FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 17. 5. 2024, svátek má Aneta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Trochu netradiční vzlet...... Jeden příspěvek | Celý strom
Trochu netradiční vzlet......   21. 10. 2012 / 20:02
Swordfish   
Snad to tu ještě nebylo,ale něco takového jsem neviděl ani ve snu

http://youtu.be/CLnfoeY77LI
 1x  

Trochu netradiční vzlet......   21. 10. 2012 / 20:07
Lejzy
Nechtel bych sedet v kabine.
 

Trochu netradiční vzlet......   21. 10. 2012 / 20:07
Milan Mikulecky
Je hezký, že to nakonec odlepil, ale není jistější to nejdřív projet autem s radlicí a potom startovat?
 

Trochu netradiční vzlet......   21. 10. 2012 / 20:11
Swordfish   
Asi je kapča milovník adrenalinovejch sportů,ale je to vážně síla jak to tam honí aby se udržel v ose
 

Trochu netradiční vzlet......   22. 10. 2012 / 09:56
Premek
Ted mi kamos po shlednuti toho videa rekl dobour poznamku:

"No, hazard to je - na druhou stranu, kdyby se rozhodl prerusit, zastavi na petniku"

 

Trochu netradiční vzlet......   21. 10. 2012 / 20:11
AJS
Já to nejdřív četl jako Experimentální vzlet a říkal si, že to bahno asi bylo účelem, teď jsem se podíval znova, a ono tam je Extrémní vzlet...

 

Trochu netradiční vzlet......   21. 10. 2012 / 20:15
Swordfish   
Já si zase vzpoměl jak jsi tu na sobotní akci nabídl svezení trenérem za pomoc při umývání letadlaJak vypadá dráha ve Slaném???
 

Trochu netradiční vzlet......   21. 10. 2012 / 20:18
AJS
Super. Na kopci a na pískovci. Voda žádný problém
 

Trochu netradiční vzlet......   21. 10. 2012 / 20:28
Swordfish   
Hlásím se jako první náhradník........tedy pokud mě vezmeš
 

Trochu netradiční vzlet......   21. 10. 2012 / 23:04
AJS
Vždyť už je neděle!?!
 

Trochu netradiční vzlet......   21. 10. 2012 / 23:26
Swordfish   
Já vím myslel jsem na nějaké další akci..........byl bych moc rád a samozřejmě přidám na phm
 

Trochu netradiční vzlet......   21. 10. 2012 / 20:14
Balooo   
Neviděl jsi nikdy startovat hydroplán? Akorát to jezero je nějaký divně špinavý...
 

Trochu netradiční vzlet......   21. 10. 2012 / 20:18
AJS
A plováky nějaký malý
 

Trochu netradiční vzlet......   21. 10. 2012 / 20:38
Balooo   
To jsou ruský plováky, ne jako ty dnešní plováky.
 

Trochu netradiční air refueling......   21. 10. 2012 / 21:04
Fishbed   
sorry, nechtělo se mi kvůli tomu zakládat nový vlákno ale narazil jsem na tohle http://www.youtube.com/watch?v=A4O8kaKMv_U
 

Trochu netradiční air refueling......   21. 10. 2012 / 21:37
Myšák CZ
Tak to je taky dost dobrý...
 

Trochu netradiční air refueling......   21. 10. 2012 / 21:46
Kachna   
no panečku
 

Trochu netradiční air refueling......   22. 10. 2012 / 10:18
Matt
Ojojooooooooooj tak to je něco...
 

Trochu netradiční air refueling......   22. 10. 2012 / 16:30
Madvlk   
no týýý vole...to se ten oprátor musel ucvrnknout do textilu...a to pořádně
 

Trochu netradiční vzlet......   21. 10. 2012 / 22:01
leonell
Tam kdyby přijel na kontrolu někdo z ICAO či nějaké jiné obdobné organizace, tak zpátky jede vlakem
 

Trochu netradiční vzlet......   21. 10. 2012 / 22:15
Jeeloo
No masakr, prostě rusáci
tady je jejich "kozlující" turbolet, to nám pouštěli už kdysi na jednom školení

http://www.youtube.com/watch?v=lhUO4pdGCf8&feature=related

Jinak takhle šíleně se hrnout vodou a bahnem, to je dost hrozný pro povrch letadla. Byl u nás jistý klient, který létal s Meridianem. Toho protáhl v Maďarsku po nějakém letišti, kde sice situace nebylat takhle šílená, ale jak vrtule zvedala ten mokrý povrch, kde je prach, kamínky a ostatní, tak to dosti vysokou rychlostí naráželo na trup, křídla a ocas. Působilo to jako brusný papír, dělalo to regulérné záseky do laku a do antén.
Takže určitě bych v zájmu zachování letadla tohle nezkoušel
 

Trochu netradiční vzlet......   22. 10. 2012 / 19:28
Rychlokvaška
Teda ten Turbík toho vydrží ale hodně
 

Trochu netradiční vzlet......   22. 10. 2012 / 09:06
dandee
Molodec!
 

Trochu netradiční vzlet......   22. 10. 2012 / 09:11
Tragédie v JRD
Nu což, tak maj novou livery, noo
 

Trochu netradiční vzlet......   22. 10. 2012 / 16:22
jarda z OV
Tohle je taky mazec

http://www.youtube.com/watch?v=VtsA4A0tL04&feature=related
 

Trochu netradiční vzlet......   22. 10. 2012 / 19:44
Kachna   
tady bych snad řekl, že to musí bejt Fake,... http://youtu.be/xh37vDPGg54
 

Trochu netradiční vzlet......   22. 10. 2012 / 22:34
AJS
Jasně že je to fucke.

