| | | Zivotnost 737 NG 15. 12. 2012 / 12:16 | |
| | Nahodou jsem se doklikal na fotku letiste Kemble se stojicima polorozebranyma 737-700 Austrian, necelych 12 let stary, ktery uz toho asi moc nenalitaj. Kdyz jsem se podival na jejich celou flotilu, zjistil jsem, ze uz jednu dvanactiletou sestistovku dokonce sesrotovali a dalsi na svuj konec ceka. Vsechny era jsou ex Lauda.
Takhle "stary" letadlo preci musi byt jeste litatelny(vydelecny) nebo prodejny. Muze byt duvodem treba slaba pristrojova vybavenost (CAT I) a s tim spojene naklady na dovybaveni a tedy omezena prodejnost, nebo treba certifikace na vysokou MTOW a z toho vyplyvajici poplatky. 12ti lety NG prece bezne litaj a nikdo se jich hromadne nezbavuje. Kdyby to tak bylo asi by NGcek moc neprodali a Airbus by to tady prevalcoval.
Diky vzdelanejsim za odpoved. |
| |
|
| | | Zivotnost 737 NG 15. 12. 2012 / 15:40 | |
| | Sestistovky jsou problematicke, nevyplati se. Duvody se tu uz rozebiraly, v zkratce, 737NG je optimalizovana pro 160-180 lidi, ve variante pro 100 lidi nosi sebou zbytecne moc tezke kridlo, motory atd. ktere konkurence nema - je lehci - ekonomictejsi. (Stejny problem je s A318, ktere uz taky chodivaj na srotak)
700 by mela byt relativne prodejna... ale je mozny ze ma nejaky problem, ktery ji cini neprodejnou - treba poskozeni nosne konstrukce, nebo neco obdobneho, co by slo opravit, ale nevyplati se to - je vyhodnejsi ji rozprodat na dily. |
| |
|
|