FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 16. 6. 2024, svátek má Zbyněk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Budoucnost? Formace Airbusů :o) Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Budoucnost? Formace Airbusů :o)   14. 9. 2012 / 10:58
Premek
To jsem zvědav, jestli se něco z toho opravdu uskuteční...

http://www.youtube.com/watch?v=AO_NvrVhcCM
 

OT: Budoucnost? Formace Airbusů :o)   14. 9. 2012 / 11:06
sokol
Vůči těmto projektům jsem dost skeptický...
 

OT: Budoucnost? Formace Airbusů :o)   16. 9. 2012 / 22:44
Rychlokvaška
Určitě uskuteční...v letectví sice všechno strašně dlouho trvá, ale to neznamená, že se nic neděje.

Pár věcí funguje už dnes, například "low noise" approaches - díky CDA sestupům, optimalizaci příletovek a přiblížení a lepšímu ATC. Nový éra jako např. 787 a jejich motory mají třeba i nižší idle speeds, díky absenci bleedů na klimatizaci (která je elektrická) a tím pádem produkují menší hluk a emise. I startér je elektrický ve velmi šikovné kombinaci s generátorem.

Další významný krok nás čeká za pár let díky aktivitám kolem Single European Skies a Nextgen v USA. Globální nasazení a hlavně povinnost vybavení ADS-B se blíží a tohle samotné bude znamenat v letectví tak trochu malou revoluci, které se osobně nemůžu dočkat, ve všem od GA po dopravu. Konečně nebude poloha letadla a parametry jeho letu známá okolí jen díky desítkám let staré radarové technologii s kvantem omezení, ale přesně, rychle a vzájemně díky GPS a datalinku. Tohle otvírá dveře spoustě možností - sníženými rozestupy a inteligentním TCASem na mapě počínaje, přes složitá nepřímá přiblížení podle ANP AR, až po různé trailing a formační lety. Nebude to trvat dlouho a letadla mezi sebou vzájemně budou vědět všechno co potřebují pro "auto-separaci", i bez účasti ATC. Technologie už je tady dávno, zbývá legislativa. Koneckonců o formačních letech se mluví už hodně dlouho, pamatuju si před 15 lety konferenci na téma Galilea, kde to byl jeden z důvodů pro jeho budování pro využití v letectví.

Využití biopaliv je za dveřmi, díky pokrokům v bateriích a palivových článcích je blízká doba elektrického pohonu, speciálně pro GA a regionální dopravu.

A pokud jde o ty zlepšní na zemi - Airbus už testuje svoji 100kW Fuel Cell, což je taková perspektivní náhrada APU v podobě vodíkového palivového článku. Krom energie pro elektrické systémy letadla se uvažuje i o využití pro elektricky poháněné pojíždění. Zajímavé jsou i "vedlejší produkty" - např. voda, která se dá využít na palubě místo vody v zásobníku a ušetřit tak na hmotnosti, ale třeba taky na hašení (a tím pádem by odpadly separátní halonové hasící nádrže). Moderní elektrická klimatizace pak taky může běžet kompletně bez vzduchu od motorů, které pak mají menší spotřebu, generují menší hluk a taky mají větší výkon.

Když už se to objeví na internetu, buď si jistej, že to pokročilo z výzkumáků, prken konstruktérů a debat v zasedačkách
 

OT: Budoucnost? Formace Airbusů :o)   16. 9. 2012 / 23:15
Kachna   
A děti mechaniků nebudou mít co žrát. Komu tím prospějete, druhé straně?
 

OT: Budoucnost? Formace Airbusů :o)   17. 9. 2012 / 00:28
AJS
Kachno, já žasnu. Gramaticky správně, včetně interpunkce. Že by první vlaštovka?
 

OT: Budoucnost? Formace Airbusů :o)   17. 9. 2012 / 09:00
Hermann   
jestli vono to nebude tim, ze uz to pred nim rekl nekdo jiny
 

OT: Budoucnost? Formace Airbusů :o)   17. 9. 2012 / 00:31
AJS
Tu "šikovnou kombinaci" startéru s generátorem, řečenou startérgenerátor, měl už i Turbolet, jestli se nepletu, ale i ATR a Sovereign. Noc nového pod Sluncem. A tam to už dělalo neplechu, motor byl na elektrické spouštění přiliš velký a startérgenerátory odcházely. Proto jsem zvědavej, jak se s tím 787 z dlouhodobého pohledu popere. Bude muset, co jí zbývá...
 

OT: Budoucnost? Formace Airbusů :o)   17. 9. 2012 / 11:06
Rychlokvaška
Jojo, poprali se s tím moc dobře. Samozřejmě až praxe ukáže, ale teoreticky je to obdivuhodný. 787 je v řadě ohledů o několik generací napřed. Speciálně v elektrických systémech, přece jenom se rozhodli, že to bude celoelektrický éro, takže základ musí být v cajku. A taky je, pokrok v generátorech je hodně markantní. Třeba místo jednoho 120kVA generátoru jakej máme na 757 má Dreamliner na každým motoru dva na 250kVA a oba dohromady zabírají jenom o něco víc místa než ten jeden předtím. APU má dva na 225kVA. Všechny dohromady poskytují dvakrát víc energie než celá 747. Schopnost extrakce a poskytování energie je úplně někde jinde. Všechno je kompaktní, snadno vyměnitelný, kontrolní jednotky jsou zvlášť v E/E bayi a snadno vyměnitelné rychle během turnaroundu, atd. Už se neřeší konstantní frekvence, takže jsou proti IDG jednodušší a tím snadnější na údržbu a míň náchylné na poruchy. K dispozici je taky krom klasických 115VAC a 28VDC navíc 235VAC a +/-270VDC přímo pro systémy které to potřebují. Taky motory, přesto že jsou větší, jsou defacto na startování jednodušší...

Mají to prostě vychytaný Nedostatků v elektrice bych se u Dreamlineru bál nejmíň.
 

OT: Budoucnost? Formace Airbusů :o)   17. 9. 2012 / 09:32
Premek
No, neco z toho urcite bude, ale spis mi to pripomelo predpovedi budoucnosti z VTM sedesatych let - nakonec, tehdy to byla obecna moda
http://epicvelocity.files.wordpress.com/2008/10/1950-predictions.jpg

A tenhle priklad je v souvislosti s letectvim asi nejpatrnejsi
http://ps.uci.edu/news/550

 

OT: Budoucnost? Formace Airbusů :o)   17. 9. 2012 / 10:24
kuma   
Jo - a nejlepší je ten "lékař - vědec" v popředí...
Absolutní výtažek všech klišé lékařské vědy...
Na krku fonendoskop, na čele otorinolaryngolopgický reflektor - hledí v nekonečno přes zkumavku jakéhosi blívajzu, nejspíš krvavé moči... Fakt už mu v kapse pláště chybí jen teploměr a gynekologická zrcadla !
 

OT: Budoucnost? Formace Airbusů :o)   17. 9. 2012 / 10:32
Tragédie v JRD
No ale hele... ten americký futuristický článek o roce 2000 jsem přelouskal len zběžně .... a zas tak moc daleko od pravdy nebyli .... v podstatě se +/- trefili o pár let v řadě těch odhadů .)
 

OT: Budoucnost? Formace Airbusů :o)   17. 9. 2012 / 11:17
kuma   
Pokud by se lékaři brali ze současných TV seriálů, tak konec konců i ta obrazová podoba a výbava odpovídá...
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