Ale Kachno, řekni prosím kdy začneš psát věty s velkým písmenem na začátku věty a kdy přestaneš psát tu čárku se třemi tečkami?

To mě irituje stejně jako Citejšna, rudderové pedály, charty, nebo dotaz "proč si nekoupíš ultralajt, když ti to tolik žere?"

Ale já ten boj za gramaticky lepší svět nevzdám!
 

Trochu netradiční vzlet......   22. 10. 2012 / 22:53
Létající myš   
správně,....boj za lepčí zýtřki se nevzdává
 

Trochu netradiční vzlet......   22. 10. 2012 / 23:13
Kachna   
hlavně bacha na manipulaci s cataut leverama,...

Výjimkou je použití tří teček při psaní výčtů, tam doporučujeme tři tečky oddělovat mezerou pouze po první čárce, před druhou čárkou mezeru neděláme (např. Koupil rohlíky, chleba, máslo, paštiku, … přiznávám, chybí mi tam mezera. Ale to je takovej mj rukopis, aby jste to tady poznali, že.
 

Trochu netradiční vzlet......   23. 10. 2012 / 07:03
AJS
No, já už jednou viděl takový ošklivý anonymní příspěvek na modelářském fóru a jelikož v něm byla sekvence ",...", řekl jsem si: hle, Kachna!

Pak jsem ale na základě jiných indicií usoudil, že to Kachna není, neboť zase až tak jízlivý přeci není!
 

Trochu netradiční vzlet......   23. 10. 2012 / 07:56
Medcin
Mimochodem sekvence tří teček (...) je typograficky špatně. Správně je trojtečka (…), pro nás widláky Alt+0133

Jinak víc, než tři tečky mě sejří dávat přímou řeč do vteřinovek " ". Proč, když máme „uvozovky“ (Alt+0132 a Alt+0147)?


 

Trochu netradiční vzlet......   23. 10. 2012 / 07:58
Medcin
A ještě víc mě sejří automaty převádějící sekvenci znaků na smajlíky.
 

Trochu netradiční vzlet......   23. 10. 2012 / 10:07
kuma   
Za tohle můžu já....

Páč původně tu byly běžné smajlíky, občas ale někdo místo "dvojtečka-závorka" dělá z lenosti "tečka-závorka" a já navrhl, aby to byl taky smajlík. JM to udělal - ujako se to - a já jsem první, kdo na to nadává, protože taky často vyjadřuji povzdech trojtečkoui před závotkou - ze které to pak udělá dvě tečky a šklebící se smajl - zcela proti duchu toho mého povzdechu. Asi takhle:
(ach jo...)
 

Trochu netradiční vzlet......   23. 10. 2012 / 09:49
Kachna   
anonymně nepíšu. Za své názory se nestydím. I když cynický a jízlivý jsem dost.
 

Trochu netradiční vzlet......OT   22. 10. 2012 / 23:25
Jeeloo
Jéje, tohle jsem už dlouho neviděl Není to celé to video. Je to kousek z jedné reklamy a je to dělané v Maya + Adobe After Effects, sám jsem v tom kdysi modeloval jako herní vývojář a blbnul s kamerou v lese, doma a tak porůznu. Sice jsem vertolátora uměl rozhýbat na tehdejším komplu jen na zemi (točila se mu vrtulka), ale i tak to šlo dobře.
Měli jsme na to dokonce kompozici se zeleným pozadím, podomácku dělanou, osazenou hezkým, 500W reflektorem, koupeným od Vietnamců na burze
Pro pobavení dodávám jedno videjko z dáááávné historie, kdy jsme s kamarádem dělali tzv. bezstřihové sekvence, kdy v jednom záběru bylo to stejné dvakrát a pohybujíce se
http://www.youtube.com/watch?v=GL6IJoN9dQM&feature=plcp
Netlemte se mi, bylo mi tam sladkých 20 a nudil jsem se na civilce
Modelování kompozice letadýlek přišlo na řadu až později, neb výpočetní výkon mého tehdejšího komplu renderoval některé scenérie i na dny a videa na týdny
 

Trochu netradiční vzlet......   22. 10. 2012 / 19:14
Rychlokvaška
To je nějaká ukázka/certifikace, nebo další z pokusů UTairu zabít pár lidí na každém typu ve flotile?
 

Trochu netradiční vzlet......   22. 10. 2012 / 19:34
Jeeloo
B je správně
 

Trochu netradiční vzlet......   23. 10. 2012 / 12:31
brendon (SVK832)   
Zabudol ze nema toto lietadlo http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=_gTBe0FWQ18&feature=endscreen
 

Trochu netradiční vzlet......   23. 10. 2012 / 15:58
Hoplite
Zaujimave. Inak letova prirucka na AN-24/26 neuvadza ziadne obmedzenia na vysku vrstvy vody pri vzlete a pristati. Su iba obmedzenia na sneh a brzdne ucinky. Takze aj keby tam mali vodu po okna, leteli by...
 

