| | | TURBO ANDULA 2. 9. 2012 / 11:53 | |
| | Doufám, že to tady ještě nebylo, pokud ano, omlouvám se:
http://www.youtube.com/watch?v=rAKam5VbUlA&feature=plcp
I když se mi ta turbo andula kvůli "divnému čumáku" moc nelíbí, je to maličkost, která nevyváží užitné vlastnosti nesmrtelné mašiny a dá ji šanci ještě dál lítat. Jen věčná škoda, že tam nenamontovali motor M601, který lítá v L410. |
| |
|
| | | TURBO ANDULA 2. 9. 2012 / 11:59 | |
| | Tohle už je vlastně An-3 |
| |
|
| | | | TURBO ANDULA 2. 9. 2012 / 12:56 | |
| | no....tahle konkrétně je stále An-2 |
| |
|
| | | | TURBO ANDULA 2. 9. 2012 / 13:18 | |
| | An-3 bohužel moc úspěšná nebyla, vyrobilo se jen pár kousků. Tohle má ale jako retrofit celkem šanci, Rusko celkem zoufale potřebuje něco do těch svých pustin na regionální dopravu... |
| |
|
| | | | | TURBO ANDULA 2. 9. 2012 / 13:37 | |
| | Tam je zajímavý, že ten Glušenko měl taky nějakejch 1350 HP... (jkestli se nemýlím) a nezdálo se jim to přemotorovaný. Myslím, že problém byl právě v těch motorech,. servisu, dostupnosti, to vše v době tvrdého socialistického plánování.
My si to vůbec neumíme představit, ale pokud se člověk noří do historie, tak mnoho kotrmelců Východního bloku bylo způsobeno pro na první pohled malicherné příčiny - s globálním dopadem. Jako příklad může posloužit historie vzniku tanku T-72 - původně verze tanku T-64M, který měl být standardním tankem celého SSSR a měl se vyrábět ve čtyřech strategicky obrovských továrnách v tisícových počtech. Problém byl, že motor do něj uměli vyrábět jen v Charkově, kde ale kapacita nestačila. Tak byl vivinut nový motor - jednodušší, aby mohl být vyráběn "všude" - a tak vznikl T-74. Myslím, že An-3 zanikly ze stejného důvodu (navíc ekonomika provozu tehdy nikoho v SSSR netlačila a kanibalizovatelných motorů Švecov v té době bylo hafo... ) |
| |
|
| | | | | | TURBO ANDULA 2. 9. 2012 / 17:32 | |
| | Kdesi jsem četl, že An-3 měla problémy s vibracem, drak nějak nedal jinou frekvenci vibrací turbíny proti hvězdici. Nevím, co je na tom pravdy a jestli to tak bylo, zajímalo by mě, jak se s tím popere soudobá konverze |
| |
|
| | | | | | | TURBO ANDULA 2. 9. 2012 / 17:34 | |
| | Zajímavé, to jsem neslyšel - ale jistě možné.
Nejen rezonance s frekvencí motoru, ale možná i vrtule... |
| |
|
| | | TURBO ANDULA 2. 9. 2012 / 12:54 | |
| | To je pěkný, myslím z toho bude přemotorovaná bestie Akorát nevím, proč ještě před zahájením rozjezdu tak mávali řízením dopředu a dozadu. Nebo to dělalo samo? |
| |
|
| | | | TURBO ANDULA 4. 9. 2012 / 19:07 | |
| | to dělá motor. Když nedržíš řízení na ATRce, udělá ti to taky |
| |
|
| | | TURBO ANDULA 2. 9. 2012 / 13:29 | |
| | Hehe, dobrý! "Basler Andula" !
Sice o tom tady už zmínka byla, ale video ne. Mne nepřekvapuje, že to někdo udělal, spíš naopak by bylo divné, kdyby se o to nikdo nepokusil. Konec konců "turbodaky" už jsou na světě dlouho a i když se moc nerozšířily, vyrábějí (přestavují) se pořád.
Taky volba motoru nepřekvapí, výkony zmíněných eventualit jsou následující:
původní AŠ-62IR 746 kW - 1010 KS
zvolený Honeywell TPE331-12 - 1100 HP = 808 kW - ptrakticky stejný výkon, jako původní motor
a proti tomu M601 - 490/560 kW = 666/760 ks (trvalý/startovní) - ten by s tou andulkou asi moc nenadělal...
Spíš mne překvapuje volba toho Honeywellu, jestli se nemýlím, tak Basler používá PT6A-67R, který má sice 1400 HP, ale u PT6 jde IMHO nepochybně o nejvypiplanější turbohřídelový motor k mání - co to počtu jednotek, součtu provozních hodin atd. atd. - verze PT6A-68, používaná v Texanu II, ta má akorát 1100 HP... |
| |
|
| | | TURBO ANDULA 2. 9. 2012 / 13:45 | |
| | M601 by byla slaba a navic uz se nevyrabi. |
| |
|
| | | | TURBO ANDULA 2. 9. 2012 / 14:51 | |
| | M601 jako taková ne, ale GE H80 je teprve novorozenec |
| |
|
| | | | | TURBO ANDULA 2. 9. 2012 / 15:12 | |
| | No, to ano. Nicmene rec byla o M601. Ale u rady H to bude jednak o cene (to mozna bude hrat do karet trochu vic Kanadanum) a taky o vykonu. Myslim ze nejsilnejsi (?) H85 ma mit 850hp. |
| |
|
| | | | TURBO ANDULA 2. 9. 2012 / 17:08 | |
| | Dyť píšu, že by M601 s An-2 moc práce nenadělala... |
| |
|
| | | | TURBO ANDULA 4. 9. 2012 / 19:06 | |
| | ale vyrábí. Stačí se zeptat GE v Letňanech |
| |
|
| | | | | TURBO ANDULA 4. 9. 2012 / 20:29 | |
| | Vyroba M601 jako takove uz ne |
| |
|
| | | TURBO ANDULA 4. 9. 2012 / 21:25 | |
| | Je to taková Pinocchio Andula |
| |
|
|