FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 4. 8. 2025, svátek má Dominik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Let do Bombay - part II Jeden příspěvek | Celý strom
Let do Bombay - part II   23. 11. 2012 / 07:34
Gonzo
http://gonzoaviation.blogspot.sk/2012/11/ivan-sabo.html

Gonzo
   Seznam příspěvků  

Let do Bombay - part II   23. 11. 2012 / 11:20
Zbyněk
Díky za článek.
V Letectví tenkrát vyšel článek menšího rozsahu.
http://pavlon.sweb.cz/bombay1.jpg
http://pavlon.sweb.cz/bombay2.jpg

PS ten obrázek k prvnímu dílu článku se moc nehodí, to nebude Dakota.

Škoda, že jsou už prakticky zapomenuté předválečné cesty do Indie, které baťovi piloti provedli na jednomotorácích bez radia, pouze s mapou, kompasem a hodinkama.
15204 B / 600 x 330 / puss moth.jpg
   Seznam příspěvků  

Let do Bombay - part II   23. 11. 2012 / 12:23
kuma   
ZA prvé - tyhle odkazy jsou taky krásné, zejména text:

Letadlo totiž přelétává právě ty nejkrásnější a nejproslulejší přírodní scenerie, ať jsou to mohutná úbočí Alp, Řím, dýmající Vesuv, neapolská zátoka, Středozemní moře a řecký Akropolis, palestinské břehy, exotika Bagdadu a konečně romantická India.

je fascinující, dneska sice neletíš 27 hodin, ale cestou (jako cestující) nevidíš z těchto krás nic.

Co se týče obrázku, nevím, který myslíš, protože v tom Gonzově blogu je na tom barevném snímku skoro stejná "dakota", jako v tom tvém prvním odkazu. Jen ta tvoje je OK-WDI DC-3 a ta Gonzova je OK-WOI Li-2, licenční sovětská. Ale pořád je to dakota (původní verze dakot, podle kterých v licenci v SSSR líčka vyráběly, měly pasažérské dveře vpravo - u dakot se v pozdějších sériích přestehovaly dveře na levobok, u líček zůstaly vpravo. To je ale tak akorát jediný rozdíl...)

na snímku u Gonza už dakotě podobná není, protože to je žalostné dakotí torzo ze sbírek VHÚ Kbely...
   Seznam příspěvků  

Let do Bombay - part II   23. 11. 2012 / 12:46
Zbyněk
No myslel jsem že je to právě "jen" kopie dakoty, tedy Li-2. Ona má totiž na té fotce taky imatrikulaci OK-WDI jako pozůstatek po filmařích, tak aby si někdo nemyslel, že je to právě ta indická dakota.
   Seznam příspěvků  

Let do Bombay - part II   23. 11. 2012 / 13:46
kuma   
Li-2 není "kopie dakoty" ale skutečná poctivě licenční DC-3. Na roizdíl od mnoha jiných sovětských "kontrukcí, kterým se o licenci ani nezdálo" (např. Tu-4...), zrovna L-2 je zcela oficiálníí odnož DC-3
   Seznam příspěvků  

Let do Bombay - part II   24. 11. 2012 / 20:36
AJS
A já ti dochtore taky udělím jednu lekci. DC-3 žádná Dakota není!
DC-3 je DC-3
C-47 byla Skytrain
C-53 byl Skytrooper
Dakota je jen to, co provozovalo RAF a letectva zemí Commonwealthu!

Je to jako AT-6, SNJ, Texan versus Harvard.

Chudáka Krechiho jsem pod pohrůžkou násilí dokonce donutil změnit označení typu na Planes.cz
A jak to má správně být ví už i malá šestiletá Lucinka Ženíšková.

To byl totiž takovej vtipnej případ. Někdy v říjnu jsme šli s Víťou Ženíškem lítat. Starší syn se Víti ptá:"to jdete lítat s Texanem?"
"Ne synu, jdeme lítat s Harvardem"
"A co to je tati Harvard?"
A na to malá Lucinka bráchovi "No ono je to úplně stejný jako Texan, akorát se to nesmí říkat strejdovi Radimovi"

No, takhle jsem dopad. I děti ze mě mají srandu.
   Seznam příspěvků  

Let do Bombay - part II   24. 11. 2012 / 23:26
kuma   
Jistě, jak je to s "Dacota Mk.II" versus "DC-3/C-47/Li-2/RD-4/C-53" případně "L2D-2/5" atd. , to ví dneska každý malý dítě!

Pokud se ale mluví o letadlech, se kterými po válce létaly ČSA, tak bez ohledu na to, že to většinou byly C-47 a Li-2, byly to všechno "dakoty".

Howgh!
   Seznam příspěvků  

Let do Bombay - part II   25. 11. 2012 / 00:02
AJS
Ó nikolivěk Dacota, ale Dakota!
   Seznam příspěvků  

Let do Bombay - part II   25. 11. 2012 / 07:47
Létající myš   
Tohle mi kluci nedělejte.
Teď už fakt nevím bydlím v Casablance, nebo Kasablance, či الدار البيضاء, nedej Alah snad v ad-Dár al-Bajdá ?
   Seznam příspěvků  

Let do Bombay - part II   25. 11. 2012 / 09:36
kuma   
Jo, to jo, to máš vlastně pravdu!

pletou mně ty lakotné BK-117, které se nyní šíří emérickým letectvem...

   Seznam příspěvků  

Let do Bombay - part II   25. 11. 2012 / 11:32
Premek
Lucinka vyhrála na celé čáře
   Seznam příspěvků  

Let do Bombay - part II   23. 11. 2012 / 14:43
Gonzo
OK-ATF DH.80A Puss Moth 2097 OK-ATF T & A Bata Zlinska letecka 23.06.3 Canc 1.12.37

- toto som našiel na webe

som netušil, že v Československu pod registračkou OK lietal niekedy DH.80 Puss Moth

zaujímavá info, dík
   Seznam příspěvků  

Let do Bombay - part II   23. 11. 2012 / 14:57
Zbyněk
Lítal dokonce ve 4 kusech: OK-ATF, ATG, ATU, OFK
   Seznam příspěvků  

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