Trochu netradiční vzlet......   23. 10. 2012 / 18:30
kuma   
oprava - startovali by a snažili by se vzlétnout...
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 12:43
Rychlokvaška
- Příručka neuvádí žádné hodnoty pro standing water/slush? (břečka, rozmoklý sníh, stojící voda)
- Jaká je maximální výška sněhové vrstvy?
- Jaký je princip, pokud jsou hodnoty vyšší než uvádí přírůčka?
- Jaký je princip, pokud existují zjevně horší podmínky, i když je přírůčka neuvádí?
- Jak se počítají vzletové výkony pro kontaminované dráhy?
- Taky bys letěl Peťo?
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 14:23
Hoplite
Svojim prispevkom, ze prirucka neudava limity na vrstvu vody ich vobec neobhajujem. Len som konstatoval, ze take obmedzenie tam nie je. Bolo by dobre vediet aka bola skutocna vyska tej vrstvy.

Bohuzial, prirucka (An-26) sa zaobera len vrstvou snehu, brzdnymi ucinkami a unosnostou pri vzlete z nespevnenej drahy. Presne cisla mozem dat. Sneh je do 20cm.
An-24 ma este uvedene, ze pri vzletoch z nespevnenych a rozmoknutych ploch sa mozu kolesa zaborit nanajvys do 5-6cm.

Ak su hodnoty vyssie - predpokladam, ze prevadzkovatel (v tomto pripade UTair) ma spracovane postupy aj na taketo situacie.

Vypocet vzletovych vykonov nezohladnuje kontaminaciu drahy, jednoducho taky postup tam nie je. Jedine obmedzenie je brzdny koeficient minimalne 0,3. Ak je menej ako 0,6 vstupuje do grafu pre vypocet vzletu znizena hodnota ASDA-y v zavislosti od brzd. koeficientu.

Dobra otazka, ci by som tiez letel.. Urcite by do rozhodovania vstupovalo vela faktorov, ako dolezitost a nutnost letu, ale do neznamych limitov a podmienok by som nesiel.

Osobne si myslim, ze absentujuce obmedzenia, vypocty vykonov na vzlet a pristatie a dalsie veci, su poplatne dobe v ktorej to lietadlo vzniklo. Tiez by som bol radsej keby som mal v prirucke rozne varianty a hodnoty, ktore by pomahali v rozhodovani ist, ci neist.


 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 18:50
Rychlokvaška
Díky moc za rychlou odpověď a super informace z provozu.

Máš pravdu v tom, že v době kdy letadlo vzniklo, se takové věci zase tak moc neřešily. Taky je to přece jenom éro stavěné na letiště s nezpevněnou dráhou. Na druhou stranu mě tak trochu překvapuje, že se to moc neřeší dodnes. Ale jenom trochu, faktem je, že u spousty videí z východu hodně kroutím hlavou a u toho mi běhá mráz po zádech...ale já jsem Evropsky vychovanej leteckej srab Teda naštěstí pro mě, rodinu, aerolinku a cestující.

Z toho videa a z dalších mi připadá, že hloubka toho bahna s vodou je tak 5-10cm. To je podle mě dost, řekněme až příliš. Pro náš provoz (a většina Boeingů a Airbusů všech kategorií od toho nebude moc daleko) je pro podobně kontaminovanou dráhu (uvažuju standing water a slush, přesto že to bahno je mnohem horší) max. hloubka kontaminantu 13mm, cokoliv nad je no-go. A i do toho limitu je to velmi zásadní faktor, ovlivňující dramaticky výkony pro vzlet a přistání. Pokud jde o volný sníh, pak je to 6cm pro Boeingy a 10cm pro Airbusy. Těch 20cm mě hodně překvapuje a popravdě si to nedokážu moc představit.

Pokud jde o ty brzdné koeficienty - je to je záležitost na hodně dlouhou debatu, ale musím říct, že od nich obecně ustupujeme a podobnej trend je vidět i v Evropě a jinde ve světě. Za poslední roky na tohle téma proběhlo hodně výzkumů, sami v tom dost aktivně působíme v UK i EASA a mají poměrně společné závěry - měření brzdného koeficientu je notoricky nespolehlivé, není standardizováno a existuje celá řada metod a zařízení, skutečný brzdný účinek letadla může být oproti naměřené hodnotě koeficientu i poloviční, typické ochylky jsou typicky kolem 0.2 pro mokré dráhy a to je rozdíl mezi dobrým a nulovým brzdným účinkem, nebo řekněme mezi mokrou dráhou a mokrým ledem - jinými slovy naprosto zásadní. Obecně má tzv. friction index díky způsobu měření hodně omezenou vypovídající hodnotu - použitelnou s notnou dávkou rezervy pouze na pevné povrchy - jako je kompaktní sníh, nebo pískovaný led. Na čemkoliv tekutém, měkkém nebo mokrém se od reality můžou lišit natolik, že je skoro nepoužitelný, speciálně pokud je teplota a rosný bod v rozmezí 3º. Třeba tady v UK se friction indexy ani nereportují a slouží pouze pro provozovatele letiště, aby stanovili provozuschopnost dráhy, případně provedli akci, která ji zprovozuschopní.

Jestli má nějaký operátor jako UTair zpracované postupy pro 5-10cm bahna a stojící vody, tak bych je popravdě moc rád viděl, věděl z čeho vychází a taky dobrozdání od úřadu, které jim takové postupy schválil. Tak trochu pochybuju, že existují, ale můžu se samozřejmě plést.

