FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 15. 5. 2024, svátek má Žofie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
TURBO ANDULA Jeden příspěvek | Celý strom
TURBO ANDULA   2. 9. 2012 / 11:53
Koprik
Doufám, že to tady ještě nebylo, pokud ano, omlouvám se:
http://www.youtube.com/watch?v=rAKam5VbUlA&feature=plcp
I když se mi ta turbo andula kvůli "divnému čumáku" moc nelíbí, je to maličkost, která nevyváží užitné vlastnosti nesmrtelné mašiny a dá ji šanci ještě dál lítat. Jen věčná škoda, že tam nenamontovali motor M601, který lítá v L410.
 

TURBO ANDULA   2. 9. 2012 / 11:59
Algy   
Tohle už je vlastně An-3
 

TURBO ANDULA   2. 9. 2012 / 12:56
Fishbed   
no....tahle konkrétně je stále An-2
 

TURBO ANDULA   2. 9. 2012 / 13:18
Rychlokvaška
An-3 bohužel moc úspěšná nebyla, vyrobilo se jen pár kousků. Tohle má ale jako retrofit celkem šanci, Rusko celkem zoufale potřebuje něco do těch svých pustin na regionální dopravu...
 

TURBO ANDULA   2. 9. 2012 / 13:37
kuma   
Tam je zajímavý, že ten Glušenko měl taky nějakejch 1350 HP... (jkestli se nemýlím) a nezdálo se jim to přemotorovaný. Myslím, že problém byl právě v těch motorech,. servisu, dostupnosti, to vše v době tvrdého socialistického plánování.

My si to vůbec neumíme představit, ale pokud se člověk noří do historie, tak mnoho kotrmelců Východního bloku bylo způsobeno pro na první pohled malicherné příčiny - s globálním dopadem. Jako příklad může posloužit historie vzniku tanku T-72 - původně verze tanku T-64M, který měl být standardním tankem celého SSSR a měl se vyrábět ve čtyřech strategicky obrovských továrnách v tisícových počtech. Problém byl, že motor do něj uměli vyrábět jen v Charkově, kde ale kapacita nestačila. Tak byl vivinut nový motor - jednodušší, aby mohl být vyráběn "všude" - a tak vznikl T-74. Myslím, že An-3 zanikly ze stejného důvodu (navíc ekonomika provozu tehdy nikoho v SSSR netlačila a kanibalizovatelných motorů Švecov v té době bylo hafo... )
 

TURBO ANDULA   2. 9. 2012 / 17:32
AJS
Kdesi jsem četl, že An-3 měla problémy s vibracem, drak nějak nedal jinou frekvenci vibrací turbíny proti hvězdici. Nevím, co je na tom pravdy a jestli to tak bylo, zajímalo by mě, jak se s tím popere soudobá konverze
 

TURBO ANDULA   2. 9. 2012 / 17:34
kuma   
Zajímavé, to jsem neslyšel - ale jistě možné.
Nejen rezonance s frekvencí motoru, ale možná i vrtule...
 

TURBO ANDULA   2. 9. 2012 / 12:54
Luděk Ch.
To je pěkný, myslím z toho bude přemotorovaná bestie Akorát nevím, proč ještě před zahájením rozjezdu tak mávali řízením dopředu a dozadu. Nebo to dělalo samo?
 

TURBO ANDULA   4. 9. 2012 / 19:07
Kachna   
to dělá motor. Když nedržíš řízení na ATRce, udělá ti to taky
 

TURBO ANDULA   2. 9. 2012 / 13:29
kuma   
Hehe, dobrý! "Basler Andula" !

Sice o tom tady už zmínka byla, ale video ne. Mne nepřekvapuje, že to někdo udělal, spíš naopak by bylo divné, kdyby se o to nikdo nepokusil. Konec konců "turbodaky" už jsou na světě dlouho a i když se moc nerozšířily, vyrábějí (přestavují) se pořád.

Taky volba motoru nepřekvapí, výkony zmíněných eventualit jsou následující:

původní AŠ-62IR 746 kW - 1010 KS
zvolený Honeywell TPE331-12 - 1100 HP = 808 kW - ptrakticky stejný výkon, jako původní motor

a proti tomu M601 - 490/560 kW = 666/760 ks (trvalý/startovní) - ten by s tou andulkou asi moc nenadělal...

Spíš mne překvapuje volba toho Honeywellu, jestli se nemýlím, tak Basler používá PT6A-67R, který má sice 1400 HP, ale u PT6 jde IMHO nepochybně o nejvypiplanější turbohřídelový motor k mání - co to počtu jednotek, součtu provozních hodin atd. atd. - verze PT6A-68, používaná v Texanu II, ta má akorát 1100 HP...
 

TURBO ANDULA   2. 9. 2012 / 13:45
Lowmick   
M601 by byla slaba a navic uz se nevyrabi.
 

TURBO ANDULA   2. 9. 2012 / 14:51
Aardvark   
M601 jako taková ne, ale GE H80 je teprve novorozenec
 

TURBO ANDULA   2. 9. 2012 / 15:12
Lowmick   
No, to ano. Nicmene rec byla o M601. Ale u rady H to bude jednak o cene (to mozna bude hrat do karet trochu vic Kanadanum) a taky o vykonu. Myslim ze nejsilnejsi (?) H85 ma mit 850hp.
 

TURBO ANDULA   2. 9. 2012 / 17:08
kuma   
Dyť píšu, že by M601 s An-2 moc práce nenadělala...
 

TURBO ANDULA   4. 9. 2012 / 19:06
Kachna   
ale vyrábí. Stačí se zeptat GE v Letňanech
 

TURBO ANDULA   4. 9. 2012 / 20:29
Fishbed   
Vyroba M601 jako takove uz ne
 

TURBO ANDULA   4. 9. 2012 / 21:25
Zdenda
Je to taková Pinocchio Andula
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