|  |  | Let do Bombay - part II 23. 11. 2012 / 07:34 | |
|  | | |
|
 |  |  | Let do Bombay - part II 23. 11. 2012 / 11:20 | |
|  | Díky za článek.
V Letectví tenkrát vyšel článek menšího rozsahu.
http://pavlon.sweb.cz/bombay1.jpg
http://pavlon.sweb.cz/bombay2.jpg
PS ten obrázek k prvnímu dílu článku se moc nehodí, to nebude Dakota.
Škoda, že jsou už prakticky zapomenuté předválečné cesty do Indie, které baťovi piloti provedli na jednomotorácích bez radia, pouze s mapou, kompasem a hodinkama.
|
| |
|
 |  |  |  | Let do Bombay - part II 23. 11. 2012 / 12:23 | |
|  | ZA prvé - tyhle odkazy jsou taky krásné, zejména text:
Letadlo totiž přelétává právě ty nejkrásnější a nejproslulejší přírodní scenerie, ať jsou to mohutná úbočí Alp, Řím, dýmající Vesuv, neapolská zátoka, Středozemní moře a řecký Akropolis, palestinské břehy, exotika Bagdadu a konečně romantická India.
je fascinující, dneska sice neletíš 27 hodin, ale cestou (jako cestující) nevidíš z těchto krás nic.
Co se týče obrázku, nevím, který myslíš, protože v tom Gonzově blogu je na tom barevném snímku skoro stejná "dakota", jako v tom tvém prvním odkazu. Jen ta tvoje je OK-WDI DC-3 a ta Gonzova je OK-WOI Li-2, licenční sovětská. Ale pořád je to dakota (původní verze dakot, podle kterých v licenci v SSSR líčka vyráběly, měly pasažérské dveře vpravo - u dakot se v pozdějších sériích přestehovaly dveře na levobok, u líček zůstaly vpravo. To je ale tak akorát jediný rozdíl...)
na snímku u Gonza už dakotě podobná není, protože to je žalostné dakotí torzo ze sbírek VHÚ Kbely... |
| |
|
 |  |  |  |  | Let do Bombay - part II 23. 11. 2012 / 12:46 | |
|  | No myslel jsem že je to právě "jen" kopie dakoty, tedy Li-2. Ona má totiž na té fotce taky imatrikulaci OK-WDI jako pozůstatek po filmařích, tak aby si někdo nemyslel, že je to právě ta indická dakota. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Let do Bombay - part II 23. 11. 2012 / 13:46 | |
|  | Li-2 není "kopie dakoty" ale skutečná poctivě licenční DC-3. Na roizdíl od mnoha jiných sovětských "kontrukcí, kterým se o licenci ani nezdálo" (např. Tu-4...), zrovna L-2 je zcela oficiálníí odnož DC-3
 |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Let do Bombay - part II 24. 11. 2012 / 20:36 | |
|  | A já ti dochtore taky udělím jednu lekci. DC-3 žádná Dakota není!
DC-3 je DC-3
C-47 byla Skytrain
C-53 byl Skytrooper
Dakota je jen to, co provozovalo RAF a letectva zemí Commonwealthu!
Je to jako AT-6, SNJ, Texan versus Harvard.
Chudáka Krechiho jsem pod pohrůžkou násilí dokonce donutil změnit označení typu na Planes.cz
A jak to má správně být ví už i malá šestiletá Lucinka Ženíšková.
To byl totiž takovej vtipnej případ. Někdy v říjnu jsme šli s Víťou Ženíškem lítat. Starší syn se Víti ptá:"to jdete lítat s Texanem?"
"Ne synu, jdeme lítat s Harvardem"
"A co to je tati Harvard?"
A na to malá Lucinka bráchovi "No ono je to úplně stejný jako Texan, akorát se to nesmí říkat strejdovi Radimovi"
No, takhle jsem dopad. I děti ze mě mají srandu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Let do Bombay - part II 24. 11. 2012 / 23:26 | |
|  | Jistě, jak je to s "Dacota Mk.II" versus "DC-3/C-47/Li-2/RD-4/C-53" případně "L2D-2/5" atd. , to ví dneska každý malý dítě!
Pokud se ale mluví o letadlech, se kterými po válce létaly ČSA, tak bez ohledu na to, že to většinou byly C-47 a Li-2, byly to všechno "dakoty".
Howgh! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Let do Bombay - part II 25. 11. 2012 / 00:02 | |
|  | Ó nikolivěk Dacota, ale Dakota! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Let do Bombay - part II 25. 11. 2012 / 07:47 | |
|  | Tohle mi kluci nedělejte.
Teď už fakt nevím bydlím v Casablance, nebo Kasablance, či الدار البيضاء, nedej Alah snad v ad-Dár al-Bajdá ?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Let do Bombay - part II 25. 11. 2012 / 09:36 | |
|  | Jo, to jo, to máš vlastně pravdu!

pletou mně ty lakotné BK-117, které se nyní šíří emérickým letectvem...

|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Let do Bombay - part II 25. 11. 2012 / 11:32 | |
|  | Lucinka vyhrála na celé čáře  |
| |
|
 |  |  |  | Let do Bombay - part II 23. 11. 2012 / 14:43 | |
|  | OK-ATF DH.80A Puss Moth 2097 OK-ATF T & A Bata Zlinska letecka 23.06.3 Canc 1.12.37
- toto som našiel na webe
som netušil, že v Československu pod registračkou OK lietal niekedy DH.80 Puss Moth
zaujímavá info, dík |
| |
|
 |  |  |  |  | Let do Bombay - part II 23. 11. 2012 / 14:57 | |
|  | Lítal dokonce ve 4 kusech: OK-ATF, ATG, ATU, OFK |
| |
|
|