FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 22. 10. 2025, svátek má Sabina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
zaujimavy star Jeden příspěvek | Celý strom
zaujimavy star   18. 2. 2005 / 00:20
milan
http://www.thaiflyingclub.com/images/linkAirportPics/picAirportPhuketAppch.JPG

vsimnite si ten prilet od oboch IAF.. zaujimave. cele pociatocne priblizenie sa v podstate stale leti v zatacke...
 

Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 00:38
Rozšafín Ctibum   
No to asi pilot naleti, vyhodi kotvu o delce 12NM primo na VOR a pak jen drzi na napjatym lane...
 

Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 00:48
Totti10
No, proste klasicky DME ARC - to mas na dost letistich
.... ikdyz pravda ze ne z IAFu
 

Re: Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 08:56
Zbyněk
Po oblouku se má letět třeba STAR DEDIS 1B v Košicích.
Zajímalo by mě jakým způsobem se to letí na menších letadlech jako IFR Cessna, Z-43 atd...
 

Re: Re: Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 09:56
Marky Parky   
DME ARC v malem letadle taky resil a nakonec me napadlo jednoduche reseni a bylo mi potvrzeno ze se to tak opravdu da zaletet za predpokladu ze na miste je VOR/DME nebo NDB/DME.majak

- naladis na NAV2 majaku ten VOR/DME nebo na ADF NDB a na NAV2 DME, letist az do prislusne vzdalenosti a potom tocis tak ze poletis KOLMO na rucicku ( neb rucicka ukazuje do stredu te kriznice dane DME a tecna, a tedy smer letu, je vzdy kolma na polomer ). Stale sledujes DME a podle toho jak se meni a jak se otaci rucicka, tak opravujes trosku vic doprava/doleva.
 1x  

Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 09:50
Marky Parky   
Jen upresnim ze tohle neni STAR ani jina příletová ( arrival ) procedura, ale přibližení ( Approach ).
 

Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 10:28
Totti10
Jeste doplnim ze DME ARCy se nelitaji v zatacce (ono skoro prakticky neni ani mozny), ale podle GS v urcitem odstupu od one hranice DME po takovem mnohouhelniku. Proste letis a vzdycky po chvilce trosku poupravis kurs, hlavni u DME ARCu je abys neprestrelil danou vzdalenost.
 

Re: Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 11:06
Tragédie v JRD
Podle GS? Glideslope.. nebo .. ground speed?
 

Re: Re: Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 13:55
Totti10
Tak pro ty mene chapave ) ..... podle ground speed
 

Re: Re: Re: Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 15:56
Marky Parky   
Uaaa, tak to me zajima, patrim k nechapavym a opravdu netusim jak zaletet mnohouhelnik polem DME podle Ground Speed, specialne kdyz vemu nejakeho maleho prcka se standardnim IFR vybavenim a bez GPS. Takze jsem zvedavy, sup sem s popisem ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 16:16
Totti10
Podle Ground Speed se drzi jenom vzdalenost od DME ARCu Aby se ARC neprestrelil, drzis se od nej cca 1% tvoji GS. Takze kdyz letis napr 15 NM DME ARC, drzis se kolem 17 NM. Jinak u DME ARCu vetsinou byva i VOR, takze se orientujes jednoduse podle polohy VORu, pokud ne mas vsechno zakresleny jednoduse v mape .
Jinak presnej postup si muzes precist tady: (je to az nekde ke konci stranky)

http://www.stoenworks.com/Tutorials/IFR%2C%20VOR-DME%20Approaches.html

Doctes se tam ze nejaky PRESNE dany postup na to neni - jak pisou, "DME ARC neni veda ale umeni"

P.S: to pravdilo 1% je podle manualu k B737, takze s temi tvymi malymi letadly nevim jestli to plati taky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 16:24
Petr Slavíček   
Asi jsem taky natvrdlej. Ten odkaz jsem pročetl jen zběžně, ale nevšiml jsem si žádné zmínky o Ground Speed. Hlavně nechápu jak se rychlostí dá udržovat vzdálenost?
Cituji:"Aby se ARC neprestrelil, drzis se od nej cca 1% tvoji GS"
Jakej vztah má procento Ground speed (rychlost) ke vzálenosti?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 16:39
Totti10
No, jak jsem dodaval, tak to 1% ground speed je podle manualu k B737, takze me nekamenujte, z moji hlavy to neni Konstatni ground speed samozrejme udrzovat nemusis, je to priblizna hodnota.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 16:40
Totti10
Koukal jsem ke tragedovi na stranku do manualu k 737 NG Continental Airlines.... tam je to popsany podobne - ja jenom cituju to co jsem se naucil podle ruznych materialu

