|  |  | Turbínové letadlo 3. 8. 2012 / 14:03 | |
|  | Kluci, možná mi někdo fundovaně poradíte, nemůžu dohledat relevantní informaci - když bych se chtěl přeškolit jakožto PPL SEP na turbínový SEP, např. Pilatus Porter, co musím splnit? Vím, že je to High Performance Letadlo, ale nemůžu dohledat přesněji, co to obnáší.
Není to že bych to potřeboval já, ale jeden klient na firmě na to vznesl dotaz a tak mu hledám odpověď 
Díky moc za rady |
| |
|
 |  |  | Turbínové letadlo 3. 8. 2012 / 14:33 | |
|  | Turbinovy SEP tak nejak neexistuje 
Jinak to obnasi mit bud ATPL, nebo skoleni na motor a pak vycvik (ground school a prakticky vycvik). Teorie je od takovych 5hod a vice. Praxe zhruba to same. |
| |
|
 |  |  |  | Turbínové letadlo 3. 8. 2012 / 15:31 | |
|  | Supr, diky za info, predam dal  |
| |
|
 |  |  |  |  | Turbínové letadlo 3. 8. 2012 / 15:34 | |
|  | Jo a jestli kolega sezene typovku na PC6 nejak levne, tak at da vedet. Mel jsem kdysi nabidku v Nemecku, ale ta me teda az tak moc neuspokojila (letadlo drahy a za teorii si taky nebali rict "par" EUR). |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 3. 8. 2012 / 16:01 | |
|  | On má vlastního, takže to vcelku neřeší. Nicméně poptám se, za kolik by to bylo 
Já po tom taky pošilhával, protože Steep Dive s Porterem mě naprosto fascinoval, bý na zemi dříve než padáčkáři - a o dosti hodně - to jsem docela čuměl  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 3. 8. 2012 / 16:12 | |
|  | Jestli ma vlastniho, tak tusim odkud vitr vane ale na tom se speed dive s padackarema jen tak nevyzkousi 
Jinak uz jsem se ho naucil taky...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 3. 8. 2012 / 17:05 | |
|  | Á Finist ,jasný sokol... 
Krásný éro.... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 4. 8. 2012 / 13:07 | |
|  | Co ti to tam z toho teče? 
Jinak supr fotky  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 4. 8. 2012 / 13:44 | |
|  | To je palivo... bylo tam tak nejak podivne reseny odvetravani nadrzi 
I kdyz ted uz je to odvetravani udelany zas trochu jinak  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 4. 8. 2012 / 13:55 | |
|  | Já myslel, že to je olivový olej... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 4. 8. 2012 / 14:38 | |
|  | Jo tohle mi pripomnelo reklamu v jednom nejmenovanem shopu na olivovy olej ze Sevilly s 30% slevou  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 4. 8. 2012 / 14:10 | |
|  | Neotočil ti někdo tu kolínkovou trubičku dozadu?

to by vysvětlovalo vše...
(joke) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 4. 8. 2012 / 14:37 | |
|  | Tam nebyla trubicka... tam byla dira ve vicku 
Ted uz tam je vetsi dirka. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 4. 8. 2012 / 16:43 | |
|  | Zajímavý pohled.
Zejména ta přetržená oka závěsu působí dost exoticky....
Jak (kdy, kde) k takové rozborce došlo? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 4. 8. 2012 / 17:25 | |
|  | Pred mesicem ve spanelsku... to upadlo... po skrtnuti kridlama o stromy... pri 60kt |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 4. 8. 2012 / 20:34 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 4. 8. 2012 / 14:37 | |
|  | špunty už upadly úplně?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 4. 8. 2012 / 21:34 | |
|  | Jsem čoveče viděl nedávno video, jak při takovémhle rychlém sestupu majznul pilot křídlem paragána - a zabil ho... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 4. 8. 2012 / 21:53 | |
|  | To verim. Kridlo je pevnejsi nez kosti. Lidi padajici z letadla se obouchavaji o vzpery, vyskovky, propadavaji vrtulema letadel vysazujicich ve formaci, pristavaji proti letadlum s bezicim motorem pri dojezdu na draze a omotavaji si snury kolem krku na stupackach. O mimoradkach pri volnem padu nebo na padaku ani nemluvim. Rozbory nehod paraganu a paraganu vs. letadla se snazim cist pravidelne, jelikoz me tohle litani jeden cas i zivilo. Clovek se muze poucit a kdyz vysazuju v cizine na ruznych letistich s ruznyma letadlama a pokazdy jinyma parasutistama, tak se kazda zkusenost hodi.
