Ahojte prave experimentujem s tvorbou novej kniznice pre RWY12 - stromy a narazil som na problem. Vsetky objeky vrhaju tiene a v pripade stromov to vyzera dost otrasne (take sede stvorce). V FS2002 to islo vypnut cez opätovne kompilovanie BGLC s parametrom "shadow = 0" alebo tak nejak, ale pre FS2004 som nenasiel subor kde by som zmenil tento parameter. Skusal som aj util. MDL Tweaker ale ani tam som nenasiel nic o tienoch. Este jeden postup som neskusal (scenerydesign.org) - pomocou MDLCommander-u konvertnut *.mdl na *.x a to potom znova do MakeMDL a tam by sa to vraj malo dat vypnut. Nema niekto prakticku skusenost ako vypnut tie tiene ???
Vopred Dakujem. Marcel Pison
Re: Ako vypnut tiene na *.mdl (Gmax)25. 2. 2005 / 07:53
Ahojte.
Buhuzial som to este nerozchodil bez tienov ale tu je aspon maly screenshot na com pracujem. Je to "les" asi z 30 pseudo3D stromov. Inspiroval som sa lesom z Il-2 sturmovnika, ktory je velmi friendly k FPS lebo pozostava z 4 obdlznikov (8 triangulate) umiestnenych tesne nad sebov pouzivajucich 4 DXT Alpha bitmapy (256x256px) . Pri podobnonom pocte klasickych stromov by bolo asi 30x4 polygonov a kazdy stromcek by musel byt ukladany zvlast. Tento objekt je zatial stvorcovy ale je mozne (ak bude zaujem a ak sa odstrania tie tiene!!!) mat objekt ktory bude len trojuholnik alebo naopak viacuholnik alebo mat niekolko sad textur ktore by mali rôzne velkosti a usporiadania stromov v objekte, moznosti je vela... Tento objekt ma asi 100x100m a je ho mozne vkladat do scenerie pomocov RWY12.
Nedostatky:
- pri extremne nizkom lete alebo pristati na urovni objektu je odhaleny cely trik z 4 plochami
- kedze sa jedna o relativne velky objekt vodorovne orientovany nie je mozne ho pouzit na naklonenu plochu terenu ale len na rovine.
Su to asi 3-4 objekty polozene cez RWY12 juzne od letiska Sliac. V skutocnosti tam les nie je! Dal som ho tam len pre ilustraciu aby ste ho nemuseli daleko hladat. Sceneriu rozbalte a umiestnite klas. sposobom v AddonScenery.
JE VELMI DOLEZITE ABY STE ZATIAL V NASTAVENI DISPLAY ZRUSILI VRHANIE TIENOV (CAST SHADOW)!!!
Re: Re: Ako vypnut tiene na *.mdl (Gmax)25. 2. 2005 / 11:14
S tymi tienmi ti neporadim ale mam jeden navrh.
Aby tie stromi vyzeral lepsie. Pouzit princip FS strom, tvoj strom a dat ich tak do kopi.
Pozri obrazok ten hovori za vsetko.
To je len moj skromni nazor a urcite si uz nad tym uvazoval.
Re: Re: Re: Ako vypnut tiene na *.mdl (Gmax)25. 2. 2005 / 12:22
Samozrejme, spravit sa da ale priletel by si nad taku sceneriu a pozeral by si si len staticke obrazky. Ono FS-ka ma aj nejake obmedzenia napr. (ak si dobre pamätam) autogenove deafultne stromky max.600 ks na 30 km2 atd. Mozes FS-ku donutit aj k viac stromom ale to by si musel rucne polozit cez RWY12 kazdy strom zvlast ale to uz zas pomlcim o FPS. Preto prichadzam s takymto riesenim aby mohol autor scenerie usetrene polyg. pouzit radsej na letisku atd...
Ale pracujem aj na samostatnych stromoch. Tu je mala ukazka riesenia polygonovej struktury.
Dakujem za reakciu. Marcel
PS: ... polygonov nikdy nieje dost... (autor scenerie)