, třeba nějaký speciál, tak by měla být posádka na briefingu ještě dříve. Každá společnost to má přesně specifikované, ale v podstatě půl hodiny před odletem by už posádka, myslím stewardi, by měli být schopni začít s boardingem. Ti potřebují víc času na přípravu letadla. Posádka, jako kokpit, té stačí míň času na přípravu kokpitu. Ale chodí všichni současně.
Co se týká topení, od toho je pozemní personál, tím ale myslím připravení letadla v destinaci, kde je to domluveno, kromě domovského letiště. Pokud jsi mimo domovské letiště, třeba tam parkuješ 12 hodin a pozemní personál nemá oprávnění k této přípravě, tak holt celá posádka jde do studeného letadla. Ale zase APU to dokáže celkem rychle vytopit. Takže postupy nejsou rozdílné jestli je léto nebo zima. Ale pokud se éro předává z ruky do ruky, tak už vyhřáté je, pochopitelně.
Schody na jednom z našich (TVS) letadel máme, ale nevozíme je, protože je to dnes zbytečná váha navíc. Ty se použijí pouze v případě, kdy na daném letišti nejsou schody k dispozici, ale to se informuje předem. Zatím lítáme všude tam, kde ty schody měli. )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Real 737 FMC & flightplan (dotaz)   15. 2. 2005 / 21:26
Stew
Moc děkuju za reakci, nečekal jsem, že se naši ATP piloti až tak pohybují na disk. fórech, ale měl jsem znovu to štěstí, proto rád děkuju. I za tohle fórum! O to víc, že jako virt. kabát už víc jak půlroku používám právě TVS (738 + winglets), ve FS je to pro mě "Default"!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Real 737 FMC & flightplan (dotaz)   15. 2. 2005 / 21:30
Latom   
Já jsem jen malý pilot, jinak dispečer TVS. )
IMHO, jsem právě v práci. )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Real 737 FMC & flightplan (dotaz)   15. 2. 2005 / 21:46
Stew
Ovšem to na věci nic nemění, ba naopak, Ty jsi u své práce, kdežto já dnes už jen nostalgicky vzpomínám, jak jsem v ´89 sloužil u SUEZu na LKMT... stará škola...
 

Flightplany v realu - BRUSEL ON-LINE   15. 2. 2005 / 22:57
Totti10
Kdyz sme u toho, tak tady si muzete nechat on-line schvalit letovej plan, kdo chcete taky zase trosku bliz k realite

http://www.cfmu.eurocontrol.int/chmi_public/ciahome.jsp?serv1=ifpuvs
 

Re: Flightplany v realu - EUroute system na VACC-CZ   15. 2. 2005 / 23:25
PavelS
Používat přímo EUROCONTROL samozřejmě jde, ale je jednodušší používat VATSIM-plánovací systém EUroute ( klik na http://www.vacc-cz.org , kde je varianta optimalizovaná pro ČR ). Systém funguje tak, že verifikuje do něj posílané letové plány s EUROCONTROLEM a tyto ukládá a nabízí je pro přímé použití na VATSIMu.

Využití je v zásadě dvojí :

a) použití již schválených FPL. V systému je již teď uloženo cca 160 FPL z/do českých destinací, které lze buď přepsat pro použití offline nebo přímo poslat do systému, pokud lítáte na VATSIMu. Opakuji, že hlavní vtip je v tom, že všechny plány jsou podle reálu a jsou checkovány zmíněným Bruselským systémem.
b) druhá možnost je tvorba vlastního letového plánku z/do jakékoliv české IFR destinace kamkoliv po Evrope ( míněna Evropa jako EU ne zeměpisně --> s tratěmi zemí býv. sov. bloku si žádný automat neporadí . To funguje tak, že kliknete na ikonku create own FPL nebo tak něco a postupně vyplňujete ( v zásadě ve formátu BOD TRAT BOD ... ) - včetně ovšem hladiny - celou trat. Vyplníte, odešlete a EUROCONTROL vám vyhodí chybovou fajli, co máte blbě. Postupnými iteracemi dosáhnete toho, že vyjede "FPL OK" odkliknete ke schválení a za nějaký čas se vámi vytvořený FPL objeví v nabídce FPLs.

Upozorňuji, že při ladění jsem EUROCONTROL dvakrát vyřadil z činnosti...

PavelS
 

Re: Flightplany v realu - BRUSEL ON-LINE   15. 2. 2005 / 23:30
Tragédie v JRD
Tenhle validator neni zadna legrace... udelat letak aby tim prosel neni vubec jednoduche .)
 

Re: Re: Flightplany v realu - BRUSEL ON-LINE   15. 2. 2005 / 23:34
Totti10
Jojo - taky se s tim vzdycky peru silene ))
Kdyz uz jsme u toho, co se tyce kolonky equipment, tak v tech znacenich se nejak vubec nevyznam, vzdycky tam pastnu SHIRDWXY/S z jednoho FP od Fischera. Jsou nejaky jednoduchy vysvetlivky k temhle znackam?
 

Re: Re: Re: Flightplany v realu - BRUSEL ON-LINE   16. 2. 2005 / 10:12
Petr Slavíček   
Doporučuju manuál k IVAPu oddíl Flight Plan. Jsou tam myslím všechny.
 

Re: Re: Re: Real 737 FMC & flightplan (dotaz)   15. 2. 2005 / 21:07
Angel
Já jen doplním že takhle jednoduché je to jen v rámci Evropy a přilehlých "asijských" zemích. Jinde žádné potvrzení ACK nedostaneš. Brusel se stará jen o lety v rámci EUROCONTROLU.

Funguje to tak že provozovatel pošle FPL do CFMU, což je v podstatě počítač který náhodou pohodili v Bruselu. Má ještě zálohu a ta je v Bretigny. CFMU zpracuje FPL od provozovatelů a pokud jsou v pořádku tak je rozešle na jednotlivé stanoviště ATC. Pokud je v určitém prostroru plánováno víc letů než je dané stanoviště ATC schopno uřídit tak CFMU na let vydá tzv. SLOT. Znamená to že změní čas vzletu tak aby se letadlo dostalo do kritického prostoru později a snížila se tak zátěž řídících.

Pokud je trať neletitelná mimo EUROCONTOL tak je to horší. V tom lepším případě dostaněš zprávu před vzletem že letadlo nebude vpuštěno do vzdušného prostoru příslušné země. V tom horším případě tě nechaj odstartovat a za letu tě otočej zpět případně začnou hrozit takovými věcmi jako je ostrá hotovost apod. Tomu se ale dá při troše šikovnosti předejít

Jó FS Navigator to je pohodička....
 

Re: Re: Re: Re: Real 737 FMC & flightplan (dotaz)   15. 2. 2005 / 21:14
Latom   
Jo jo, většina z nás lítá stejně po Evropě a pokud někdo někde jinde, tak v simu to je jedno.
Je toho trochu i víc, ale byla by kolem toho ještě i větší debata. Nechtěl jsem to moc rozvádět.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