FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 8. 8. 2025, svátek má Soběslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Hltnost motoru Jeden příspěvek | Celý strom
Hltnost motoru   30. 11. 2012 / 12:10
Medcin
Nevíte někdo, jaký objem vody na kompresoru je proudový motor ještě schopen akceptovat? Typicky let (vzlet, přistání) v tropickém lijáku apod.
Díky
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   30. 11. 2012 / 12:54
Rychlokvaška
Hodně velký
Ono to závisí od motoru, ale u všech moderních proudových motorů s velkým obtokovým poměrem se dá skoro říct, že v libovolně krutých přírodních podmínkách neexistuje množství vody, které by způsobilo nějaké vážnější problémy. Díky obtoku a konstrukci fanu skončí stejně většina vody v obtoku a i v jádře je pořád nějakých 10% objemu relativně v pohodě. Onehdá testovali GE90-115B s nějakými 4 tunami vody za minutu (to je taková běžná vana každých pár sekund) a bezproblému. Pokus zhasnout neovladatelný motor u A380 Quantasu se taky hasičům moc nepodařil
Voda a proudové motory se v dnešní době kamarádí v pohodě...určité množství vody má dokonce pozitivní účinek na výkon.
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   30. 11. 2012 / 18:33
dandee
V zasade by nemalo byt ero pod vodou......
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   1. 12. 2012 / 10:16
kuma   
To mne taky napadlo - ta představa, že vlastně dvouproudový (vysokobtokový) motor zvládne víceméně jakékoliv množství vody implikuje představu - proč s tím tedy nejsou poháněny ponorky?

PS: tern výraz "hltnost" je boží... Původně jsem myslel, že to bude něco jako "měrná spotřeba" nebo "fuel flow" - že to veskutečnosti bude "waterflow/max" to mne nenapadlo!

   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   1. 12. 2012 / 11:17
AJS
Ty jsi asi nečetl ABC! Tam přeci v jednom komiksu byla proudová ponorka Hvězda!
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   1. 12. 2012 / 14:54
Premek
To by ale musela mit snorchl jako Landcruisser
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   1. 12. 2012 / 12:04
Kachna
ty sis asi nikdy nehrál s tímto, co. http://www.grc.nasa.gov/WWW/k-12/airplane/ngnsim.html

   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   1. 12. 2012 / 12:18
kuma   
Nehrál.
Vypadá to slibně - ale počítač mi píše "tento zásuvný modul byl zakázán" - nemám rád, když mi někdo zakazuje zasouvání modulů!
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   1. 12. 2012 / 12:20
Kachna
chce to javu
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   1. 12. 2012 / 12:23
kuma   
Né, v pohodě, jsem v práci a odvirovával jsem celý minulý víkend a mám nastavený dost přísný sejta, co mi to spustí nebo nespustí, aby se situace neopakovala
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   1. 12. 2012 / 16:14
neotryx
Tu?
26242 B / 469 x 352 / Říha Jawa 250 panelka červ.jpg
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   1. 12. 2012 / 16:19
xWing   
To je Jawa
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   1. 12. 2012 / 16:23
neotryx
Jooo kde jsou ty časy, kdy se tu spamovalo ještě lokomotivami !
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   3. 12. 2012 / 18:16
yaakov
To mi připomnělo, že jsem tuhle v Olomouci na hlavním nádraží viděl opravdu divnou tramvaj...
14636 B / 375 x 500 / leo.jpg
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   1. 12. 2012 / 19:40
Hermann   
Kdyz uz tak tuhle ne?
50403 B / 600 x 450 / JawaPerak250_1[1].jpg
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   1. 12. 2012 / 20:07
Kachna
když už tak tuhle http://cs.jawa-club.com/graphics/gallery/full/1_500ohc_52.jpg
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   1. 12. 2012 / 23:21
kuma   
Jo, pětistovka, to je kla-si-ka!
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   3. 12. 2012 / 15:59
Medcin
Hltnost pochází z vodních motorů nebo turbín. Zajímala mě hranice, kdy to přestane fungovat jako proudový motor a začne to fungovat jako malá vodní elektrárna http://mve.energetika.cz/

Jinak spíš než „uhašení“motoru jsem myslel na lopatky kompresoru. Přece jenom voda má trochu větší hustotu.
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   3. 12. 2012 / 16:27
Rychlokvaška
Dřív než začne mít kompresor vůbec nějaké náznaky problémů (většinu vody navíc odvede fan do obtoku), tak by ta voda zhasla hoření ve spalovací komoře. To je na vodu nejkritičtější komponenta. Ale i v takovém případě se u moderních motorů bavíme o množství vody, které nevyprodukuje žádný běžný tropický liják

Kroupy, led, jiné pevné objekty jako kuřata, kanadské husy, kondoři a sem tam nějakej mechanik, to je problém, to jo, ale voda, ta je v pohodě.
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   3. 12. 2012 / 21:09
AJS
Měl jsi napsat: ...kuřata, husy, Kachna, občas nějakej mechanik...
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   3. 12. 2012 / 21:30
Kachna
nee, Kachna nee. Kachna mít velká respekt. Kachna nechtít dopadnout jako tito dva mekánici (pro slabší povahy, fotografie jsou drastické, pro ty otrlé, všimněte si rozdílu v naporcování u CFM 56-3, který má staré titanové lopatky a CFM 56-7, který má 3D lopatky) myslím si, že toto by mělo být součástí každého bezpečnostního školení na získání IDéčka spíš, než nějaký bláboly o terorismu. Protože, když vidím, jak si nakladači projdou před náckem nahozenýho motoru, tak se mi tají dech.

http://www.bestgore.com/bloody-injuries/airplane-mechanic-sucked-into-jet-engine-el-paso-airport-photos/

http://www.bestgore.com/bloody-injuries/boeing-737-shanghai-airlines-mechanic-sucked-into-jet-engine/
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   4. 12. 2012 / 07:40
Medcin
Díky za info. IMHO pokud by Ti motor nasál živé kuře, tak budeš čelit vážným otázkám, jako např. proč s tím motorem hobluješ zemi. No a pokud by bylo mražené, tak mezi troskami letadla a supermarketu zrovna todle nebude ten největší problém.
   Seznam příspěvků  

Hltnost motoru   1. 12. 2012 / 11:24
Létající myš   
To co napsal David.
Tady občas v době monzumu je docela vody dost a nikdy nebyl problem.
Ještě, že už tady dlouho nebudu. Motorům to nevadí, mě ano.
   Seznam příspěvků  

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