Chce to nedelat zadne hura akce, domlouvat se a koukat. Vsak to z meatbombingu sam znas 
Co se tyka tohodle sestupu konkretne s Finistem, tak pokud neudelas cisty zvrat v reverzu, tak je nemas sanci trefit, pokud nemaji wingsuit. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 4. 8. 2012 / 22:01 | |
|  | No na požadavky parašoustů ( tak jim říkala babička ) nikdy nezapomenu. "Mohli byste vypnout levý motor, zabrzdit na 50 knotů, a všech patnáct by nás vyskočilo naráz?"
Tak z toho byl kompromis. Levý motor volnoběh, resp. nulový tah, rychlost 90kts, a maximálně 7 vyskočit naráz. I tak to pro mě byla nejlepší škola, jak se naučit bojovat s asymetrií tahu a prudkou změnou těžiště, jakou jsem mohl dostat... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 4. 8. 2012 / 22:31 | |
|  | Hehe, jojo, neco podobnyho to je i s Dornierem 28 s turbovrtulema. Levy motor na volnobehu, pravy drzi horizont. Zase na druhou stranu mi u nej aspon prisla takova o trosku pohodlnejsi plovouci vyskovka.
U Finista pri vysadkach ve formaci pada 10 najednou. A pokud to neni primo ve formaci letadel, tak se to odehrava samozrejme na co nejmensi rychlosti a jeste tak, ze 6 jde ven delat velkou brzdici klapku na stupacku podel trupu, jeden na kolo vedle mych dveri a 3 sedej vevnitr hned za dverma. Par uzliku nad minimalkou ma clovek vyslapnutou pulku smerovky a plny kridylka proti. Flight idle zvysit nejde, protoze by se z toho trupu trhali jak stranky z kalendare, tak se cela "plechova krabice" klepe a pada si nejakych 1000ft/min dokud vsichni nevyskocej 
Kdyz tech 10 nastrojenych kousku (~800kg?) najednou konecne vypadne, tak si rikam, jaky je asi litat haseni s Dromousem, protoze co to letadlo udela, je neuveritelny  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 4. 8. 2012 / 22:42 | |
|  | A co tedy udela to letadlo ?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 4. 8. 2012 / 22:58 | |
|  | U toho Finista je po vysadku citit, jak pri odlehceni udela takovy maly vykluz doprava a vyrazi nahoru. Rychlost poskoci o nejakych 10 kt navrch, vario o 500ft/min nahoru, u podelnyho trimu jdes z jedne krajni meze na druhou, kridylka z plne vychylky na nulu a smerovka se taky vrati. Pokud se stihne dat hned po vysadku reverz, tak to letadlo vic drzi, ale vetsinou to byva takovy fofr, ze se nestihne (kor kdyz nevidis signal od pašarutistů).
O "jednomistne Andule" se rika, ze se pred shozem musel vyvazit na hlavu a pak stejne drzet knipl obema rukama... to muselo byt politani... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 29. 10. 2012 / 13:54 | |
|  | Takže nakonec končí Pilátusek ne u nás, ale bude na dropzóně Castello de la Plana ve Španělsku příští rok a pak sviští zase na druhou stranu Evropy, takže ač jsem se těšil, mám smůlu 
Kolik jen tak pro zajímavost za to chtěli v tom Německu? Jsem víceméně zvědav 
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Turbínové letadlo 29. 10. 2012 / 15:28 | |
|  | Skoda...
V Nemecku chteli neco malo pres 6000 EUR. 5 hod vycviku + 1 hod zkouska. |
| |
|
|