V současnosti se v Jeppesenových mapách klasická MDA(H) u nepřesných přiblížení prakticky nevyskytuje, téměř všude už byla nahrazena DA (nevím jak jsou na tom třeba LIDO mapky, ale předpokládám, že úplně stejně). A pokud je přiblížení publikovanáho s MDA, provozovatel si stejně může stanovit postup, kdy se přidá něco málo k MDA (např. +50 ft apod.), což se následně použije jako DA.
Důležité ale je si uvědomit, že kromě CAT II/III přiblížení se minima vždycky určují z barometrického výškoměru. Jakákoliv hodnota výšky nad terénem, height, MDH i DH, má jen referenční funkci. Proto se do FMGC i třeba pro ILS CAT I nastavují minima do chlívečků MDA a ne DH, alespoň tedy co jsem na kokpitových videích Airbusů viděl. EGPWS pak hlásí podle klasického výškoměru, a ne podle radiovýškoměru.
Výše popsaný "dive-drive" způsob letu v MDA do MAPt je spíš IFR teorie, která se v praxi nelétá. |
|