No a to rozhodnutí jestli jít či nejít a co s hodnotami mimo tabulku - ptal jsem se proto, že i když je to tak trochu šedá zóna, u nás vždycky platí, že pro co neexistuje nějaký postup, tak se to pokud možno neprovádí. Tzn. když je kontaminant nad 13mm, tak prostě nestartuju ani nepřistávám. Pokud je dráha led nebo kompaktní sníh a Braking Action není minimálně MEDIUM, tak nestartuju ani nepřistávám. Pokud je prostě něco mimo limity, nebo neexistuje solidní report o stavu, tak se letí až když je to v limitech a to je základní princip. Chápu, že třeba u humanitárních letů nebo v armádě to je jinak, ale to v dopravě (aspoň u nás) rozhodně neplatí...
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 19:10
Kachna   
Davidem pokud si pamatuju, tak se limity nemění ani během života již zavedeného západního letadla. Jakmile je jednou schválený a není nějaká řada velkejch průšvihů, tak na něho nikdo nesahá, protože je to strašně drahý. Viz třeba ATRky (Radimmm potvrdí) 42-300 měla daleko méně limitující omezení, jak 42-500, která byla výkonnější. A to jen proto, že vznikla o pomalu 15 let později. Na 300 už nikdo nesahá a tak v době, kdy 500 by zůstala na zemi, 300 by mohla letět.
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 19:25
Rychlokvaška
Mění. Speciálně v oblasti provozu z kontaminovaných drah se toho mění hodně. Taky něco jiného jsou limity výrobce, něco jiného limity provozovatele. Ty se mění s ohledem na provoz, třeba s ohledem na výstupu ze Safety Management Systému.
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 19:37
Kachna   
No dobře, ale máš manuál výrobce, kterej ty si zpřísňuješ. Ale pokud to neuděláš, nic neporušíš. A když půjde třeba u vás do tuhýho, vezmou jako bernou minci výrobcův manuál a podle něho se bude lítat. Nemyslím si, že by např. Boeing změnoval manuál již nevyráběného typu, pokud by nebyl nějakej malér.
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 19:43
Rychlokvaška
Kachno...rozdíl mezi přístupem jakej popisuješ a kterej já praktikuju je v tom, že já osobně nehodlám čekat na nějakej průser, abych pak následně upravil manuál. Tenhle přístup jsem měl pocit skončil před dobrými 20 lety a od té doby je snaha zavádět postupy, kdy se problémy proaktivně detekují (třeba monitoringem letových parametrů) za provozu, ještě než způsobí nějaký průser a na základě toho se upravují postupy a limity.

Jinak pro mě jako zaměstnance aerolinky je zázvazný AOC a manuál aerolinky, případně cokoliv dalšího, co je více striktní (třeba národní předpisy někde, kam letíme). Jestli něco stanoví výrobce a my si to zpřísníme, platí naše zpřísněná varianta. Tu nám schválila CAA podle EU-OPS a stává se to tak závazným předpisem.
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 22:24
Kachna   
No, že se tady pozastavuješ nad praktikama posádky v Rusku. Máš sice nějakou policy a FM, kterej si aerolinka zpřísní, ale pokud potřebuješ dostat letadlo odněkud, pak napíšeš na úřad, doložíš FM výrobce a letíš. Prostě no problem. Nikde sem nečetl, že to byl vzlet s cestujícíma, mohl to bejt klidně Ferry fligtht, aby dostali letadlo třeba na revizi, která by jim jinak propadla, nebo jak psal tonde to prostě zkoušeli, aby věděli, co si mohou dovolit do jejich FM, když jim to manuál výrobce povoluje. Je mi jasný, že letectví se snažíme dělat černobílý, ale někdy je potřeba využít toho, co výrobce dovoluje.
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 23:11
Rychlokvaška
Já si myslím, že si jenom nerozumíme...

Já se nesnažím dělat letectví černobílý...takový nikdy nebude a ani bych se o to nepokoušel. Já se snažím dělat letectví bezpečnější - a reportování, pojmenování a náprava chyb je jednou z cest jak toho dosáhnout. Teda pochopitelně aniž bych si myslel, že je Pérák cestou jak toho dosáhnout, k tomu jsou jiný kanály. Střelbou do vlastních řad, reportováním vlastních chyb, hledáním způsobu jak dělat věci líp a bezpečněji a ne jak omlouvat, nebo dokonce vyzdvihovat prohřešky. Je mi jedno jestli jsem to já, dobrej kamarád, kolega, konkurent, nebo nějakej pilot nebo aerolinka z druhého konce planety. Ten přístup musí být stejnej a nějaká kolegialita, loajalita, kamarádství, nebo přimhouření oka k tomu prostě nepatří. Může mě za to leckdo nemít rád, ale kdo tenhle přístup bere vážně a umí v zájmu ostatních nebýt egoista, zjistí že jeho dopad je jedině pozitivní. A musím říct, kéž by i jiné obory lidské činnosti, třeba medicína nebo finance, měly k tomu co a jak dělají podobnej přístup. Ale to přijde časem - umět říct veřejně a nahlas co dělám špatně, proto aby se z toho ostatní poučili, to chce prostě koule a ve většině z nás to takhle nefunguje automaticky. Já jsem se to taky musel učit...

