FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 14. 5. 2024, svátek má Bonifác Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Zvlasnost na podvozku MD 81... Jeden příspěvek | Celý strom
Zvlasnost na podvozku MD 81...   19. 8. 2012 / 22:20
sander
Mohol by mi niekto vysvetlit, ze na co sluzi ta divna suciastka na povozkovej nohe myslim to cierne na kolese co je primontovane akoby na ose kolesa??? Hlavny podvozok ma nieco podobneho ale trci to zo zadu....To som fakt zvedavy....Nieco podobne som si vsimol aj u concorde...Dakujem prikladam aj foto...
24854 B / 600 x 461 / md82-lz-ldc-bulgarian-air-charter-buc-poprad-tatry-tat-lztt.jpg
22554 B / 600 x 465 / md82-lz-ldy-bulgarian-air-charter-buc-poprad-tatry-tat-lztt.jpg
23980 B / 600 x 439 / md90-30-hb-jie-hello-fhe-hw-praha-ruzyne-prg-lkpr.jpg
 

Zvlasnost na podvozku MD 81...   19. 8. 2012 / 22:27
Jenicek737
člověk by skoro řekl,že jsou to zastěrky
 

Zvlasnost na podvozku MD 81...   19. 8. 2012 / 22:30
sander
Napadlo ma nejake brzdy, alebo pouzitie pri pushback....
 

Zvlasnost na podvozku MD 81...   19. 8. 2012 / 22:48
Dobby
V pripade bouchnuti pneumatiky ma tenhle bazmek odrazit rozletivsi se gumu mimo trup a zabranit tak dalsimu vaznejsimu poskozeni trupu a kridel. Bohuzel posledni havarie concordu ukazala, ze v jistych pripadech tohle zarizeni nefunguje..
 

Zvlasnost na podvozku MD 81...   19. 8. 2012 / 22:56
sander
Diki za vysvetlenie,ale asi to moc nefunguje a keby to bolo take ucinne tak by to asi malo viac lietadiel.....
 

Zvlasnost na podvozku MD 81...   19. 8. 2012 / 23:06
Dobby
Ha, tak chytre zdroje rikaji, ze se pletu (nicmene v letecke komunite je tohle moje prvni vysvetleni dost rozsirene). Pry jsou to water and gravel deflectors-viz zde:
http://www.airliners.net/aviation-forums/tech_ops/read.main/155655/
The one installed on the nlg is the water or spray deflector and the one on the mlg is the gravel deflector

Pardon za mistifikaci..
 

Zvlasnost na podvozku MD 81...   20. 8. 2012 / 00:26
Ciki   
Tak měls z části pravdu... prostě to odlifruje bordel...
 

Zvlasnost na podvozku MD 81...   20. 8. 2012 / 09:06
dandee
Prave pri vysetrovani pricin havarie Concordu sa zistilo,ze nejaky bordel na drahe sposobil,ze praskla guma na podvozku a nejake ulomky prerazili potah kridla , nadrzi a snad aj motoru,lietadlo zacalo horiet . Tak na dalsie Concordy montovali take "blatniky" .
 

Zvlasnost na podvozku MD 81...   20. 8. 2012 / 11:36
Rychlokvaška
Máš pravdu dandee, ale trošku bych to upřesnil.

Ty "blatníky" se na Concorde montovaly i před tou havárií, byla to prostě standardní ochrana, v tomhle případě zejména proti vodě. Problém byl v tom, že zatímco BA implementovaly modifikaci která i v případě že se ten deflector roztrhne, tak ho udrží pořád na podvozku (prostě je to ještě uchycené navíc kabelem), AF se na to stručně řečeno vyprdla (se zdůvodněním, že modifikace není povinná a žádný problém nikdy neměli, aneb typicky žabožroutsky).

Co vedlo skutečně k požáru a následné havárii AF4590 asi zůstane nedořešené, protože to mohl být jak ležící kousek od DC-10 Continentalu, tak právě prasklý deflector, stejně jako pneumatika prasklá z libovolného jiného důvodu (před modifikací na nové zesílené pneumatiky to bylo hodně slabé místo Concordu, při vzletu dosahuje velmi vysokých rychlostí). Dost toho taky bylo řečeno o přeplněných nádržích, ať už jako jedné z primárních příčin, nebo spolupůsobící při nárazu nějakého z těch kusů podvozku. Na runwayi se našlo všechno z výše uvedeného.

A protože vyšetřování je primárně francouzská záležitost, díky napoleonskému právnímu systému je bohužel prvotní agendou nalezení viníků a jejich odsouzení, zatímco skutečné příčiny nehody a bezpečnostní doporučení hrají druhé housle. Se všemi zásadními problémy které z toho vyplývají, jako např. dostupnost důkazního materiálu, nebo nazvěme to "mimodůkazní svědectví" lidí z oboru. Tenhle systém prostě do letectví podle mého názoru naprosto nepatří.

Jinak pokud jde o tu MD-81 z obrázku, jedná se o tzv. Landing Gear Gravel and Water Deflector (tak to aspoň nazval Boeing když si to nechal patentovat) a používá se na letištích s nezpevněnými nebo silně znečištěnými dráhami, jako např. v severní Kanadě, na Aljašce, v Africe, apod. Jeho účelem je odlétavající vodu, bahno a štěrk směřovat zpátky dolů, aby se nedostaly do motorů. Jejich poškození z tohohle důvodu bývala před zavedením dost intenzivní.
 

Zvlasnost na podvozku MD 81...   20. 8. 2012 / 12:07
SONP   
Doplním, že Gravel and Water Deflector je krásně popsaný a viditelný na filmu o Alaska Airlines z produkce Just planes. ( http://www.worldairroutes.com/Alaska.html ) Tam jde o B737-200, kdy kromě různých lyžin na podvozku měli montované i jakési vývody "bleed air" před motory, které mají odfouknout případné předměty směřující do motorů,
 

Zvlasnost na podvozku MD 81...   20. 8. 2012 / 12:10
Létající myš   
Jo je to tak, jedná se opravdu o Landing Gear Gravel and Water Deflector jen francouzský duch to nemontuje na vše co tu lítá
26025 B / 600 x 419 / vu.jpg
 

Zvlasnost na podvozku MD 81...   20. 8. 2012 / 14:56
Fabo™   
U MD-80 je to standart, nepamatuju si ze bych videl ero bez toho. Predpokladam ze duvodem je nizky podvozek.
 

Zvlasnost na podvozku MD 81...   20. 8. 2012 / 09:35
MzM   
Že by to bylo stejné jako tohle? : http://img.motorkari.cz/upload/images/cache/clanky/2009-09/14258/20100330133344-IMG_0570_jpg_resize_1000x830__type_jpg_.jpg

alias na ten bordel?
 

Zvlasnost na podvozku MD 81...   20. 8. 2012 / 09:42
Kachna   
je to myšlený, jako ochrana trupu pro znečištěný dráhy.

tady je třeba i kit, co se dával B737 do verze 200

http://www.b737.org.uk/unpavedstripkit.htm

http://www.airliners.net/photo/686303/M
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