Treba to nejak potvrdi i AJS aby byl klid
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 16:35
kuma   
Letět pravidelně po oblouku je "vyšší dívčí" a pro zpestření bývá obloukový úsek zařazován do všelijakých sportovních navigačních soutěží. Představa, že udržíte stabilní GS (a jsem také nedovtipný, ještě že se Tragéd zeptal co to má být) když letíte 45-60 stupňový segment při silném bočním (a pak třeba čelním nebo naopak) větru je bez GPS velmi těžké - prakticky neustále musí být představa o úhlu větru na trať (a ten se v každém okamžiku mění) vzájemné rychlosti větru a letadla (věřte tomu...) a úhlu snosu (nezaměňujte, prosím, s uhly z nosu). Zkuste si to někdy s L-200, Z-43 nebo nedej bože Vivatem například zde: oblouk o poloměru 40 km z kursu 300 na 240, vítr 290, 26kt, 2000 ft MSL, výchozí bod Benešov nad Ploučnicí - chci vidět, jak kdo v té turbulenci za Krušnými horami udrží konstatntní GS (+-1%) a třeba i s GPS ;-D !!!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 17:13
Marky Parky   
Nechci bejt moc rejpavej, ale tam se nepise ani slovo o necem takovem - pise se tam akorad ze vzhledem ke sve rychlosti mas volit odchylku od kurzu kdyz se ti DME hne o desetinu na jednu, resp. druhou stranu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 17:27
Petr Slavíček   
Je to tak. O GroundSpeed se tam mluví jen v tom smyslu, že let po oblouku v podstatě způsobuje neustálou změnu směru větru a tím samozřejmě i změny GS a tak je určení pravidelné změny kurzu obtížné.
Stabilní vzdálenost od VORu se tedy nedosahuje udržováním stabilní GS ale více méně plynulýmy úpravami kurzu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 17:28
Totti10
Uz jsem to psal asi 10krat ze to neni z tyhle stranky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GROUND SPEED PRI DME ARC   18. 2. 2005 / 17:31
Totti10
Citace z jineho zdroje - manual k B737 NG, Continental Airlines (ma to traged na strance)

Procedure Turn – DME Arc
A DME arc is the track of an aircraft maintained at a constant distance from a navigational aid by reference to distance measuring equipment (DME).
The distinguishing feature of the DME arc is you are required to fly your aircraft along a circular track around the VORTAC station at a specified distance.
Many transitions, which incorporate DME arcs, are already included in the FMS database and may be selectable by choosing the appropriate approach transition.

Note: A DME arc may be created on the Map by selecting a distance reference (mileage) for a desired FIX page waypoint.

When turning onto an arc, plan to lead your turn to avoid overshooting the desired arc. A good rule-of-thumb is to lead desired DME indication by 1% of your ground speed.

Example: For a 200-knot ground speed, lead 2 miles, and so forth.
Keeping a bearing or radial indicator near the wing tip will keep you close to the desired arc. Flying in a series of short, straight legs are usually the best technique to use. Do not attempt to fly in a continuous bank.
The DME indication will be the same as the published DME distance each time the VOR-RDMI needle passes through the wing tip position. If you drift off the ARC:

If getting closer to the station than desired, turn to put the station behind of the wing tip.
If getting further from the station than desired, turn to put the station ahead of the wing tip.
Technically speaking, correct 10° for each ½ mile outside the arc, and 5° for each ½ mile inside the arc.

Since a graphic presentation of the station’s position is important to flying a DME arc, do not attempt this maneuver with the bearing indicator inoperative.

For most DME transitions, a lead of approximately 10 degrees will be adequate for turning from the arc to the final approach course (at 15 NM from the station, 10 degrees of arc is equivalent to 2½ NM).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GROUND SPEED PRI DME ARC - OMLUVA!! ;-)   18. 2. 2005 / 17:34
Totti10
Ja jsem se prve spatne vyjadril a pak uz se do toho sam zamotal. Ty 2 NM nejsou pri letu na DME ARC, ale pri NALETAVANI na DME ARC..... chybicka na me strane
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GROUND SPEED PRI DME ARC - OMLUVA!! ;-)   18. 2. 2005 / 17:38
Petr Slavíček   
To je v pohodě. To víš, nesmíš se dát
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GROUND SPEED PRI DME ARC   18. 2. 2005 / 17:37
Tragédie v JRD
sorry.. ale ten kdo te ucil anglicky, nechti ti vrati penize

v tom citatu z manualu se nepise nic jineho nez to (snad jsem to pochopil dobre), ze pokud z rovneho letu vstupujes do arcu , tak mas zatacku tocit ve vzdalenosti ktera odpovida 1% tve ground speed - pokud je tva ground speed 200, tak zatacku pro zarazeni do arcu zacnes tocit ve vzdalenosti 2 mile od trate oblouku

jinak samozrejme, nemas letet dve mile od trate oblouku .. smyslem toho oblouku je, aby jsi letel PO NEM .. ne VEDLE NEJ.. takze nevim jak te mohlo napadnout ze poletis dve mile od oblouku ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GROUND SPEED PRI DME ARC   18. 2. 2005 / 18:15
Totti10
Penize se vracet nebudou - vsechno sem vysvetlil a omluvil se vys
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GROUND SPEED PRI DME ARC   18. 2. 2005 / 18:32
Tragédie v JRD
sme to psali soucasne .)
 

Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 13:15
Glagol
Proč chodit do takové exotiky, viz. http://www.estvacc.net/files/charts/eetn/EETN_STAR26.pdf
 

Re: Re: zaujimavy star   18. 2. 2005 / 13:56
Totti10
Vzdyt rikam ze takovych se najde ... nekdo tu zminoval Kosice, pak napriklad Nice ve Francii a tak dale ....
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