Mě se to zdá docela profesionálně zpracované. Člověk vidí, do jakého stresu se posádka může velice rychle a lehce dostat. Stačí nefunkční nějaký přístroj, k tomu špatné počasí, opomenutí..... a když se takto pár věcí stane rychle za sebou, může to špatně skončit. Vyplývá z toho, že je opravdu potřeba dodržovat předpisy, i když se to kolikrát zdá jako maličkost. Naposledy vyšetřovali MD-83 rozbitou při přistání, posádka byla ve stresu už při startu, protože měli zpoždění, cestou se pořád zhoršovalo počasí, ale udělali chybu, že se pokusili přistát v bouřce. A jak bylo přiblížení v proměnlivé viditelnosti a silné turbulenci se střihem větru náročné, tak ve finále zapoměli zaarmovat autospoilers. A samozřejmě díky tomu po dosednutí na mokrou dráhu dostali težký smyk, přejeli dráhu a do něčeho narazili. Bylo z toho zrušené letadlo a několik mrtvých. Já myslím, že to není morbidní, ale velice poučné, že je potřeba myslet i na detaily. Dnešní téma je "let bez paliva", zřejmě nějaký problém s výpočtem nebo plněním paliva? No uvidíme. Ale kdo má možnost sledovat, vřele doporučuji. |
|