To je právě ten rozdíl ve filozofii - buď to můžeme dělat tak, že budeme hledat cesty jak něco očůrat, schovat, zamlčet a pak ještě nazývat účastníky hrdiny, případně je pak zavřít do basy, když to náhodou praskne, nebo s tím někdo práskne.
A nebo si prostě nelejeme čistého vína a podíváme se na to pěkně v plných barvách se vším všudy. První přístup přináší problémy, nehody a horší bezpečnost, druhej přístup pravej opak. Já myslím, že historie o tom vypovídá dostatečně...
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 20:20
Rychlokvaška
Problém je taky v tom, že speciálně u těch vzletů a přistání s kontaminantem je v tom tuhle chvíli slušně řečeno slušnej bordel. Výrobci tohle neřeší nějak zásadně, protože to není podmínka certifikace a poslední reálnej vzletovej test akcelerace a brzdných účinků proběhl před 20 lety na Tristaru. Ono je pro výrobce snažší to nechat na operátorech, protože zavést nějakej standard opravdu není moc snadný - parametrů co do toho vstupují je hodně, způsobů meření taky a všechno je v reálném provozu hodně proměnlivé. Navíc to tak trochu nechává volnou ruku těm, co to chtějí nebo potřebují brát tak trochu, řekněme sportovněji. Ale standard je potřeba, protože jinak budou pořád éra končit v oranici a nebo naopak každej divertovat, když to třeba vůbec není potřeba.
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 21:50
AJS
Předpokládám, že i TCX to "bere sportovněji" a má stejně jako každá jiná firma screen height na mokré dráze sníženou na 15ft a přitom je každému jasné, že je to podvod (ehm, ústupek) jen proto, aby se nemusela snižovat TOW pokaždé, když zaprší.

Prostě tyhle kontaminovaný a mokrý výpočty jsou jen risk váženej proti pravděpodobnosti, anebo jak se říkalo, přesné počítání s nepřesnýma hodnotama, a týká se to vás, stejně jako nás, stejně jako "jich".
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 19:11
Koprik
...ježíši Míro, fakt už neser))Ty vozíš koupáky z velkýho a výborně vybavenýho letiště na jiný, ještě větší a líp vybavený letiště, kde nejhorší problém, který může nastat je, že jim dojde v kantýně kafe....Nemůžeš to srovnávat s "bush" lítáním na Sibiři, v Africe nebo v armádě. Oběma je nám jasné, že když si u Vás důchodce při turbulenci odře ucho (páč se nepřipoutal),nebo se poleje kafem, druhý den z Vás novinářský hyeny dělají bezohlednou zvěř, která nedopřeje ubohým koupákům hezkou dovolenou na Kanárech za peníze daňových poplatníkům.Tudíž se nemůžeš odchýlit od předpisů ani o milimetr a stejně z Tebe budou dělat polovičního vraha a budeš se po letu klepat strachy, aby nějakej blbec nepřišel na to, že jsi opomněl dát vědět včas letuškám, aby Tě nevyhodili..Přečti si můj předposlední příspěvěk....)
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 19:19
Koprik
...a eště doplním možná překvapující novinu, že drtivá většina ruských pilotů má manželky, milenky, milence a kdoví co ještě a nehodlá se dobrovolně zabít.....i když na předpisy se někteří dívají po svém.A neříkej mi, že u TCX nejsou předpisy, o jejichž smyslu pochybuješ, akorát to radši nikde něříkáš a mlčky držíš hubu a krok))
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 20:09
Rychlokvaška
Předpisy a postupy, o kterých pochybuju, řeším s training kapitánama a SOP group, kteří pak řeší jejich případné úpravy. Do doby úprav se je ale pochopitelně snažím dodržovat. Případně když je to závažnější přes Air Safety Report, nebo nějakej confidential kanál, buď přímo ve firmě, nebo anonymně na CAA. Všechny možnosti jsou oficiální a podporované firmou i CAA. V případně zásadních záležitostí je vždycky možnost říct nashledanou a jít někam, kde to dělají jinak.

Držet mlčky hubu a krok mi opravdu moc nejde, však mě znáš Krom toho podobnej přístup podle mě do letectví nepatří.
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 19:33
Rychlokvaška
No, možná by ses mohl mrknout na to, odkud kam opravdu lítáme S lítáním na Sibiři, v Africe nebo v armádě to rozhodně nesrovnávám, na to nemáme letadlo, ani koule. Ale procházka ILS CAVOK zahradou to taky rozhodně není, to by ses asi divil...

Od předpisů se odchýlit můžu - v zájmu bezpečnosti. Co z toho dělají pak novinářský hyeny je celkem nepodstatný, důležitý je to, co s tím udělá CAA a jakej to bude mít vliv na naše AOC. Po letu se taky neklepu strachy, ani po průseru. Naopak to všechno pěkně sepíšu a pěkně způsobně na sebe nabonzuju. Aby se z toho poučili ostatní. A ještě mě za to poplácají po zádech. Jo, i tak to někdy chodí

Já si někdy říkám, kam vy na to jak to u aerolinek funguje chodíte...je rok 2012 a lítáme v civilizovaných zemích.
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 20:06
Hoplite
Vidim, ze hodnoty su takmer podobne s Boeingom a Airbusom.

