|  |  | zaujimavy star 18. 2. 2005 / 00:20 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 00:38 | |
|  | No to asi pilot naleti, vyhodi kotvu o delce 12NM primo na VOR a pak jen drzi na napjatym lane... |
| |
|
 |  |  | Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 00:48 | |
|  | No, proste klasicky DME ARC - to mas na dost letistich
.... ikdyz pravda ze ne z IAFu |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 08:56 | |
|  | Po oblouku se má letět třeba STAR DEDIS 1B v Košicích.
Zajímalo by mě jakým způsobem se to letí na menších letadlech jako IFR Cessna, Z-43 atd... |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 09:56 | |
|  | DME ARC v malem letadle taky resil a nakonec me napadlo jednoduche reseni a bylo mi potvrzeno ze se to tak opravdu da zaletet za predpokladu ze na miste je VOR/DME nebo NDB/DME.majak
- naladis na NAV2 majaku ten VOR/DME nebo na ADF NDB a na NAV2 DME, letist az do prislusne vzdalenosti a potom tocis tak ze poletis KOLMO na rucicku ( neb rucicka ukazuje do stredu te kriznice dane DME a tecna, a tedy smer letu, je vzdy kolma na polomer ). Stale sledujes DME a podle toho jak se meni a jak se otaci rucicka, tak opravujes trosku vic doprava/doleva.
|
| |
|
 |  |  | Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 09:50 | |
|  | Jen upresnim ze tohle neni STAR ani jina příletová ( arrival ) procedura, ale přibližení ( Approach ).
|
| |
|
 |  |  | Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 10:28 | |
|  | Jeste doplnim ze DME ARCy se nelitaji v zatacce (ono skoro prakticky neni ani mozny), ale podle GS v urcitem odstupu od one hranice DME po takovem mnohouhelniku. Proste letis a vzdycky po chvilce trosku poupravis kurs, hlavni u DME ARCu je abys neprestrelil danou vzdalenost. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 11:06 | |
|  | Podle GS? Glideslope.. nebo .. ground speed?  |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 13:55 | |
|  | Tak pro ty mene chapave ) ..... podle ground speed  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 15:56 | |
|  | Uaaa, tak to me zajima, patrim k nechapavym a opravdu netusim jak zaletet mnohouhelnik polem DME podle Ground Speed, specialne kdyz vemu nejakeho maleho prcka se standardnim IFR vybavenim a bez GPS. Takze jsem zvedavy, sup sem s popisem .... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 16:16 | |
|  | Podle Ground Speed se drzi jenom vzdalenost od DME ARCu Aby se ARC neprestrelil, drzis se od nej cca 1% tvoji GS. Takze kdyz letis napr 15 NM DME ARC, drzis se kolem 17 NM. Jinak u DME ARCu vetsinou byva i VOR, takze se orientujes jednoduse podle polohy VORu, pokud ne mas vsechno zakresleny jednoduse v mape .
Jinak presnej postup si muzes precist tady: (je to az nekde ke konci stranky)
http://www.stoenworks.com/Tutorials/IFR%2C%20VOR-DME%20Approaches.html
Doctes se tam ze nejaky PRESNE dany postup na to neni - jak pisou, "DME ARC neni veda ale umeni"
P.S: to pravdilo 1% je podle manualu k B737, takze s temi tvymi malymi letadly nevim jestli to plati taky  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 16:24 | |
|  | Asi jsem taky natvrdlej. Ten odkaz jsem pročetl jen zběžně, ale nevšiml jsem si žádné zmínky o Ground Speed. Hlavně nechápu jak se rychlostí dá udržovat vzdálenost?
Cituji:"Aby se ARC neprestrelil, drzis se od nej cca 1% tvoji GS"
Jakej vztah má procento Ground speed (rychlost) ke vzálenosti? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 16:39 | |
|  | No, jak jsem dodaval, tak to 1% ground speed je podle manualu k B737, takze me nekamenujte, z moji hlavy to neni Konstatni ground speed samozrejme udrzovat nemusis, je to priblizna hodnota. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 16:40 | |
|  | Koukal jsem ke tragedovi na stranku do manualu k 737 NG Continental Airlines.... tam je to popsany podobne - ja jenom cituju to co jsem se naucil podle ruznych materialu
Treba to nejak potvrdi i AJS aby byl klid  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 16:35 | |
|  | Letět pravidelně po oblouku je "vyšší dívčí" a pro zpestření bývá obloukový úsek zařazován do všelijakých sportovních navigačních soutěží. Představa, že udržíte stabilní GS (a jsem také nedovtipný, ještě že se Tragéd zeptal co to má být) když letíte 45-60 stupňový segment při silném bočním (a pak třeba čelním nebo naopak) větru je bez GPS velmi těžké - prakticky neustále musí být představa o úhlu větru na trať (a ten se v každém okamžiku mění) vzájemné rychlosti větru a letadla (věřte tomu...) a úhlu snosu (nezaměňujte, prosím, s uhly z nosu). Zkuste si to někdy s L-200, Z-43 nebo nedej bože Vivatem například zde: oblouk o poloměru 40 km z kursu 300 na 240, vítr 290, 26kt, 2000 ft MSL, výchozí bod Benešov nad Ploučnicí - chci vidět, jak kdo v té turbulenci za Krušnými horami udrží konstatntní GS (+-1%) a třeba i s GPS ;-D !!! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 17:13 | |
|  | Nechci bejt moc rejpavej, ale tam se nepise ani slovo o necem takovem - pise se tam akorad ze vzhledem ke sve rychlosti mas volit odchylku od kurzu kdyz se ti DME hne o desetinu na jednu, resp. druhou stranu.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 17:27 | |
|  | Je to tak. O GroundSpeed se tam mluví jen v tom smyslu, že let po oblouku v podstatě způsobuje neustálou změnu směru větru a tím samozřejmě i změny GS a tak je určení pravidelné změny kurzu obtížné.
