|  |  | Jak je to s LODama.... 18. 7. 2002 / 11:41 | Marky Parky |
|  | Nekolikrat jsem tu na foru cetl neco, jako ze jiny LOD nez 13 nejde. Mno tak jsem se rozhodl ucinit par pokusu a prijde mi to vsechno volake divne. Prosim o pripadne objasneni.
Vzal jsem texturu o rozmerech 3963x3893 pixelu. Nastavil jsem uhlovy rozmer pixelu a levy horni roh bitmapy a LOD 13 a jal se resamplovat. Po chvilce prace mi vyskocilo 1248 textur 256x256 = 230MB, po DXT kompresi 52MB.
Ucinil jsem pokus. Podle dokumetnace k SDK jsem pouze zmenil LOD na 9 a ocekaval prislusnou zmenu. Opak je pravdou. Opet 1248 textur.
Rikal jsem si, ze je to mozna dano rozmery textury, takze jsem udelal kopii teto textury o velikosti 1982x1942, prislusne zmenil velikosti pixelu a ejhle. Textur najednou bylo 1024. Cekal jsem, ze jich budto bude stejne, nebo bude vic/min okrajovych, nebo ze jich bude ctvrtina. Ale ze jich bude prave o 224 min, to opravdu nechapu.
Ale hrube bych svul poznatek shrnul asi takhle:
At se budeme snazit jak chceme, tak ve vysledku je vzdy cca 5 pix/m a velikost 1 ctver. km je konstantni bez ohledu na pouzite rozliseni textury, navoleny LOD ci velikost puvodni textury. Je to tak???
Kdyby mi to nekdo mohl blize objasnit, dekuji..
|
| |
|
 |  |  | Re: Jak je to s LODama.... 18. 7. 2002 / 13:39 | Petr Bednář |
|  | Já myslim, že máš v zásadě pravdu. Ten parametr LOD=13 v INFu je asi jen pro formu (ne že by šlo ho vynechat...). Důležitý je nastavit správné parametry pro zdroj (zdrojovou texturu) aby se dosáhlo správného zobrazení počtu pixelů na m ZDROJOVÉ bitmapy. Ale textury typu CUSTOM jsou prostě vázané na LOD13, respektive na jeho absolutní velikost ve FS. Ať nastavíš resampleru LOD jakej chceš, ovlivní to pouze způsob jakým resampler rozřeže a případně zvětší/zmenší zdrojovou texturu. Logiku to má, protože si všimni, že default textury terénu jsou zobrazeny právě v tomto LODu (respektive v této absolutní velikosti ve FS) |
| |
|
 |  |  | Re: Jak je to s LODama.... 18. 7. 2002 / 17:09 | |
|  | 1248 kvadrantu je nejspis sit 39 x 32 kvadrantu, kazdy 256x256 pix, na 50. rovnobezce pixl 4,1 x 4,8m, tj. asi 41.9 x 39.3 km. Pokud se k tomu doslo od zdrojoveho snimku 10 m/pix 3963 x 3893 (nebo 3883?), ktery musi ty pevne kvadranty LOD13 plne pokryvat, zda se mi, ze jsou zatim velmi nepresne zadane CellDimensions (asi tam mas porad ten odhad 0.000090909 a 0.00014706?). Presne uhlove rozmery ctverce 10 m jsou na poledniku 0.00008983 a na 50. rovnobezce 0.00013975. Po resize na 20 m/pix (1982x1942) a zapsani dvojnasobnych CellDimensions je zdrojovym souborem pokryta porad stejna plocha, takze neni duvod, aby vysel jiny pocet kvadrantu. Jestli se jejich pocet zmensil ze site 39x32 na 32x32, je nejpravdepodobnejsi pricina nejaky prepis v novem inf souboru (vim co rikam, omyly v inf souborech, to je moje specialita, viz patch pro relief Slovenska...). S tim typem dat Custom v Terrain SDK je to u FS2002 asi tak, ze bude LOD13 na pevno, uvidime, jestli neprijde nejaka novinka v novem SDK nebo CFS3.
Tvoje obrazky z vyvoje kongresoveho centra se mi moc libi, takze drzim palce, aby to jeste z toho disku slo zachranit!
Vlada Stoje |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Jak je to s LODama.... 18. 7. 2002 / 18:36 | Marky Parky |
|  | Dik za super vyklad, uz se dostavam ze stadia pouzivani do stadia porozumneni ))
Ta chybka je mozna..
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Jak je to s LODama.... 19. 7. 2002 / 06:37 | Rudy |
|  | A stale plati: vic hlav, vic rozumu! I mne to pomohlo utvrdit se ve svych domnenkach. Moc diky. |
| |
|
|