L-410
Brzdiaci koeficient min 0,2
Vrstva vody max 1 cm
Vrstva mokreho snehu max 1,2 cm
Suchy sneh max 5 cm

An-26
Brzdiaci koeficient min 0,3
Vrstva ujazdeneho snehu max 8cm
Vrstva neujazdeneho snehu max 15cm
Jednotlivy odlet, vrstva neujazdeneho snehu max 20cm

V nasej "firme", co nie je uvedene v AFM lietadla, alebo v SOP, tak takisto plati kultura, ze sa to nevykonava. Aj ked obcas je nazor rozny. Zvlast pri "dolezitych" letoch, alebo pri VIP letoch s predstavitelmi statu. Tam je tlak asi najvyssi, aj ked po Smolensku v 2010 sa viacerym otvorili oci..
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 20:11
Rychlokvaška
To zní dobře...Hlavně ten poslední odstavec ve mně vyvolává příjemný pocit naděje
Dík!
 

Trochu netradiční vzlet......   23. 10. 2012 / 19:28
tonde   
Já teda nevím, nerozumím tomu, ale ono stačí trošku pogůglit a člověk se dozví, že je to opravdu experimentální let za účelem zjištění z jakých sraček se dá ještě vzlétnout (volně přeloženo). Tzn. piloti věděli, do čeho jdou, zalítávači jsou asi trošku jiná kasta pilotů, tak proč se tu každý diví co to vyvádí?!?!? To jako bulíci a ájrbusy hned lítali jako z učebnice a bez problémů a každý věděl, jaký limity mají? Proč se, kurva, i na peráku za vším hledá senzace a průser společnosti, která holt měla z mnoha důvodů smrťák? Je snad jediná a poslední? Odsoudit je velice jednoduché, ale dát si tu práci a sehnat si fakta a pak si udělat názor už je trošku víc námahy, že, soudruzi? Kde bychom byli bez experimentálních vzletů a letů, kdy zalítávači nasazovali vědomě svoje životy?
Navazuju rovnou na první příspěvek, takže Swordish ať promine, ale není to primárně výtka na něj, jen se prezentujeme jako odborné fórum, tak se i odborně chovejme... Místo toho, aby si někdo dal tu práci na pár sekund a to hodil do google, tak se tu berou papíry atd.... A pak tu napíše real pilot An-26 o jejích limitech kdy a jak může vzlétat třeba i na základě právě toho videa a tak hodnotný příspěvek zůstane bez odezvy...
Peace, brothers!
 

Trochu netradiční vzlet......   23. 10. 2012 / 20:10
kuma   
Milý náčelníku, omlouváme se, že jsme tě tak rozčilili, ale když znovu čtu ten strom od shora dolů, je tu jen jeden (!) příspěvek, který počínání těch pilotů vztahuje k tebvou zmiňovaným událostem, jinak žádný. Ten strom je jinak o spoustě dalších kravin a výkřik "molodci" nelze brát za odsouzení - a na zkušební piloty sedí. A abych pravdu řekl, skutečná minima od reálného pilota An-26 tu nenalézám. Eufemistický výraz, že lze startovat se sračkama po okénka mi jako citace příručky nepřipadá.... ( i když jako příspěvek dobrej, to jo).
Békle, burárum!
 

Trochu netradiční vzlet......   23. 10. 2012 / 20:26
tonde   
Jojo, strojník Radimmm to odhalil, prošel jsem mrazem a je ze mně arogantní hovado.... co naděláš jen mi holt perák připomíná čím dál tím víc diskuze pod novinkami a idnes a já nevím proč a je mi z toho smutno, neb peráku a lidem okolo něj vděčím za hodně...
peace, brothers!
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 12:35
Rychlokvaška
Tak jsem tu měl nachystanej sáhodlouhej příspěvek o konataminovaných drahách, testování výkonů, filozofii bezpečnosti, letecké kultuře a UTairu, byla tam spousta odstavců a odrážek a taky krásně zvýrazněný bold a kurzíva.

Ale protože jsem taky arogantní hovado, egoista a taky ještě sračka od podzvuku co si v Bojinku jen kouše nehty a čte noviny, tak to sem zatím nedám a raději se tondeho zeptám selským rozumem

- Co na to říká strýček Google - protože jsem samozřejmě taky hodně Googlil, tak by mě zajímalo cos konkrétně našel a kde?
- Proč se testování dělá na linkové mašině UTairu? Někomu ji půjčili nebo prodali?
- Letěl s tím linkový pilot, testovací pilot, UTair nebo někdo jinej?
- Experimentální let za účelem zjištění z jakých sraček se dá ještě vzlétnout je konkrétně co? Mašina plná měřícího vybavení a testovacího personálu, nebo pilot co se podívá z okýnka a řekne si - to by ještě šlo, dáme tam plnej knedl a uvidíme?
- Proč se testuje celej vzlet a ne jen vliv kontaminace na akceleraci?
- Z kterých důvodů měla společnost UTair smrťák? A z kterých důvodů ty ostatní smrťáky?
- Jaké jsou limity An-26? Jaké jsou postupy pro situace, které jsou NAD rámec provozní přírůčky - ve smyslu zhoršení podmínek? Je obecný princip - co není uvedeno je povoleno, nebo naopak?
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 15:56
Medcin
Tak koukej rychle založit nový vlákno. Není nic horšího, než rychlokvašní strojničtí nýmandi, kteří zatajují informace, aby si připadali důležitější.
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 18:14
AJS
Nezlob se na mě, arogantní strojníku, ale ty teď hodnotíš techniku a postupy šedesátých let, a východně šedesátého stupně v.d., optikou moderní doby a o dvacet let mladší technikou. Jsem sice dalek vzdechů a pohledů dojatých nad dovedností molodců, ale tenhle náš západní pohled fakt používat nemůžeme. Je to jiný svět, s jinou lokálně akceptovatelnou úrovní bezpečnosti.