Stabilní vzdálenost od VORu se tedy nedosahuje udržováním stabilní GS ale více méně plynulýmy úpravami kurzu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 17:28 | |
|  | Uz jsem to psal asi 10krat ze to neni z tyhle stranky  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GROUND SPEED PRI DME ARC 18. 2. 2005 / 17:31 | |
|  | Citace z jineho zdroje - manual k B737 NG, Continental Airlines (ma to traged na strance)
Procedure Turn – DME Arc
A DME arc is the track of an aircraft maintained at a constant distance from a navigational aid by reference to distance measuring equipment (DME).
The distinguishing feature of the DME arc is you are required to fly your aircraft along a circular track around the VORTAC station at a specified distance.
Many transitions, which incorporate DME arcs, are already included in the FMS database and may be selectable by choosing the appropriate approach transition.
Note: A DME arc may be created on the Map by selecting a distance reference (mileage) for a desired FIX page waypoint.
When turning onto an arc, plan to lead your turn to avoid overshooting the desired arc. A good rule-of-thumb is to lead desired DME indication by 1% of your ground speed.
Example: For a 200-knot ground speed, lead 2 miles, and so forth.
Keeping a bearing or radial indicator near the wing tip will keep you close to the desired arc. Flying in a series of short, straight legs are usually the best technique to use. Do not attempt to fly in a continuous bank.
The DME indication will be the same as the published DME distance each time the VOR-RDMI needle passes through the wing tip position. If you drift off the ARC:
If getting closer to the station than desired, turn to put the station behind of the wing tip.
If getting further from the station than desired, turn to put the station ahead of the wing tip.
Technically speaking, correct 10° for each ½ mile outside the arc, and 5° for each ½ mile inside the arc.
Since a graphic presentation of the station’s position is important to flying a DME arc, do not attempt this maneuver with the bearing indicator inoperative.
For most DME transitions, a lead of approximately 10 degrees will be adequate for turning from the arc to the final approach course (at 15 NM from the station, 10 degrees of arc is equivalent to 2½ NM).
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GROUND SPEED PRI DME ARC - OMLUVA!! ;-) 18. 2. 2005 / 17:34 | |
|  | Ja jsem se prve spatne vyjadril a pak uz se do toho sam zamotal. Ty 2 NM nejsou pri letu na DME ARC, ale pri NALETAVANI na DME ARC..... chybicka na me strane  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GROUND SPEED PRI DME ARC - OMLUVA!! ;-) 18. 2. 2005 / 17:38 | |
|  | To je v pohodě. To víš, nesmíš se dát  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GROUND SPEED PRI DME ARC 18. 2. 2005 / 17:37 | |
|  | sorry.. ale ten kdo te ucil anglicky, nechti ti vrati penize
v tom citatu z manualu se nepise nic jineho nez to (snad jsem to pochopil dobre), ze pokud z rovneho letu vstupujes do arcu , tak mas zatacku tocit ve vzdalenosti ktera odpovida 1% tve ground speed - pokud je tva ground speed 200, tak zatacku pro zarazeni do arcu zacnes tocit ve vzdalenosti 2 mile od trate oblouku
jinak samozrejme, nemas letet dve mile od trate oblouku .. smyslem toho oblouku je, aby jsi letel PO NEM .. ne VEDLE NEJ.. takze nevim jak te mohlo napadnout ze poletis dve mile od oblouku ... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GROUND SPEED PRI DME ARC 18. 2. 2005 / 18:15 | |
|  | Penize se vracet nebudou - vsechno sem vysvetlil a omluvil se vys  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GROUND SPEED PRI DME ARC 18. 2. 2005 / 18:32 | |
|  | | |
|
 |  |  | Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 13:15 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Re: Re: zaujimavy star 18. 2. 2005 / 13:56 | |
|  | Vzdyt rikam ze takovych se najde ... nekdo tu zminoval Kosice, pak napriklad Nice ve Francii a tak dale .... |
| |
|
|