Ono ber to i tak, že my už naskočili do vlaku, který jel ustálenou rychlostí po trati a jediný vývoj, kterým jsme stran zimního provozu a komtaminovaných drah prošli, byl přechod z papírových tabulek na počítače. Píšu někteří, protože u TCX jsi asi tabulky už ani nezažil.

Ale vem si, kde to bylo před dvaceti lety i třeba v západní Evropě. Kam a jak se to vyvinulo. A kde bylo Rusko a kam se vyvinulo. Má v některých ohledech skluz, věci se však mění i tam a třeba i tenhle vzlet, pokud tedy opravdu byl "exksperimentalnyj" a nikoliv "ekstremalnyj", byl jedním ze střípků na cestě vpřed. Možná jo, možná ne....

Tak proč se nad tím rozohňovat

S pozdravem

despotický strojník - egoista
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 19:07
Rychlokvaška
Jo, v tom, že je to jiný svět s jinou lokálně akceptovatelnou úrovní bezpečnosti, to máš pravdu. To je taky asi jedinej důvod, proč se nad tím rozohňuju - letecký svět trochu pokročil a je trochu smutný, že se na spoustě míst nedrží krok s dobou. Teda smutný - pro mě je to prostě neakceptovatelný, protože ta úroveň snížení bezpečnosti se blíží (tak trochu trefně) ruské ruletě. Ale to je můj soukromý názor, můj soukromý blacklist a pud sebezáchovy a důvod proč bych s nějakou aerolinkou neletěl, ani kdyby lítali zadarmo Concordem To nikomu nenutím, ale názor mít můžu...Nějaké pochopení, kolegialita, apod. s tím nemá co dělat.

S tím rozjetým vlakem ale nesouhlasím - za posledních 5-6 let bylo v oblasti Winter Ops uděláno hodně práce a popsat to jako přechod z tabulek na počítače by bylo neuctivé ke kolegům, kteří v tomhle vedou výzkum a prosazují změny v legislativě a postupech. Studií na tohle téma vyšlo za tuhle dobu docela dost a změn proběhlo taky hodně, každej rok je něco nového. Nechci se tady chlubit cizím peřím, ale zrovna TCX je v tomhle tady v UK i v EASA hodně aktivní a tohle téma se speciálně v téhle roční době začíná zase hodně oživovat, svých vlastních zkušeností máme z Kanady a Skandinávie celkem dost.

Tabulky jsem zažil, dokonce i grafy Zažívám je i dnes, ne všechno a vždycky se dá řešit automaticky...je to sice pěkná otrava, ale člověk si pak je tak trochu víc jistej tím, co mu hrne počítač.

Jestli to byl ale experimentík, v mašině místo filmující cabin crew a cestujících byla zkušební posádka a výsledek přispěje k další generaci tabulek a větší jistotě nás všech, tak tomu zase tleskám, to jo Sice z toho mála co vím o podobném testování mi tohle přijde věděckému experimentu hodně daleko, ale co já vím o Sibiři a Antonovech, že
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 19:46
AJS
Za 5-6 let se třeba zlepšily odmrazovací kapaliny, to je pravda, holdover time jaký mají dneska byl před osmi lety nedostižný sen. Určitě se zpřesnily výpočty a provedlo spousta měření a na mnoha místech se zlepšila organizace práce na odmrazovacích stojánkách. Ale v principu za posledních deset let nedošlo v tomhle směru k tak zásadnímu vývoji, jako v desetiletí předtím. Zeptej se někoho ze svých starších kolegů, jak to před čtvrtstoletím bylo s "clean aircraft policy" a dostupností kapaliny II a IV typu?

Žádnou neúctu ke kolegům v tom, co jsem napsal, nevidím
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 19:57
Rychlokvaška
Za poslední roky se už tak moc neklade důraz na řešení odmrazování (to jak píšeš už je v tuhle chvíli celkem "dořešený"), ale zase na oplátku se hodně řeší vzlety a přistání z kontaminovaných drah. Experimentálně, matematicky, mění se chápání toho co který kontaminant způsobuje, jak se měří brzdné účinky, jak se reportují posádkám a jak se ošetřují dráhy pro provoz. Dost zásadní byl třeba výzkum norské AIBN, jehož důsledky se řeší dodnes (a pořád nejsme v cíli). Třeba tzv. 3K spread rule mi přijde tak trochu jako revoluční objev, přesto že je to vpodstatě zdravý selský rozum. Důsledky jsou ale zásadní. Na obou stranách Atlantiku se toho prostě děje celkem dost a jenom mi přišlo, že není fér to nazvat stagnací, přesto žes nepoužil přímo tohle slovo, to je všechno
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 13:11
Létající myš   
To je stromeček.......to je počtěníčko
Víme o tom prd, ale zato to víme přesně.
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 14:13
Rychlokvaška
No právě proto si klademe zvídavé otázky, abychom se o tom dozvěděli něco víc, ne?
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 15:14
Létající myš   
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 14:35
happypetr   
Další dobrodruzi...
http://www.stream.cz/video/767482-blativy-vzlet-ruskeho-letadla
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 16:07
Spitfire IX
Takhle se dělá nátěr na éro po ruském způsobu
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 19:02
Koprik
Prima.....k tý diskusi bych dodal asi to, že plně souhlasím s Radimem, že nejde koukat dnešníma očima na techniku a postupy let šedesátých.Taky je tady na vzorku letců a fanoušků pěkně vidět, že spousta lidí vůbec netuší, že letadla se používají i jinde než v Evropě a za jiným účelem, než je doprava nažehlených managerů na mítingy, brífinky, brejnstormingy a podobný pitomosti, případně na dopravu koupáků.Řadu lidí asi překvapí, že jsou na zemi místa, kam se dá dostat jen letecky a třeba jen pár měsíců v roce, že letadla jsou potřeba na dopravu těžařů a jiných zaměstnanců všeho druhu, lovců, taky vojáků a nákladu. Dříve narozeným netřeba připomínat, že řada AN 24 / 26 byla vyvinuta jako "frontové" dopravní letadlo určené k dopravě osob / nákladu z nezpevněných ploch a vzhledem ke své odolnosti a STOL charakteristikám létá dodnes.

Vzhledem k tomu, že v ČR vyvinutý "Trabant" L410 byl vyvinut ke stejným účelům a úspěšně používaný všude, kde klasická letadla neuspějí, by nás to snad nemělo překvapovat. Je to takové bush flying XXL a je jasné, že na všechny situace se nedají vymyslet příručky.A nezapomínejme, že dřív záleželo daleko více na schopnostech a úsudku pilota, kdežto dnes jsou na všechno příručky a předpisy a všichni si hlavně kryjí vlastní pr*del.....Stačí když si vzpomenu, jak bylo dřív jednoduché se dostat na čumendu do kokpitu a někteří už ani nevědí, že dřív si člověk mohl vzít na palubu flašku vody a kvůli pilníčku na nehty a nůžkám v manikůře z něj nedělali potenciálního teroristu. Jo, kde jsou ty časy.....

A jsme už tak zdegenerovaní, že se ani nedivíme, když před časem vyhodili někde v UK kapitána, když vzal při charteru nějaký sportovce do kokpitu a někdo ho prásknul....jo, porušil předpisy, ale
ohrozil někoho a ublížil někomu???


PS:Nedávno jsem letěl přes Istanbul a při bezpečnostní komtrole jsem si všiml, že nějací nažehlení týpci si těsně přede mnou iniciativně sundali i boty a uctivě drželi lakýrky v pozoru - aniž by to ale někdo z bezpečáků chtěl.......Přišlo mi, že byli tak předposraní, že stačilo říct do trenýrek a stáli by tam v trenkách.....bylo to sice celý k smíchu, ale mě z toho bylo spíš smutno.....
HOWGH! Omlouvám se, je to dlouhý, tak jsem aspoň označil odstavce))
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 19:21
Rychlokvaška
Kopříku - ono jde o to, že si všichni kryjí svoji vlastní prdel, ale taky prdel těch 200-300 lidí vzadu. Když to řeknu naostro, tak mi je úplně jedno co na to řekne nějaký letecký úřad, když tam všichni zařvou. Ty tabulky a výpočty tam nejsou pro krytí prdele, ale proto abych s nějakou procentuální jistotou a rezervou věděl, co si můžu dovolit (ne vůči firmě a CAA, ale svému vlastnímu životu a životu těch vzadu). Něco jinýho je dodávka střeliva frontové jednotce v zápalu boje, nebo evakuace nějaké oblasti, něco jiného běžný linkový let.

Zkus si tuhle filozofickou debatu přenést do situace, že tam sedíš ty a je to tvoje rozhodnutí. To se pak ta hranice toho co je ještě připosranost celkem posune.

Ale dá se na to dívat všelijak - záleží na tom kde člověk lítá a na čem. Já neřeším nějaké trestní stíhání, perzekuci a krytí prdele, protože tak máme nastavenou safety culture - mám podklady pro kvalifikované rozhodnutí a to jaké udělám, i když bude špatné, bude předmětem debriefingu a zdokonalování postupů mých a ostatních, ale ne trhání papírů, ztráta frčky od velícího důstojníka, nebo vězení. A tak se můžu soustředit na zodpovědnost, profesionalitu a na to, jestli to má opravdu smysl, nebo je lepší počkat, dát si kafe a letět jindy.

Jinak toho v kapitána v UK (Pablo) vyhodili od nás a rozhodně to nebylo kvůli tomu, že vzal nějakého sportovce do kokpitu a někdo ho prásknul.
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 21:28
jarda z OV
Tady jsem našel i video " zevnitř " tý Anduly . Taky zajímavý.

http://englishrussia.com/2012/10/23/extreme-takeoff-of-an-24/
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 21:53
AJS
Akorát to není ten samej vzlet
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 21:58
jarda z OV
Aha. Nějak mi to nepřišlo.
 

Trochu netradiční vzlet......   24. 10. 2012 / 22:22
yaakov
Na první pohled....kupříkladu to video zvenčí je v zimě, to z kokotpitu v létě...
 

Trochu netradiční vzlet......   25. 10. 2012 / 00:30
Algy   
Detailisto!
 

Proměna vrtulníku v ponorku    25. 10. 2012 / 00:57
Spitfire IX
http://www.youtube.com/watch?v=SMVKEv3jcio
Asi seděl za kniplem kapitán Nemo a udělal rychlý ponor místo vzletu
 

Proměna vrtulníku v ponorku    25. 10. 2012 / 09:33
milo   
...tak to je huste.....
m.
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